από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ EΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος, για πρώτη χρονιά , στην εβδομάδα κώδικα.
Οι μαθητές/τριες μέσω δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτήρα, εισάγονται στην έννοια της υπολογιστικής σκέψης και στον συναρπαστικό κόσμο της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού.
Η αποστολή που ανέλαβαν τα παιδιά είχε τον τίτλο : ” Ακολούθησε τον κώδικα”. Ακολουθώντας τους αριθμούς και τα χρώματα έβαψαν τα ρούχα του ”χάρτινου φίλου τους” και ανακάλυψαν ότι το μπλουζάκι του είχε ψυχρά χρώματα και το παντελόνι του θερμά.
Επίσης, σε άλλη εργασία αποκωδικοποίησαν τη λέξη ”φθινόπωρο”.
Οι εργασίες των παιδιών εστάλησαν στην επιτροπή ευρωπαϊκής εβδομάδας κώδικα και το σχολείο μας αλλά και κάθε παιδί ξεχωριστά, βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του.
Φθινόπωρο….η εποχή που ανοίγουν τα σχολεία!!! Πολλές καινούριες εμπειρίες για τα παιδιά , αλλά και πολλά νέα συναισθήματα!!!
Η πρώτη που συναντηθήκαμε – η ημέρα του Αγιασμού – έκρυβε και ένα δωράκι καλωσορίσματος για τους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριες.
Αρχικά αποφασίσαμε όλοι μαζί , μετά από συζήτηση στην ολομέλεια (παρεούλα) , τους κανόνες που πρέπει όλοι να ακολουθούμε στο σχολείο για να περνάμε καλά.
Υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας.
Ορίσαμε τους βοηθούς για την κάθε ημέρα στην τάξη μας.
Παρατηρήσαμε στην αυλή τα δέντρα.
Συζητήσαμε για το χρώμα των φύλλων και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το φθινόπωρο τα φύλλα χάνουν το πράσινο χρώμα τους και γίνονται καφέ , κίτρινα , κόκκινα ή πορτοκαλί.
Μαζέψαμε φύλλα και ….
…ταξινομήσαμε
….κάναμε καταμέτρηση…
….”μεταμορφώσαμε τα φύλλα”…..
….κάναμε στάμπες με φύλλα ….και
…. δημιουργήσαμε την Ρούλα τη Φθινοπωρούλα!!!
Στο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ τα παιδιά αποτύπωσαν σε ελεύθερο ιχνογράφημα το Φθινόπωρο.
Έπαιξαν το παιδαγωγικό παιχνίδι ταξινόμησης εικόνων με φθινοπωρινά φύλλα σε διάφορα σχήματα.
Με τα φύλλα που μάζεψαν από την αυλή έφτιαξαν ένα αυτοσχέδιο φθινοπωρινό στεφάνι και στόλισαν την πόρτα της τάξης μας.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΩΜΑΤΑ – Σεπτέμβριος 2022
Το σχέδιο και η ζωγραφική αποτελούν τον κατ’ εξοχήν τρόπο για να εκφράσουν τα παιδιά τις ιδέες, τις σκέψεις , τα βιώματα και τα συναισθήματά τους. Η ανάπτυξη εικαστικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο συνδέεται με το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν τα παιδιά για τα υλικά. Έχοντας συχνές ευκαιρίες να πειραματίζονται με διάφορα υλικά όπως, μαρκαδόρους , ξυλομπογιές , νερομπογιές , τέμπερες κλπ. , αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους , καλλιεργώντας την ευφυία , την εφευρετικότητα και τη φαντασία τους.
Αυτός είναι και ο λόγος που από τις πρώτες θεματικές που επεξεργαζόμαστε στο νηπιαγωγείο είναι η θεματική για τα ”ΧΡΩΜΑΤΑ”
Στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά ασχολήθηκαν αρχικά με τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα:
Δημιούργησαν πίνακα (ομαδική εργασία) με θέμα τα θερμά – ψυχρά χρώματα.
Τα παιδιά ανακάλυψαν και ατομικά πως δημιουργούνται τα συμπληρωματικά χρώματα.
Μετά από δύο χρόνια που η καραντίνα μας κράτησε μακριά, φέτος καταφέραμε να είμαστε όλοι μαζί στο σχολείο μας και να κάνουμε τις προετοιμασίες για το Πάσχα. Τα παιδιά συζήτησαν για τα έθιμα του Πάσχα, ζωγράφισαν, έκαναν κατασκευές . Όμως, κυρίως , εστιάσαμε στο νόημα της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης, που είναι η Αγάπη και η Συγχώρεση.
Εικόνες από το τμήμα Α:
Ζωγράφισαν σε ομαδική εργασία την ΑΝΟΙΞΗ, την εποχή που μας φέρνει τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης , το Πάσχα.
Μετά την Καθαρά Δευτέρα , η κυρά – Σαρακοστή, μας βοήθησε να φτάσουμε στο Πάσχα, αφαιρώντας κάθε εβδομάδα ένα από τα εφτά ποδαράκια της.
Μελετήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής, οι οποίοι μας εξιστορούν την ιστορία του Πάσχα και με αυτό τον τρόπο αποτυπώσανε και τα παιδιά έθιμα και γεγονότα της μεγάλης γιορτής.
Πασχαλινές ζωγραφιές
Αποτύπωσαν έθιμα και εικόνες του Πάσχα (Μυστικός δείπνος, Επιτάφιος, Σταύρωση κλπ.) τα οποία συναντάμε και σε πίνακες ζωγραφικής.
Οι κάρτες μας με τις ευχές των παιδιών.
Τα φαναράκια των παιδιών για το βράδυ της Ανάστασης
Έβαψαν αυγά
Ζωγράφισαν παπαρούνες , το λουλούδι που πήρε αυτό το χρώμα από το αίμα του Χριστού.
Εικόνες από το Τμήμα Β:
Καταγράψαμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για το Πάσχα.
Μελετήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής ώστε να καταγράψουμε και να μπορούν να εξιστορούν τα παιδιά την ιστορία του Πάσχα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν έθιμα και άλλες πασχαλινές εικόνες.
Ο Μυστικός Δείπνος
Η πασχαλιά – Το ιερό δέντρο που άνθισε δίπλα στο Σταυρό του Χριστού, όταν Αυτός αναστήθηκε.
Βάψαμε κόκκινα αυγά, που σύμφωνα με το έθιμο το κόκκινο χρώμα συμβολίζει το αίμα του Χριστού.
Τα κόκκινα αυγά αλλά και σοκολατένια αυγουλάκια τα βάλαμε σε καλαθάκια που έφτιαξαν τα παιδιά.
Έφτιαξαν , επίσης, φαναράκια στα οποία θα μεταφέρουν το Αναστάστιμο φως, το βράδυ της Ανάστασης.
…και οι κάρτες των παιδιών που μέσα γράφουν τις ευχές τους για το Άγιο Πάσχα.
Εικόνες από το ολοήμερο τμήμα:
Τα παιδιά αποτύπωσαν την ”Κυρά Σαρακοστή”, με ένα διαφορετικό τρόπο. Με τη μορφή της Φρίντα Κάλο. Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής , στόλιζαν τα μαλλιά της με ένα λουλούδι , μέχρι να φτάσουμε στην έβδομη εβδομάδα που είναι η Μεγάλη Εβδομάδα.
Έφτιαξαν κάρτες με ευχές για το Πάσχα,
…κοτούλες,
και λαγουδάκια-καλαθάκια , τα οποία έκρυβαν μέσα πασχαλινές λιχουδιές!
Τα παιδιά πήραν τις όμορφες κατασκευές τους σε σακούλες που στόλισαν με πασχαλινές εικόνες.
Ακούσαμε και στα δύο τμήματα τα κάλαντα του Λαζάρου
και τον ύμνο της Μεγάλης Παρασκευής ” Ω γλυκύ μου έαρ”
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ!!!
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ , Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.
Υποθεματική : <<Τα δικαιώματα των παιδιών>>
Κύριος σκοπός του προγράμματος με τίτλο : <<Τα δικαιώματα των παιδιών>>, είναι μία πρώτη επαφή , γνωριμία των μαθητών/τριών με τα δικαιώματά τους , την προστασία και την προώθησή τους. Η κατανόηση της σημασίας των δικαιωμάτων σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο , ο σεβασμός σε αυτά αλλά και η οικουμενικότητά τους είναι θέματα που συζητήθηκαν με τα παιδιά.
Εικόνες από το Τμήμα Α:
Δημιουργία αφίσας στην οποία τα παιδιά έχουν αποτυπώσει τα δικαιώματα που πρέπει να έχουν όλα τα παιδιά!!!
Αναπηρικό αμαξίδιο
Οδηγοί ατόμων με προβλήματα όρασης.
Ζωγραφική με το πόδι για όσους έχουν προβλήματα στα άνω άκρα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ!!!
Ύστερα από συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα , τα παιδιά μπαίνουν στη θέση των ανθρώπων που δε μπορούν να δουν και εκείνων που δε μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια ή τα πόδια τους.
Εικόνες από το Τμήμα Β:
Μετά από συζήτηση , οι μαθητές/τριες κατέγραψαν και ζωγράφισαν τα δικαιώματα των παιδιών σε ομαδική εργασία.
Τα παιδιά ζωγράφισαν κάποια από τα δικαιώματα μετά τη συζήτηση που προηγήθηκε.
Μετά την ανάγνωση του βιβλίου : ”Ειρήνη είναι…”, ζωγράφισαν την Ειρήνη .
Η συζήτηση οδηγήθηκε στα ΑΜΕΑ . Τα παιδιά με πολύ ενδιαφέρον μίλησαν για το δικαίωμά τους , στην προσβασιμότητα , τον σεβασμό, την αλληλοβοήθεια. Μέσα από βιωματικές καταστάσεις προσπάθησαν να κατανοήσουν ποιες αντικειμενικές δυσκολίες συναντούν τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και κατά συνέπεια πως νιώθουν όταν δε σέβονται οι γύρω τους και τα δικά τους δικαιώματα.
Ζωγραφική με το στόμα!
Προσπάθεια κατανόησης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης και συζήτηση για τους ανθρώπους ”οδηγούς”, που καθοδηγούν αυτά τα άτομα.
Τα παιδιά έφτιαξαν βιβλία, στα οποία εξιστορείται η ιστορία του ελληνικού έθνους, από την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 έως την ελληνική επανάσταση το 1821.
Τραγούδησαν και δραματοποίησαν τον χορό του Ζαλόγγου.
Παραδοσιακά κεντήματα με εικόνες από το βιβλίο , ” ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ”, της Ευγενίας Φακίνου.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Είδαμε εικόνες και διαβάσαμε ιστορικά γεγονότα, τα οποία στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν.
”Το κρυφό σχολειό”
”Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ” του Θ. Βρυζάκη
Τα παιδιά , αφού παρατήρησαν , συζήτησαν, ανέλυσαν τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόδωρου Βρυζάκη , τον αποτύπωσαν ζωγραφίζοντάς τον.
”Τα ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου
Αφού διαβάσαμε << ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ>> της Ευγενίας Φακίνου ,μιλήσαμε για τη λαϊκή παράδοση και τα κεντήματα από την εποχή της επανάστασης. Στη συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους ”παραδοσιακά κεντήματα” αντλώντας εικόνες από το βιβλίο.
Τα κορίτσια αποφάσισαν να φτιάξουν παραδοσιακές ποδιές και τα αγόρια τσαρούχια.
Ζωγράφισαν παραδοσιακές ενδυμασίες!!!
Οι ήρωες της επανάστασης είναι ένα πολύ αγαπημένο θέμα των παιδιών. Παρατήρησαν κάποιους από τους ήρωες και τελικά επέλεξε κάθε παιδί ποιόν θέλει να ζωγραφίσει.
Oι ήρωές μας ”μπήκαν” σε κορνίζα!
Την ημέρα της γιορτής , τα παιδιά παρακολούθησαν σε κουκλοθέατρο , την ιστορία για το κρυφό σχολειό.
Εικόνες από το ολοήμερο τμήμα :
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Ο χορός του Ζαλόγγου
Οι ήρωες του 1821
Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού: πίσω από κάθε φωτοτυπημένο τσαρούχι τα παιδιά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν τη λέξη (με το αλφάβητο της φιλικής εταιρείας) για να βρουν σε ποιο σημείο της τάξης έχω κρύψει η νηπιαγωγός το κάθε τσαρούχι από τη στολή του τσολιά.
Τα παιδιά γράφουν το όνομα τους με βάση τον κώδικα της φιλικής εταιρείας.
Τα παιδιά έφτιαξαν βιβλία με εικόνες από την Ελληνική Επανάσταση.
Τη φετινή χρονιά , μετά από δύο χρόνια – λόγω πανδημίας – , γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας τις Απόκριες.
Χορέψαμε , παίξαμε, διασκεδάσαμε και βέβαια μασκαρευτήκαμε!!!
Εικόνες από το τμήμα Α:
Ζωγράφισαν τα παιδιά τον δικό τους κλόουν και ”ανακάλυψαν” το Κ,κ του κλόουν.
Αφού διάβασαν την συγκινητική ιστορία του Αρλεκίνου, ζωγράφισαν τον Αρλεκίνο και την αγαπημένη του χορεύτρια.
Τα Διονύσια ή Ανθεστήρια στην αρχαία Ελλάδα. Οι ελληνικές απόκριες έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα. Οι άνθρωποι πανηγύριζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης.
Οι μαθητές έφτιαξαν τους δικούς τους χαρταετούς για την Καθαρή Δευτέρα.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Οι μάσκες μας!!!
Φτιάξαμε το δικό μας ”γαϊτανάκι” και χορέψαμε σύμφωνα με το έθιμο.
Τα παιδιά αφού παρατήρησαν και ανέλυσαν τον πίνακα ζωγραφικής του Χουάν Μιρό με τίτλο <<Το καρναβάλι του Αρλεκίνου>>, συνέθεσαν τα δικά τους έργα τέχνης.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ – 5ο και 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο κλείσιμο των εργαστηρίων , τα παιδιά εστίασαν στις λύσεις και πρότεινα τρόπους που θα μπορέσουν να βοηθήσουν τα ζώα ώστε να πάψουν να απειλούνται με εξαφάνιση.
Εικόνες από το τμήμα Α:
Κατέγραψαν σε ομαδική αφίσα τις λύσεις – προτάσεις τους για την προστασία των ζώων.
Έγραψαν γράμμα σε μία αρκουδίτσα που κινδυνεύει και της υποσχέθηκαν ότι θα τη βοηθήσουν.
Και το έκαναν…..Με τη μέθοδο STEM (εκπαιδευτική ρομποτική) δημιούργησαν μία σχεδία και ένα αμαξίδιο για να σώσουν την πληγωμένη αρκουδίτσα.
Για να βοηθήσουν τα πουλάκια που επισκέπτονται την αυλή του σχολείου μας έφτιαξαν μία ”ταίστρα”.
Αξιολόγησαν το πρόγραμμα των εργαστηρίων για τα ζώα υπό εξαφάνιση και αυτοαξιολογήθηκαν.
Στο τέλος αυτής της προσπάθειας τα παιδιά παρέλαβαν επάξια τον έπαινο συνεργατικότητας και δημιουργικότητας!!!
Εικόνες από το τμήμα Β :
Τα παιδιά δημιούργησαν σε ομαδική αφίσα τις προτάσεις τους για την προστασία των ζώων.
Για να βοηθήσουν τα πουλάκια που προσπαθούν να βρουν φαγητό στην αυλή του σχολείου μας, έφτιαξαν μία ”ταίστρα”.
Κατέγραψαν τις ιδέες τους για την προστασία των ζώων και σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Η συζήτηση, βέβαια , πήγε και στους αγαπημένους τους δεινόσαυρους που έχουν εξαφανιστεί. Αναρωτήθηκαν από που αντλούμε πληροφορίες για αυτά τα ζώα και τέλος αποφάσισαν να φτιάξουν με πηλό τα δικά τους απολιθώματα με τα πέλματα των δεινοσαύρων που έχουμε στην τάξη μας.
Τα παιδιά ανακηρύχτηκαν σε άξιοι υπερασπιστές των ζώων και για αυτό παρέλαβαν το παράσημό τους για τη συμμετοχή τους και σε αυτά τα εργαστήρια.
Μερικά από τα βιβλία που διαβάσαμε.
Στο τέλος του 2ου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τα παιδιά προχώρησαν σε αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση του προγράμματος.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ – 3ο και 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 3ο και 4ο εργαστήριο , τα παιδιά ασχολήθηκαν περισσότερο αναλυτικά με τα ζώα υπό εξαφάνιση. Ανακάλυψαν σε ποια μέρη του πλανήτη μας, απειλούνται ζώα και ποια είναι αυτά. Βρήκαν και παρουσίασαν πληροφορίες για αυτά τα ζώα .
Εικόνες από το τμήμα Α:
Τα παιδιά χώρισαν τον παγκόσμιο χάρτη στις ηπείρους – τις οποίες έμαθαν- και τοποθέτησαν εικόνες ζώων που κινδυνεύουν στις διάφορες περιοχές.
Τα παιδιά κατέγραψαν τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται τα ζώα.
Ζωγράφισαν τη χελώνα καρέτα – καρέτα,
δημιούργησαν ζώα με τη μέθοδο ”τάνγκραμ”.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Τα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια , τις πληροφορίες που έφεραν από το σπίτι τους για τα ζώα που απειλούνται.
Στη συνέχεια έλυσαν γρίφους – αινίγματα σχετικά με τα ζώα και στη συνέχεια ζωγράφισαν τις απαντήσεις.
Τα παιδιά δημιούργησαν σε ομαδική εργασία τον παγκόσμιο χάρτη , έμαθαν τις ηπείρους και εντόπισαν τα ζώα που απειλούνται σε κάθε ήπειρο.
Στη συνέχεια δημιούργησαν και τον δικό τους ατομικό παγκόσμιο χάρτη πάνω στον οποίο κόλλησαν εικόνες με τα ζώα.
Παρατήρησαν τον χάρτη της Ελλάδας και εντόπισαν τα μέρη που ζει η χελώνα καρέτα – καρέτα και η φώκια μονάχους – μονάχους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή