Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σχολική Χρονιά: 2025-2026

 

 

«STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

 Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία     

Υποθεματική: STEAM εκπαιδευτική ρομποτική

Οκτώβριος 2025-  Νοέμβριος 2025 

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές του Νηπιαγωγείου  με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.

Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά, να προβληματιστούν, να κατανοήσουν, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

“Ο κύκλος του νερού”

D31D45E8 6B7A 40D4 A092 20BD4F80F5CF 1

“Πειράματα με το νερό”

FF676BF1 EEE1 49E8 864F 69067A4E9919 1

“Ζωγραφίζουμε το ουράνιο τόξο”

20251121 141559

“Παιχνίδια λογικομαθηματικής σκέψης  στον Η/Υ”

20251120 220119

Δραματοποίηση ποιήματος “το Ποταμάκι” Ζ. Παπαντωνίου 

20251124 150952

“Επιπλέω-Βυθίζομαι”

Παρατηρώ -Σκέφτομαι- Προβλέπω-Ανακαλύπτω-Καταγράφω

20251120 190531

Αποτυπώνω τις γνώσεις μου…

20251120 191424

Κατασκευή φράγματος…Η χρησιμότητα του νερού!

20251119 094312

Ρουτίνα σκέψης: Σε τι μας χρησιμεύει το νερό;

20251107 120218

Η beebot ανακαλύπτει τον κύκλο του νερού

20251121 090235


Σχολική Χρονιά: 2024-2025

«Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»

 Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία     

Υποθεματική: STEAM εκπαιδευτική ρομποτική

Απρίλιος 2025- Μάιος 2025 

Βασικός σκοπός του προγράμματος «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης» είναι να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος στα πλαίσια της ανακύκλωσης. Μέσα από σχεδιασμένες δραστηριότητες με ανακυκλώσιμα υλικά, τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν τη διατύπωση υποθέσεων, τον πειραματισμό, την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) και στη συνέχεια την επίλυση προβλήματος.

 

Ομαδική εργασία

20250514 114037

Ομαδική εργασία

20250514 114055

Κάδοι ανακύκλωσης “Σε ποιο κάδο ανακυκλώνουμε….τι”

20250509 233424

Το ρομπότ της Ανακύκλωσης …

20250508 153904

Το ρομπότ της ανακύκλωσης…

20250517 134420

Η beebot συμμετέχει στην ανακύκλωση μέσα από οδηγίες των παιδιών

20250514 2114551747917387453

Η ιστορία ενός χάρτινου καραβιού…Δημιουργία βιβλίου με θέμα την Ανακύκλωση

20250517 213027

Ρουτίνα σκέψης για την Ανακύκλωση “μοντέλο Frayer”

Ανοιξιάτικη κατασκευή από ανακυκλώσιμα υλικά

1747917387469

Πείραμα με ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα υλικά 

1747917387516

Ομαδικά παιχνίδια σχετικά με την Ανακύκλωση

1747917387483

Κατασκευή ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά

1747917387498

 

 

«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»

 Θεματική: Ζω καλύτερα-ευ ζην 

Υποθεματική: Υγεία

Μάρτιος 2025 – Απρίλιος 2025

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.  Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

 

“Το πιάτο της υγιεινής διατροφής”

20250318 143227

” Το αλφαβητάρι της διατροφής”

20250326 131832

” Η κυρία Διατροφή είναι χαρούμενη όταν…και λυπημένη όταν…”

20250326 153302

20250327 133237

Τι μου αρέσει να τρώω κατά τη διάρκεια της ημέρας”

20250327 153632

“Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές”

20250331 143253

“Η Πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής”
20250331 224043

“Το ανθρώπινο σώμα και ο τρόπος που επηρεάζεται από τη διατροφή”

1743625018047

“Εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Οίνου”

1741632604888

20250310 184527 1

“Κύκλος είναι και γυρίζει”

 Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή-φυσικές καταστροφές-πολιτική προστασία

Δεκέμβριος 2024 – Φεβρουάριος 2025

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κύκλος είναι και γυρίζει” έχει σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα επιδρά αρνητικά στον πλανήτη και πως η βιωσιμότητα είναι ευθύνη όλων, ξεκινώντας από την κατανόηση της γραμμικής οικονομίας που ακολουθείται από την ελληνική κοινωνία και πέρα από την ανακύκλωση, που αποτελεί τη βασικότερη πρακτική μείωση των απορριμμάτων στην Ελλάδα.

Μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος επιδιώκεται ο έλεγχος της ανεξάρτητης κατανάλωσης αγαθών, η ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων και η κατανόηση της ανάγκης αλλαγής των σχεδιασμών των προϊόντων, είτε από φυσικά υλικά είτε από επαναχρησιμοποιούμενα.

 

Ανακύκλωση- επαναχρησιμοποίηση

1739536673005

Τι σημαίνει φροντίδα και πως φροντίζω το περιβάλλον

20250130 230657

Το ανθρακικό μας αποτύπωμα…

20250131 164548

Ο κύκλος ζωής των αντικειμένων

 

 

“Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων”

 Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Οκτώβριος 2024 – Νοέμβριος 2024

 

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων”,

δίνεται έμφαση: στην ανάπτυξη
των δεξιοτήτων όπως η αντίληψη, η κριτική σκέψη, η συγκέντρωση, η
έκφραση λόγου και συναισθημάτων, η επικοινωνία, η συνεργασία, ο
αυτοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός, η πολιτειότητα, η
αυτοπροστασία, η κοινωνική ευαισθησία, η ενσυναίσθηση, η
υπευθυνότητα, η ενεργητική ακρόαση, η συμμετοχή στον διάλογο, η από
κοινού λήψη αποφάσεων.

Περιλαμβάνει τα 13 σημαντικότερα
δικαιώματα του παιδιού που έχουν κατοχυρωθεί από τη Διεθνή Σύμβαση
για τα Δικαιώματα του Παιδιού και υποστηρίζει τόσο την κατανόηση των
δικαιωμάτων όσο και την ενεργοποίηση των παιδιών μέσα από
παιχνίδια, συζήτηση και συμφωνίες που σχετίζονται με αυτά

 

Τα δικαιώματα των παιδιών αποτυπώνονται σε ομαδικές εργασίες

ύστερα από ελεύθερη συζήτηση και παιχνίδι στην ολομέλεια

20241122 134636

20241122 101350

“Το δικαίωμα των παιδιών στο σεβασμό”

Ομαδική εργασία

20241122 123433

“Τα ζωάκια των δικαιωμάτων”

Όλοι μαζί αποφασίζουμε ότι…

20241122 101658

“Το δεντρόσπιτο των δικαιωμάτων”

1733325663869

1737155535960

 


Σχολική Χρονιά: 2023-2024

“Και η γη γυρίζει”

Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία             

Υποθεματική: STEM/ εκπαιδευτική ρομποτική

Απρίλιος 2024-Μάιος 2024

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Και η γη γυρίζει”, αξιοποιώντας τη διερευνητική μάθηση τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι, καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος με τη σειρά του περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας! Τα παιδιά κατά τη διενέργεια του εκπαιδευτικού προγράμματος θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ουρανίων σωμάτων. 

 

 

Αρχικό ιστόγραμμα “Τι γνωρίζω για το διάστημα”

20240514 115656

Ιστόγραμμα με το λογισμικό coogle

20240528 090509

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξίδι στο διάστημα…και στ’ αστέρια”

20240412 1036111713035699472

Παιχνίδια παζλ στο Η/Υ 20240514 170135

Παιχνίδια  αντιστοίχισης στον Η/Υ 

20240521 115954

Ο μύθος του Φαέθωνα

20240520 080328

Παίζουμε με τις σκιές…άραγε πως σχηματίζονται;

20240521 102954

Βοηθάμε τη beebot να προστατευτεί από τον ήλιο…

20240521 115733

Ζωγραφίζουμε το ηλιακό μας σύστημα

20240522 095732

Κατασκευή μακέτας “Το ηλιακό μας σύστημα”

20240524 080306

Ταξίδι στο διάστημα…

20240521 141555

“Σεληνιακό τοπίο…”

20240527 191019

Πείραμα: Εναλλαγή ημέρας-νύχτας

20240522 142809

Τα παραμύθια που διαβάσαμε  σχετικά με το διάστημα 

20240524 100929

Βοηθήσαμε τη beebot να ανακαλύψει τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους

20240524 114114

20240524 115011

Ζωγραφίζω την αγαπημένη μου εποχή

20240524 11541720240527 191138

20240527 191200

Δραστηριότητες της ημέρας και της νύχτας

20240527 19125020240527 191311

20240527 191334

Οι φάσεις της Σελήνης

20240528 121022

Ταξίδι στο φεγγάρι…Μικροί αστροναύτες εν δράσει!

Σεληνιακό τοπίο…1717532312689

Οι πλανήτες  στη σειρά… παιχνίδι Stem

1717532312706

Τι μας προσφέρει ο ήλιος; τι πρέπει να προσέχουμε;

Παιχνίδια στο Η/Υ

1717532312722

Τελικό ιστόγραμμα ” Τι μάθαμε για το διάστημα τελικά;”

20240603 103837

Δημιουργία ebook “O φεγγαροσκεπαστής του Eric Puybaret μέσα από τα μάτια των παιδιών…

 

“Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Φλεβάρης 2024-Μάρτης 2024

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία” έχει στόχο να δώσει έμφαση στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης, με σκοπό την ενεργό εμπλοκή των παιδιών στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων. Επιδιώκεται η ενίσχυση ομαδικής συνοχής και αυτοεκτίμησης, η προώθηση συνεργασίας και δημιουργικής συνύπαρξης, η ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους, δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης, η  καλλιέργεια ενσυναίσθησης, η κατανόηση της διαφορετικότητας και της ποικιλομορφίας, οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και η διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων.

“Ένα μπουκέτο με λουλούδια”

Παιχνίδια ενεργοποίησης και δέσιμο της ομάδας

20240409 154636

πίνακας διπλής εισόδου- διαχείριση συναισθημάτων

τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων

20240329 091409

“Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια” Pennart,2000

Τα παιδιά συνεχίζουν την ιστορία σε ομάδες, ύστερα από την ακρόαση του παραμυθιού

20240329 091307 20240329 091330

“Θερμόμετρο συναισθημάτων”

Τα παιδιά αναπαριστούν με εικόνες τα συναισθήματα που βίωσε η ηρωίδα του παραμυθιού

20240329 085904

“Εσύ και εγώ μαζί”

Τα παιδιά καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο της ομάδας χωρίς να πέσει…


20240329 195611

‘Ιδιοι μα και διαφορετικοί…

1712746224032

Παιχνίδι: “Ο κατάσκοπος”

Τα παιδιά εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους συμμαθητές τους.

20240409 173659

“Εικαστική αποτύπωση της ομάδας”

Σε τι μοιάζουμε και σε τι διαφέρουμε…

20240402 074944

Ιστορία: “Η εχθρόπιτα”

 “Η τούρτα της φιλίας”

Τα συστατικά της πίτας της φιλίας

20240407 201805

“Η Κουρτίνα της φιλίας”

20240408 081433

 

“Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” David Mc Kee

Ενώνω κομμάτια και συνθέτω το πάζλ… ζωγραφίζω το δικό μου Έλμερ…

20240409 154225

 

Ιστόγραμμα “Πως λύνω τις διαφορές μου”;

“Πες μου κάτι για σένα…”

Μιλάω για τον εαυτό μου, δημιουργώ την ταυτότητά μου και συζητώ για τον τρόπο που αντιμετωπίζω τις διαφορές μου με τους φίλους μου

20240411 111057

 

Αφίσα: Κανόνες συμπεριφοράς

20240410 080333

Η οικογένειά μου

Παρατηρώ πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια , συζητώ για ομοιότητες και διαφορές με τη δική μου ,

ζωγραφίζω την οικογένειά μου και σχηματίζω το γενεαλογικό μου δέντρο.

20240410 112803

 

“Ζαμπντερφίλιο” Zabderfilio

ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους…

Τι θα συμβεί εάν… καταστάσεις προβληματισμού

20240415 092530

1712746224022

1712746224011

 

            “Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”

Θεματική: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική υγεία

Δεκέμβρης 2023-Φεβρουάριος 2024

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο” αξιοποιεί μια σειρά από λαϊκά  παραμύθια, γνωστά για την παιδαγωγική τους αξία, προσεγγίζοντας θέματα όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, τα συναισθήματα, η διαφορετικότητα, η συλλογικότητα, η επίλυση συγκρούσεων, ο σχολικός εκφοβισμός, η ατομική και η συλλογική ευθύνη.

“Συμβόλαιο παραμυθοσυμπεριφοράς”

20240119 071301

“Οι τρεις καλές συμβουλές”
20240124 190645

“Οι τρεις καλές συμβουλές”20240124 190700

“Τα δώδεκα αδέρφια που έγιναν πουλιά”

20240202 072235

20240202 072251

“Ο γέρος και τα τρία αδέρφια”

20240118 121013

“Τα συναισθήματά μου”

1709022746048

“Οδηγός διαχείρισης θυμού”

20240125 192345

“Δραματοποίηση συναισθημάτων”

20240117 074848

Το παραμύθι μας σε μορφή κόμικς

“Το παζλ των συναισθημάτων”

20240118 195157

“Η οικογένειά μου” Ποιος ζει μέσα στο σπίτι;

20240202 074601

 

 

“Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”

Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Οκτώβριος  – Νοέμβριος 2023

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων” έχει σκοπό να δώσει έμφαση στην ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος πρέπει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν.

1701274969146

“Το συμβόλαιο της ομάδας”

20231106 074422

Δημιουργία ιστογράμματος

20231106 074419

Αποτέλεσμα αναζήτησης πληροφοριών από το διαδίκτυο σχετικά με τα ζώα και τα παράγωγά τους.

20231106 074412

Δημιουργία ιστογράμματος

20231106 074416

Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”

Στοχαστική παρατήρηση πίνακα ζωγραφικής

Συζήτηση στην ολομέλεια- έκφραση απόψεων και συναισθημάτων

20231106 074426

Ζωγραφίζουμε ό,τι μας αρέσει από τον πίνακα ζωγραφικής

20231108 093805

20231120 09272720231120 092654

20231108 093825

Δημιουργία αφίσας σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής

20231106 115533

Αρχικός και τελικός εννοιολογικός χάρτης

“Τότε νόμισα-τώρα ξέρω”

20231121 100616

Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook) για τα δικαιώματα των ζώων


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

 


Σχολική Χρονιά: 2022-2023

“Ιππότες της οδικής ασφάλειας”

Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς

Ι.Ο.ΑΣ

Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Απρίλιος 2023- Μάιος 2023

 

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας» στόχος  είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών  στο θέμα της

οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Τα παιδιά γνωρίζουν τους κανόνες οδικής

συμπεριφοράς  μέσα από την παρουσίαση εποπτικού υλικού, εκπαιδευτικών βίντεο και θεατρικού παιχνιδιού.

Οι υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών/τριών ενισχύονται όσον αφορά την ασφαλή μετακίνησή τους ως πεζοί αλλά και ως επιβάτες.

Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας” με πρωταγωνιστή τον Ιππότη Ευγένιο,

ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του και να ιδρύσουν το Τάγμα των Ιπποτών της Οδικής Ασφάλειας.

ioaseugenios1

Γράφω “το  μήνυμά  μου…” για την οδική ασφάλεια

20230510 222829

Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια τηρώντας τους κανόνες του κ. Κ.Ο.Κ

1684486558879

Τα αυτοκινητάκια μας έχουν το δικό τους σύνθημα…

“Οδηγώ με ασφάλεια-Προσέχω”

Κατασκευάζουμε φωτεινούς σηματοδότες!

20230511 152511

20230510 222958

Δημιουργούμε μακέτες 

20230510 223742

Σε αυτή την πόλη τηρούνται οι κανόνες του Κ.Ο.Κ!

20230515 100248

Στην πόλη μας κινούμαστε με ασφάλεια!

1684486558897

Επίσκεψη στο “Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής”

20230504 142336

 

20230504 142553IMG 20230505 170842

IMG 20230505 171111 1

Τι γνώριζα για τον κ. Κ.Ο.Κ…
Τι έμαθα για τον κ. Κ.Ο.Κ…
Τι άλλο θα ήθελα να μάθω;

20230515 114837

 

 

“Κι αν ήμουν εγώ;”

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

  Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα

Φεβρουάριος 2023 – Μάρτιος 2023

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κι αν ήμουν εγώ;” έχει σκοπό να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της ανάγκης για συνεργασία, σεβασμό, αποδοχή του άλλου και επίλυση προβλημάτων, στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Τα παιδιά έχοντας ως αφόρμηση το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση.

Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από τη συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.

 

Το συμβόλαιο της τάξης – οι κανόνες της ομάδας

20230309 074949

“Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από εικόνες και πίνακες ζωγραφικής”

1679428431015

Παρατηρούμε εικόνες που έχουμε αναζητήσει στο διαδίκτυο

 Προβληματιζόμαστε για τις ανάγκες που έχουν τα παιδιά, σύμφωνα με τις ανάγκες διαβίωσής τους.

Συζήτηση και προβληματισμός στην ολομέλεια και παράθεση πιθανών λύσεων.

20230310 175736

Δημιουργία ιστογράμματος με τη βοήθεια λογισμικού για τα δικαιώματα των παιδιών,

ομαδοποίησή τους και  εικαστική απεικόνιση 

Αναζητούμε στο διαδίκτυο τη Σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού .

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989

20230322 135702

Δημιουργία συννεφόλεξου με τη βοήθεια λογισμικού 

για τα δικαιώματα του παιδιού.

20230322 135525

20230322 135450

Κατασκευάζουμε τις κονκάρδες μας ως ενδεικτική δραστηριότητα για την έναρξη του προγράμματος.

Ομαδοποιούμε τα δικαιώματα των παιδιών σε τέσσερις κατηγορίες με αφορμή καταστάσεις προβληματισμού!

20230322 135606

1679428431008

Οι πίνακες μιλάνε για τα δικαιώματα

Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής του  Γ. Ιακωβίδη οι οποίοι σχετίζονται με τα δικαιώματα του παιδιού.

Επιλέγουμε τον αγαπημένο μας πίνακα ζωγραφικής και αιτιολογούμε την απάντησή μας

20230310 115717

Το δικαίωμα στην οικογένεια 

20230317 135253

Τι έχω μάθει για τα δικαιώματά μου;

Αναστοχασμός, προβληματισμός και αποτύπωση με τη μορφή αφίσας.

Παρουσίαση αφίσας στη σχολική κοινότητα!

20230322 135738

Δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι: “Το προσφυγάκι και ο πόλεμος”

20230407 17442220230407 174859

 

 

 

1,2,3  Ανακύκλωσε!

“Quality Net Foundation”

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική Αλλαγή

Δεκέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023

Μέσα από το πρόγραμμα για τη διαχείριση των απορριμμάτων οι μαθητές/τριες αναγνωρίζουν το τρίπτυχο:

“ΜΕΙΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”, ως την άμεση λύση του περιβαλλοντικού προβλήματος. Συνειδητοποιούν επίσης την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον, κατανοώντας την αξία της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων.

Παράλληλα ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αρμονική ζωή με τη φύση.

 

Κουκλοθέατρο ως αφορμή για την αναφορά στο τρίπτυχο: “ΜΕΙΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”,

Οι ήρωες της ιστορίες,  Ο Διονύσης και η Σούλα,

συζητούν για το πρόβλημα των αστικών απορριμμάτων και προτείνου λύσεις…

20230126 135502

20230126 135518

“Ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια” Σοφία Ζαραμπούκα

Το παραμύθι εισάγει την έννοια της ανακύκλωσης και ειδικότερα της κομποστοποίησης.


20230127 135300
20230127 135238

Ομαδοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών!

20230126 135549

Τι είναι Ανακύκλωση; Δημιουργία ιστογράμματος

1676567308578

Παιχνίδια στον κήπο:

Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες και ταξινομούμε τα ανακυκλώσιμα υλικά,

εφόσον έχουμε κατασκευάσει τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης!

Και επειδή δουλειά μας είναι η Ανακύκλωση…

τα παιδιά μέσα από αυτοσχεδιασμούς και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών

εκφράζουν τα συναισθήματά τους και δραματοποιούν ρόλους.

 

20230201 171046

20230201 172316

Παιχνίδια στην τάξη μας:

Τα σκουπίδια γίνονται παιχνίδια

και τα παιδιά διασκεδάζουν παίζοντας μπόουλινγκ, κρίκους, μπάσκετ!

1676567308595

 

Το ρομποτάκι μας με τις εντολές των μαθητών/τριών ακολουθεί τη διαδρομή για το εργοστάσιο της Ανακύκλωσης!

Το κουτί της ανακύκλωσης: Ας ανακαλύψουμε το ανακυκλώσιμο υλικό μέσα από περιγραφές και παντομίμα!

1676567308567

Παιχνίδια στον Η/Υ

Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά.

Τα μέσα θέρμανσης τα παλιά χρόνια!

1676567405114

1676567308604

1676567405127

Η ζωή στην Ανταρκτική μέσα από ανακυκλώσιμα υλικά!

20230214 074713

Πόσο χρόνο χρειάζονται τα υλικά να αποσυντεθούν;


1676567308587

Ομαδική εργασία: Ανακύκλωση στη στιγμή!

20230127 135329

Τέλος τραγουδάμε το τραγούδι της ανακύκλωσης συνοδεύοντάς το με μουσικά όργανα!

 

 

“Μικροί Μετεωρολόγοι”

Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία             

Υποθεματική: STEM/ εκπαιδευτική ρομποτική

Οκτώβριος-Νοέμβριος 2022

Οι μαθητές/τριες  μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα “Μικροί Μετεωρολόγοι” εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές του καιρού και τις επιπτώσεις που έχει στην καθημερινή τους ζωή αλλά και στο περιβάλλον.

Οι μαθητές/τριες συλλέγουν δεδομένα με όργανα που σχεδιάζουν οι ίδιοι με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και με ψηφιακές συσκευές. Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η επαφή των παιδιών με τη ρομποτική συντελεί στην καλλιέργεια μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας (Προβληματίζομαι- Σκέφτομαι- Ενεργώ), η οποία συνδέεται με τη συνολική ανάπτυξη των μαθητών/τριών.

 

20221103 101612

Ιστόγραμμα “Τι γνωρίζω για τους μετεωρολόγους”

20221103 101603

Τι καιρό έχουμε σήμερα;

20221102 115646

Οι συνήθειες  μου ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

20221109 164303

Γίνομαι μετεωρολόγος και ενημερώνω την ομάδα μου για τον καιρό!

τίτλο

1670004194537

Μαθαίνω για τις μονάδες μέτρησης της θερμοκρασίας και των ανέμων.

1670004194480

Πως μαθαίνω για τον καιρό;

1670004194463

Δημιουργώ τα δικά μου στιχάκια με τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα!

1670004194497

Το Ανεμολόγιο του Γιάννη Τσαρούχη- ανασύνθεση πίνακα ζωγραφικής με τη βοήθεια του λογισμικού jigsaw puzzle.

20221109 120209

Οι ονομασίες των ανέμων- το πρώτο Αστεροσκοπείο!

20221107 115151

Τι συμβαίνει όταν έχει αέρα…

20221110 101409

Αν ήμουν άνεμος ποιος θα ήθελα να ήμουν:

20221110 095204

Ο κύκλος του νερού και τα καιρικά φαινόμενα!

20221104 075918

Ας ψηφίσουμε τον αγαπημένο μας καιρό!

20221104 110359

Ο καιρός που προτιμώ. Σχεδιάζω το σύμβολο του αγαπημένου μου καιρού με τη βοήθεια λογισμικού 

20221110 095139

20221012 144813

Πειράματα για τη δημιουργία καιρικών φαινομένων. Με τη βοήθεια επιστημονικής ομάδας δημιουργούνται αστραπές, βροντές, κεραυνοί σύννεφα, βροχή, τυφώνες, συνθέτουμε τα χρώματα της ίριδας.

20221111 110403

Δημιουργούμε το δικό μας ηλιακό ρολόι, παρατηρούμε το θερμόμετρο, την πυξίδα και το βροχόμετρο.

20221111 110325

Το βροχόμετρό μας!

20221123 102729

Πειράματα στον κήπο μας, μετρήσεις της βροχής, του αέρα και της θερμοκρασίας. Κατασκευή βροχόμετρου.

20221121 120725

Οι ανεμοδείκτες μας!

20221118 110037

1670004194510

Παιχνίδια ταύτισης, αντιστοίχισης, ταξινόμησης στον Η/Υ.

1670004194518

20221123 114311

Ώρα για ρομποτική: Η μικρή μας beebot ταξιδεύει σύμφωνα με τις οδηγίες που της δίνουν οι μαθητές. Στο ταξίδι της συναντά διαφορετικά καιρικά φαινόμενα.

20221125 080429

Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και οι συνέπειες τους στο περιβάλλον και την καθημερινή μας ζωή. Πως μπορούμε να προστατευτούμε;

1670004194545

Ο κύκλος του νερού, η κατεύθυνση των ανέμων και το παραμύθι “Ο βοριάς και ο ήλιος”

1670004194528

20221101 101726

1670004364865

20221130 112146

Ημερήσια καταγραφή του καιρού τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο- ραβδόγραμμα καιρού.

20221123 105335

 

 

20221123 102841

Ο καιρός σε κάθε εποχή!