Προγραμματισμός 2024-2025

Προγραμματισμός 88ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

Σχολική χρονιά : 2024-2025

Σκοπός και Στόχος του Νηπιαγωγείου μας

Λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι κάθε παιδί είναι μία ξεχωριστή προσωπικότητα, που μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, κατακτά τις γνώσεις με το δικό του ρυθμό και είναι ταυτόχρονα μοναδικό, το νηπιαγωγείο θέτει τις βάσεις για την πραγματοποίηση του σκοπού του. Στόχος του Νηπιαγωγείου είναι να βοηθήσει την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των νηπίων, σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά, καλλιεργώντας τις αισθήσεις και οργανώνοντας τις πράξεις τους:

  • Προκαλώντας το ενδιαφέρον για εκμάθηση και προάγοντας τη γνώση και την κατανόηση δεξιοτήτων
  • Κινητοποιώντας την κριτική και δημιουργική σκέψη.
  • Αναπτύσσοντας την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης μέσα από τα σύμβολα, υποστηρίζοντας το ρόλο της γλώσσας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
  • Ενσωματώνοντας την τεχνολογία στις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματος.
  • Ενισχύοντας τη συνεργασία με τους γονείς.
  • Αναδεικνύοντας το παιχνίδι ως πυρήνα του προγράμματος.

Κεντρικός μας σκοπός είναι να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο και να απολαύσουν δημιουργικά τον κόσμο του Νηπιαγωγείου. Σ’ ένα χαρούμενο περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα που εξάπτουν τη φαντασία και την ερευνητική διάθεση των παιδιών, οι έμπειροι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας ενθαρρύνουν το διάλογο και τη συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές, ενώ παράλληλα τους δίνουν τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους μέσα από στοχευμένες διερευνήσεις.

Στο Νηπιαγωγείο οι μαθητές εξοικειώνονται με την ανάγνωση και τη γραφή μέσα από δράσεις, οι οποίες τα βοηθούν να συνειδητοποιήσουν τη λειτουργία της γλώσσας.
Για την εξοικείωση με το γραπτό λόγο είναι απαραίτητη η ανάπτυξη του προφορικού λόγου με τρόπο ώστε τα παιδιά να μπορούν να διακρίνουν τις φωνολογικές μονάδες της γλώσσας.
Οι δραστηριότητες είναι οργανωμένες έτσι ώστε να δημιουργούν ευκαιρίες για ανάγνωση και γραφή και να προωθούν την εξοικείωση με το γραπτό λόγο και όχι τη διδασκαλία της γλώσσας με τον τρόπο που γίνεται στο Δημοτικό Σχολείο. Επιπλέον, το Νηπιαγωγείο επιχειρεί την εκπαιδευτική αξιοποίηση των τεχνολογιών μέσω παρακολούθησης εκπαιδευτικών βίντεο, προβολή διαφανειών και εποπτικού υλικού και εξοικείωσης των παιδιών  με τη χρήση Η/Υ.

Τα παιδιά από πολύ νωρίς αναζητώντας λύσεις στα καθημερινά τους προβλήματα, περιγράφουν, αιτιολογούν, συγκρίνουν, μετρούν και παριστάνουν με σύμβολα τις ιδέες τους. Στο Νηπιαγωγείο οι μαθητές επεκτείνουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις τους και εφαρμόζουν οικείες μαθηματικές δομές σε νέες καταστάσεις. Επίσης προσπαθούν να επεξεργαστούν νέα δεδομένα, να συγκρίνουν, να συσχετίσουν αντικείμενα, να μετρήσουν, να αναγνωρίσουν απλά σχήματα στο περιβάλλον. Βασική επιδίωξή μας είναι να μπουν τα απαραίτητα γνωστικά θεμέλια για τη συστηματικότερη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο.

Επιπλέον, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες όπως είναι η ανακύκλωση, η οικονομία στην ενέργεια και την κατανάλωση νερού, ευαισθητοποιούνται για το περιβάλλον και αποκτούν οικολογική συνείδηση.

Μέσα από τη ζωγραφική, τις χειροτεχνίες, τις κατασκευές με διάφορα υλικά, μα πάνω απ’ όλα τη διάθεση για δημιουργία καλλιεργούμε στα παιδιά τη δημιουργικότητα, ενθαρρύνουμε τη χρήση ποικίλων υλικών, μέσων και εργαλείων, χρησιμοποιώντας την Τέχνη ως μέσο προσέγγισης γνωστικών θεμάτων. Επίσης, τα συστατικά της μουσικής (ήχος, ρυθμός, μελωδία και αρμονία) διδάσκονται και βιώνονται εμπειρικά ​με την αξιοποίηση του σώματος και η διδασκαλία παίρνει τη μορφή παιχνιδιού και πειραματισμού με τον ήχο, το σώμα και τη μουσική. Μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, οι μαθητές ανακαλύπτουν το σώμα και τις δυνατότητές του, την ισορροπία και την ευκινησία τους. Επιπλέον, μέσα από ομαδικά παιχνίδια, διδάσκονται την ευγενή άμιλλα και την εμπιστοσύνη στο συμπαίκτη και την ομάδα.

 

Επιπλέον, στο νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθούν Εργαστήρια Δεξιοτήτων στους εξής τομείς:

1ος Θεματικός Κύκλος

Ευ ζην – Ζω καλύτερα

2ος Θεματικός Κύκλος

Φροντίζω το περιβάλλον

3ος Θεματικός Κύκλος

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

4ος Θεματικός Κύκλος

Δημιουργώ και καινοτομώ

Aγγλικά

Το μάθημα των Αγγλικών γίνεται με τρόπο δημιουργικό. Τα παιδιά λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες όπως: κουκλοθέατρο, συμβολικό παιχνίδι, κινητικές ασκήσεις (Total Physical Response Activities), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο διάλογο (Communicative Skills), χρησιμοποιώντας τη γλώσσα

Βασικοί άξονες εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας προγράμματος είναι :

  • Αυθόρμητες και καθοδηγούμενες δραστηριότητες
  • Ατομικές και ομαδικές εργασίες
  • Παιγνιώδεις δράσεις
  • Επίδειξη συνοδευτικού εποπτικού υλικού
  • Διαπραγμάτευση ποικίλων θεματικών ενοτήτων
  • Αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και λογισμικών
  • Δημιουργική έκφραση και δράσεις

 Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας

Έχοντας υπόψη μας τη σπουδαιότητα της συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια για την ομαλή ένταξη και πορεία του μαθητή στην κοινότητα της τάξης, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, έχουν καθιερωθεί ατομικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς. Εκτός από τις καθορισμένες συναντήσεις, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας καθημερινά, όταν κριθεί αναγκαίο. Κάθε προβληματισμός και ανησυχία σας είναι σεβαστή και μπορεί να βοηθήσει στο έργο μας. Το σχολείο είναι ένας χώρος όπου γονείς και εκπαιδευτικοί συνεργάζονται για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, που είναι η ευτυχία και η ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών.