ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ_2022_23
Σχέδιο δράσης 2022-23
Οργάνωση, Εμπλουτισμός και Αξιοποίηση της Σχολικής βιβλιοθήκης
Χωρο-οργάνωση και προσαρμογή στο χώρο-Εξοπλισμός του χώρου (laptop-video-projector)
- Οργάνωση και κατηγοριοποίηση βιβλίων της σχολικής βιβλιοθήκης
Ομαδοποίηση με βάση τα κοινά χαρακτηριστικά, ορισμός θέσης κάθε βιβλίου στη συλλογή με στόχο την εύκολη χρήση και ανεύρεση (κυρίως από τα παιδιά) βιβλιόσημα, σύμβολα, θεματικές ομάδες
- Ηλεκτρονική καταλογογράφιση των βιβλίων
- Αναδιαμόρφωση γωνιάς ανάγνωσης
Μαζί με τα παιδιά αναδιαμορφώσαμε το χώρο της βιβλιοθήκης και ελεύθερης ανάγνωσης όπου τοποθετήθηκαν «Το καρότσι των παραμυθιών» και «Η βαλίτσα με τα βιβλία που ταξιδεύουν».
Εμπλουτισμός της σχολικής βιβλιοθήκης
- Δωρεά βιβλίων από εκδοτικό οίκο
- Αγορά βιβλίων –χρηματοδότηση από σχολική επιτροπή
Αξιοποίηση
- Δανεισμός βιβλίων
Εργαστήρι βιβλίου με συγκεκριμένους παιδαγωγικούς και μαθησιακούς στόχους
- Σειροθέτηση και δημιουργία βιβλίου χωρίς λόγια
Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια», αφού συζητήσαμε το περιεχόμενο της ιστορίας καθώς και τον χρόνο εξέλιξής της, προχωρήσαμε σε εικονογράφηση και σειροθέτηση των γεγονότων που διαδραματίζονται. Έπειτα κατασκευάσαμε και τοποθετήσαμε στο σώμα της κάμπιας όλη την ιστορία, φτιάχνοντας ένα βιβλίο διαφορετικό και δίχως λόγια.
- Δημιουργία εναλλακτικού βιβλίου με χρήση ανακυκλώσιμων υλικών
Συζητώντας και αξιοποιώντας τις γνώσεις μας για την κατασκευή βιβλίων καθώς και τα οφέλη της ανακύκλωσης προχωρήσαμε στην δημιουργία ενός παραμυθιού φτιαγμένο από υλικά που μπορεί να βρει κανείς στην κουζίνα του.
«Η Σφου γνωρίζει τον Γκάρι»
Μια ιστορία που πραγματεύεται την διαφορετικότητα και την ιδιαίτερη σημασία της φιλίας.
- Δημιουργία κουκλοθέατρου και χαρακτήρων από ανακυκλώσιμα υλικά.
Με αφορμή την ιστορία «Πως να πιάσεις ένα Αστέρι» και «Η Μυρτώ και το βουνό» δημιουργήσαμε το δικό μας κουκλοθέατρο και τους χαρακτήρες των ιστοριών χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά που διατίθενται στο χώρο του σχολείου.
- Φτιάξε ένα παραμύθι με το δικό σου τρόπο
Αφού σκεφτήκαμε και συζητήσαμε τις ιστορίες που μας αρέσουν καθώς και τον τρόπο, τους εμπλεκόμενους και τη διαδικασία συγγραφής/ εικονογράφησης ενός βιβλίου προχωρήσαμε στην δημιουργία των δικών μας βιβλίων.
- Άλλαξε και φτιάξε το δικό σου εξώφυλλο
Με αφορμή τη συζήτηση για την δημιουργία ενός βιβλίου ασχοληθήκαμε με τα εξώφυλλα . Αφού ξεχωρίσαμε και διαλέξαμε τα αγαπημένα μας βιβλία αποφασίσαμε να τους αλλάξουμε τα εξώφυλλα.
- Δημιουργία ηλεκτρονικού παραμυθιού με σχήματα και δίχως λόγια
Με την βοήθεια των ηλεκτρονικών συσκευών προχωρήσαμε στην δημιουργία PowerPoint όπου τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών έφτιαξαν την ιστορία «Χάνσελ και Γκρέτελ» αποκλειστικά με σχήματα.
Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας-σύνδεσμος με την ευρύτερη κοινότητα
- Επίσκεψη συγγραφέα στο νηπιαγωγείο μας και παρουσίαση/ανάγνωση βιβλίου
Το χώρο του σχολείου μας επισκέφθηκε η συγγραφέας Βασιλική Μαύρου και αφηγήθηκε στα παιδιά την πασχαλινή ιστορία «Πάσχα αγάπης στην Λαγουδοχώρα». Στο τέλος χάρισε στο σχολείο το βιβλίο για να εμπλουτίσουμε την σχολική μας βιβλιοθήκη ,μας μοίρασε σελιδοδείκτες και ζωγραφίσαμε τις κάρτες μας.
- Επίσκεψη στην Δημοτική βιβλιοθήκη
Είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας και να ξεναγηθούμε στους χώρους της από τις βιβλιοθηκονόμους. Κάναμε ερωτήσεις ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας μιας βιβλιοθήκης, τους κανόνες και πως μπορούμε να γίνουμε μέλη και να δανειζόμαστε βιβλία.
Στο τέλος η δράση μας πλαισιώθηκε από την ανάγνωση βιβλίου που με μεγάλη χαρά διάβασε στους μικρούς βιβλιόφιλους η μαμά μια μαθήτριας και την δημιουργία ατομικών σελιδοδεικτών ως αναμνηστικό δωράκι.