
Στο πλαίσιο του eTwinning έργου “I play, I Code” τα παιδιά συμμετείχαν σε μια οργανωμένη δραστηριότητα κωδικοποίησης εμπνευσμένη από το παραδοσιακό παραμύθι Τα Τρία Γουρουνάκια, το οποίο έπρεπε να μπει στο συνεργατικό βιβλίο «Coding with Fairy Tales». Στόχος ήταν η ενσωμάτωση βασικών εννοιών προγραμματισμού μέσα από την αφήγηση, ενθαρρύνοντας τη δημιουργική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.
Πρώτα διαβάσαμε το παραμύθι σε μια ατμόσφαιρα πιο χειμωνιάτικη και μετά παίξαμε την ιστορία σε κουκλοθέατρο για να την μάθουμε καλύτερα. Έπειτα περάσαμε στην δραστηριότητα κωδικοποίησης.
Τα παιδιά γνώρισαν έναν επιδαπέδιο χάρτη και κολλήσαμε επάνω τα τρία σπίτια της ιστορίας: το σπίτι από άχυρα, το σπίτι από ξύλα και το σπίτι από τούβλα. Χρησιμοποιώντας το ρομπότ Bee-Bot στο οποίο κολλήσαμε επάνω το λύκο. Έπειτα κλήθηκαν να προγραμματίσουν μια ακολουθία κατευθυντήριων εντολών ώστε το ρομπότ να επισκεφθεί κάθε σπίτι.
Δουλεύοντας συνεργατικά σε ζευγάρια, τα παιδιά επέλεξαν τις κατάλληλες εντολές (μπροστά, στροφή αριστερά, στροφή δεξιά), σχεδίασαν τη διαδρομή με κάρτες με βελάκια, δοκίμασαν τις ακολουθίες τους και προχώρησαν σε διορθώσεις όταν εντοπίστηκαν λάθη. Με αυτόν τον τρόπο, βίωσαν βασικές έννοιες της κωδικοποίησης, όπως η ακολουθία, η πρόβλεψη και ο εντοπισμός σφαλμάτων, μέσα σε ένα οικείο και νοηματοδοτημένο πλαίσιο αφήγησης.
Υλικά που Χρησιμοποιήθηκαν
- Προγραμματιζόμενο ρομπότ Bee-Bot
- Επιδαπέδιος χάρτης με τα τρία σπίτια και τον λύκο
- Κάρτες εντολών κατεύθυνσης
Στόχοι και Μαθησιακοί Σκοποί
- Να εισαχθούν και να εφαρμοστούν βασικές έννοιες προγραμματισμού.
- Να αναπτυχθούν δεξιότητες λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων.
- Να ενισχυθεί η χωρική αντίληψη και το λεξιλόγιο προσανατολισμού.
- Να προαχθεί η συνεργατική μάθηση και η αποτελεσματική επικοινωνία.
- Να συνδεθεί η αφήγηση με την υπολογιστική σκέψη σε αυθεντικό πλαίσιο μάθησης.
Δεξιότητες που Αναπτύχθηκαν
- Υπολογιστική σκέψη: ακολουθία, διόρθωση λαθών, πρόβλεψη.
- Ομαδική εργασία και συνεργασία: ομαδικός σχεδιασμός και λήψη αποφάσεων.
- Γλωσσική ανάπτυξη: χρήση λεξιλογίου που σχετίζεται με την ιστορία και τις κατευθύνσεις.
- Κριτική σκέψη: αξιολόγηση και προσαρμογή της διαδρομής για την επίτευξη του στόχου.
- Δημιουργικότητα: ενεργή συμμετοχή στην αφήγηση μέσα από βιωματική κωδικοποίηση.
Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο.



























