Η Αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ στάθηκε η αφορμή για να συζητήσουμε για την αμυγδαλιά και στα δύο τμήματα.
ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ)
Εικόνες από το τμήμα Α:
Τα παιδιά ζωγράφισαν την αμυγδαλιά , αφού παρατήρησαν τον πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Άνθισε η αμυγδαλιά, ομόρφυνε η τάξη μας!!!!
Εικόνες από το τμήμα Β:
Παρατηρήσαμε τα άνθη της αμυγδαλιάς.
Διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς.
Τα παιδιά δημιούργησαν πίνακες ζωγραφικής με διάφορες τεχνικές ( πινέλα , τύπωμα με πον – πον , μπατονέτες) .
Στο τέλος όλα τα έργα τέχνης μπήκαν σε κορνίζα!
Στο ολοήμερο τμήμα:
Με έμπνευση και πάλι από την αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ, τα παιδιά δημιούργησαν ένα ομαδικό έργο τέχνης με την <<ανθισμένη αμυγδαλιά>> και στόλισαν την πόρτα της τάξης μας.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ – 1ο και 2ο Εργαστήριο
2oς Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική : Ζώα υπό εξαφάνιση
Η συνεχώς αυξανόμενη οικολογική κρίση έχει καταστήσει εμφανές ότι είναι
αναγκαία η υιοθέτηση νέων αξιών όσον αφορά τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων,
αλλά και τη σχέση των ανθρώπων με τα άλλα ζώα και τη φύση.
Ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η κοινωνία είναι
και η κακοποίηση ζώων. Αρκετά δισεκατομμύρια ζώα, κάθε χρόνο, κακοποιούνται
με ποικίλους τρόπους και για διάφορους λόγους από τον άνθρωπο. Πολλά είναι τα
παραδείγματα κακοποίησης ζώων με σκοπό το οικονομικό όφελος, την ψυχαγωγία,
την έρευνα, την τροφή, την ένδυση κλπ. με αποτέλεσμα να απειλούνται με εξαφάνιση.
Εικόνες από το τμήμα Α:
Τα παιδιά διάλεξαν κάρτες με εικόνες ζώων υπό εξαφάνιση και χωρίστηκαν σε ομάδες.
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οι ομάδες συνέθεσαν το κοινό συμβόλαιο συνεργασίας που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Εννοιολογικός χάρτης
Τα παιδιά , αφού συζήτησαν και παρατήρησαν πολλές εικόνες σχετικές με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα, δημιούργησαν τη δική τους αφίσα , αναφορικά με τους κινδύνους.
Κίνδυνοι εξαφάνισης των ζώων
Στη συνέχεια συνέθεσαν τον εννοιολογικό χάρτη καταγράφοντας τι γνωρίζουν ήδη για το θέμα και σημείωσαν τι θέλουν να μάθουν.
Ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος για το θέμα, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν εξώφυλλο σε βιβλιαράκι με ζωγραφιές, για έναν συμμαθητή τους που είχε γενέθλια, με θέμα τα ζώα της θάλασσας.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Σαν αφόρμηση για την εισαγωγή στο θέμα, τα παιδιά επιλέγουν τα παιδιά επιλέγουν εικόνες με ζώα υπό εξαφάνιση και έτσι χωρίζονται σε ομάδες.
1η Ομάδα : ΤΑ ΚΑΡΧΑΡΙΑΚΙΑ
2η Ομάδα :ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
Οι δύο ομάδες αποφασίζουν τους κανόνες του συμβολαίου συνεργασίας για τον 2ο θεματικό κύκλο και τους καταγράφουν με ζωγραφιές.
Στην ολομέλεια , παρουσιάζει τους κανόνες ο εκπρόσωπος της ομάδας τους και συνθέτουν το τελικό συμβόλαιο.
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στο τέλος των δύο πρώτων εργαστηρίων κατέγραψαν στον εννοιολογικό χάρτη τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους για το θέμα : <<Ζώα υπό εξαφάνιση>>.
Εννοιολογικός χάρτης
Τα παιδιά προχώρησαν σε μία πρώτη ομαδοποίηση των ζώων που κινδυνεύουν σε αυτά που ζουν στη στεριά, στη θάλασσα και στον αέρα.
Παρατήρησαν , συζήτησαν εικόνες με κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα.
Παρακολούθησαν στο youtube την ”φιόρα”, μία χελωνίτσα καρέτα-καρέτα και τον ”λεβάντε” , μία φώκια μονάχους-μονάχους που συζητούσαν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Στο τέλος του 2ου εργαστηρίου , σε ατομικό φύλλο εργασίας τα παιδιά αποτύπωσαν από τι κινδυνεύουν τα ζώα.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΟΝΟΣ – ΕΠΟΧΕΣ – ΜΗΝΕΣ
Η έλευση του νέου έτους στάθηκε η αφορμή για να επεξεργαστούμε την έννοια του χρόνου.
Μιλήσαμε για τους μήνες , τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους.
Εικόνες από το τμήμα Α:
12 μήνες αθλητές
Χαρακτηριστικά στοιχεία των εποχών
Κατανόηση του χρόνου … με αφορμή τα γενέθλια των παιδιών.
Ο μύθος της Περσεφόνης!
Μέρα – Νύχτα
Δραματοποίηση : Η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο!!!
Τα παιδιά έφτιαξαν βιβλιαράκια με τις εποχές!!!
Εικόνες από το τμήμα Β:
Υποδεχτήκαμε τον νέο χρόνο με … πυροτεχνήματα!
Στην κατανόηση της κυκλικής ακολουθίας των εποχών βοηθά η χρήση συμβόλων και χαρακτηριστικών εικόνων για κάθε εποχή.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ”Ο τροχός των εποχών”
Ατομική εργασία: ”Ο τροχός των εποχών”
Κατανόηση των εποχών και των μηνών με τη δημιουργία συμβόλων.
ΟΡΑΤΗ ΣΚΕΨΗ: Τα παιδιά αποτυπώνουν τις γνώσεις τους για τον ΧΕΙΜΩΝΑ ακολουθώντας τη Ρουτίνα Σκέψης: <<Χρωμάτισε – Συμβόλισε – Απεικόνισε , (χρώμα – σύμβολο – εικόνα).
Ο ”χειμώνας” μέσα από τα εικαστικά.
Εικόνες από το ολοήμερο τμήμα:
Τα παιδιά εικονογράφησαν το παραμύθι : ” Η κυρά – καλή και η κυρά – κακή”.
Τα πορτρέτα των παιδιών με την αγαπημένη τους εποχή.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ( 1ο μέρος)
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Τα φετινά Χριστούγεννα τα περιμέναμε όλοι – και κυρίως τα παιδιά – με μεγάλη προσμονή, χαρά και ενθουσιασμό. Όσα δεν μπορέσαμε να ζήσουμε πέρυσι με τα σχολεία κλειστά, λόγω των ειδικών συνθηκών, τα πραγματοποιήσαμε φέτος. Οι μαθητές/τριες, δούλεψαν ασταμάτητα με όρεξη σαν τους βοηθούς του Αϊ – Βασίλη, κατασκεύασαν, έγραψαν, ζωγράφισαν, τραγούδησαν …
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το 8ο Νηπιαγωγείο Αθηνών έλαβε μέρος στη δράση του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού : Make A Wish (Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος) . Τα παιδιά προμηθεύτηκαν τα αστέρια της ευχής δίνοντας δύναμη στις ευχές των παιδιών με σοβαρές ασθένειες.
Ευχαριστούμε τα παιδιά και τους γονείς για τη συμμετοχή τους σε αυτήν τη δράση!
Τα αστέρια της ευχής
Εικόνες από το Τμήμα Α:
Το δέντρο της αντίστροφης μέτρησης
Στολισμός την πόρτας με τον τάρανδο που ψέλνει τα ….κάλαντα !
Χριστουγεννιάτικα δέντρα για το ταμπλό
Χριστουγεννιάτικη νύχτα στο ταμπλό!
Τα παιδιά ανέλυσαν τον πίνακα ζωγραφικής του ζωγράφου Ν. Λύτρα, με τίτλο : ” ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ” , μέσα από τη ρουτίνα σκέψης: <<ΒΛΕΠΩ-ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ-ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ>>
Τα παιδιά ζωγράφισαν έθιμα και παραδόσεις των Χριστουγέννων από όλη την Ελλάδα.
Τα ημερολόγια για το 2022!!!
Τα παιδιά κατασκεύασαν με πηλό σπιτάκια για γούρι για το 2022! Επίσης, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν τις δικές τους ευχετήριες κάρτες!
Εικόνες από το Τμήμα Β:
Ξεκινήσαμε από την 1η Δεκεμβρίου, με το δέντρο της αντίστροφης μέτρησης. Κάθε μέρα ένα παιδί ανοίγει το πουγκάκι (με την αντίστοιχη ημερομηνία) , διαβάζει την ευχή και παίρνει την έκπληξη που υπάρχει μέσα!
Εδώ και χιλιάδες χρόνια η ελιά και ο καρπός της ”ζει” στις χώρες την Μεσογείου. Η ελιά αποτελεί ένα πολύτιμο δώρο της φύσης που συνδέεται με πολλούς τομείς της ζωής μας. Αξίζει να τη γνωρίσουν τα παιδιά και να μάθουν την ανεκτίμητη αξία της για τη διατροφή μας , την υγεία αλλά και τον πολιτισμό μας.
” Η θεματική για την ελιά πραγματοποιήθηκε ως επέκταση των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τη διατροφή , αφού το ελαιόλαδο αποτελεί το βασικότερο στοιχείο της μεσογειακής διατροφής”
Εικόνες από το τμήμα Α:
Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ – Ομαδική εργασία
Η θεά Αθηνά δώρισε στους Αθηναίους το δέντρο της ελιάς μετά από μία μονομαχία με τον θεό Ποσειδώνα.
Προς τιμήν της οι Αθηναίοι έδωσαν το όνομα της θεάς στην πόλης τους και έχτισαν τον Παρθενώνα στον ιερό βράχο της Ακρόπολης.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον κότινο!
Ο κότινος ήταν στεφάνι από κλαδί αγριελιάς με το οποίο στεφάνωναν τον νικητή στους ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας, κάτι το οποίο ήταν ιδιαιτέρως τιμητικό.
Εικόνες από το τμήμα Β :
Διαβάσαμε το βιβλίο ”Η ελίτσα”, από το οποίο τα παιδιά έμαθαν για την προσφορά της ελιάς σε πολλούς τομείς της ζωής μας. (διατροφή, υγεία , πολιτισμός, ιστορία)
Ο Ελαιώνας του ”Βαν Γκογκ”
Τα παιδιά, αφού παρατήρησαν , ανέλυσαν και σχολίασαν τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος στο έργο του, με τίτλο << Ο ΕΛΑΙΩΝΑΣ>>, ζωγράφισαν το δικό τους έργο τέχνης.
”Το μάζεμα της ελιάς” του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ
Οι μαθητές/τριες, ”αποτύπωσαν στο χαρτί” τη διαδικασία του μαζέματος της ελιάς, παίρνοντας πληροφορίες από τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ .
Τα παιδιά έμαθαν ότι πάνω στα αγγεία (πήλινα δοχεία που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα για την αποθήκευση λαδιού, κρασιού κλπ.) ζωγράφιζαν οι αρχαίοι Έλληνες διάφορες εικόνες από την καθημερινότητά τους. Στα δικά τους ”αγγεία” ζωγράφισαν τη θεά Αθηνά και την ελιά που είναι σύμβολό της.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο EΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΕΥ ΖΗΝ – ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, 5ο και 6ο εργαστήριο
Στα δύο τελευταία εργαστήρια δεξιοτήτων για τη διατροφή, τα παιδιά παρατηρούν εικόνες, τις επεξεργάζονται , συζητούν και τέλος οι νηπιαγωγοί καταγράφουν τις ιδέες τους ακολουθώντας τη <<ρουτίνα σκέψης ”ΒΛΕΠΩ – ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ – ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ”>>.
Στη συνέχεια τα παιδιά , δημιούργησαν τις δικές του τρισδιάστατες πυραμίδες της διατροφής . Το πρόγραμμα έληξε με μία μεγάλη φρουτοσαλάτα που απόλαυσαν οι μαθητές/τριες στην τάξη τους.
Εικόνες από το τμήμα Α:
ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ
Φτιάχνουμε και απολαμβάνουμε τη δική μας φρουτοσαλάτα!
…… και τελικά απολαύσαμε τη φρουτοσαλάτα μας!!!!!!
Στα πλαίσια της αξιολόγησης , οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος, συμπλήρωναν κάποια στοχευμένα φύλλα εργασίας ως εμπέδωση των ”νέων γνώσεων” που κατέκτησαν.
Το σημαντικότερο όλων, είναι, ότι και με το τέλος του προγράμματος για τη διατροφή, τα παιδιά συνεχίζουν να φέρνουν στο σχολείο υγιεινά πρωινά !!!
Τα παιδιά έχουν έμφυτη τάση να εξερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει και να τον αναπαριστούν με σχέδια και χρώματα. Αυτός είναι και ο λόγος που από τις πρώτες θεματικές που επεξεργαζόμαστε στο νηπιαγωγείο είναι τα <<χρώματα>>.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Τα παιδιά μαθαίνουν ότι υπάρχουν τρία βασικά χρώματα (κόκκινο- μπλε – κίτρινο). Από τις αναμίξεις των βασικών χρωμάτων προκύπτουν τα συμπληρωματικά χρώματα.
Μαθαίνουν και ζωγραφίζουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου , δημιουργούν τους δικούς τους παρδαλούς ”Έλμερ”, ομαδοποιούν τα χρώματα σε θερμά (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, καφέ) και ψυχρά (μπλε, γαλάζιο, πράσινο , μωβ).
Γράφουν τη δική τους ιστορία για τα χρώματα σε μικρό βιβλίο σύμφωνα με την τεχνική του Γάλλου παιδαγωγού Freinet.
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ , ΕΥ ΖΗΝ-ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – 3ο και 4ο εργαστήριο
Στο 3ο και 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων τα παιδιά ασχολήθηκαν διεξοδικά με την πυραμίδα της διατροφής.
Επεξεργάστηκαν μία τρισδιάστατη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής που υπάρχει μέσα στις τάξεις μας . Συζήτησαν για τη θέση των τροφών στην πυραμίδα (ψηλά ή χαμηλά) και τι σημαίνει αυτό για τη συχνότητα που μπορούμε να τις βάζουμε στη διατροφή μας.
Ζωγράφισαν τη δική τους διατροφική πυραμίδα σε φύλλο εργασίας και την επεξεργάστηκαν και στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Έλυσαν γρίφους , έπαιξαν παιχνίδια σχετικά με τη διατροφή.
Εικόνες από το τμήμα Α:
Τα παιδιά μελετούν και συνθέτουν την πυραμίδα της διατροφής
Επεξεργάζονται την πυραμίδα στον Η/Υ και στο πρόγραμμα paint ζωγραφίζουν φρούτα.
Σε εβδομαδιαίο προγραμματισμό σημειώνουν τη συχνότητα που τρέφονται υγιεινά στο πρωινό.
Επιβραβεύονται με αυτοκόλλητο κάθε φορά που έχουν φρούτο στο πρωινό τους.
Τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους ιστορία σε μικρό βιβλίο , σύμφωνα με την τεχνική του Γάλλου παιδαγωγού Freinet.
Εικόνες από το τμήμα Β:
Τα παιδιά επεξεργάστηκαν την πυραμίδα της διατροφής και διαβάσαμε το βιβλίο: ” Γιατί δε μπορώ να τρώω συνέχεια γλυκά; ”
Ο Ρούλης υγιεινούλης μας επισκέφτηκε στην τάξη και μας έβαλε γρίφους – αινίγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά
Τα παιδιά έφτιαξαν το <<Φανάρι της Υγιεινής Διατροφής>> . Το τοποθέτησαν στο μαγαζάκι μας για να θυμίζει στους ”πελάτες μας” ποια τρόφιμα μπορούν να ψωνίζουν συχνά και ποια όχι!
από την/ον 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ·Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ – 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
Η επέτειος του Πολυτεχνείου στάθηκε η αφορμή για πολλές συζητήσεις. Μιλήσαμε για τους φοιτητές και τα ιδανικά που διεκδίκησαν, παρακολουθήσαμε φωτογραφικό και ηχητικό υλικό, διαβάσαμε βιβλία που αναφέρονται στην Δημοκρατία και τα παιδιά δημιούργησαν ποικίλες κατασκευές.
Φωτογραφικό υλικό :
Ακούσαμε τραγούδια:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο – Τάνια Τσανακλίδου
Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ο Δρόμος
Διαβάσαμε βιβλία για τη Δημοκρατία:
Στο τμήμα Α τα παιδιά ζωγράφισαν το Πολυτεχνείο και τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης :
Δημιούργησαν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα έργα του καλλιτέχνη Banksy (street art) :
Τα παιδιά στο τμήμα Β ζωγράφισαν το Πολυτεχνείο:
Δημιούργησαν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα έργα του καλλιτέχνη Banksy (street art) :
Έφτιαξαν κόκκινα γαρύφαλλα :
Στο ολοήμερο , τα παιδιά αποτύπωσαν μέσα από μία ”φωτογραφική μηχανή” τα γεγονότα το πολυτεχνείου.
Την ημέρα της επετείου τα παιδιά και από τα δύο τμήματα παρακολούθησαν την ιστορία της ντενεκεδούπολης σε κουκλοθέατρο:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή