Κανονισμός Λειτουργίας

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 8ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ  

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Κανονισμός αυτός  αποτελεί τη βάση για την αποτελεσματική λειτουργία του Σχολείου και θέτει  τα πλαίσια ενός κατάλληλου μαθησιακού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή/τριας και την απρόσκοπτη εκτέλεση του παιδαγωγικού έργου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός του 8ου Δ.Σ Αλεξ/πολης  συντάχθηκε έπειτα από εισήγηση του Δ/ντη της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή  όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών της σχολικής μονάδας, των μελών του Δ. Σ του  Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου Αλεξ/πολης. Βασίζεται κυρίως:

  • στο ΠΔ 79/17, «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων»
  • στο ΦΕΚ 5387/26-09-24, «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Βασικός σκοπός είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου  κανόνων λειτουργίας, ο σεβασμός και η τήρηση των οποίων αποτελούν προϋπόθεση για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου και να  διαμορφωθεί το απαιτούμενο και αναγκαίο σχολικό κλίμα που διασφαλίζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και εξασφαλίζει τη σωματική και  συναισθηματική τους ασφάλεια και ευεξία.

 

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Η ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής μας κοινότητας μέσα σε ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, δημοκρατικού διαλόγου, αλληλεγγύης και υπευθυνότητας.
  • Η δημιουργία αξιοπρεπών, σύγχρονων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και συνεργασίας
  • Η διασφάλιση και η προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας
  • Η καλλιέργεια της αίσθησης ευθύνης για την διαφύλαξη των υποδομών του σχολείου
  • Η ενθάρρυνση των μαθητών να αναπτύξουν τις ικανότητές και δεξιότητες τους στον ανώτερο βαθμό
  • Η συμπερίληψη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και στη σχολική ζωή και η αποδοχή κάθε είδους διαφορετικότητας, μέσω της προσφοράς ίσων ευκαιριών στο σύνολο των μαθητών/τριών.

 

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

  • Η καθημερινή υποδοχή των μαθητών/τριών πραγματοποιείται από 00΄- 8.15΄ από την κεντρική είσοδο του Σχολείου επί της οδού Ανδριανουπόλεως.
  • Οι μαθητές/τριες με ευθύνη των κηδεμόνων οφείλουν να είναι συνεπείς στη προσέλευση τους. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας και για την περίπτωση της συστηματικής καθυστερημένης προσέλευσης καλείται ο/η γονέας προκειμένου να διερευνηθούν οι δυσκολίες και να υπενθυμιστεί η σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της έγκαιρης προσέλευσης.
  • Για τους μαθητές/τριες που προσέρχονται και βρίσκονται στον σχολικό χώρο πριν την 8.00 π.μ δεν προβλέπεται ευθύνη εποπτείας απο το διδακτικό προσωπικό και αποτελεί ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Εξαίρεση αποτελούν οι μαθητές/τριες που είναι εγγεγραμένοι στο τμήμα Πρωινής ζώνης  του Ολοήμερου Προγράμματος (7:00’- 8:00’).
  • Οι μαθητές/τριες παραμένουν στην αυλή μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή συγκέντρωση. Σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών οι μαθητές/τριες παραμένουν στο εσωτερικό αίθριο ή στις αίθουσες, ανάλογα με τις συνθήκες.
  • Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του Σχολείου κανείς άλλος εκτός των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών (ΠΔ 79/17 άρθρο 18, παρ.1).
  • Για την ασφάλεια των μαθητών/τριών οι πόρτες κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου παραμένουν κλειστές και κανένα άτομο πλην του προσωπικού του σχολείου και των μαθητών/τριών δεν μπορεί να βρίσκεται εντός του σχολικού χώρου (ΠΔ79/17 άρθρο 18, παρ.3).
  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται συνοδεία των εκπ/κών που διδάσκουν την 6η ώρα, οι οποίοι/ες  έχουν την ευθύνη της ασφαλούς αποχώρησης και παράδοσης των μαθητών /μαθητριών σύμφωνα  με την Υπεύθυνη Δήλωση αποχώρησης των γονέων/κηδεμόνων τους.
  • Οι γονείς /κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές/τριες στην αποχώρηση τους οφείλουν να είναι συνεπείς στην ώρα προσέλευσης τους στο Σχολείο.
  • Οι μαθητές/τριες που δεν έχουν αποχωρήσει έως την 20μ.μ λόγω έκτακτης καθυστερημένης προσέλευσης των κηδεμόνων τους παραδίδονται απο τους/τις εκπ/κούς  που διδάσκουν την 6η ώρα στον/στην εφημερεύοντα/σα εκπ/κό της αποχώρησης η οποία γίνεται απο την κεντρική είσοδο.

 

  • Τα τμήματα αποχωρούν ώς εξής:
  • Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α, Β2, Ε και Δ αποχωρούν από την κεντρική είσοδο/έξοδο του σχολείου.
  • Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β1, Γ΄ και ΣΤ΄ αποχωρούν από την 2η έξοδο, που βρίσκεται πίσω απο τον Ιερό Ναό της Αγίας Κυριακής επι της οδού Αδαμαντίου Κοραή.
  • Τα Τμήματα Α, Β2 για λόγους ασφαλούς αποχώρησης οφείλουν να βρίσκονται στην κεντρική έξοδο, συνοδεία των εκπ/κών τους, 2 λεπτά πριν το χτύπημα του κουδουνιού.
  • Το Τμήμα Β1 για λόγους ασφαλούς αποχώρησης οφείλει να βρίσκεται στην 2η έξοδο, συνοδεία του/της εκπ/κου τους, 2 λεπτά πριν το χτύπημα του κουδουνιού.
  • Τα Τμήματα Γ ,Δ, Ε και ΣΤ΄ παραμένουν στην τάξη τους μέχρι να ακούσουν το χτύπημα του κουδουνιού στη 13.15 μ.μ.
  • Η πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας για σοβαρούς λόγους πραγματοποιείται μόνο με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και με την υπογραφή Υπεύθυνης δήλωσης.
  • Οι γονείς εισέρχονται στο Σχολείο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων σύμφωνα με το πρόγραμμα που τους έχει δοθεί.
  • Με τη λήξη του Ολοήμερου προγράμματος, οι γονείς παραλαμβάνουν τους μαθητές/τριες από την κεντρική εξωτερική πόρτα του Σχολείου.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Οι μαθητές/τριες πρέπει να σέβονται τους κανόνες του Σχολείου και  τους όρους της ισότιμης συμμετοχής όλων στη σχολική ζωή. Πρέπει  να δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό στους/στις εκπαιδευτικούς, τους/τις συμμαθητές τους και στην περιουσία του Σχολείου.

Συμπεριφορές   που αποκλίνουν από τους κανόνες του Σχολείου,  δεν εμπεριέχουν  τον οφειλόμενο σεβασμό στους/στις εκπαιδευτικούς, τη σχολική περιουσία, τους/τις συμμαθητές/τριες θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το Σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα που αφορούν παραβατικές συμπεριφορές αυξημένης συχνότητας και βαρύτητας  αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας  των εκπαιδευτικών της τάξης  με τον Δ/ντή του σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών τους γονείς/κηδεμόνες και τον/την Σύμβουλο εκπ/σης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση.

Επίσης για την αντιμετώπιση και τη διαχείριση των παραπάνω φαινομένων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα είναι δυνατόν να ζητηθεί η συνεργασία και η συνδρομή και άλλων υποστηρικτικών δομών  όπως του ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), του Ιατροπαιδαγωγικού  Κέντρου, των Κοινωνικών  Υπηρεσιών κτλ.

Κομβικής σημασίας παράγοντας  είναι η αγαστή και απρόσκοπτη  συνεργασία  Σχολείου- οικογένειας και η καλοπροαίρετη στάση όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία για τη διαχείριση επίλυσης των προβλημάτων που ανακύπτουν.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν  τις εκπαιδευτικές δυνατότητες και εθίζουν τους μαθητές στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει  τους κηδεμόνες του.

 

Διαχείριση περιστατικών μεταξύ μαθητών/τριών

Η ευγένεια διέπει κάθε μορφή επικοινωνίας στο σχολείο και καμία μορφή βίας δεν έχει θέση σε αυτό. Απαγορεύεται αυστηρά η εξύβριση και ακόμη περισσότερο  η χειροδικία η οποία αποτελεί σοβαρό σχολικό παράπτωμα. Κύριοι υπεύθυνοι για την διαχείριση των περιστατικών  που συμβαίνουν στο σχολείο είναι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου και σε αυτούς θα πρέπει να απευθύνονται οι μαθητές/τριες όταν αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα, αφού πρώτα οι ίδιοι, οι μαθητές/τριες,  προσπαθήσουν να το επιλύσουν μόνοι τους, εξηγώντας στον συμμαθητή/τριά τους τι τους ενοχλεί και ποιο πρόβλημα  δημιουργείται. Αν το πρόβλημα συνεχίσει να υφίσταται, ο μαθητής/τρια απευθύνεται ανάλογα  του χρόνου που λαμβάνει χώρα το περιστατικό για βοήθεια στον/στην εκπ/κό ευθύνης  πχ όταν βρίσκονται στην τάξη ,στον/στην εκπ/κό της τάξης , κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, στον/στην εφημερεύοντα/ουσα εκπ/κό.

Οι εκπ/κοί βρίσκονται εκεί για να ακούν  προσεκτικά  και να εκτιμούν τα προβλήματα που αναφέρονται απο τους μαθητές/τριες. Ακόμη και σε αναφορές μαθητών/τριών που χαρακτηρίζονται «μικρής» σημασίας, οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται ότι εισακούγονται και ότι οι εκπαιδευτικοί είναι εκεί για να αφουγκραστούν το πρόβλημα και να δώσουν λύσεις.

 

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Προτεραιότητα του Σχολείου αποτελεί η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος  στη διαδικασία πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Για το λόγο αυτό, κάθε χρόνο οργανώνονται σχετικές εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν τόσο οι γονείς όσο και οι  μαθητές/τριες.

Οι μαθητές/τριες του  Σχολείου λαμβάνουν μέρος σε βιωματικές  δράσεις που διοργανώνονται κατά   τη διάρκεια  της σχολικής χρονιάς και είναι αφιερωμένες στο παιδί και τα δικαιώματά του. Επισημαίνεται ότι από το σχολικό έτος 2024-2025 είναι διαθέσιμη για τους γονείς/κηδεμόνες η Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού (https://stop-bullying.gov.gr/).

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του  κάθε μαθητή/τρια και  το Σύλλογο Γονέων και Κηδόμενων. Ο ρόλος του κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας  πρέπει να είναι διακριτός.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των  γονέων/  κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον/την εκπαιδευτικό.

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση  των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών:

o   Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου.

o   Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την κάθε εκπαιδευτικό, ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

o   Κάθε φορά που ο /η εκπαιδευτικός κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση

o   Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση των εκπαιδευτικών με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

o   Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου– σπουδών.

Επίσης μέσα από την χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα

α) έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school)

β) ηλεκτρονικής ενημέρωσης τους για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents» (https://eschools.minedu.gov.gr/) από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η λειτουργία της.

.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους/τις εκπαιδευτικούς των τάξεων

Για την καλύτερη συνεργασία σχολείου οικογένειας:

  • Οι Γονείς ή οι κηδεμόνες συνεργάζονται και ενημερώνουν τους/τις εκπαιδευτικούς  της τάξης για θέματα που αφορούν τη φοίτηση και τη συμπεριφορά  των παιδιών τους  την  ημέρα που έχει οριστεί από το πρόγραμμα ή κατόπιν συνεννόησης.
  • Έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την τακτική φοίτηση των μαθητών/τριών.
  • Φροντίζουν  για την έγκαιρη  πρωινή προσέλευση και την έγκαιρη  παραλαβή των μαθητών/τριών  κατά τη λήξη του προγράμματός  (πρωινού ή ολοήμερου).
  • Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των μαθητών/τριών και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αυτή είναι παρατεταμένη.
  • Παρευρίσκονται στις συναντήσεις που ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης και συμπληρώνουν το έντυπο με τα πλήρη στοιχεία των μαθητών/τριών ώστε το σχολείο να έχει την πληροφόρηση που χρειάζεται.
  • Προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση για το/α άτομο/μα που παραλαμβάνει/ουν τον/τη μαθητή/τρια από το Σχολείο. Αν επιθυμούν  ο μαθητής/τρια να  αποχωρεί μόνος/η του αναγράφεται στην υπεύθυνη δήλωση.

 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Σε ό,τι αφορά τις σχολικές δράσεις το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών υποστηρίζει την ανάπτυξη και την αξιοποίηση της σχέσης σχολείου-τοπικής κοινωνίας μέσα από τη δημιουργία ευκαιριών για τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στη ζωή του Σχολείου και για συμμετοχή του Σχολείου στη ζωή της τοπικής κοινωνίας. Συνυπολογίζοντας τον καθορισμό των προτεραιοτήτων του Σχολείου μαζί με όσα προβλέπονται από το κεντρικά σχεδιασμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα, τις ανάγκες των γονέων και των φορέων της τοπικής κοινωνίας, ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών ενδιαφέρεται για την κοινωνική αποδοχή και αναγνώριση του έργου του Σχολείου στην τοπική κοινωνία και επιθυμεί να συμβάλλει με κάθε δυνατό τρόπο στην καλλιέργεια της αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, αποφασίστηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών να πραγματοποιηθούν μια σειρά από δράσεις και εκδηλώσεις  οι οποίες αναφέρονται αναλυτικά στο 3ο Πρακτικό του Σύλλογου Διδασκόντων/Διδασκουσών.

 

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Βασική αρχή των μελών της  σχολικής κοινότητας πρέπει να είναι  ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Η ισχύς του είναι μέχρι την έγκριση νεότερου

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, ουσών, καθώς και από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον Κανονισμό του σχολείου.

 

O ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 8ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Ανδριανουπόλεως 59- 68131
τηλ:25510 27895
ιστοσελίδα: www.
http://8dim-alexandr.evr.sch.gr/

EMAIL: 8dimalex@sch.gr