Σχολική Χρονιά: 2025-2026
«STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEAM εκπαιδευτική ρομποτική
Οκτώβριος 2025- Νοέμβριος 2025
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.
Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά, να προβληματιστούν, να κατανοήσουν, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.
“Ο κύκλος του νερού”
“Πειράματα με το νερό”
“Ζωγραφίζουμε το ουράνιο τόξο”
“Παιχνίδια λογικομαθηματικής σκέψης στον Η/Υ”
Δραματοποίηση ποιήματος “το Ποταμάκι” Ζ. Παπαντωνίου
“Επιπλέω-Βυθίζομαι”
Παρατηρώ -Σκέφτομαι- Προβλέπω-Ανακαλύπτω-Καταγράφω
Αποτυπώνω τις γνώσεις μου…
Κατασκευή φράγματος…Η χρησιμότητα του νερού!
Ρουτίνα σκέψης: Σε τι μας χρησιμεύει το νερό;
Η beebot ανακαλύπτει τον κύκλο του νερού
Σχολική Χρονιά: 2024-2025
«Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEAM εκπαιδευτική ρομποτική
Απρίλιος 2025- Μάιος 2025
Βασικός σκοπός του προγράμματος «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης» είναι να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος στα πλαίσια της ανακύκλωσης. Μέσα από σχεδιασμένες δραστηριότητες με ανακυκλώσιμα υλικά, τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν τη διατύπωση υποθέσεων, τον πειραματισμό, την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) και στη συνέχεια την επίλυση προβλήματος.
Ομαδική εργασία
Ομαδική εργασία
Κάδοι ανακύκλωσης “Σε ποιο κάδο ανακυκλώνουμε….τι”
Το ρομπότ της Ανακύκλωσης …
Το ρομπότ της ανακύκλωσης…
Η beebot συμμετέχει στην ανακύκλωση μέσα από οδηγίες των παιδιών
Η ιστορία ενός χάρτινου καραβιού…Δημιουργία βιβλίου με θέμα την Ανακύκλωση
Ρουτίνα σκέψης για την Ανακύκλωση “μοντέλο Frayer”
Ανοιξιάτικη κατασκευή από ανακυκλώσιμα υλικά
Πείραμα με ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα υλικά
Ομαδικά παιχνίδια σχετικά με την Ανακύκλωση
Κατασκευή ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»
Θεματική: Ζω καλύτερα-ευ ζην
Υποθεματική: Υγεία
Μάρτιος 2025 – Απρίλιος 2025
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
“Το πιάτο της υγιεινής διατροφής”
” Το αλφαβητάρι της διατροφής”
” Η κυρία Διατροφή είναι χαρούμενη όταν…και λυπημένη όταν…”
Τι μου αρέσει να τρώω κατά τη διάρκεια της ημέρας”
“Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές”

“Η Πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής”

“Το ανθρώπινο σώμα και ο τρόπος που επηρεάζεται από τη διατροφή”
“Εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Οίνου”
“Κύκλος είναι και γυρίζει”
Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή-φυσικές καταστροφές-πολιτική προστασία
Δεκέμβριος 2024 – Φεβρουάριος 2025
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κύκλος είναι και γυρίζει” έχει σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα επιδρά αρνητικά στον πλανήτη και πως η βιωσιμότητα είναι ευθύνη όλων, ξεκινώντας από την κατανόηση της γραμμικής οικονομίας που ακολουθείται από την ελληνική κοινωνία και πέρα από την ανακύκλωση, που αποτελεί τη βασικότερη πρακτική μείωση των απορριμμάτων στην Ελλάδα.
Μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος επιδιώκεται ο έλεγχος της ανεξάρτητης κατανάλωσης αγαθών, η ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων και η κατανόηση της ανάγκης αλλαγής των σχεδιασμών των προϊόντων, είτε από φυσικά υλικά είτε από επαναχρησιμοποιούμενα.
Ανακύκλωση- επαναχρησιμοποίηση
Τι σημαίνει φροντίδα και πως φροντίζω το περιβάλλον
Το ανθρακικό μας αποτύπωμα…
Ο κύκλος ζωής των αντικειμένων
- πράγματα από χαρτί
- ανακύκλωση στο μπλε κάδο
- μεταφορά υλικών στον καφέ κάδο
“Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων”
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα
Οκτώβριος 2024 – Νοέμβριος 2024
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων”,
δίνεται έμφαση: στην ανάπτυξη
των δεξιοτήτων όπως η αντίληψη, η κριτική σκέψη, η συγκέντρωση, η
έκφραση λόγου και συναισθημάτων, η επικοινωνία, η συνεργασία, ο
αυτοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός, η πολιτειότητα, η
αυτοπροστασία, η κοινωνική ευαισθησία, η ενσυναίσθηση, η
υπευθυνότητα, η ενεργητική ακρόαση, η συμμετοχή στον διάλογο, η από
κοινού λήψη αποφάσεων.
Περιλαμβάνει τα 13 σημαντικότερα
δικαιώματα του παιδιού που έχουν κατοχυρωθεί από τη Διεθνή Σύμβαση
για τα Δικαιώματα του Παιδιού και υποστηρίζει τόσο την κατανόηση των
δικαιωμάτων όσο και την ενεργοποίηση των παιδιών μέσα από
παιχνίδια, συζήτηση και συμφωνίες που σχετίζονται με αυτά
Τα δικαιώματα των παιδιών αποτυπώνονται σε ομαδικές εργασίες
ύστερα από ελεύθερη συζήτηση και παιχνίδι στην ολομέλεια
“Το δικαίωμα των παιδιών στο σεβασμό”
Ομαδική εργασία
“Τα ζωάκια των δικαιωμάτων”
Όλοι μαζί αποφασίζουμε ότι…
“Το δεντρόσπιτο των δικαιωμάτων”
Σχολική Χρονιά: 2023-2024
“Και η γη γυρίζει”
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/ εκπαιδευτική ρομποτική
Απρίλιος 2024-Μάιος 2024
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Και η γη γυρίζει”, αξιοποιώντας τη διερευνητική μάθηση τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι, καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος με τη σειρά του περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας! Τα παιδιά κατά τη διενέργεια του εκπαιδευτικού προγράμματος θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ουρανίων σωμάτων.
Αρχικό ιστόγραμμα “Τι γνωρίζω για το διάστημα”
Ιστόγραμμα με το λογισμικό coogle
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξίδι στο διάστημα…και στ’ αστέρια”
Παιχνίδια αντιστοίχισης στον Η/Υ
Ο μύθος του Φαέθωνα
Παίζουμε με τις σκιές…άραγε πως σχηματίζονται;
Βοηθάμε τη beebot να προστατευτεί από τον ήλιο…
Ζωγραφίζουμε το ηλιακό μας σύστημα
Κατασκευή μακέτας “Το ηλιακό μας σύστημα”
Ταξίδι στο διάστημα…
“Σεληνιακό τοπίο…”
Πείραμα: Εναλλαγή ημέρας-νύχτας
Τα παραμύθια που διαβάσαμε σχετικά με το διάστημα
Βοηθήσαμε τη beebot να ανακαλύψει τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους
Ζωγραφίζω την αγαπημένη μου εποχή
Δραστηριότητες της ημέρας και της νύχτας
Οι φάσεις της Σελήνης
Ταξίδι στο φεγγάρι…Μικροί αστροναύτες εν δράσει!
Οι πλανήτες στη σειρά… παιχνίδι Stem
Τι μας προσφέρει ο ήλιος; τι πρέπει να προσέχουμε;
Παιχνίδια στο Η/Υ
Τελικό ιστόγραμμα ” Τι μάθαμε για το διάστημα τελικά;”
Δημιουργία ebook “O φεγγαροσκεπαστής του Eric Puybaret μέσα από τα μάτια των παιδιών…
“Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Φλεβάρης 2024-Μάρτης 2024
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία” έχει στόχο να δώσει έμφαση στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης, με σκοπό την ενεργό εμπλοκή των παιδιών στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων. Επιδιώκεται η ενίσχυση ομαδικής συνοχής και αυτοεκτίμησης, η προώθηση συνεργασίας και δημιουργικής συνύπαρξης, η ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους, δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης, η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, η κατανόηση της διαφορετικότητας και της ποικιλομορφίας, οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και η διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων.
“Ένα μπουκέτο με λουλούδια”
Παιχνίδια ενεργοποίησης και δέσιμο της ομάδας
πίνακας διπλής εισόδου- διαχείριση συναισθημάτων
τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων
“Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια” Pennart,2000
Τα παιδιά συνεχίζουν την ιστορία σε ομάδες, ύστερα από την ακρόαση του παραμυθιού
“Θερμόμετρο συναισθημάτων”
Τα παιδιά αναπαριστούν με εικόνες τα συναισθήματα που βίωσε η ηρωίδα του παραμυθιού
“Εσύ και εγώ μαζί”
Τα παιδιά καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο της ομάδας χωρίς να πέσει…
‘Ιδιοι μα και διαφορετικοί…
Παιχνίδι: “Ο κατάσκοπος”
Τα παιδιά εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους συμμαθητές τους.
“Εικαστική αποτύπωση της ομάδας”
Σε τι μοιάζουμε και σε τι διαφέρουμε…
Ιστορία: “Η εχθρόπιτα”
“Η τούρτα της φιλίας”
Τα συστατικά της πίτας της φιλίας
“Η Κουρτίνα της φιλίας”

“Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” David Mc Kee
Ενώνω κομμάτια και συνθέτω το πάζλ… ζωγραφίζω το δικό μου Έλμερ…
Ιστόγραμμα “Πως λύνω τις διαφορές μου”;
“Πες μου κάτι για σένα…”
Μιλάω για τον εαυτό μου, δημιουργώ την ταυτότητά μου και συζητώ για τον τρόπο που αντιμετωπίζω τις διαφορές μου με τους φίλους μου
Αφίσα: Κανόνες συμπεριφοράς
Η οικογένειά μου
Παρατηρώ πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια , συζητώ για ομοιότητες και διαφορές με τη δική μου ,
ζωγραφίζω την οικογένειά μου και σχηματίζω το γενεαλογικό μου δέντρο.
“Ζαμπντερφίλιο” Zabderfilio
ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους…
Τι θα συμβεί εάν… καταστάσεις προβληματισμού
“Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”
Θεματική: Ζω καλύτερα-Ευ ζην
Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική υγεία
Δεκέμβρης 2023-Φεβρουάριος 2024
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο” αξιοποιεί μια σειρά από λαϊκά παραμύθια, γνωστά για την παιδαγωγική τους αξία, προσεγγίζοντας θέματα όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, τα συναισθήματα, η διαφορετικότητα, η συλλογικότητα, η επίλυση συγκρούσεων, ο σχολικός εκφοβισμός, η ατομική και η συλλογική ευθύνη.
“Συμβόλαιο παραμυθοσυμπεριφοράς”
“Τα δώδεκα αδέρφια που έγιναν πουλιά”
“Ο γέρος και τα τρία αδέρφια”
“Τα συναισθήματά μου”
“Οδηγός διαχείρισης θυμού”
“Δραματοποίηση συναισθημάτων”
Το παραμύθι μας σε μορφή κόμικς
“Το παζλ των συναισθημάτων”
“Η οικογένειά μου” Ποιος ζει μέσα στο σπίτι;
“Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”
Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά
Οκτώβριος – Νοέμβριος 2023
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων” έχει σκοπό να δώσει έμφαση στην ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος πρέπει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν.
“Το συμβόλαιο της ομάδας”
Δημιουργία ιστογράμματος
Αποτέλεσμα αναζήτησης πληροφοριών από το διαδίκτυο σχετικά με τα ζώα και τα παράγωγά τους.
Δημιουργία ιστογράμματος
Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”
Στοχαστική παρατήρηση πίνακα ζωγραφικής
Συζήτηση στην ολομέλεια- έκφραση απόψεων και συναισθημάτων
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας αρέσει από τον πίνακα ζωγραφικής
Δημιουργία αφίσας σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής
Αρχικός και τελικός εννοιολογικός χάρτης
“Τότε νόμισα-τώρα ξέρω”
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου (ebook) για τα δικαιώματα των ζώων
Σχολική Χρονιά: 2022-2023
“Ιππότες της οδικής ασφάλειας”
Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς
Ι.Ο.ΑΣ
Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Απρίλιος 2023- Μάιος 2023
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας» στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της
οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Τα παιδιά γνωρίζουν τους κανόνες οδικής
συμπεριφοράς μέσα από την παρουσίαση εποπτικού υλικού, εκπαιδευτικών βίντεο και θεατρικού παιχνιδιού.
Οι υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών/τριών ενισχύονται όσον αφορά την ασφαλή μετακίνησή τους ως πεζοί αλλά και ως επιβάτες.
Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας” με πρωταγωνιστή τον Ιππότη Ευγένιο,
ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του και να ιδρύσουν το Τάγμα των Ιπποτών της Οδικής Ασφάλειας.
Γράφω “το μήνυμά μου…” για την οδική ασφάλεια
Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια τηρώντας τους κανόνες του κ. Κ.Ο.Κ
Τα αυτοκινητάκια μας έχουν το δικό τους σύνθημα…
“Οδηγώ με ασφάλεια-Προσέχω”
Κατασκευάζουμε φωτεινούς σηματοδότες!
Δημιουργούμε μακέτες
Σε αυτή την πόλη τηρούνται οι κανόνες του Κ.Ο.Κ!
Στην πόλη μας κινούμαστε με ασφάλεια!
Επίσκεψη στο “Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής”
Τι γνώριζα για τον κ. Κ.Ο.Κ…
Τι έμαθα για τον κ. Κ.Ο.Κ…
Τι άλλο θα ήθελα να μάθω;
“Κι αν ήμουν εγώ;”
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
Φεβρουάριος 2023 – Μάρτιος 2023
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κι αν ήμουν εγώ;” έχει σκοπό να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της ανάγκης για συνεργασία, σεβασμό, αποδοχή του άλλου και επίλυση προβλημάτων, στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Τα παιδιά έχοντας ως αφόρμηση το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση.
Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από τη συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.
Το συμβόλαιο της τάξης – οι κανόνες της ομάδας
“Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από εικόνες και πίνακες ζωγραφικής”
Παρατηρούμε εικόνες που έχουμε αναζητήσει στο διαδίκτυο
Προβληματιζόμαστε για τις ανάγκες που έχουν τα παιδιά, σύμφωνα με τις ανάγκες διαβίωσής τους.
Συζήτηση και προβληματισμός στην ολομέλεια και παράθεση πιθανών λύσεων.
Δημιουργία ιστογράμματος με τη βοήθεια λογισμικού για τα δικαιώματα των παιδιών,
ομαδοποίησή τους και εικαστική απεικόνιση
Αναζητούμε στο διαδίκτυο τη Σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού .
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989
Δημιουργία συννεφόλεξου με τη βοήθεια λογισμικού
για τα δικαιώματα του παιδιού.
Κατασκευάζουμε τις κονκάρδες μας ως ενδεικτική δραστηριότητα για την έναρξη του προγράμματος.
Ομαδοποιούμε τα δικαιώματα των παιδιών σε τέσσερις κατηγορίες με αφορμή καταστάσεις προβληματισμού!
Οι πίνακες μιλάνε για τα δικαιώματα
Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής του Γ. Ιακωβίδη οι οποίοι σχετίζονται με τα δικαιώματα του παιδιού.
Επιλέγουμε τον αγαπημένο μας πίνακα ζωγραφικής και αιτιολογούμε την απάντησή μας
Το δικαίωμα στην οικογένεια
Τι έχω μάθει για τα δικαιώματά μου;
Αναστοχασμός, προβληματισμός και αποτύπωση με τη μορφή αφίσας.
Παρουσίαση αφίσας στη σχολική κοινότητα!
Δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι: “Το προσφυγάκι και ο πόλεμος”
1,2,3 … Ανακύκλωσε!
“Quality Net Foundation”
Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική Αλλαγή
Δεκέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023
Μέσα από το πρόγραμμα για τη διαχείριση των απορριμμάτων οι μαθητές/τριες αναγνωρίζουν το τρίπτυχο:
“ΜΕΙΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”, ως την άμεση λύση του περιβαλλοντικού προβλήματος. Συνειδητοποιούν επίσης την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον, κατανοώντας την αξία της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων.
Παράλληλα ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αρμονική ζωή με τη φύση.
Κουκλοθέατρο ως αφορμή για την αναφορά στο τρίπτυχο: “ΜΕΙΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”,
Οι ήρωες της ιστορίες, Ο Διονύσης και η Σούλα,
συζητούν για το πρόβλημα των αστικών απορριμμάτων και προτείνου λύσεις…
“Ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια” Σοφία Ζαραμπούκα
Το παραμύθι εισάγει την έννοια της ανακύκλωσης και ειδικότερα της κομποστοποίησης.
Ομαδοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών!
Τι είναι Ανακύκλωση; Δημιουργία ιστογράμματος
Παιχνίδια στον κήπο:
Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες και ταξινομούμε τα ανακυκλώσιμα υλικά,
εφόσον έχουμε κατασκευάσει τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης!
Και επειδή δουλειά μας είναι η Ανακύκλωση…
τα παιδιά μέσα από αυτοσχεδιασμούς και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών
εκφράζουν τα συναισθήματά τους και δραματοποιούν ρόλους.
Παιχνίδια στην τάξη μας:
Τα σκουπίδια γίνονται παιχνίδια
και τα παιδιά διασκεδάζουν παίζοντας μπόουλινγκ, κρίκους, μπάσκετ!
Το ρομποτάκι μας με τις εντολές των μαθητών/τριών ακολουθεί τη διαδρομή για το εργοστάσιο της Ανακύκλωσης!
Το κουτί της ανακύκλωσης: Ας ανακαλύψουμε το ανακυκλώσιμο υλικό μέσα από περιγραφές και παντομίμα!
Παιχνίδια στον Η/Υ
Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά.
Τα μέσα θέρμανσης τα παλιά χρόνια!
Η ζωή στην Ανταρκτική μέσα από ανακυκλώσιμα υλικά!
Πόσο χρόνο χρειάζονται τα υλικά να αποσυντεθούν;
Ομαδική εργασία: Ανακύκλωση στη στιγμή!
Τέλος τραγουδάμε το τραγούδι της ανακύκλωσης συνοδεύοντάς το με μουσικά όργανα!
“Μικροί Μετεωρολόγοι”
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/ εκπαιδευτική ρομποτική
Οκτώβριος-Νοέμβριος 2022
Οι μαθητές/τριες μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα “Μικροί Μετεωρολόγοι” εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές του καιρού και τις επιπτώσεις που έχει στην καθημερινή τους ζωή αλλά και στο περιβάλλον.
Οι μαθητές/τριες συλλέγουν δεδομένα με όργανα που σχεδιάζουν οι ίδιοι με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και με ψηφιακές συσκευές. Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η επαφή των παιδιών με τη ρομποτική συντελεί στην καλλιέργεια μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας (Προβληματίζομαι- Σκέφτομαι- Ενεργώ), η οποία συνδέεται με τη συνολική ανάπτυξη των μαθητών/τριών.

Το Ανεμολόγιο του Γιάννη Τσαρούχη- ανασύνθεση πίνακα ζωγραφικής με τη βοήθεια του λογισμικού jigsaw puzzle.

Πειράματα για τη δημιουργία καιρικών φαινομένων. Με τη βοήθεια επιστημονικής ομάδας δημιουργούνται αστραπές, βροντές, κεραυνοί σύννεφα, βροχή, τυφώνες, συνθέτουμε τα χρώματα της ίριδας.

Πειράματα στον κήπο μας, μετρήσεις της βροχής, του αέρα και της θερμοκρασίας. Κατασκευή βροχόμετρου.

Ώρα για ρομποτική: Η μικρή μας beebot ταξιδεύει σύμφωνα με τις οδηγίες που της δίνουν οι μαθητές. Στο ταξίδι της συναντά διαφορετικά καιρικά φαινόμενα.

Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και οι συνέπειες τους στο περιβάλλον και την καθημερινή μας ζωή. Πως μπορούμε να προστατευτούμε;



















































































































































































