Οι μαθητές/τριες του Ε’2 κλήθηκαν την Τετάρτη 16/10/2024 μέσα από τη βιωματική δραστηριότητα να αντιληφθούν τις επιπτώσεις της λεκτικής βίας πάνω σε δύο μήλα. Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε στην ώρα των Δεξιοτήτων.
Τα μήλα αναπαριστούν τον εσωτερικό ψυχικό κόσμο των παιδιών που δέχονται αρνητικά ή θετικά σχόλια από τους συμμαθητές τους. Οι μαθητές /τριες κατέγραψαν στην αρχή αρνητικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα μήλο. Οι ίδιοι μαθητές κατέγραψαν θετικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα δεύτερο ίδιο εξωτερικά μήλο. Στη συνέχεια άνοιξαν και τα δύο μήλα και προς έκπληξη των παιδιών διαπιστώθηκε πως το μήλο που «άκουγε τα καλά λόγια» ήταν εσωτερικά όμορφο και ζουμερό, ενώ το δεύτερο μήλο ήταν εσωτερικά σε κακή κατάσταση. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα κολάζ με τα παραπάνω σχόλια το οποίο αναρτήθηκε στην τάξη. Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο που ενίσχυσε οπτικοακουστικά το εργαστήρι.
Μέσα από τις συζητήσεις που ακολούθησαν στην ολομέλεια της τάξης οι μαθητές /τριες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι παρ΄ όλο που εξωτερικά τα δύο μήλα ήταν ολόιδια, το εσωτερικό τους επηρεάστηκε από τους θετικούς και αρνητικούς σχολιασμούς. Μέσα από το παράδειγμα των μήλων αντικατοπτρίζονται τα ανθρώπινα συναισθήματα. Πολλές φορές μπορεί να μη δείχνουμε τη θλίψη μας, όταν κάποιος μας κακομεταχειρίζεται ή μιλάει αρνητικά σε εμάς, όπως στην περίπτωση των δύο μήλων (που εξωτερικά φαίνονται υγιή) αλλά ο εσωτερικός κόσμος μας να έχει υποστεί μεγάλη ζημιά, που μερικές φορές χρειάζεται πολύ χρόνο να επουλωθεί. Σκοπός είναι οι μαθητές/τριες να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν σχόλια με θετικό πρόσιμο και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
Προβολή βίντεο: Σχολική Βία, το παιχνίδι με τα μήλα
Η εκπαιδευτικός του τμήματος
Νούλα Ελένη
1 σχόλιο
Πολύ καλή δραστηριότητα με πολύ βαθύ νόημα!!! Μακάρι τα παιδιά να αντιλήφθηκαν ότι δεν πρέπει να πληγώνουμε!!!
Μπράβο!!!