Σύνδεσμοι

8ο Δ.ΣΧ. ΓΕΡΑΚΑ

8ο Δ.ΣΧ. ΓΕΡΑΚΑ
Ιανουάριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Σαν σήμερα

  1. 27/01/: Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος
    Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αποφάσισε στις 2 Νοεμβρίου 2005 να ανακηρύξει την 27η Ιανουαρίου Διεθνή Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό καθεστώς κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ημερομηνία επιλέχθηκε επειδή στις 27 Ιανουαρίου 1945 τα προελαύνοντα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο ʼουσβιτς-Μπίρκεναου στην Πολωνία.

Σκακιστική άσκηση

Translate

Σελίδες

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

2 Δεκεμβρίου 2019 από

Στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών που στοχεύουν στη διαμόρφωση στάσεων σεβασμού της διαφορετικότητας, στην άρση των προκαταλήψεων και όλων των εμποδίων που επηρεάζουν την ένταξη και την ισότιμη συμμετοχή και παρουσία των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, στη ψυχαγωγία, στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή, καθώς και στην αλλαγή της νοοτροπίας που οδηγεί σε διακρίσεις. 
Επισκεφτείτε και τη σελίδα μας: Ειδική αγωγή
«Μπορώ να προσφέρω ό,τι κι εσύ, φτάνει να μου δώσεις τα εφόδια και την ευκαιρία… «

 

Με την ευκαιρία της ημέρας αυτής οι μαθητές μας θα ενημερωθούν, θα συζητησουν και θα παρακολουθήσουν τμηματικά διαδραστικές παρουσιάσεις από τους εκπαιδευτικους και από τον Διευθυντή του σχολείου.
  
  Ο όρος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψηςΤα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, εφόσον η κοινωνία πολλές φορές δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες.
Αναπηρία, πλέον θεωρείται το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος. Τα άτομα αυτά βιώνουν συχνά το φαινόμενο του «Κοινωνικού Αποκλεισμού»

  

Με βάση πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε μόνο το 15% των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα, πηγαίνει σχολείο! Μόνο το 15%! Το υπόλοιπο 85%, δηλαδή 170.000 περίπου παιδιά παραμένουν αόρατοι από τις εκπαιδευτικές κοινότητες, περιορίζοντας τις πιθανότητες τους να γίνουν ορατοί στο μέλλον στην κοινωνία μας.
   Πίσω από το νούμερο των 170.000 παιδιών, δεν βρίσκονται μόνο παιδιά με αναπηρίες που δεν θα τους δοθεί ένα ίσο ξεκίνημα στην ζωή. Βρίσκονται παιδιά με δυνατότητες που θα γίνουν αόρατοι πολίτες, αποκλεισμένοι από τους θεσμούς και τις δομές μιας κοινωνίας που αποδέχεται παθητικά τις διακρίσεις και τα στερεότυπα γύρω από την αναπηρία.

Οι άνθρωποι με αναπηρία δεν είναι αόρατοι.

 

 

Όλα τα παιδιά ΠΡΕΠΕΙ να απολαμβάνουν τα κοινωνικά και πολιτιστικά αγαθά που του αντιστοιχούν και να υποστηρίζονται στη σχολική πρόοδο και την ψυχική τους υγεία χωρίς εμπόδια και περιττούς διαχωρισμούς.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 

Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Κάθε χρόνο η μέρα αυτή δίνει ακόμα μια ευκαιρία στην κοινωνία να εστιάσει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής τους και υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις που θα αναπτύξουν νέες προοπτικές για την κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Ο όρος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης. Είναι αποτέλεσμα οργανικών ή περιβαλλοντολογικών αιτιών, που δημιουργούν ένα σύνολο εμποδίων σε σημαντικές πτυχές της ζωής, όπως η αυτοεξυπηρέτηση, η απασχόληση, η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία και η γενικότερη κοινωνική συμμετοχή.

Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία ενώ περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή.

Όπως προαναφέρθηκε, τα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, εφόσον η κοινωνία πολλές φορές δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες. Αναπηρία πλέον θεωρείται το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος. Τα άτομα αυτά βιώνουν συχνά το φαινόμενο του «Κοινωνικού Αποκλεισμού». Αισθάνονται την περιθωριοποίηση και στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός κράτους.

Τα άτομα με αναπηρία δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ΙΣΗ με τη δική μας. Στόχος πρέπει να είναι όχι η τυπική, αλλά η πραγματική ισότητα, η οποία σημαίνει ίσες ευκαιρίες στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή. Αυτό που πρέπει να επιδιώκεται είναι ο σεβασμός της ατομικής και ομαδικής ιδιαιτερότητας.

Πηγές: Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, United Nation, Human Rights and Disabled Persons.


Όλα τα παιδιά θέλουν να παίξουν! Τα παιδιά με αναπηρίες δεν διαφέρουν. Το «Ian» είναι μια μικρή κινούμενη ταινία εμπνευσμένη από την πραγματική ζωή Ian, ένα αγόρι με αναπηρία αποφασισμένο να φτάσει στην παιδική χαρά παρά τους συμπαίκτες του που τον εκφοβίζουν. Αυτή η ταινία επιχειρεί να δείξει ότι τα παιδιά με αναπηρίες μπορούν και πρέπει να συμπεριληφθούν.


Tα συναισθήματα που βιώνει ένα παιδί με Δ.Ε.Π.Υ. παρουσιάζει στην μικρή μήκους ταινία ο Σουηδός σκηνοθέτης Erik Rosenlund και απεικονίζει όλα όσα περνάει, συναισθηματικά και πρακτικά, ένας νεαρός μαθητής με αυτή την διαταραχή τονίζοντας τον αγώνα που δίνει καθημερινά ένα παιδί με ΔΕΠΥ.
   Στόχος του σκηνοθέτη είναι να τονίσει πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή αυτών των παιδιών και εφήβων  η συμπαράσταση που θα έχουν από τους γονείς τους και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.


Αυτισμός


Προτάσεις για δράσεις κατά την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθώς και εκπαιδευτικό υλικό που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής (ή και τη Σχολική μονάδα):



Λήψη αρχείου

Κατηγορία ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | 11 Σχόλια »



Αφήστε μια απάντηση