Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
81ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Σχολικό έτος: 2023-24
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | ||
81ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών | Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας | |
Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ) |
9050316 |
|
ΣΤΟΙΧΕΙΑ | |||
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) | Σκαμβωνιδών 46, Κάτω Πετράλωνα | ||
Τηλέφωνο |
2103464992 |
Fax |
2103464992 |
|
mail@81dim-athin.att.sch.gr |
Ιστοσελίδα |
https://blogs.sch.gr/81dimath/ |
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας |
Γεροθόδωρος Επαμεινώνδας | ||
Υποδιευθυντής |
Μισιτζής Γεώργιος
|
||
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων |
Λιβέρη Δέσποινα
|
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
81ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα(μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).
Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας/της Δημοτικής μας κοινότητας. Έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.
Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.
Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:
- Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
1.1 Προσέλευση στο σχολείο
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ως εκ τούτου:
- Η άφιξη των μαθητών το πρωί ολοκληρώνεται από τις 08:00 έως τις 8:15 που χτυπά το κουδούνι.
- Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, τους παραδίδουν στην είσοδο και δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου, παρά μόνο εάν υπάρχει σοβαρός λόγος.
Επισήμανση: Μετά την ολοκλήρωση της προσέλευσης οι θύρες εισόδου-εξόδου θα παραμένουν κλειστές. (2368/Γ2/9-1-2007 Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).
- Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του και ενημερώνεται ο διευθυντής.
Είναι αυτονόητο ότι η έγκαιρη προσέλευση συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, ενώ η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντός της τάξης. Γι’ αυτό και είναι απολύτως αναγκαίο να τηρείται πιστά ο χρόνος προσέλευσης. Θέματα μη έγκαιρης προσέλευσης ρυθμίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
1.2 Παραμονή στο σχολείο
Για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, τη φοίτηση των μαθητών/τριών, τα διαλείμματα, τις σχολικές εργασίες ισχύουν και εφαρμόζονται όσα ορίζονται στις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας (για το σχολικό έτος 2023-2024 ισχύουν όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο με αριθμ. Φ7/ 95955/Δ1/1-9-2023).
Επιπλέον:
- Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να βγαίνουν έξω από την αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος χωρίς την άδεια του δασκάλου τους, χωρίς σοβαρό λόγο ή να παραμένουν στο προαύλιο.
- Κατά την ώρα του διαλείμματος οι μαθητές δεν πρέπει να παραμένουν στις αίθουσες και στους διαδρόμους, αλλά πρέπει να κατεβαίνουν στο προαύλιο, με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού που είχε μάθημα εκείνη τη συγκεκριμένη ώρα, ακολουθώντας τις οδηγίες των δασκάλων τους και των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.
- Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών/τριών.
- Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές οφείλουν να συγκεντρώνονται στην αυλή και να προσέρχονται έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού που έχει μάθημα εκείνη τη συγκεκριμένη ώρα. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν μετά τον δάσκαλό τους και να διακόπτουν το μάθημα, εξαιτίας της καθυστέρησής τους.
- Οι μαθητές στο χώρο του προαυλίου μπορούν να παίζουν αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κ.λ.π.) μόνο κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.
- Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων (Φ25/103373/ Δ1 22-06-2018 απόφαση ΥΠΑΙΘ). Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο.
- Οι μαθητές επίσης δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα ή παιχνίδια άσχετα με το σχολείο και τα μαθήματά τους.
1.3 Αποχώρηση μαθητών/τριών του πρωινού προγράμματος και του Ολοήμερου.
- Στο τέλος του πρωινού κύκλου μαθημάτων (13.15), οι μαθητές/μαθήτριες των τάξεων αποχωρούν από την είσοδο/έξοδο του πεζόδρομου (Σκαμβωνιδών).
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου μπορεί να γίνει στις 14:55, στις 15:50 ή στις 17:30, σύμφωνα με τις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων.
- Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα σε κάθε τάξη συνοδεύουν και μεριμνούν στις εξόδους του σχολείου για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών. Παρόντες στην πόρτα του σχολείου είναι και οι εφημερεύοντες οι οποίοι εποπτεύουν την αποχώρηση των μαθητών.
- Για την ασφάλεια των παιδιών και για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας οι πόρτες του σχολείου θα ανοίγουν μόνο κατά τις προαναφερθείσες ώρες αποχώρησης.
- Οι γονείς φροντίζουν να είναι έγκαιρα στο σχολείο για να παραλάβουν τους μαθητές και όταν για κάποιο λόγο καθυστερήσουν ενημερώνουν τηλεφωνικά τον διευθυντή του σχολείου.
- Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση αγχώνει ιδιαίτερα τα παιδιά, ενώ δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια τόσο των μαθητών που αποχωρούν όσο και αυτών που συνεχίζουν το μάθημα.
- Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου βαραίνει αποκλειστικά τον γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
- Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί, γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης και ο διευθυντής. Αν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, θα πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.
- Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός σχεδιασμός και διαχείριση
Μέσα στο σχολικό περιβάλλον οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τους εκπ/κούς και τους συμμαθητές τους, να έχουν ευγενική συμπεριφορά και να μη διαπληκτίζονται μεταξύ τους. Πρέπει να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με σοβαρότητα και επιμέλεια και να φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας στην τάξη, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ποιοτικό παιδαγωγικό κλίμα. Συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
- Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς και Ψυχολόγου, που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο, προκειμένου να υπάρχει παιδαγωγική διαδικασία πρόληψης μέσω της προώθησης θετικών συμπεριφορών και αντίστοιχα η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση στην περίπτωση εμφάνισης αρνητικών.
- Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
- Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για τη μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα πρέπει να αναληφθούν, ώστε το παιδί να κατανοήσει τη μη αποδεκτή συμπεριφορά του και να προσπαθήσει να τη διορθώσει. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
- Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.
- Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
- Οι μαθητές/μαθήτριες αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας και αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
- Απευθύνονται στον/στην εκπαιδευτικό του τμήματος ή στον Διευθυντή του σχολείου.
- Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα (1 και 2).
- Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες -Καινοτόμες Πρακτικές
- Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με γνώμονα την ανάδειξη πρωτοβουλιών και ιδεών των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
- Οι διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων, οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, οι εκδηλώσεις που γίνονται με την ευκαιρία εθνικών και θρησκευτικών εορτών, τα περιβαλλοντικά προγράμματα, τα προγράμματα αγωγής υγείας και κυκλοφοριακής αγωγής, οι αθλητικές δραστηριότητες, η σχολική βιβλιοθήκη, καθώς και οι διάφορες εκδηλώσεις της μαθητικής μας κοινότητας συνθέτουν ένα ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων μέσα στις οποίες οι μαθητές/μαθήτριές μας διοχετεύουν εποικοδομητικά την ενεργητικότητά τους. Η συμμετοχή σ’ αυτές μέσα σε συνθήκες ελεύθερης έκφρασης και συνεργασίας μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ενδοσχολικής ζωής και στην καταξίωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας.
- Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.
Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Ως εκ τούτου, οι γονείς- κηδεμόνες:
- Μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα. Επίσης, μπορούν να επικοινωνούν μέσω τηλεφώνου ή μέιλ με τους εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
- Προσέρχονται στο σχολείο στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους για την παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.
- Σύμφωνα με τους ισχύοντες διοικητικούς κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων και τις παιδαγωγικές αρχές για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθύνονται στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθύνονται και στον Διευθυντή του σχολείου.
- Γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
- Ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν την επίδοση και τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
- Επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.
- Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του, να ενημερώνουν άμεσα τη Διεύθυνση του σχολείου.
- Οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό.
- Θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.
Επιπλέον:
- Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί κανένα ξένο παιδί στον χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος και στη συνέχεια —αν δεν επιλυθεί— με τον Διευθυντή.
Σε όλα τα υπόλοιπα θέματα ισχύουν και εφαρμόζονται όσα ορίζονται στις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας (για το σχολικό έτος 2023-2024 όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο με αριθμ. Φ7/ 95955/Δ1/1-9-2023).
- Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.
- Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό τον σχολικό χώρο, να μην πετούν σκουπίδια και να μη λερώνουν τους τοίχους. Η αναγραφή συνθημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων στους τοίχους του σχολείου δημιουργεί ένα περιβάλλον αντιαισθητικό, που μας προσβάλλει όλους.
- Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου, αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Είναι χρέος των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου μας (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π.) και κυρίως να διατηρούν καθαρά τα θρανία και τις καρέκλες τους με προσωπική τους ευθύνη.
- Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Επίσης πρέπει να τηρούνται από όλους οι κανόνες υγιεινής στους κοινόχρηστους χώρους, κυρίως στις βρύσες και τις τουαλέτες.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ
Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα σχολικά κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής.
- Θέματα υγείας
- Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας, μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο.
- Όταν ένας μαθητής απουσιάζει τρεις ή περισσότερες ημέρες, συνιστάται η προσκόμιση από τους γονείς ιατρικής βεβαίωσης. Εάν απουσιάζει για άλλους λόγους, οι γονείς υποχρεούνται να ενημερώνουν εγκαίρως το σχολείο.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όταν οι μαθητές/τριες έχουν κάποια ίωση παρακαλούνται οι γονείς να τους κρατούν στο σπίτι μέχρι να αναρρώσουν.
- Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επιτρέπεται να χορηγεί οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα στα παιδιά (Φ.7/488/123316/Γ1/4-10-2010 Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η σχολική νοσηλεύτρια (σε περίπτωση που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο) χορηγεί φάρμακα μόνο στους μαθητές/τριες για τους οποίους έχει τοποθετηθεί στο σχολείο (έχουν υποβάλλει κι έχει εγκριθεί σχετικό αίτημα των γονέων τους), ενώ στους άλλους μαθητές/τριες προσφέρει μόνο πρώτες βοήθειες (όχι όμως φάρμακα).
- Επίσης, κρίνεται σκόπιμο να ενημερώνεται το προσωπικό για ευαισθησίες ή αλλεργίες των παιδιών σε φάρμακα ή τροφές, καθώς και τυχόν ιατρική αγωγή στην οποία υποβάλλονται ή κάποιο πρόβλημα που υπάρχει και το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική εξέλιξή τους.
- Για τους μαθητές των τάξεων Α΄ και Δ΄ απαιτείται η προσκόμιση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Φ.6/304/75662/Γ1/21.5.2014, ΦΕΚ 1296 τ. Β΄/2014 ΚΥΑ). Η παράληψη κατάθεσης του Ατομικού Δελτίου Υγείας μετά τον Σεπτέμβριο, συνεπάγεται τη φυσική παρουσία χωρίς ενεργή συμμετοχή του μαθητή/τριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (Φ.6/311/ 79278/Γ1, 21-5-2014, εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ).
- Σε καταστάσεις πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, η διευθύντρια του σχολείου οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
- Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Για την προστασία από σεισμούς και άλλα φυσικά φαινόμενα εφαρμόζεται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείρισή τους, το οποίο επικαιροποιείται τακτικά και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.
- Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Πατήστε εδώ για να δείτε και να διαβάσετε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας.