Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, οι αίθουσες του σχολείου μας γέμισαν με χρώματα, συναισθήματα και χαμόγελα. Μέσα από μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων, που συντόνισε η κοινωνική λειτουργός του σχολείου, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από την έννοια της ψυχικής ευεξίας, τη διαχείριση συναισθημάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και φροντίδας του εαυτού. Είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα συναισθήματα που βιώνουν στην καθημερινότητα τους, να μοιραστούν εμπειρίες και να ανακαλύψουν τρόπους να φροντίζουν τον εαυτό τους και τους άλλους.
Οι δραστηριότητες προσαρμόστηκαν ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και πραγματοποιήθηκαν με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, μέσα από παιχνίδια, αφήγηση, συζήτηση και ομαδικές δημιουργίες.
Για τους μαθητές της Β’ Δημοτικού, υλοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήριο «Ο Θυμωμένος Δράκος». Μέσα από την αφήγηση ενός παραμυθιού, τα παιδιά αναγνώρισαν το συναίσθημα του θυμού και πώς αυτό εκδηλώνεται στο σώμα. Έμαθαν τρόπους να «ηρεμούν τον δράκο μέσα τους» μέσω ασκήσεων αναπνοής και παιχνιδιών ρόλων, ενώ στο τέλος υπέγραψαν το «Συμβόλαιο του Δράκου», δεσμευόμενα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο και πήραν μαζί τους τον δικό τους χαρούμενο δράκο, σύμβολο ψυχραιμίας και κατανόησης.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές (Δ’ και Ε’ τάξη), μέσα από τις δράσεις «Καλλιεργώ τη χαρά, φροντίζω τον εαυτό μου» και «Η φωνή μέσα μου», συμμετείχαν σε παιχνίδια, συζητήσεις και ομαδικές δημιουργίες. Έγραψαν και εξέφρασαν τα «μυστικά συναισθήματα» τους, έφτιαξαν τη δική τους «Συνταγή για Καλή Ψυχική Υγεία» και γνώρισαν τις δύο φωνές που όλοι έχουμε μέσα μας: τη φωνή που μας αποδυναμώνει και τη φωνή που μας ενθαρρύνει. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές έμαθαν πως, όπως μιλάμε με καλοσύνη στους φίλους μας, έτσι αξίζει να μιλάμε και στον εαυτό μας. Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με κύκλους αναστοχασμού και μηνύματα αισιοδοξίας, δημιουργώντας ένα κλίμα ασφάλειας, συνεργασίας και αλληλοστήριξης στην τάξη.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας αποτέλεσε μια όμορφη αφορμή για να θυμηθούμε ότι η φροντίδα του νου και της ψυχής ξεκινά από μικρές, καθημερινές στιγμές: ένα χαμόγελο, μια βαθιά ανάσα, μια θετική σκέψη, έναν φίλο που ακούει. Μικρές πράξεις που, όταν γίνονται μαζί, μεγαλώνουν τη χαρά και τη σύνδεση μέσα στην τάξη μας. Η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών απέδειξαν πως η ψυχική υγεία καλλιεργείται μέσα από τη γνώση, τη συναισθηματική έκφραση και την καθημερινή φροντίδα του εαυτού και των άλλων.
						

