Εργαστήρια δεξιοτήτων:
Θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος : «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ζητάμε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και στη συνέχεια να τη παρουσιάσουν στην ομάδα.
Έχουμε φτιάξει σπιτάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας από το 2 έως το 7 .Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, την τοποθετεί ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν. Στη συνέχεια εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους.
Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι σημαίνει για αυτά οικογένεια και πράγματα που κάνουν με την οικογένειά τους, τα καταγράφουμε , βρίσκουμε τις σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο και φτιάχνουμε αφίσα με τις αγαπημένες οικογενειακές ασχολίες!
Φτιάξαμε το σπίτι μας με τα μέλη της οικογένειάς μας
Παραμύθι: Η μονα-δική μου οικογένεια.
Παρατηρούμε ποια ζωάκια ήταν οι ήρωες της ιστορίας. Τα καταγράφουμε, τα εκτυπώνουμε και τα βάζουμε με τη σειρά που εμφανίστηκαν.
Ζωγραφίσαμε ποια ζωάκια συνάντησε ο Έλφι ο ουρανοκατέβατος .
Εκτεταμένη οικογένεια
Με αφορμή την 1η Οκτωβρίου , παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας, μιλήσαμε για την εκτεταμένη οικογένεια.( Η οικογένεια που οι γονείς ζουν με τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους).
Φτιάξαμε δωράκια – κορνίζες και ζωγραφιές για τον παππού και τη γιαγιά.
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με το θέμα μας.
Ταυτίσαμε τον λύκο από το παραμύθι ‘’Η μοναδική μου οικογένεια’’ με την εκτεταμένη οικογένεια και είπαμε ότι και αυτός έχει μεγάλη οικογένεια και ζει σε αγέλες .Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον λύκο και τη ζωή του .
Διαβάσαμε τον ‘’Πέτρο και τον λύκο’’
Ζωγραφίσαμε τον λύκο και την μεγάλη του οικογένεια.
Πυρηνική οικογένεια.
Μιλήσαμε για τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της . Πυρηνική είναι η οικογένεια που αποτελείται από τους δύο γονείς και τα παιδιά τους που ζουν σε μια κατοικία ).Με αφορμή το παραμύθι η μονα-δική μου οικογένεια, αναφέρουμε ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, είναι ο πρωταγωνιστής της ημέρας! Προβάλουμε εκπαιδευτικά βίντεο με την ζωή των πιγκουίνων και ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Ζωγραφίζουμε την οικογένεια του πιγκουίνου
Χειροτεχνία
Μονογονεϊκή οικογένεια
Η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας. Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας (μονογονεϊκή εννοούμε την οικογένεια, στην οποία τα παιδιά μεγαλώνουν μόνο με ένα γονέα, είτε γιατί ο άλλος γονέας έχει πεθάνει, είτε λόγω διαζυγίου) . Προβάλουμε εκπαιδευτικά βίντεο με την ζωή των καγκουρό.
Ζωγραφίζουμε την οικογένεια του καγκουρό.
Χειροτεχνία
Ορφανά παιδιά
Συζήτηση για τα παιδιά που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας. Τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές της ημέρας. Προβάλουμε εκπαιδευτικά βίντεο με την ζωή της χελώνας καρέτα καρέτα.
Ζωγραφίζουμε τα χελωνάκια
Χειροτεχνία.
Θετή οικογένεια
Γνωρίζουν τον τύπο της θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας .Παρουσιάζουμε πληροφοριακό υλικό και προβάλλουμε βίντεο που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά). Ως θετή οικογένεια ερμηνεύεται ο τύπος οικογενείας όπου τουλάχιστον ένας γονέας δεν έχει βιολογική συγγένεια με τουλάχιστον ένα από τα τέκνα ή τα παιδιά να έχουν υιοθετηθεί.
Ζωγραφίζουμε τον κούκο.
Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν όλοι οι τύποι των οικογενειών αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών.
Γίνεται αντιστοίχιση εικόνας με τον τύπο της οικογένειας , ποιο ζώο θυμάστε να ταιριάζει σε κάθε οικογένεια , καταγραφή των θετικών και αρνητικών στοιχείων της κάθε οικογένεια.