Καινοτόμο περιβαλλοντικό πρόγραμμα “ο ήλιος και ο αέρας δεν τελειώνουν και το περιβάλλον σώζουν”

Το καινοτόμο περιβαλλοντικό πρόγραμμα “ο ήλιος και ο αέρας δεν τελειώνουν και το περιβάλλον σώζουν” είχε στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά την δύναμη του ήλιου και του αέρα, την ικανότητά τους να παράγουν έργο χρήσιμο για τον άνθρωπο, να αντιληφθούν ότι ο ήλιος και ο αέρας αποτελούν ανανεώσιμες μορφές ενέργειας, εναλλακτικές της ενέργειας που χρησιμοποιούμε που βρωμίζει και κάποτε θα τελειώσει (πετρέλαιο ή άνθρακα, ΔΕΗ). Στα πλαίσια του προγράμματος εργαστήκαμε κυρίως πειραματικά και λειτουργήσαμε ως μικροί επιστήμονες. Κάναμε έρευνα για να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε στα βιβλία μας και το διαδίκτυο, στη συνέχεια κάναμε πειραματικές υποθέσεις τις οποίες προσπαθήσαμε να επιβεβαιώσουμε πειραματικά. Όταν η υπόθεση δεν επιβεβαιωνόταν ψάχναμε να βρούμε τους παράγοντες που μας εμπόδισαν. Μάθαμε να έχουμε ερευνητική σκέψη, να πειραματιζόμαστε, να προσπαθούμε, να κάνουμε ερωτήσεις που μετά προσπαθήσαμε να βρούμε την απάντηση…

Μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες από δραστηριότητες ακολουθούν.

Ο αέρας υπάρχει παντού; διαπιστώσαμε ότι όταν ο αέρας καεί (τελειώσει) το κερί σβήνει, βάλαμε αναμμένο κερί σε διάφορα σημεία σε ντουλάπια κλειστά, σε ράφια και βρήκαμε ότι υπάρχει παντού

DSCN3675 DSCN3674 DSCN3673 DSCN3672 20220503 115600 20220503 115539 20220503 115418 20220503 115417 20220503 115412 20220503 115401 20220503 1151270 20220503 115119 20220503 115118

Μπορεί να κρατήσει ένα κομμάτι χαρτί στον αέρα για λίγο ή να μας κάνει αέρα με το χαρτί

20220503 120909 20220503 120905

Μπορούμε και εμείς να δροσιστούμε ή να ζεσταθούμε με τον αέρα που φυσάμε μόνοι μας ανάλογα με το πως θα φυσήξουμε γιατί έχουμε αέρα στα πνευμόνια μας

20220503 120710 20220503 120642α

Κρατάει ένα κομμάτι χαρτί κάτω από ένα ποτήρι γεμάτο νερό, (γεμίζουμε το ποτήρι ως τη μέση με νερό το καλύπτουμε με ένα χαρτί και αναποδογυρίζουμε, το χαρτί δεν πέφτει για αρκετή ώρα). Πω πω πόση ώρα μπορεί να το κρατήσει!!!

20220503 114451 20220503 114441 20220503 114435

Παίζουμε φυσώντας μπαλάκια χαρτί ή πονπον και βλέποντας ποιο παιδί μπορεί να φυσήξει δυνατότερα

20220504 100635 20220504 100511

Ζωγραφίζουμε φυσώντας με ένα καλαμάκι την υγρή νερομπογιά

20220517 134349 20220517 135325 20220517 135730 20220517 140726

Τα καράβια παλιά και τα ιστιοφόρα κινούνται με αέρα, δοκιμάσαμε να κινήσουμε τι βαρκούλες μας  με την βοήθεια του αέρα

20220518 151912 120220518 152101 20220518 152112 20220518 152124 20220518 152133

Ο αέρας στεγνώνει τα ρούχα

20220503 120121 20220503 120512 DSCN3676

Το κρύο επηρεάζει τον αέρα;

Βάζουμε ένα άδειο μπουκάλι στην κατάψυξη, όταν το βγάλουμε έχει συρρικνωθεί, αν το αφήσουμε να ζεσταθεί επανέρχεται το σχήμα του

20220517 123909 20220517 123910 20220517 123912 20220517 124018

ο αέρας κινείται; είναι αλήθεια ότι ο ζεστός αέρας πάει προς τα πάνω;

Βάζουμε ένα μπουκάλι στην κατάψυξη και μετά το ανοίγουμε και προσαρμόζουμε στο στόμιο ένα μπαλόνι, ο αέρας που είναι μέσα στο μπουκάλι και σιγά σιγά ζεσταίνεται σηκώνει το μπαλόνι

20220516 123914 20220516 12402520220516 124230

αν  βοηθήσουμε βάζοντας το μπουκάλι σε ποτήρι με ζεστό νερό να ζεσταθεί γρηγορότερα το μπαλόνι ανεβαίνει θεαματικά

20220516 124133 20220516 124634

και αν πιέσουμε το μπουκάλι ο αέρας θα σηκώσει το μπαλόνι γιατί δεν έχει που αλλού να πάει

20220516 124715 20220516 124844

άλλωστε το μπαλόνι γεμίζει με αέρα

20220517 12421020220517 124234 20220517 124257

τα παιδιά ζωγράφισαν χαρτιά Α4 που τα κόλλησαν το ένα με το άλλο για να δημιουργήσουν ανεμοδείκτες και να δουν στην αυλή την κατεύθυνση του αέρα

DSCN3677 DSCN3679

μάθαμε ποιες συσκευές χρησιμοποιούν αέρα για να λειτουργήσουν

20220614 112004

κάναμε πολλές δραστηριότητες γλώσσας, μάθαμε σύνθετες λέξεις, κάναμε συλλαβισμό, ομοιοκαταληξίες, διαβάσαμε πολλά ποιήματα σχετικά, βιβλία, τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, παροιμίες, αινίγματα, συμπληρώσαμε σταυρόλεξα,

20220614 091056 20220614 091107 20220614 091157 20220614 091213 20220614 091232 20220614 091248 20220614 091345 20220614 091357  20220614 110318 20220614 112010 20220614 111022 20220620 104702 20220620 104759

Βάλαμε νέους τίτλους στα έργα ζωγραφικής που μελετήσαμε ( κάθε τμήμα τον δικό του τίτλο) και τους συγκρίναμε με τον τίτλο που έδωσε ο καλλιτέχνης, ποιος μας αρέσει πιο πολύ;

20220620 105046 20220620 105049 20220620 105055 20220620 105100

είδαμε πολλούς πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με την δύναμη του αέρα και του ήλιου, συγκρίναμε τα θέματα , ζωγραφίσαμε ή συμπληρώσαμε κομμάτια τους

20220614 091018 20220614 091028 20220614 091030 20220614 091040

Κάναμε πολλές δραστηριότητες μαθηματικών, μετρήσαμε, ομαδοποιήσαμε κάναμε προσθέσεις και αφαιρέσεις, κόψαμε εικόνες από πίνακες ζωγραφικής και τους κάναμε παζλ, σχηματίσαμε πίνακες διπλής εισόδου και παίξαμε τρίλζες

20220614 091402 1 20220620 104850 20220620 104926 20220620 105021 20220620 105025

και βέβαια δραστηριότητες χωρικών ικανοτήτων

20220614 091321 20220614 091335

Ασχοληθήκαμε με την δύναμη του ήλιου που καίει, και πως θα προστατευτούμε από ηλιακό έγκαυμα, αλήθεια τι λιώνει από τον ήλιο;

20220614 110328 1 20220614 110342 1

ένα πείραμα που κάποια παιδιά δοκίμασαν στο σπίτι τους και πέτυχε αλλά δεν πέτυχε ποτέ στο σχολείο ήταν να βάλουμε φωτιά σε χαρτί με την βοήθεια του ήλιου και ενός μεγεθυντικού φακού, προσπαθήσαμε πολλές μέρες και το μεσημέρι και το απόγευμα, με χαρτί υγείας, χαρτί από ρολό κουζίνας, χαρτί Α4 αλλά δεν τα καταφέραμε. Σαν σωστοί επιστήμονες αναζητήσαμε την αιτία, γιατί δεν ανάβει φωτιά στο χαρτί; καταλήξαμε ότι η συννεφιά που υπήρχε τις μέρες εκείνες και ότι ο ήλιος δεν ήταν πολύ δυνατός δημιούργησαν το πρόβλημα.

20220603 142340 20220603 142641 20220603 142650 20220603 142736

Δημιουργήσαμε ανεμόμυλους

DSCN3706 DSCN3707 DSCN3708

Αφήστε μια απάντηση