Προσφορά αλληλεγγύης…στη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας «ΓΑΛΙΛΑΙΑ»

Οι μαθητές της Στ τάξης θα μεταβούν στη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας «ΓΑΛΙΛΑΙΑ», την Πέμπτη 10/1/2019, για να  προσφέρουν όλα τα έσοδα που συγκεντρώθηκαν από τη διάθεση των κατασκευών των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι και να κόψουν την πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα. Παράλληλα οι μαθητές θα ξεναγηθούν στον χώρο της Μονάδας και θα ενημερωθούν  για τους σκοπούς και τη δράση της, καθώς και για τη σπουδαιότητα του εθελοντισμού.

Η επισκεψή μας υλοποιείται στα πλαίσια της κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών ώστε τα παιδιά μας να μάθουν να «νοιάζονται, να δρουν και να ανακαλύπτουν τη χαρά της προσφοράς».

Τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών θα καλύψει  το πρακτορείο τουριστικών λεωφορείων «MICHOS TOURS» συνδράμοντας στη φιλανθρωπική μας δράση.

Το πρόγραμμα της Γαλιλαίας προσφέρεται δωρεάν στους ασθενείς με την συμμετοχή εξειδικευμένης Διεπιστημονικής Ομάδας λειτουργών υγείας που περιλαμβάνει γιατρούς, νοσηλευτές, ψυχολόγο, κοινωνικούς λειτουργούς, φυσικοθεραπευτή, ιερέα και υποστηρίζεται από Διοικητική Ομάδα και εκπαιδευμένους Εθελοντές!

Στόχος της ανακουφιστικής φροντίδας είναι να προλαμβάνει και να ανακουφίζει τα συμπτώματα- ψυχικά και σωματικά– που προκαλεί μία νόσος απειλητική για τη ζωή. Δεν αντικαθιστά τη θεραπεία που ακολουθεί ο ασθενής, αλλά παρέχεται συμπληρωματικά με αυτή. Στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλη τη χρονική περίοδο της νόσου, από τη διάγνωση μέχρι την ύφεση ή την υποτροπή και το τελικό στάδιο. Στο πλαίσιο της φροντίδας επίσης στηρίζεται η οικογένεια σε όλη την πορεία της ασθένειας, καθώς και κατά την περίοδο του θρήνου και πένθους.

Το πρόγραμμα της ανακουφιστικής φροντίδας σχεδιάζεται με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες του ασθενούς. Μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, επιδιώκει την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων και συμπαραστέκεται στις ψυχικές δυσκολίες και τις πνευματικές αναζητήσεις του ασθενούς.

 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή την φιλοσοφία, οι μαθητές μας ανακαλύπτουν την χαρά της προσφοράς και της ενεργής συμμετοχής . 

Οι δράσεις εθελοντισμού και αλληλεγγύης αντιμετωπίζονται ως εκφράσεις της ενεργού πολιτειότητας και όχι ως «καλές πράξεις». ( Πολιτειότητα είναι η ιδιότητα του να είναι κανείς πολίτης). 

Παραθέτω ορισμούς και χαρακτηριστικά βασικών εννοιών από το βιβλίο του μαθητή (τεύχος 3: Nοιάζομαι και δρω: Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη – Ενεργός Πολίτης) 

Εθελοντισμός: Η προσφορά έργου ή υπηρεσίας που αναλαμβάνει το άτομο μεμονωμένα ή σε μια ομάδα με αίσθημα ευθύνης και ελεύθερη βούληση, χωρίς να περιμένει ή να απαιτεί ανταμοιβή σε χρήμα ή άλλου είδους αντάλλαγμα, με σκοπό τη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο και την κοινωνία ευρύτερα.

 

Αλληλεγγύη: Όταν διαπιστώνεις ότι γύρω σου υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Όταν νοιάζεσαι για τους άλλους και τις δυσκολίες τους. Όταν αποφασίζεις να δράσεις και να τους συμπαρασταθείς. Αν πιστεύεις ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια ομάδα ανθρώπων είναι προβλήματα όλης της κοινωνίας ότι ο κόσμος γίνεται καλύτερος αν ο ένας συμπαραστέκεται στον άλλο ότι η δράση σου και η δράση όλων μπορεί να κάνει τη διαφορά…τότε δρας από αλληλεγγύη. Τότε συμπαραστέκεσαι, μιλάς, δρας εθελοντικά, γιατί διεκδικείς μια δίκαιη κοινωνία.

Φιλανθρωπία: Όταν διαπιστώνεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν, που δεν έχουν όσα απολαμβάνεις εσύ… Όταν λυπάσαι για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν… Αν αποφασίζεις να τους βοηθήσεις, να τους ανακουφίσεις δίνοντας χρήματα ή κάτι άλλο που θα τους είναι χρήσιμο… τότε η πράξη σου ονομάζεται φιλανθρωπία.

 

Ακτιβισμός: Όταν διαπιστώνεις ότι γύρω σου υπάρχουν καταστάσεις που δεν σου αρέσουν… Όταν αποφασίζεις να δράσεις και να αλλάξεις αυτές τις καταστάσεις, να διορθώσεις τα προβλήματα για το καλό όλων… Αν πιστεύεις … ότι ο κόσμος γίνεται καλύτερος αν όλοι μας αναλάβουμε δράση … ότι η δράση σου και η δράση όλων μπορεί να κάνει τη διαφορά … τότε η δράση σου ονομάζεται ακτιβισμός.


Ενεργός πολίτης είναι εκείνος ο οποίος ενημερώνεται και ενδιαφέρεται για όσα συμβαίνουν στη γειτονιά του, στην πόλη του, στη χώρα του και στον κόσμο και συμμετέχει, ανάλογα με τις δυνατότητές του, στην επίλυση τόσο των τοπικών όσο και των παγκόσμιων προβλημάτων. (ο ορισμός προέρχεται από το βιβλίο της κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ τάξης δημοτικού, Ενότητα δ΄, κεφάλαιο 3.)

  • Στον ιστότοπο www.noiazomaikaidrw.gr περιέχεται το σύνολο του υλικού, επιπλέον διαδραστικές δραστηριότητες για τους μαθητές, σύνδεσμοι για άλλα εκπαιδευτικά υλικά, για φορείς και δομές εθελοντισμού και αλληλεγγύης, καθώς και σχετικές δραστηριότητες, που υλοποιούνται από σχολικές ομάδες.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση