ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Ολοήμερα τμήματα:

 

Η σχολική μας τσάντα: Το παιδί φέρνει μαζί του την τσάντα του. Μέσα υπάρχει:

  1. Το πρωινό του.
  2. Κουτάλι ή πιρούνι.
  3. Πετσέτα (τη στρώνει για να γευματίσει)
  4. Ένα πακέτο μωρομάντηλα.
  5. Αλλαξιά (εσώρουχο, κάλτσες, μπλούζα, παντελόνι), διαμορφώνουμε την αλλαξιά ανάλογα με την εποχή.
  6. Το παγουρίνο του επάνω στο οποίο είναι γραμμένο το όνομά του και είναι εύκολο στο να ανοίγει και να κλείνει.
  7. Πακέτο με χαρτομάντηλα.

 

Ελέγχουμε, κάθε μέρα την τσάντα του παιδιού μας, ώστε να έχει μέσα τα παραπάνω και να είναι καθαρή. Δεν περιέχει τίποτε άλλο, εκτός αν ζητηθεί από τις νηπιαγωγούς.

 

Παιχνίδια δεν φέρνουμε από το σπίτι.

 

Μεσημεριανό φαγητό:

 

Καθημερινά τοποθετούμε το μεσημεριανό φαγητό σε ένα δοχείο, αποκλειστικά μεταλλικό, με μεταλλικό καπάκι. Γράφουμε το όνομα του παιδιού στο καπάκι και στο πλάι του δοχείου, με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στο σκεύος ή σε αυτοκόλλητο που κολλάμε πάνω σε αυτό. Κάθε μέρα ελέγχουμε ώστε το όνομα να είναι γραμμένο και στα δύο μέρη του σκεύους. Τοποθετούμε το δοχείο με το φαγητό μέσα σε ένα τσαντάκι (τσάντα ολοήμερου). Στο τσαντάκι αυτό τοποθετούμε επίσης  κουτάλι ή πιρούνι στα οποία θα αναγράφεται, επίσης το όνομα του παιδιού και μία πετσέτα.

Είναι σημαντικό, κάθε μέρα να ενημερώνετε τα παιδιά:

α. Τι φαγητό έχουν

β. Αν δεν χρειάζεται ζέσταμα.

γ. Αν κάτι (σαλάτα, τυρί κλπ) πρέπει να μπει στο ψυγείο και να παραμείνει εκεί.

 

Στο σπίτι καθημερινά κάνετε πρόβα την εξής διαδικασία:

 

  1. Στρώσιμο πετσέτας
  2. Μεταφορά και τοποθέτηση του κουταλιού ή του πιρουνιού από την τσάντα στην πετσέτα (σε καμμιά περίπτωση το παιδί δεν παίζει με αυτά).
  3. Τοποθέτηση του δοχείου με το φαγητό πάνω στην πετσέτα.

 

Μεσημεριανή Ξεκούραση-Ύπνος.

 

Σε μια τσάντα πολλαπλών χρήσεων (μικρού μεγέθους) βάζετε ένα μικρό σεντόνι (κούνιας) και ένα μικρό μαξιλάρι τα οποία παίρνετε στο σπίτι, κάθε Παρασκευή για να τα πλύνετε και να τα επαναφέρετε τη Δευτέρα.

 

Τι τρώμε;

 

Ας αρχίσουμε από το εάν τρώμε! Κάποια παιδιά παρουσιάζουν δυσκολία στο να φάνε. Θα προσπαθήσουμε να τρώμε  όλοι  μαζί και να επικοινωνήσουμε τη σημασία του μεσημεριανού φαγητού για την υγεία και τη δύναμή μας. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, μέσα από έρευνες παιδοψυχολόγων, έχει καταδειχτεί, με σαφήνεια, ότι ένας από τους λόγους της νευρικής ανορεξίας ή της παχυσαρκίας (φαινόμενα που τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν) οφείλεται στην καταπίεση που νιώθει ένα παιδί τις ώρες του φαγητού. Αν κάποιο παιδί αρνείται με πίσμα να φάει ή κλαίει ή μας λέει ότι φούσκωσε η κοιλίτσα του, για λόγους παιδοψυχολογικούς δεν πρέπει να το πιέσουμε. Μιλήστε στο σπίτι μαζί

του, εξηγήστε τη σημασία του φαγητού και τα οφέλη και το ίδιο, αντίστοιχα, θα κάνουμε κι εμείς στην τάξη.

 

Τι μπορούμε να βάλουμε για μεσημεριανό:

 

Στερεές τροφές, όσπρια, κρέας, ρύζι, πίτες, μακαρόνια. ΟΧΙ σούπες, γενικά όχι φαγητά με ζουμιά (π.χ.εάν έχετε φακές για μεσημεριανό, φροντίστε να μην έχουν πολλά ζουμιά), όχι τροφές με κόκκαλα. Βάλτε φαγητά που ξέρετε ότι το παιδί τρώει με ευχαρίστηση, συνδιάστε το υγιεινό φαγητό με τις επιθυμίες του.