Οδηγίες-Προτάσεις (στην έναρξη του σχολείου)

Το Νηπιαγωγείο είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς σηματοδοτεί μία μοναδική περίοδο ξεγνοιασιάς, δημιουργικού παιχνιδιού, καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης. 

Ακολουθούν μερικές ιδέες  – προτάσεις που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν γονείς και παιδιά να απολάυσουν ακόμα περισσότερο τη μοναδική εμπειρία του Νηπιαγωγείου.

Το πρωινό ξύπνημα 

Το πρωινό ξύπνημα είναι καλό να γίνεται μέσα σε κλίμα ευχάριστο, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις. Πώς θα το καταφέρουμε αυτό; Ορίζοντας και τηρώντας ένα σταθερό ωράριο ύπνου για το παιδί. Το παιδί προσχολικής ηλικίας έχει ανάγκη από τουλάχιστον 10 ώρες ύπνου την ημέρα, δεδομένου ότι σταδιακά η συνήθεια του μεσημεριανού ύπνου σταματά. Ένα παιδί που έχει ευχαριστηθεί τον ύπνο του, ξεκινάει την ημέρα του με κέφι και η καλή του διάθεση το συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της σχολικής του ημέρας.

Είναι επίσης σημαντικό να έχει το παιδί αρκετό  χρόνο για να ντυθεί και να φάει το πρωινό του χωρίς να βιάζεται. Για το λόγο αυτό, είναι προτιμότερο να ξυπνήσει 10 λεπτά νωρίτερα, παρά να ξεκινήσει την ημέρα του με άγχος.

Τι να φοράει στο σχολείο;

Είναι προτιμότερο να διαλέξετε απλά και άνετα ρούχα. Γενικά τα φερμουάρ σε σχέση με τα κουμπιά είναι πολύ πιο εύχρηστα για τα παιδικά χέρια, ενώ οι ζώνες (σε φούστες και παντελόνια) πολύ συχνά δημιουργούν δυσκολία, ιδιαίτερα όταν το παιδί επείγεται να πάει στην τουαλέτα. Επίσης, τα καλσόν σχίζονται ή φθείρονται πολύ εύκολα, ενώ δυσκολία δημιουργούν επίσης τα παπούτσια με κορδόνια, καθώς πολύ συχνά λύνονται και θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των νηπίων. Για το λόγο αυτό, προτιμήστε παπούτσια με βέλκρο.

Καλό θα ήταν να διαλέγετε μαζί με το παιδί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη μέρα στο σχολείο, εξηγώντας παράλληλα ποια ρούχα είναι περισσότερο κατάλληλα για το σχολείο και γιατί.

Η σχολική τσάντα

Για το Νηπιαγωγείο χρησιμοποιούμε απλές τσάντες χωρίς ροδάκια γιατί είναι εύκολο να μπουν στο ντουλάπι των παιδιών.

Τα πράγματα που καθημερινά χρειάζεται να φέρνει το παιδί στο σχολείο είναι αρκετά. Μια ευρύχωρη τσάντα βοηθά σημαντικά το νήπιο να οργανώνει και να τακτοποιεί μόνο του τα πράγματά του χωρίς τη βοήθεια της Νηπιαγωγού. Ιδανικά η σχολική τσάντα του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να έχει:

  • τάπερ με το δεκατιανό (βλ. παρακάτω)
  • ειδικό μεταλλικό σκεύος για το μεσημεριανό γεύμα
  • μια αλλαξιά ρούχα της εποχής (με εσώρουχα και κάλτσες)
  • 1 ζευγάρι κλειστά παντοφλάκια για χρήση μέσα στην τάξη.Τα δύο παρπάνω θα τοποθετηθούν σε ένα άδειο κουτί παπουτσιών.
  • παγουρίνο με φρέσκο νερό
  • ατομικά χαρτομάντηλα
  • ένα καπέλο για τον ήλιο

Στα ατομικά είδη του παιδιού καλό θα ήταν να αναγράφεται με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα και το επίθετό του.

Satchels Στοκ Εικονογραφήσεις, Vectors, & Clipart – (615 Στοκ Εικονογραφήσεις)

 

Το δεκατιανό

Συχητήστε με το παιδί σας τι ακριβώς θα παίρνει μαζί του για την ώρα του δεκατιανού. Επειδή το σχολείο δίνει έμφαση στην υγιεινή διατροφή, αποφύγετε τα συσκευασμένα κρουασάν, γαριδάκια, σοκολάτες και γενικότερα τροφές με υψηλό αίσθημα κορεσμού. Ιδανικά το δεκατιανό είναι <<στεγνό>>, φυλάσσεται μέσα σε απλό τάπερ που κλείνει με καπάκι και μπορεί να περιλαμβάνει ενδεικτικά:

  • φρούτο
  • σπιτικό σάντουιτς – τοστ
  • κουλούρι ή κριτσίνια
  • τυρί και ψωμί
  • σπιτικό κέικ
  • γιαούρτι
  • βραστό αβγό
  • κράκερς ολικής άλεσης
  • μπάρες δημητριακών
  • σταφιδόψωμο

Tα τρομερά σαΐνια του Γ'3: Η φρουτοσαλάτα μας!

Μικρές και ανεπιθύμητες …ψείρες

Οι ψείρες είναι ένα πάρα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα στο Νηπιαγωγείο. Ακμάζουν κατά τη διάρκεια επιστροφής των παιδιών στο σχολείο τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Επίσης, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι οι ψείρες πηγαίνουν και σε καθαρά και σε βρώμικα μαλλιά, μετακινούνται από παιδί σε παιδί, ιδιαίτερα όταν μοιράζονται προσωπικά αντικείμενα (όπως χτενάκια, τσιμπιδάκια, κοκαλάκια ή καπέλα), γεγονός που σε κάθε περίπτωση καλό είναι να αποφεύγεται.

Στην περίπτωση που παρουσιαστεί κρούσμα το οποίο θα πέσει στην αντίληψη των νηπιαγωγών, το Νηπιαγωγείο θα ενημερώσει άμεσα τις οικογένειες των παιδιών. Θυμηθείτε, ωστόσο, ότι είναι σημαντικό να μιλήσετε με τις εκπαιδευτικούς, αν διαπιστώσετε στο σπίτι σχετικό κρούσμα.

Θέλετε να απομακρύνετε τις ψείρες με φυσικό τρόπο? | Organic Brands

Οι ιώσεις

Οι ιώσεις είναι συνήθως μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα για την πλειοψηφία των νηπίων (ιδιαίτερα για εκείνα που δεν έχουν φοιτήσει προηγουμένως σε άλλο προσχολικό πλαίσιο).

Θυμηθείτε ότι είναι καλύτερο να παραμείνει στο σπίτι το παιδί που έχει εμφανίσει μια ίωση (έστω και ελαφριάς μορφής, χωρίς έντονα συμπτώματα ή πυρετό), καθώς συνήθως με την ένταση της σχολικής ημέρας η κατάσταση του επιδεινώνεται και η ανάρρωσή του καθυστερεί.

Επίσης, ένα παιδί που έρχεται άρρωστο στο Νηπιαγωγείο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μεταφέρει την ίωση σε κάποιο ή σε κάποια από τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.

Erwin Tulfo - I am so sorry mga tol at mga bes...may... | Facebook

 

Πως θα ενημερώνομαι

Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας έχει εξέχουσα σημασία και θα πρέπει πρωτίστως να στοχεύει στη γόνιμη ένταξη του παιδιού στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου και την αρμονική κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη.

Η ενημέρωση των γονέων γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για θέματα που αφορούν ανακοινώσεις, εκπαιδευτικά θέματα, ενημερωτικά έγγραφα, καινοτόμα προγράμματα και δράσεις που αναλαμβάνει το Νηπιαγωγείο, εορταστικές εκδηλώσεις καθώς και για τις υπό διαπραγμάτευση εβδομαδιαίες θεματικές ενότητες. Επιπλέον, ορίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ατομικές συναντήσεις με τους γονείς του κάθε παιδιού.

Είναι σημαντικό να αισθάνεστε το σχολείο του παιδιού σας ως ένα χώρο, όπου μπορούν να ακουστούν οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί σας, ως ένα χώρο όπου γονείς και εκπαιδευτικοί <<εργάζονται>> παράλληλα προς την επίτευξη ενός κεντρικού κοινού στόχου: την ευτυχία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών. 

15.770 ομαδική εργασία Images Clipart | Σελίδα 136

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

Αγαπητοί γονείς,

και τη φετινή χρονιά στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εισάγονται τα <<Εργαστήρια Δεξιοτήτων>> και τα Αγγλικά.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία κι επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:011 0Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:

ergastiria dexiotitonΜε την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια κι ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

Παράλληλα, δύο φορές την εβδομάδα τα παιδιά θα διδάσκονται και Αγγλικά, από δασκάλα της αντίστοιχης ειδικότητας, με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους.

Καλή σχολική χρονιά!