Το καναρινί ποδήλατο

Το Καναρινί ποδήλατο : Ελληνική ταινία, παραγωγής 1999 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σταύρακα. Διάρκεια: 101΄.

Υπόθεση: Ένας νεαρός δάσκαλος ο Άρης, αναλαμβάνει την έκτη τάξη σ’ ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας. Ανάμεσα στους μαθητές του, διακρίνει τον Λευτέρη, που σχεδόν δεν μπορεί να διαβάσει και γενικά αδυνατεί να παρακολουθήσει την πρόοδο των υπολοίπων παιδιών… Το σενάριο στηρίζεται σε πραγματικά περιστατικά από τη δράση ενός δασκάλου.

Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας για την Α/θμια: Εγκύκλιος: Γ2/4109/27-10-00.

Η ταινία προτείνεται  στα παιδιά και από το βιβλίο της Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού στα πλαίσια της 15ης ενότητας που φέρει τον τίτλο «Κινηματογράφος – Θέατρο».

Παρακολουθήστε το πρώτο μέρος της ταινίας :

Διδακτικοί Στόχοι:

Μέσω της προβολής της ταινίας επιδιώκεται οι  μαθητές:

Να προσπαθήσουν να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του μικρού Λευτέρη και να εκφράσουν τα συναισθήματα που θα ένιωθαν αν βίωναν κι εκείνοι την απομόνωση και την  απόρριψη που αντιμετώπιζε εκείνος.

Να επισημάνουν την αρνητική επίδραση που έχει στην μαθησιακή επίδοση και στην ψυχολογία του μαθητή η αποθάρρυνσή του από το δάσκαλο, τους γονείς, την ομάδα της τάξης αλλά και το αντίθετο, το σημαντικό ρόλο της ενθάρρυνσης.

Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε άνθρωπος έχει την ξεχωριστή του αξία και ίσως και ταλέντο, ανεξαρτήτως της αρνητικής εικόνας που μπορεί να έχει για εκείνον ο κοινωνικός του περίγυρος κι ότι κανείς δεν είναι αντάξιος υποτίμησης και απαξίωσης.

Να διαπιστώσουν ότι η δύναμη της θέλησης ανασύρει από μέσα μας ικανότητες που δεν γνωρίζαμε ότι κατέχουμε.

Να προβληματιστούν και να συζητήσουν σχετικά με τα διλήμματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος στη ζωή του και το γνώμονα με τον οποίο πρέπει να επιλέγει (αίσθημα δικαίου, καθήκον, ηθική…).

Να γνωρίσουν παλαιότερες αντιλήψεις και προκαταλήψεις σχετικά με τους μαθητές με μειωμένες μαθησιακές ικανότητες.

Να γράψουν ένα κείμενο σχετικά με το πώς μπορεί να αντιμετώπισαν τα παιδιά το Λευτέρη όταν αυτός επέστρεψε στην τάξη.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © 88ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση