Πρώτο θεματικό κύκλο: “Ζω καλύτερα- Ευ ζην”
Το πρόγραμμα που επιλέχθηκε είναι: “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή: Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το …παράθυρο”. Ο σκοπός του προγράμματος σκιαγραφείται στην ομαλή μετάβαση των παιδιών από την οικογένεια στο σχολείο.
Οι μικρές ηλιαχτίδες επισκέφθηκαν το σχολείο μας, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να ενταχθούν στο νηπιαγωγείο, μέσα από μια σειρά δράσεων.
1ο εργαστήριο: “Επίσκεψη της ηλιαχτίδας και παιχνίδια γνωριμίας- συνεργασίας με τα παιδιά”
Οι ηλιαχτίδες: Ο ιστός της φιλίας:
Οι ήλιοι της φιλίας:
2ο εργαστήριο: “Περιγραφή αγαπημένων αντικειμένων από το σπίτι”
–>Έφερα από το σπίτι κατιτί, μήπως θέλει κάποιος να το βρει;<–
Όλα τα παιδιά της τάξης έφεραν στο σχολείο το αγαπημένο τους παιχνίδι/αντικείμενο και το περιέγραψαν στους συμμαθητές τους, χωρίς να το δείχνουν, προκειμένου να μαντέψουν τι είναι. Στο τέλος της παρουσίασης η ηλιαχτίδα τους χάρισε έναν έπαινο για την όμορφη παρουσίαση!
Μετά το πέρας της επίσκεψης της ηλιαχτίδας, εκείνη τους είχε ετοιμάσει ένα όμορφο δώρο, αυτό ήταν τα βραχιολάκια->ήλιοι, τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά!
3ο εργαστήριο: “Εγώ: Συναισθήματα- σώμα-υγιεινά πρότυπα ζωής”
Η ηλιαχτίδα παίζει μαζί μας παιχνίδια επικοινωνίας και μας δίνει αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματα. Ακόμα, δημιουργεί καταστάσεις προβληματισμού σε σχέση με την υγεία μας (διατροφή και άσκηση) με σκοπό τα παιδιά να προβληματιστούν και να υιοθετήσουν υγιεινά πρότυπα ζωής.
Αφού μιλήσαμε, παίξαμε και παρακολουθήσαμε βιντεάκια σχετικά με το θέμα μας, αποτυπώσαμε τις ιδέες μας σε ομαδικές κατασκευές, οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω:
Φτιάξαμε το φανάρι της σωστής διατροφής:
και τον πίνακα με τα υγιεινά πρότυπα ζωής:
4ο εργαστήριο: “Εγώ και οι συμμαθητές μου, κανόνες- συμβόλαιο”
Στο τέταρτο εργαστήρι ασχοληθήκαμε με παιχνίδια συνεργασίας.
- “Παιχνίδι μάρμαρο-ξεμάρμαρο”
- “Αχ! Κολλήσαμε!”
- “Γίνε η σκιά μου” (αφού πειραματιστήκαμε λίγο με το σώμα και τη σκιά μας, κάναμε διάφορα σχέδια και παίξαμε το παιχνίδι “γίνε η σκιά μου”)
Στο τέλος του τέταρτου εργαστηρίου, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων, ώστε να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση, με στόχο να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν!
Κλείνοντας, διαβάσαμε το παραμύθι: “Τι μπορείς να κάνεις με μια ιδέα” και τα παιδιά αποτύπωσαν τις ιδέες τους στο χαρτί. Έτσι, προέκυψαν ιδέες ιδιαίτερες και περίεργες, άλλες υλοποιήσιμες και άλλες ουτοπικές. Το σίγουρο είναι πως η φαντασία των παιδιών θα μας οδηγήσει σε έναν κόσμο καλύτερο.
5ο εργαστήριο: “Το σχολείο μου. Όνειρα, σχέδια- οργάνωση”
Η μικρή ηλιαχτίδα μας έφερε στο σχολείο μας το βιβλίο: “Δεν πάω σχολείο” της Μαριλίτα Χατζημποντόζη.
Με αφορμή αυτό συζητήσαμε τα οφέλη του σχολείου και ζωγραφίσαμε το νηπιαγωγείο μας.
Ύστερα, υπήρξε στην τάξη μας ιδεοκαταιγισμός – καταγραφή ιδεών, με σκοπό την υλοποίηση ενός “ιδανικού” σχολείου μέσα από τα μάτια των παιδιών!
Έπειτα, από τις παραπάνω ιδέες αποφασίσαμε μέσα από διάλογο ποιες από αυτές είναι υλοποιήσιμες, ώστε να προγραμματίσουμε το τελικό σχέδιο δράσης. Κάναμε τις ιδέες των παιδιών πράξη και εμπλουτίσαμε με δημιουργικό τρόπο τις δραστηριότητες της αυλής με επιδαπέδια παιχνίδια και γλαστράκια! Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις δράσεις μας…
Καλή διασκέδαση!
Ολόκληρες τις δραστηριότητες μας μπορείτε να τις δείτε στην παρακάτω παρουσίαση: