ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Υποθεματική : STEM – Ρομποτική ΤΙΤΛΟΣ: ”Ένα γαλαξιακό ταξίδι στους πλανήτες”

Στο νηπιαγωγείο μας, η μάθηση γίνεται μέσα από την ανακάλυψη, το παιχνίδι και τη δημιουργία! Αυτή την περίοδο, οι μικροί μας εξερευνητές είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν… στο διάστημα! Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, γνωρίσαμε το ηλιακό μας σύστημα και μάθαμε για τους πλανήτες μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα και κατασκευές.

 

Μέσα από διαδραστικές παρουσιάσεις, παιχνίδια ρόλων και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν ποιοι είναι οι πλανήτες, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και τι κάνει τη Γη μας τόσο ξεχωριστή. Μεταμορφωθήκαμε σε μικρούς αστροναύτες, κατασκευάσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα, παρατηρήσαμε την επίδραση της βαρύτητας, πειραματιστήκαμε με τη δημιουργία κρατήρων και, φυσικά, αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη φτιάχνοντας τα δικά μας φανταστικά διαστημόπλοια.

 

1.  Μας επισκέφτηκε το Κινητό πλανητάριο Κρήτης και παρακολουθήσαμε την ταινία «Ο Κάπτεν Σνούπυ και το διαστημικό ταξίδι»

 

Λίγα λόγια για το τι είδαμε..

 Ο Κάπτεν Σνούπυ μοιάζει με σκύλο από άλλο πλανήτη και μαζί με τον λοχία Τουκ, ένα τουκάν από την κεντρική Αμερική και την Αργώ, το σούπερ έξυπνο διαστημόπλοιο, κάνουν ένα φανταστικό ταξίδι στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

Έφτασαν κοντά στον Ήλιο, προσγειώθηκαν στη Σελήνη και  πέρασαν ανάμεσα από τα δαχτυλίδια του Κρόνου.

Μέσα από την ταινία τα παιδιά έμαθαν για τους πλανήτες και τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος με τον πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

Με αφορμή λοιπόν την επίσκεψη του πλανηταρίου ,ξεκινήσαμε το εργαστήριο δεξιοτήτων ”Ένα γαλαξιακό ταξίδι στους πλανήτες”

0 02 05 b667777617ca9aee897c721ba59cb884a15f89eb5c5c111ba209431ac8cc9d29 1c6dc19ce08b5b 0 02 05 5b889899f9863819ce690d799c4105537a0e9668fd9cff35674ec2d70a802eb4 1c6dc19ce05ea7 0 02 05 2b2b6733de7220c8c6c0f7ed2a54a19125bc5016540e63b33f112916a703561c 1c6dc19ce0256d 0 02 05 72a90ebc1c6445d00def518a9a755053c6df9adae25d8842e10da0b3b2f42d4e 1c6dc19ce03d3d

2. Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με τους πλανήτες και τις τροχές τους.

Αρχικά προσπαθήσαμε να τοποθετήσουμε τους πλανήτες γύρω από τον ήλιο και διαπιστώσαμε πως θα καιγόντουσαν γιατί όλοι ήταν πολύ κοντά του. Πώς κινούνται άραγε; Σε ποια απόσταση; Τι είναι οι τροχιές ;

0 02 05 7e3d46bd364898d7a6d92613a8315da5fa15912227f74b6ae0e17478fce282eb 1c6dc19ce25c35

Ακούσαμε και είδαμε το τραγούδι «το ηλιακό σύστημα» και μελετήσαμε την αφίσα με τους πλανήτες. Στη συνέχεια χορέψαμε με τις τροχιές-κορδέλες και με τους πλανήτες-χάρτινες μπάλες και φτιάξαμε στο πάτωμα το ηλιακό μας σύστημα, έπειτα το σχεδιάσαμε στο χαρτί μας..

0 02 05 520ed782ceb909b0ddde292a3146a9931925c90afff8a3fb633fabc76beda520 1c6dc19ce262e10 02 05 d745e7e7331267de55f24a7b1cdad4ddb82a5c61ac631148a336e2b9b1fa7fa3 1c6dc19ce2ec340 02 05 90c03dd5a66e5ec4a93b3655b04dadeececdb7bcd591ae0847f0f6976e9b0817 1c6dc19ce23ded

3. Απορίες και ερωτήματα ξεπήδησαν για το σύμπαν, το φεγγάρι και τη ζωή πάνω σ’αυτό και εμείς τις καταγράψαμε.

Έτσι αποφασίσαμε να φέρουμε βιβλία από το σπίτι μας αλλά και από τη βιβλιοθήκη του σχολείου και να συλλέξουμε πληροφορίες σαν μικροί εξερευνητές. Φτιάξαμε λοιπόν το κουτί του διαστήματος με αρκετά παραμύθια , μικρές εγκυκλοπαίδειες και εικόνες για να μπορεί όποιος και όποτε θέλει να μελετάει τους πλανήτες σαν σωστός αστρονόμος.

0 02 05 0c393773e5b56751c80ff37edc79acc6a0890c79a9ab319d452a6ccdfeda4b0d 1c6dc19ce3be41

Παρακολουθήσαμε και εκπαιδευτικά βίντεο που έλυσαν αρκετές απορίες μας.

4. Διαβάσαμε το βιβλίο του Oliver Jeffers

«Βρισκόμαστε εδώ»

Σημειώσεις για τη ζωή στον πλανήτη Γη

Untitled

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τρόπους για να σώσουμε και να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας. Σαν αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε μια αφίσα με εικονογραφημένες τις ιδέες των παιδιών.

0 02 05 4a098c41ee2f4129fd6bd72b04d09b21e5401ceb79a7e92980402a854a547c09 1c6dc19ce2c4ba

 

5. Πήγαμε ταξίδι στο φεγγάρι και γίναμε αστροναύτες.

Πως είναι άραγε η ζωή στο διάστημα; Οι αστροναύτες τι ρούχα φοράνε και πως τρώνε; Γιατί αιωρούνται ;

Με όχημα το θεατρικό παιχνίδι, μεταμορφωθήκαμε σε αστροναύτες και απογειωθήκαμε με το διαστημόπλοιο μας για να φτάσουμε μέχρι τη σελήνη και να πατήσουμε πάνω της. Εννοείται πως πήραμε ασημένια σκόνη(αλουμινόχαρτο) για να τη μελετήσουμε στο εργαστήριο μας. Από κει με το τεράστιο τηλεσκόπιο μας κοιτάξαμε τη γη μας και είδαμε πολλά πράγματα να συμβαίνουν, τα οποία στη συνέχεια καταγράψαμε στο χαρτί και τα συζητήσαμε στην παρεούλα-ολομέλεια.

0 02 05 61bf0b974a16cd6fccea434310d7d28ca78c60669138072f17f7102f2005c9a5 1c6dc19ce22fd6 0 02 05 4ff5aa9bb63b0d51f62bea1a3ebd84eb06a8051369efcb70cd96b081a6cd3049 1c6dc19ce2f96a0 02 05 50ed9f2e30c58e29cc5fce2d762c240cc2b1e292c53be8caa357db9d4968b530 1c6dc19ce07f3f0 02 05 8203d20d36f5957761e3800a324fe013946184215e28208e7078c18a316e6d36 1c6dc19cdd1650

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας πυραύλους και έτοιμοι για εκτόξευση!! ( για την κατασκευή του τα παιδιά έπρεπε να κόψουν έναν κύκλο που στη συνέχεια έγινε κώνος και δύο τρίγωνα )

0 02 05 820833b7a21dd2ef409d449def349e071f254653e517f3af6f5366e8dea96fe0 1c6dc19ce2f6ef 0 02 05 e7909f7358ac45599599a6a7d6846827bd747dbda95c3092e245d6f332e58ecc 1c6dc19ce2ab16

  1. Διαβάσαμε το παραμύθι «ο φεγγαροσκεπαστής»

πικ φεγγαροσκεοπαστης 1024x1024 1

το δραματοποιήσαμε και ζωγραφήσαμε με τέμπερες,με την τεχνική της στάμπας τη γη και τον δορυφόρο της, τη σελήνη.

0 02 05 a6628618e6ed24fcc807d45cdaf3309afd8e44c7a0a7b0fcdfc3580b0d180167 1c6dc19ce0a80d 0 02 05 10abcad59addb9f669f6a17bab8293267251c031e1bb5ee4f78578fbd14c53ca 1c6dc19ce1c904 0 02 05 12ed6da09496532bce45e3b6366192ea109f928abec79a4b809ad66b839625e1 1c6dc19ce099d1 0 02 05 75e8edec68631857232332ae652b43041f23ff96abbfd65bd1628a6012f85cb7 1c6dc19cdd1b52 1 0 02 05 415326fb8aef07fa4e8bfb1e1f69432c00933477d8f7d28db33c951e8955c7dd 1c6dc19cdd084e 1

  1. Ατομικά αλλά και ομαδικά φτιάξαμε το ηλιακό μας σύστημα και στολίσαμε τον τοίχο του σχολείου μας.

0 02 05 246f3b78f83db451fe7768054a96befb20a045fd087ef7ac22d44f28db8df151 1c6dc19ce350ea 0 02 05 4fbc21227b928e3f239001246dfb6503e7efeaecfa3caa63bd3283360d802a61 1c6dc19ce33ea6 0 02 05 659a1629fe903957de71eb95a9df6088c838c1dc818c3dd01ca5a3b8b26c7b66 1c6dc19ce35fe9

Προέκταση προγράμματος : τα παιδιά αναφέρθηκαν στους δεινόσαυρους και θελήσαμε να ασχοληθούμε και να μάθουμε περισσότερα για τη ζωή τους..

Η εισαγωγή του θέματος έγινε με την κουκλοθεατρική παράσταση «ο μικρός στεγοσαυρος έχει γενέθλια» και μέσα από την ιστορία μάθαμε για τα είδη των δεινοσαύρων και κάποια βασικά χαρακτηριστικά τους.

Στη συνέχεια χωρίσαμε τους δεινόσαυρους σε φυτοφάγους και σαρκοφάγους. Πως άραγε θα τους ξεχωρίσουμε; Μα φυσικά μετρώντας τα πόδια τους.

0 02 05 3ed756b4cdd5e4782b1fb0b7adbd3efb5367481ddd076db0940277b3a1703758 1c6dc19ce2adf5

Παίξαμε το παιχνίδι της «τροφικής αλυσίδας» και μάθαμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο κάθε οργανισμός στο οικοσύστημα μας

( φυτά, φυτοφάγοι, σαρκοφάγοι) και ανακαλύψαμε τι θα συμβεί αν ένας από αυτούς τους οργανισμούς εξαφανιστεί.

0 02 05 05d03da15a8d27125185999d9a7b8c7520c8b786c360f28f763d12c959d2df86 1c6dc19ce380fd 0 02 05 b5567a261e64efc82855f8ecadd6d3a71ebc011635fa98dd30750151004e0a98 1c6dc19ce36350 0 02 05 e25ff846d8d507520ede944e693410dbdf08a85e5efb726f6d63ac9918bc3348 1c6dc19ce3b293 0 02 05 af053a6cf159f6f5c3e8bbb2a85147704f3393502ae2acd510e2956d9a8a89ba 1c6dc19ce39180

Γίναμε παλαιοντολόγοι και κάναμε  μια μεγάλη ανασκαφή για να βρούμε τα κόκκαλα των δεινοσαύρων..

0 02 05 c6e97268e97f621463e5e9755e9ec3a49b7a3c2a003d4ccee1802318d0c97f29 1c6dc19ce203f5

τα εργαλεία του παλαιοντολόγου

0 02 05 76bb5e7e66fcf58d08279c877bb7090207de25be3f8e5c09f080af4e7b63cbc0 1c6dc19ce23375

χωρισμός σε ομάδες εργασίας

0 02 05 7107e9a9c5217ab361bb617ca4f590e4352b6242902f48bc830733a2e6c61761 1c6dc19cdcb4ba

ομάδα ανασκαφής

0 02 05 16ad7d03d0166a1749b11c3f500e7692c9ffcf79e2174cfc2e7afbfabc921a56 1c6dc19cdc61b7

καθαρισμός ευρημάτων- κόκκαλα δεινοσαύρου

0 02 05 026cc836a28fd72f682ef652e5ad6a76d70729fd2cc94557cfe2426ef0b7fa28 1c6dc19ce3a736

καταγραφή και υποθέσεις

0 02 05 6a25d29314e9f51c647d819398e028d52ef7c88b080a9507f7c96648e3b6fc18 1c6dc19ce3fc92

αποτελέσματα έρευνας
( βρέθηκε κοντά σε παραλία, ήταν μωρό, πιθανή αιτία θανάτου-πνιγμός)

Mε τη βοήθεια της εφαρμογής “dinosaur Ar” είδαμε δεινόσαυρους σε τρισδιάστατη μορφή να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας και παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι του σχοινιού «διελκυστίνδα» για να δούμε ποια ομάδα δεινοσαύρων θα επικρατήσει!

0 02 05 7eab06c8747667518e8c7872b634f5fc47d2eb53f7f8e5a2d905a7c6ea402595 1c6dc19cdc8a23 0 02 05 61b2ec1dbd0273b6ea8de62ec41b9827cf303157acd2d77c2eb4a09f9fc6f209 1c6dc19ce3c814

Με αλατοζύμη φτιάξαμε τα δικά μας απολιθώματα και φυσικά όλοι πήραμε το πτυχίο του παλαιοντολόγου.

0 02 05 9bf315cee5c699b114bb6482b1e25b1c59b901406d2c8a9fe5b45dc62484d719 1c6dc19cdc73d3 0 02 05 d12bee23e8f16ec3bb64c7bd9d40b15ef787e4843e963105a4beb3fb6d3cb48f 1c6dc19ce3de61 0 02 05 918cb742d6a78c5f48b1e64331832714b1f40661077aea4330bce9ab32dce57f 1c6dc19ce3ed57

 

Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά όχι μόνο απέκτησαν νέες γνώσεις για το διάστημα και τους δεινόσαυρους αλλά καλλιέργησαν σημαντικές δεξιότητες, όπως η παρατήρηση, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλημάτων.

 

Γιατί η μάθηση γίνεται πιο συναρπαστική… όταν γίνεται παιχνίδι! 🚀✨