Την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές της Β Λυκείου παρακολούθησαν τρεις συνεδρίες όπου κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τις ανθρωπιστικές σπουδές και τη λογοτεχνία μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και τη δημιουργικότητα στις τέχνες. Κάθε ομιλητής πρόσφερε μοναδικές πληροφορίες και εμπειρίες, εμπνέοντας τους μαθητές να εξερευνήσουν νέους τομείς και να αναλογιστούν τις δυνατότητες που τους προσφέρουν.
Συνεδρία 1: Επίκεντρο: Άνθρωπος
Ημερομηνία: Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου
Διάρκεια: 30 λεπτά
Ομιλητής: Γαβριήλ Μπομπέτσης, Υποψήφιος Διδάκτωρ και Προσωρινός Λέκτορας Νεοελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Paris Nanterre (Γαλλία)
Ο Γαβριήλ Μπομπέτσης μοιράστηκε τις γνώσεις του σχετικά με τις ανθρωπιστικές σπουδές και τις επαγγελματικές ευκαιρίες που προσφέρουν. Εστίασε στη σύνδεση της κλασικής λογοτεχνίας με τη σύγχρονη κοινωνία, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη διδακτορική του έρευνα πάνω στον Δίωνα Χρυσόστομο, τον Πλούταρχο και τον Λουκιανό. Επίσης, ανέφερε τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στη μελέτη λογοτεχνικών κειμένων και τονίζει ότι η λογοτεχνία δεν περιορίζεται στη γραμματική, αλλά αποσκοπεί στην εξαγωγή ανθρωπιστικών αξιών.
Συνεδρία 2: Τεχνολογία & ΑΙ: Το Μέλλον Είναι Τώρα
Ημερομηνία: Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου
Διάρκεια: 30 λεπτά
Ομιλητής: Κωνσταντίνος Κοκκαλής, Μηχανικός Ρομποτικής και Ερευνητής
Ο Κωνσταντίνος Κοκκαλής συζήτησε την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής, εστιάζοντας στις εφαρμογές τους για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Ανέφερε τη δουλειά του στην ανάπτυξη ρομπότ που διαχωρίζουν απορρίμματα για ανακύκλωση και που συνεργάζονται με ανθρώπους σε δύσκολες εργασίες. Επίσης, μίλησε για τη συνεργασία ανθρώπου-ρομπότ και τη μηχανική μάθηση, υπογραμμίζοντας τις δυνατότητες που ανοίγονται στους νέους σε αυτόν τον τομέα.
Συνεδρία 3: Δημιουργικότητα και Έμπνευση
Ημερομηνία: Πέμπτη,27 Φεβρουαρίου
Διάρκεια: 30 λεπτά
Ομιλητής: Αναστασία Ζωή Σουλιώτου, Εικαστικός, Θεατρολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Η Αναστασία Σουλιώτου μίλησε για τη σημασία της δημιουργικότητας και της έμπνευσης στις τέχνες και την εκπαίδευση. Εστίασε στη διεπιστημονική προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) και πώς αυτή ενσωματώνει τις τέχνες σε σύγχρονες τεχνολογικές και επιστημονικές διαδικασίες. Ανέφερε την εμπειρία της στη διοργάνωση εικαστικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και τη συμμετοχή της σε διεθνή φεστιβάλ και εκθέσεις. Τόνισε ότι η τέχνη δεν είναι μόνο αισθητική, αλλά και ένα εργαλείο για την κατανόηση του κόσμου και την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |