Το σωστό διάβασμα.

images (3)Γιατί ενώ διαβάζει με τις ώρες δεν αποδίδει την επόμενη μέρα μέσα στην τάξη; Και ενώ έχει γίνει ένα με το γραφειάκι του, γιατί η δασκάλα, σας παραπονιέται ότι είναι αδιάβαστο; Πού κάνετε λάθος και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη»;

Κάθεται στο γραφείο της και διαβάζει με τις ώρες. Εσείς από την κουζίνα την καμαρώνετε κρυφά. Είναι έξυπνη και οι δυνατότητές της είναι πάνω από το μέσο όρο των παιδιών αντίστοιχης ηλικίας. Ήδη τη φαντάζεστε να παίρνει άριστα σε όλες τις εργασίες της. Το σενάριο αυτό όμως καταρρέει την επόμενη μέρα όταν ενημερώνεστε πως η κόρη σας πήγε σχολείο αδιάβαστη! Μένετε άναυδη. Πώς γίνεται το παιδί σας να δώσει την εντύπωση πως δεν άνοιξε τα βιβλία του όταν το προηγούμενο απόγευμα για ώρες έχει γίνει ένα με το γραφειάκι του; Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πολύωρες μελέτες μπορεί να μην είναι αποδοτικές στην περίπτωση που δεν έχουν γίνει με το σωστό τρόπο. Για αυτό, οι μικροί μαθητές χρειάζεται να υιοθετήσουν κάποιες αναγκαίες δεξιότητες στη μελέτη τους. Προσοχή όμως! Δεν υπάρχει καμιά δεσμευτική συνταγή γύρω από αυτό το θέμα παρά μονάχα βασικές αρχές, καθώς κάθε παιδί ως μαθητής έχει διαφορετικές ανάγκες και κάθε γονιός έχει διαφορετικές δυνατότητες για να του συμπαρασταθεί.

Αυτονομία, ναι μεν αλλά… 
Μια βασική αρχή, στα πρώτα τουλάχιστον χρόνια της μαθητικής σταδιοδρομίας του παιδιού σας, είναι να νιώθει πως σε ένα τόσο σπουδαίο εγχείρημα έχει για συμπαραστάτες τους γονείς του. Η άποψη «αφήνω το γιο μου να διαβάσει μόνος του για να αυτονομηθεί» δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αυτόματα αλλά προοδευτικά. Αυτό σημαίνει πως βοηθάμε το παιδί στην πρώτη δημοτικού, σίγουρα όμως δεν στεκόμαστε με τον ίδιο τρόπο κοντά του στην τρίτη δημοτικού.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση