↑ Επιστροφή σε Πρόγραμμα ¨ΜΕΛΙΝΑ¨

Πρόγραμμα ¨ΜΕΛΙΝΑ¨- 6 χρόνια δραστηριότητες…

» Η τέχνη να διδάσκεις, να ξεναγείς στο χώρο και στο χρόνο, να αφουγκράζεσαι, να τραγουδάς, να χορεύεις και να παίζεις, είναι … η βαθύτερη ουσία της περιπέτειας που λέγεται Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ Εκπαίδευση και Πολιτισμός «
Επικοινωνήστε με το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ &quo
Στο Εργαστήρι Εικαστικών
….Η κίνηση, ο ήχος το χρώμα, ο λόγος που επιθυμεί ανταπόκριση, το παιχνίδι των ρόλων είναι για τοπρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ μια νέα διάσταση, μια ανθρώπινη, ζεστή, γεμάτη Ελλάδα φωνή, μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που περιορίζεται στη «χρησιμότητα» και την «εκμετάλλευση» της γνώσης..
Καλώντας επομένως το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ τις Τέχνες, (Θέατρο, Μουσική, Χορό και Κίνηση, την Εικαστική και Οπτικοακουστική έκφραση), προβάλλει και αναδεικνύει την πολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης, αποκαθιστώντας στις συνειδήσεις δασκάλων και μαθητών μια ακόμα παραμελημένη «τέχνη», την τέχνη να διδάσκεις, να μπορείς να γοητεύεις, να επιτρέπεις στο παιδί να απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης. Για τους εκπαιδευτικούς και τους καλλιτέχνες του προγράμματος, οι έννοιες Εκπαίδευση και Πολιτισμός είναι δυο έννοιες σε συνεχή διάλογο.
Πολλοί έχουν μιλήσει για τη σημασία της προώθησης της Τέχνης στο εκπαιδευτικό σύστημα. Στην πράξη εννοούν την κατάστρωση ενός επιμέρους αναλυτικού προγράμματος μαθημάτων Τέχνης, που διδάσκονται από δασκάλους ειδικοτήτων.
Θεατρικό Παιχνίδι στην αυλή του σχολείου
Για το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ η έννοια «έμφαση στον πολιτισμό» σημαίνει συνειδητό πλησίασμα της ανθρώπινης κατάκτησης, επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους, πλησίασμα του Άλλου, του διαφορετικού, κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων του. Ο μοναδικός πρωτότυπος και πολυσήμαντος τρόπος έκφρασης μέσα από την Τέχνη, συμβάλλει στη γοητεία της επικοινωνίας, συνθέτει ατμόσφαιρα ποιότητας και αισθητικής, ισχυροποιεί το μήνυμα που ο δάσκαλος επιλέγει να μεταδώσει. Είναι μια ματιά στην επιστημονική γνώση ζεστή, οικεία, εξίσου διερευνητική, προσωπική αλλά και παγκόσμια.
Μ’ αυτή τη φιλοσοφική-θεωρητική προσέγγιση, το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ σχεδίασε ένα ερευνητικό πρόγραμμα δράσεων δεκαετούς διάρκειας που άρχισε το 1995-96 από την πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου και το οποίο στην ολοκλήρωσή του φιλοδοξεί να αγκαλιάσει κάθε βαθμίδα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Μουσικά Παιχνίδια
Βροχή στην εξοχή
Η Τέχνη στο σχολείο αποτελεί πρόταση στήριξης κάθε διδακτικού στόχου. Έτσι οι δράσεις του προγράμματος αναζητούν τρόπους παρέμβασης τόσο στα λεγόμενα «καλλιτεχνικά» όσο και στα υπόλοιπα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Ως πρώτο βήμα θεωρήθηκε απαραίτητο να σχεδιαστεί πρότυπο εκπαιδευτικό υλικό που να λειτουργεί ως «πρόταση» αξιοποίησης των τεχνών στην τρέχουσα σχολική δραστηριότητα. Εκπαιδευτικό υλικό για τα κύρια μαθήματα (γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος) και εκπαιδευτικό υλικό για τα καλλιτεχνικά μαθήματα.
Παράσταση Καραγκιόζη από τα παιδιά
Η επαφή με τα πρωτογενή στοιχεία της τέχνης και η ανάγκη συνεχούς αλληλεπίδρασης του σχολείου με το κοινωνικό του περιβάλλον, εκφράζονται τόσο στην προσπάθεια να οργανωθούν πρότυπες επισκέψεις σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς όσο και στην προσπάθεια να φτάσουν μέσα στη σχολική αίθουσα σημαντικά στοιχεία πολιτισμικής και καλλιτεχνικής δραστηριότητας απ’ αυτά που συντελούνται στο σύγχρονο κοινωνικό χώρο των ενηλίκων.
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, μπροστά στον κρατήρα του Δερβενίου

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων