Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Άραγε τί έτρωγαν; γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η σημασία της διατροφής στην αρχαία Ελλάδα. Γίνεται αναφορά στις ομάδες τροφίμων που ήταν ιδιαίτερα αγαπητές αλλά και στις τροφές που ήταν άγνωστες στους αρχαίους Έλληνες, στον τρόπο μαγειρέματος των τροφών, στα βασικά γεύματα και στα σκεύη προετοιμασίας και σερβιρίσματος του φαγητού αλλά και στα σκεύη μεταφοράς και αποθήκευσης του λαδιού και του κρασιού, στα ιδιωτικά και επίσημα γεύματα, στον τρόπο προμήθειας των προϊόντων κ.α.
Η επίσκεψή μας ξεκινά…
Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα power point και ενημερωθήκαμε για τα γεύματα που είχαν στην αρχαιότητα, τα τρόφιμα που έτρωγαν καθώς και αυτά που δεν γνώριζαν.
Αφού μάθαμε για την διατροφή στην αρχαιότητα και τις διαφορές με το σήμερα παίξαμε ένα παιχνιδάκι. Τα παιδιά έπρεπε να χωρίσουν τα τρόφιμα με βάση αυτά που έτρωγαν και αυτά που δεν έτρωγαν στην αρχαιότητα, έχοντας μπροστά τους τους αντίστοιχους πίνακες.
Αφού ολοκληρώσαμε το παιχνίδι τα παιδιά γνώρισαν τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων, πληροφορήθηκαν για τις βασικές ομάδες τροφίμων που συναντάμε στην αρχαιότητα, καθώς και τη σημασία της Μεσογειακής διατροφής.
Ώρα να γνωρίσουμε ένα αρχαίο μαγειρείο -κουζίνα και τα αγγεία που χρησιμοποιούσαν για το προετοιμασία και το σερβίρισμα του φαγητού…
Με την επίσκεψη στους χώρους που φιλοξενούνται οι προθήκες του Μουσείου τους δόθηκε η δυνατότητα να εξοικειωθούν με την έννοια του χρόνου και τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων μέσα από την επαφή τους με τα μαγειρικά σκεύη και άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Ενθουσιασμένοι με τις προθήκες και τα αντικείμενα, παίξαμε ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας, κατά τη διάρκεια του οποίου τους δόθηκε από μία φωτογραφία με ένα αντικείμενο η κάθε μία. Στόχος ήταν να βρούνε το αντίστοιχο πραγματικό αντικείμενο που βρισκόταν στην προθήκη.
Έπειτα επιστρέψαμε στην αίθουσα με τα παιχνίδια και παίξαμε “φιδάκι”, το οποίο βασιζόταν σε ερωτήσεις που σχετίζονταν με αυτά που μάθαμε σήμερα. Σε περίπτωση σωστής ερώτησης προχωρούσε το πιόνι-κορίνα, ενώ σε λάθος έμενε στην ίδια θέση.
Τέλος δόθηκε στα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα αγγείο με τον τρόπο που ήθελα το καθένα χωριστά.
Με χαμόγελα και ευχαρίστηση ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Αρχαιολογικό Μουσείο και φύγαμε γεμάτοι γνώσεις, τις οποίες μάθαμε παίζοντας…