Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς!!
Καλώς το που σκορπάει κορδέλες κομφετί είναι για τα παιδάκια η πιο τρελή γιορτή!!
Δεν έλειψε το παραδοσιακό γαϊτανάκι
Να και τα Παραδείσια πουλιά!!!
Η Αλκυόνη
«Και στης ζωής τους πιο βαρείς χειμώνες αλκυονίδες μέρες καρτερούν» (Γεώργιος Δροσίνης)
Με αφορμή τις αλκυονίδες μέρες, διαβάσαμε τον μύθο της αλκυόνης και του κήυκα.
Ο ΜΥΘΟΣ
Η Αλκυόνη, κόρη του Αίολου και της Αιγιάλης, παντρεύτηκε τον γιο του Κήυκα. Η αγάπη που ένιωθε ο ένας για τον άλλον τους οδήγησε να συγκρίνουν τους εαυτούς τους με το θεϊκό ζευγάρι, τον Δία και την Ήρα και να ονομάζονται με τα ονόματα εκείνων, όχι τα δικά τους. Οι θεοί τους τιμώρησαν, μεταμόρφωσαν την Αλκυόνη στο ομώνυμο ψαροφάγο θαλασσοπούλι και τον Κήυκα σε πουλί που ορμά στη θάλασσα για να αρπάξει τη λεία του, ίσως γλάρο. Επειδή όμως η Αλκυόνη έφτιαχνε τη φωλιά της κοντά στην ακτή, τα κύματα την κατέστρεφαν, ο Δίας τη λυπήθηκε και διέταξε τους ανέμους να σταματήσουν για δεκατέσσερις μέρες, επτά πριν το χειμερινό ηλιοστάσιο και επτά μετά. Στη διάρκεια αυτών των ημερών, η Αλκυόνη επωάζει τα αυγά της. Αυτές οι χωρίς κακοκαιρία μέρες ονομάστηκαν Αλκυονίδες.
Παρατηρήσαμε πολλές εικόνες και στο τέλος τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους αλκυόνες!
Άργησε να μας επισκεφθεί ο χειμώνας , φέτος!!! Όμως , εμείς με την πρώτη ευκαιρία ξεκινήσαμε να δημιουργούμε τα χειμωνιάτικά μας!!!
Οι χιονονιφάδες μας!
Με αφορμή την επεξεργασία “Ψυχρά και Θερμά χρώματα”, δημιουργήσαμε μια χειμωνιάτικη νύχτα!
Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Πωλ Κλεέ και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες!
Τα παιδιά σκέφτηκαν πολλές λέξεις, όταν ακούν την λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ
και με αφορμή αυτές τις λέξεις το θεατρικό παιχνίδι ξεκίνησε….
Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι
Το Χ του Χειμώνα
Σε ομάδες το σχεδιάσαμε με διάφορα υλικά!
Φτιάξαμε και τα πουγκάκια με τα φωνήεντα!
Συζητήσαμε για τη χειμερία νάρκη!
Φτιάξαμε τις φωλίτσες του σκαντζόχοιρου μας, για να κοιμηθεί!
Με αφορμή το παραμύθι “Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος“, είχαμε την ευκαιρία να επεξεργαστούμε την χρονική ακολουθία των γεγονότων του παραμυθιού!
Αρκούδα καφέ, αρκούδα καφέ
τρέχει φορτωμένη με τον ξύλινο μπουφέ!
Τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα ζωγραφικής τους Γ. Τσαρούχη : ” Οι 4 εποχές”. Ακολούθησε συζήτηση και τελικά συνέθεσαν έναν δικό τους πίνακα που απεικονίζει τις 4 εποχές!!!
…Μουσικοκινητικό δρώμενο “Οι 4 εποχές”
Τέλος, αποτυπώσαμε τις 4 εποχές ατομικά…
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Η πιο μαγική εποχή του χρόνου έφτασε!!!
Η αφορμή δόθηκε με το τραγούδι-ιστορία : ”Το δέντρο των Χριστουγέννων”, το οποίο μας έβαλε στο κλίμα των ημερών και συζητήσαμε για το ”Πνεύμα των Χριστουγέννων”.
Μετά από αυτό, οργανώσαμε το πρόγραμμα των χριστουγεννιάτικων δράσεων και τα δύο πρωινά τμήματα σε συνεργασία με το ολοήμερό μας!!!
Όλα τα παιδιά δούλεψαν σαν τα ”’μικρά ξωτικά του ”Αϊ-Βασίλη”.
Στολίσαμε τις τάξεις μας…..
….φτιάξαμε πολλές κατασκευές ….
Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο!
Συζητήσαμε τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα…
Περάσαμε ένα υπέροχο χριστουγεννιάτικο πρωινό με τον κο Διαμαντή που μας έπαιξε κιθάρα και τραγουδήσαμε πολλά χριστουγεννιάτικα τραγουδάκια με τους φίλους μας από το 67ο Νηπιαγωγείο Αθηνών!
Τραγουδήσαμε παραδοσιακά κάλαντα με τη συνοδεία μουσικών οργάνων από ομάδα γονέων που μας επισκέφθηκε. Επίσης, μας έφεραν και χριστόψωμο και αναβιώσαμε αυτό το χριστουγεννιάτικο έθιμο.
Γευτήκαμε τις δημιουργίες μας στο χριστουγεννιάτικο ζαχαροπλαστείο μας!!!
….και παίξαμε πολλά μουσικοκινητικά παιχνίδια!!!
Διαβάσαμε πολλά βιβλία….
…Με αφορμή την ιστορία του “Ξυλαράκη”, δημιουργήσαμε τους δικούς μας!
….ζωγραφίσαμε
Ο Σύλλογος Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών μας ετοίμασε μια έκπληξη!!
Ήρθε στην τάξη μας ο Άγιος Βασίλης και μοίρασε γλυκίσματα στα παιδιά!
Την τελευταία μέρα πριν από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, απολαύσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση ”Τα ξωτικά του Αϊ-Βασίλη”:
ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΑΞΕΧΑΣΤΑ!!!! ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ», Υποενότητα: ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ,
Τίτλος: ‘’ Κάθε αλλαγή , μια φωτεινή αρχή’’.
(1ο και 2ο εργαστήριο)
Το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μία φωτεινή αρχή!» αποτελεί μία δομημένη εκπαιδευτική παρέμβαση στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων,
για την κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών πρώιμης παιδικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε περιόδους αλλαγών. Ειδικότερα,
επικεντρώνεται στο ζήτημα της μετάβασης, της υποδοχής και των διεργασιών ομαλής προσαρμογής των μαθητών/-τριών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Δημοτικού.
Μέσα από το μυθοπλαστικό πλαίσιο που παρέχει η παρουσία της ‘’Μικρής Ηλιαχτίδας’’, που επισκέπτεται τα παιδιά ως αγγελιοφόρος και προστατευόμενη του Ήλιου, το παιδί οδηγείται σταδιακά, με δημιουργικό και ελκυστικό τρόπο στη διερεύνηση του χώρου και του εαυτού, στην κατανόηση της μοναδικότητας και της ευθύνης απέναντι στον εαυτό και τους άλλους, στη σύνδεση με την ομάδα των συνομηλίκων και με το σχολείο.
Η αφορμή δόθηκε με ένα γράμμα που έστειλε στο νηπιαγωγείο μας ο ”ΗΛΙΟΣ”, με το ταχυδρομείο , με το οποίο μας ενημέρωνε να περιμένουμε μία έκπληξη!!!
Τα παιδιά με ενθουσιασμό άρχισαν να ψάχνουν για την ηλιαχτίδα , που τους στέλνει ο Ήλιος για να τους κρατήσει συντροφιά όλο το φθινόπωρο και να μαθαίνει από την καθημερινότητά τους στο σχολείο νέα πράγματα.
Η ηλιαχτίδα διηγήθηκε στα παιδιά για το ταξίδι της και τους περιέγραψε τη χαρά που νιώθει ανάμεσά τους. Στο τέλος ξεδίπλωσε την ακτινοκορδέλα της , ζήτησε από τα παιδιά να την πιάσουν , να νιώσουν στην καρδιά τους τη ζεστασιά της και στο εξής να είναι όλοι μαζί μία δεμένη και αγαπημένη ομάδα.
Τα παιδιά προβληματίστηκαν στην ερώτηση για το πως θα είμαστε πάντα μια δεμένη ομάδα και συναποφάσισαν μετά από συζήτηση ότι πρέπει να υπογράψουμε όλοι μαζί το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης μας. Η ηλιαχτίδα από τις πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο μας μας είπε ότι είναι πολύ χαρούμενη.
Το συμβόλαιο της τάξης υπέγραψαν όλα τα παιδιά και με το ”δαχτυλικό τους αποτύπωμα”.
(3ο και 4ο εργαστήριο)
Τα παιδιά για να ευχαριστήσουν τον ήλιο , που τους έστειλε την ηλιαχτίδα, αποφάσισαν να κάνουν μία αφίσα και να του την αφιερώσουν. Στην αφίσα δημιούργησαν τον ήλιο και κάθε ηλιαχτίδα είναι και ένα παιδί . Έτσι δείχνουν πως είναι δεμένη ομάδα, όπως και οι ηλιαχτίδες που είναι δεμένες γύρω από τον ήλιο.
Η ηλιαχτίδα για να γνωρίσει καλύτερα τα παιδιά , τους ζήτησε να φέρουν από το σπίτι τους το πιο αγαπημένο παιχνίδι τους. Κάθε παιδί παρουσίασε στην ομάδα το δικό του παιχνίδι και απάντησε στις ερωτήσεις των συμμαθητών/τριών του. (ποιο είναι το αγαπημένο παιχνίδι σου, γιατί, πως το απέκτησες , ποιος σου το πήρε, τι συναισθήματα σου προκαλεί;)
Γέμισε η τάξη μας με spiderman, αυτοκινητάκια, κούκλες, γορίλες, δεινόσαυρους κτλ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν , – επεξεργάστηκαν , έπαιξαν, μοιράστηκαν τα παιχνίδια . Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά γνωρίστηκαν ακόμα καλύτερα, έμαθαν τι αρέσει στον κάθε έναν και η ομάδα έγινε πιο δυνατή.
<<Πολύ ωραία η ιδέα σου ηλιαχτίδα : Σε ευχαριστούμε>>, της είπαν τα παιδιά.
(5ο και 6ο εργαστήριο)
Το ”’ταξίδι” με την ηλιαχτίδα συνεχίζεται. Τα παιδιά αποφάσισαν να της γνωρίσουν όλους τους χώρους του σχολείου και έτσι έκαναν μαζί της μία περιήγηση. Στο τέλος της ”βόλτας” , η ηλιαχτίδα ρώτησε τα παιδιά πως θα μπορούσαν να κάνουν το σχολείο τους ακόμη πιο όμορφο. Ο ”καταιγισμός ιδεών”, ήταν καταπληκτικός.
Ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ που ζωγράφισαν τις ιδέες τους !
Μια απο τις ιδέες τους πραγματοποιήθηκε!!
Μεταφύτευση στην αυλή!!
….πλησίασε το τέλος του φθινοπώρου. Ο καιρός είχε αρχίσει να κρυώνει. Η ηλιαχτίδα ανακοίνωσε στα παιδιά ότι σε λίγες μέρες θα πρέπει να επιστρέψει στην ζεστή αγκαλιά του ήλιου. Τότε τα παιδιά για να την ευχαριστήσουν για την παρέα που τους έκανε τόσο καιρό και για όσα έμαθαν παρέα αποφάσισαν να φτιάξουν μία αφίσα και να της την αφιερώσουν. Στην αφίσα το κεντρικό σύνθημα ήταν οι 3 μαγικές λέξεις που έμαθαν τα παιδιά από τους πρώτους μήνες που έρχονται στο σχολείο:
ΑΓΑΠΗ – ΦΙΛΙΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
….όμως και η ηλιαχτίδα τους έκανε ένα δώρο. Έφερε στα παιδιά πολλές πολύχρωμες χάντρες και έφτιαξε ο κάθε ένας ”το βραχιόλι της φιλίας”’.
Γεια σου ηλιαχτίδα. Περάσαμε υπέροχα μαζί σου!!!!
Την Δευτέρα 27/11 είχαμε την χαρά να συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό- βιωματικό πρόγραμμα, “Ο δρόμος από το σιτάρι στο ψωμί”, από τον εκπαιδευτικό σύλλογο, Ήλιδα- Φύση και παράδοση.
Το σιτάρι είχε πάντα ξεχωριστή θέση στη ζωή του ανθρώπου όχι μόνο γιατί ήταν μία από τις πιο βασικές τροφές του λόγω της θρεπτικής του αξίας, αλλά και γιατί κόπιαζε πολύ για να το αποκτήσει.
Πραγματοποιήθηκε αναλυτική αναφορά για την πορεία του σιταριού από τη σπορά του έως την παρασκευή του ψωμιού με χρήση γεωργικών εργαλείων και δραματοποίηση των αγροτικών εργασιών.
…Και λαχταριστά φραντζολάκια, φτιαγμένα από τα χεράκια των παιδιών γέμισαν με αρώματα και γεύσεις το χώρο του σχολείου αφήνοντας αναλλοίωτες γευστικές αναμνήσεις.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον γειτονικό μας φούρνο “Το Πέτρινο” που έψησε τα φρατζολάκια μας!!
Επιπλέον δράσεις που έγιναν στις τάξεις…
Ψ από το Ψωμί
Ο φούρνος μας
Γλωσσικές ασκήσεις ….αντιστοίχιση λέξης – εικόνας
Μελετήσαμε , συζητήσαμε και παρατηρήσαμε τις λεπτομέρειες που βλέπουμε στον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ…
και τον αναλύσαμε ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης : <<ΒΛΕΠΩ – ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ – ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ>>.
Η θεματική ενότητα “Φθινόπωρο”, μας έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε πολλών ειδών δράσεις!!
Παρατηρήσαμε τα έργα τέχνης “Les Alyscamps” & “Ο Σπορέας” του Βαν Γκογκ :
και τα αποτυπώσαμε εικαστικά.
Έτοιμος και ο δικός μας ”ΣΠΟΡΕΑΣ”’ – ζωγραφίσαμε με μπατονέτα και ολοκληρώσαμε την εργασία με κολάζ!
Δημιουργήσαμε φθινοπωρινά δεντράκια από γκοφρέ!
Μεταμορφώσαμε τα φθινοπωρινά φύλλα!
Δημιουργήσαμε στάμπες από τα φύλλα, με το αλατοζύμαρο που φτιάξαμε!
Επιπλέον, στις τάξεις μας κατέφθασαν τα φθινοπωρινά λουλούδια
Χρυσάνθεμα και Κυκλάμινα!!
Τα παρατηρήσαμε..
Και τα ζωγραφίσαμε με τα πινέλα μας!
Ο μύθος του Χρυσάνθεμου ενθουσίασε τα παιδιά και τον δραματοποιήσαμε!
Ζούσε στην Ιαπωνία μια όμορφη κοπέλα που ήταν αρραβωνιασμένη μ’ ένα αρχοντόπουλο. Κοντά στην πόλη τους, στα γειτονικά βουνά, έμενε σε μια μεγάλη σπηλιά ένας δράκος. Ένας πελώριος δράκος που είχε ανθρώπινη λαλιά, κι έλεγαν γι’ αυτόν πως δεν ενοχλούσε αυτούς που δεν τον ενοχλούσαν.
Μια μέρα, η όμορφη κοπέλα έχασε τον αρραβωνιαστικό της. Έψαξε παντού, ρώτησε όλο τον κόσμο, αλλά κανείς δεν μπόρεσε να της δώσει μια χρήσιμη πληροφορία. Μετά από δέκα μέρες, κάποιος της είπε πως το παλικάρι μάλλον είχε πέσει στα χέρια του μεγάλου δράκου. Τη συμβούλεψε να μην πάει να τον αναζητήσει γιατί θα έβαζε τη ζωή της σε κίνδυνο. Μα εκείνη αγαπούσε τόσο τον αρραβωνιαστικό της, που δεν δίστασε ούτε στιγμή και έφυγε αποφασισμένη για τη σπηλιά του δράκου.
«Τι ζητάς εσύ εδώ;» τη ρώτησε ο δράκος. «Δεν με φοβάσαι;»
«Δεν σε φοβάμαι γιατί μου έχουν πει πως είσαι καλός και δίκαιος» του απάντησε με θάρρος η κοπέλα. «Γιατί όμως αιχμαλώτισες τον αρραβωνιαστικό μου χωρίς να φταίξει σε τίποτε;»
«Είμαι καλός με τους καλούς και κακός με τους κακούς» της απάντησε ο δράκος.
«Ο αρραβωνιαστικός σου μίλησε άσχημα για μένα, το έμαθα και έτσι τον αιχμαλώτισα. Θα τον κρατήσω να με υπηρετεί ως σκλάβος για όλη την υπόλοιπη ζωή του».
Η κοπέλα έπεσε τότε με κλάματα μπροστά στα πόδια του και τον παρακάλεσε να τους λυπηθεί και ν’ αφήσει το παλικάρι ελεύθερο.
«Θα σου κάνω τη χάρη και θα τον αφήσω ελεύθερο, αρκεί να μου φέρεις ένα χρυσάνθεμο που να έχει εκατό πέταλα».
Η κοπέλα, χωρίς να το πολυσκεφτεί, δέχτηκε. Ως την εποχή εκείνη τα χρυσάνθεμα είχαν μόνο τριάντα πέταλα, μα εκείνη δεν το ήξερε. Γύρισε λοιπόν στην πόλη κι άρχισε να ψάχνει.
«Μην ψάχνεις άδικα» τη συμβούλεψαν όλοι. «Δεν υπάρχει πουθενά χρυσάνθεμο με εκατό πέταλα».
Πάνω στην απελπισία της, η κοπέλα σκέφτηκε κάτι. Έκοψε από τον κήπο της ένα χρυσάνθεμο και με μεγάλη υπομονή άρχισε να χαράζει τα πλατιά του πέταλα με μια καρφίτσα των μαλλιών της. Σιγά σιγά, με άπειρη υπομονή κατάφερε να χαράξει τα πέταλα σε εκατό λεπτά κομμάτια.
Έτσι, επέστρεψε στη σπηλιά του δράκου με το λουλούδι.
«Σου έφερα το χρυσάνθεμο με τα εκατό πέταλα» του είπε το κορίτσι.
Ο δράκος πήρε περίεργος το χρυσάνθεμο, μέτρησε τα πέταλα και τα βρήκε εκατό. Άφησε τότε ελεύθερο το παλικάρι, όπως είχε υποσχεθεί. Το αγαπημένο ζευγάρι γύρισε ευτυχισμένο στην πόλη κι από τότε λένε πως τα χρυσάνθεμα δεν ξαναβγήκαν με τριάντα πέταλα.
Επιπλέον γίναμε επιστήμονες!!
…Αν ρίξουμε κόκκινο και μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής στο νερό του λευκού Χρυσάνθεμου..
Τι θα γίνει;
Καταγράψαμε τις υποθέσεις μας και στην συνέχεια παρουσιάσαμε τα συμπεράσματα μας!

Τα πέταλα εμφάνισαν ρόζ και γαλάζιες γραμμούλες αντίστοιχα!!

Όπως o γεωργός…
…έτσι και εμείς φυτέψαμε!
Γίναμε και σποράκια!!
Κατασκευάσαμε το ουράνιο τόξο αλλά και την βροχή!
Ο όπως Ουράνιο τόξο…
Δημιουργήσαμε το Ουράνιο τόξο του σεβασμού…
…στάλα στάλα η βροχή…
Ομαδική εργασία με αφορμή το ποίημα “Το Ποταμάκι”
Φυσικά, ακούσαμε και το ”φθινόπωρο” από τις 4 εποχές του Vivaldi!!!!
Περάσαμε υπέροχα!!