Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Πρώτο θεματικό κύκλο: “Ζω καλύτερα- Ευ ζην”

Το πρόγραμμα που επιλέχθηκε είναι: Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή: Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το …παράθυρο”Ο σκοπός του προγράμματος σκιαγραφείται στην ομαλή μετάβαση των παιδιών από την οικογένεια στο σχολείο.1

Οι μικρές ηλιαχτίδες επισκέφθηκαν το σχολείο μας, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να ενταχθούν στο νηπιαγωγείο, μέσα από μια σειρά δράσεων.

1ο εργαστήριο: Επίσκεψη της ηλιαχτίδας και παιχνίδια γνωριμίας- συνεργασίας με τα παιδιά”

Οι ηλιαχτίδες:                                                               Ο ιστός της φιλίας:

.jpg

252533957 217363660386552 2672457244140301989 n

Οι ήλιοι της φιλίας:

1 1

2ο εργαστήριο: “Περιγραφή αγαπημένων αντικειμένων από το σπίτι”

–>Έφερα από το σπίτι κατιτί, μήπως θέλει κάποιος να το βρει;<–

Όλα τα παιδιά της τάξης έφεραν στο σχολείο το αγαπημένο τους παιχνίδι/αντικείμενο και το περιέγραψαν στους συμμαθητές τους, χωρίς να το δείχνουν, προκειμένου να μαντέψουν τι είναι. Στο τέλος της παρουσίασης η ηλιαχτίδα τους χάρισε έναν έπαινο για την όμορφη παρουσίαση!20211110 131817

Μετά το πέρας της επίσκεψης της ηλιαχτίδας, εκείνη τους είχε ετοιμάσει ένα όμορφο δώρο, αυτό ήταν τα βραχιολάκια->ήλιοι, τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά!

IMG 20211021 230119          1       1 3

3ο εργαστήριο: “Εγώ: Συναισθήματα- σώμα-υγιεινά πρότυπα ζωής”

Η ηλιαχτίδα παίζει μαζί μας παιχνίδια επικοινωνίας και μας δίνει αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματα. Ακόμα, δημιουργεί καταστάσεις προβληματισμού σε σχέση με την υγεία μας (διατροφή και άσκηση) με σκοπό τα παιδιά να προβληματιστούν και να υιοθετήσουν υγιεινά πρότυπα ζωής.

Αφού μιλήσαμε, παίξαμε και παρακολουθήσαμε βιντεάκια σχετικά με το θέμα μας, αποτυπώσαμε τις ιδέες μας σε ομαδικές κατασκευές, οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω:

Φτιάξαμε το φανάρι της σωστής διατροφής:

Untitled collage 1

και τον πίνακα με τα υγιεινά πρότυπα ζωής:

Untitled collage

4ο εργαστήριο: “Εγώ και οι συμμαθητές μου, κανόνες- συμβόλαιο”

Στο τέταρτο εργαστήρι ασχοληθήκαμε  με παιχνίδια συνεργασίας.

  • “Παιχνίδι μάρμαρο-ξεμάρμαρο”

13

  • “Αχ! Κολλήσαμε!”

Untitled collage 1 2

  • “Γίνε η σκιά μου” (αφού πειραματιστήκαμε λίγο με το σώμα και τη σκιά μας, κάναμε διάφορα σχέδια και παίξαμε το παιχνίδι “γίνε η σκιά μου”)

Untitled collage 2 2

Στο τέλος του τέταρτου εργαστηρίου, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων, ώστε να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση, με στόχο να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν!

1 73

Κλείνοντας, διαβάσαμε το παραμύθι: “Τι μπορείς να κάνεις με μια ιδέα” και τα παιδιά αποτύπωσαν τις ιδέες τους στο χαρτί. Έτσι, προέκυψαν ιδέες ιδιαίτερες και περίεργες, άλλες υλοποιήσιμες και άλλες ουτοπικές. Το σίγουρο είναι πως η φαντασία των παιδιών θα μας οδηγήσει σε έναν κόσμο καλύτερο.

1 8

5ο εργαστήριο: “Το σχολείο μου. Όνειρα, σχέδια- οργάνωση”

Η μικρή ηλιαχτίδα μας έφερε στο σχολείο μας το βιβλίο: “Δεν πάω σχολείο” της  Μαριλίτα Χατζημποντόζη.

Με αφορμή αυτό συζητήσαμε τα οφέλη του σχολείου και ζωγραφίσαμε το νηπιαγωγείο μας.

260241854 457754872438253 7477745245108240824 n

Ύστερα, υπήρξε στην τάξη μας ιδεοκαταιγισμός – καταγραφή ιδεών, με σκοπό την υλοποίηση ενός “ιδανικού” σχολείου μέσα από τα μάτια των παιδιών!

260593903 269567515014089 3691062202558496221 n

Έπειτα, από τις παραπάνω ιδέες αποφασίσαμε μέσα από διάλογο ποιες από αυτές είναι υλοποιήσιμες, ώστε να προγραμματίσουμε το τελικό σχέδιο δράσης. Κάναμε τις ιδέες των παιδιών πράξη και εμπλουτίσαμε με δημιουργικό τρόπο τις δραστηριότητες της αυλής με επιδαπέδια παιχνίδια και γλαστράκια! Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις δράσεις μας…

Untitled collage  Untitled collage 1  Untitled collage 2284588595 424011562609128 4853452299481764119 n 300x300 1285251485 5127552180698184 2479515827360945879 n 300x300 1284824529 438708577587561 4431371289830039031 n 300x225 1

Καλή διασκέδαση!

Ολόκληρες τις δραστηριότητες μας μπορείτε να τις δείτε στην παρακάτω παρουσίαση:

https://sway.office.com/55JNvmeNP59NC2D4?fbclid=IwAR120vJ5ojUGcd0Vr1NoXop6ZMTjxk6f1hrcddgCq2hPH_dqg89qDfYFl-k