Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της “Απώλειας” στο Νηπιαγωγείο

Οι παρακάτω ιδέες έχουν προκύψει από το εθελοντικό σεμινάριο για την έννοια της “Απώλειας” και την αντιμετώπισή της στο νηπιαγωγείο με την σχολική μας σύμβουλο Καλλιρρόη Ντινοπούλου. Επέλεξα κάποιες δραστηριότητες που συζητήσαμε, οι οποίες εντάσσονται στην Αγωγή υγείας και συγκεκριμένα στην Συναισθηματική αγωγή.

1. Για την έμφαση στην συμμετοχή των παιδιών σε μια ομάδα, έγινε η ομαδική εργασία με όλες τις παλάμες των παιδιών με ονομα: Ο κύκλος της φιλίας, που είναι στην ουσία η αναπαράσταση της ομάδας της τάξης των συμμαθητών.

Η ομάδα της τάξης
Η ομάδα της τάξης

 

 

 

 

 

 

 

2. Δεύτερη εργασία για τον ίδιο περίπου σκοπό, ήταν η κατασκευή της αλυσίδας της τάξης, όπου κάθε κρίκος της είναι κι ένα παιδί. Την αλυσίδα της τάξης δραματοποιήσαμε, τονίζοντας ότι “είμαστε δεμένοι σαν τους κρίκους της αλυσίδας και κρατάμε γερά ο ένας τον άλλον”. Στη μέση της αλυσίδας προστέθηκε κι η καρδιά της τάξης, που χαίρεται όταν τα πάνε καλά τα παιδιά, αλλά λυπάται όταν κάποιος κρίκος “τρίζει”, δλδ κάποιοι μαλώνουν, χτυπανε κτλ. (Η ιδέα αυτή βασίστηκε σε ιδέες των συναδέλφων Βίκυ Βουργανά και Αγγελική Γιαννουλάκου)

Η αλυσίδα και η καρδιά της τάξης

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Η πολύ σημαντική εργασία “Εγώ και οι φίλοι μου”, όπου το κάθε παιδί κόλλησε γύρω από την παλάμη του, τις χρωματιστές παλάμες των επιλεγμένων φίλων του. Η εργασία έγινε στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και της αυτοεκτίμησης (έχω φίλους), σε ένα πρόγραμμα που τα παιδιά προσπάθησαν να προσεγγίσουν την έννοια της φιλίας, αρκετά δύσκολη για την ηλικία αυτή, μιας και μόνο μια “πρόγευση” ή ιδέα της έννοιας μπορούν να αποκομίσουν σύμφωνα με το κοινωνικο-συναισθηματικό τους επίπεδο.

ΦΙΛΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

 

 

 

Δολιανίτη Αθηνά