UNESCO: Βuilding bridges through our cultural heritage

Λίγα λόγια για την UNESCO:

UNESCO είναι διεθνής οργανισμός που ανήκει στο σύστημα των Ηνωμένων Εθνών.   Έχει την έδρα της στο Παρίσι και  αντικείμενό της είναι η Εκπαίδευση, ο Πολιτισμός  οι  Επιστήμες και η Επικοινωνία και Πληροφόρηση . Το ακρωνύμιό της άλλωστε είναι επεξηγηματικό: United Nations Educational Scientific and Cultural Organization. Έμβλημά της είναι η πρόσοψη ενός αρχαίου ελληνικού ναού (του Παρθενώνα) όπου τη θέση των δωρικών κιόνων έχουν πάρει τα αρχικά του ονόματός της. Ο συμβολισμός μιλάει από μόνος του και δε χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.

Η UNESCO ιδρύθηκε στις 16 Νοεμβρίου 1945 με κύριο στόχο την παγίωση της ειρήνης μέσω πολιτιστικών δράσεων και εκφράσεων. Είναι κέντρο επικοινωνίας και συνάντησης λαών και πολιτισμών, αλλά είναι επίσης και  κέντρο στο οποίο συνομολογούνται ή και τίθενται σε εφαρμογή διεθνείς συνθήκες και συμφωνίες, καταβάλλονται προσπάθειες για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη διασφάλιση της ελευθερίας της έκφρασης, την περιφρούρηση της παγκόσμιας κληρονομιάς, υλικής και άυλης, την ενίσχυση και διάδοση της εκπαίδευσης, ιδίως σε λιγότερο ευνοημένες ζώνες του πλανήτη, την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης και εμπορίας των πολιτιστικών αγαθών κτλ.Η UNESCO αριθμεί 196 χώρες- μέλη (όλες περίπου τις χώρες-μέλη του ΟΗΕ), οι οποίες κατανέμονται  σε γεωγραφικές ομάδες. ( Πηγή: Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ουνέσκο)

Η ιδέα του έργου γεννήθηκε μετά την επίσκεψη στο κέντρο της UNESCO στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια ενός έργου KA1 ERASMUS +. Μερικοί από τους εμπλεκόμενους εταίρους συναντήθηκαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων που παρακολούθησαν στα έργα τους KA1 και πολλοί από αυτούς έχουν ήδη συνεργαστεί σε άλλα έργα eTwinning.

Το τρέχον έργο επικεντρώνεται κυρίως στην πολιτιστική κληρονομιά, όπως περιγράφεται από την UNESCO.

Σύμφωνα με την UNESCO, η πολιτιστική κληρονομιά περιλαμβάνει τρεις κύριες κατηγορίες κληρονομιάς:

α) απτό πολιτισμό (μνημεία, κτίρια, αρχαιολογικούς χώρους, βιβλία, έργα τέχνης και αντικείμενα)

β) άυλο πολιτισμό (προφορικές παραδόσεις, έθιμα, λαογραφίες, παραστατικές τέχνες, γλώσσα, τρόπος ζωής και αξίες)

γ) φυσική κληρονομιά, όπως φυσικοί χώροι με πολιτιστικές πτυχές (πολιτιστικά τοπία και φυσικοί, βιολογικοί ή γεωλογικοί σχηματισμοί).

δ) ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά με δεξιότητες του 21ου αιώνα (επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).

Οι μαθητές θα εξερευνήσουν την πολιτιστική τους κληρονομιά, τη σημασία και τη σημασία της για

ΣΤΟΧΟΙ

Σχετικά με τους μαθητές μας:

– Για να αυξήσουν τις συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητές τους (τρόποι να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τα στοιχεία της τοπικής και φυσικής τους κληρονομιάς), τη συνεργασία με τους συμμαθητές τους και με τους ντόπιους (όπως το προσωπικό του μουσείου …)

– Για τη δημιουργία γνήσιων γεφυρών με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συγκρίνετε τη ζωή τους, τα ενδιαφέροντά τους, το περιβάλλον τους και ανακαλύψτε ομοιότητες και διαφορές. Αναδεικνύει καλύτερη ανοχή, κατανόηση μεταξύ τους, αδελφότητα και σεβασμό.

– Να αυξήσουν τις δεξιότητές τους στα Αγγλικά (ειδικά γραπτή κατανόηση και έκφραση), καθώς και να επεκτείνουν το εύρος του λεξιλογίου τους για να εκφραστούν με ποικίλους τρόπους.

– Για να ανοίξουν το μυαλό τους για το περιβάλλον τους και τους τρόπους που χτίστηκαν, διατηρημένοι καθ ‘όλη τη διάρκεια του χρόνου. (Η έννοια του οργανισμού της UNESCO, για παράδειγμα).

– Εντοπισμός, εξερεύνηση και επίγνωση των ευρωπαϊκών αξιών και της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.

– Να βοηθήσουν τους μαθητές να εντοπίσουν την ευρωπαϊκή γλωσσική πολυμορφία και να γνωρίσουν την εισαγωγή

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Όλες οι δραστηριότητες θα δημοσιευτούν στο Twinspace.

Το έργο θα διαρκέσει από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2021 και θα χωριστεί σε διάφορα στάδια, όπως:

  • Εισαγωγή εταίρων (σχολεία, χώρες) και παρουσίαση μαθητών
  • Δημιουργία mind map που θα μοιραστούν με όλα τα σχολεία εταίρους έτσι ώστε σε όλα οι μαθητές να μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτήν τη δραστηριότητα χαρτογράφησης μυαλού.
  • Προετοιμάστε το λογότυπο του έργου με σχέδια και στη συνέχεια
  • ψηφίστε το καλύτερο λογότυπο
  • Δημιουργήστε και εργαστείτε σε ένα χάρτη με όλες τις σημαντικές τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς που περιλαμβάνονται στη λίστα της UNESCO
  • Μοιραστείτε βίντεο με τραγούδια, κοστούμια ή άλλα πολιτιστικά στοιχεία.
  • Οι μαθητές θα μπορούσαν να προτείνουν ιστότοπους ή άλλα στοιχεία που θα ήθελαν να συμμετάσχουν στη λίστα της UNESCO.
  • Οι εκπαιδευτικοί θα οργανώσουν μια ζωντανή εκδήλωση όπου οι μαθητές θα μπορούσαν να παίξουν ένα παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων.
  • Ό, τι θα προταθεί και αποφασιστεί καθώς το έργο θα συνεχιστεί.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι μαθητές θα ανακαλύψουν ομοιότητες και ποικιλομορφίες μεταξύ των διαφορετικών πολιτισμών και θα τους ζητηθεί να προσδιορίσουν την πολιτιστική κληρονομιά που έχουν οι συνεργάτες τους, αλλά δεν έχουν. Συζητούν τι θα ήθελαν να συμπεριληφθούν στη δική τους πολιτιστική κληρονομιά. Το τελικό προϊόν του έργου θα συζητηθεί από τους εταίρους. Θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που θα περιλαμβάνει το υλικό του έργου και φυσικά όλα τα προϊόντα του έργου θα μπορούσαν να δημοσιευτούν στις ιστοσελίδες των σχολείων.

μαθήματα

Τέχνη, Ιθαγένεια, Διαθεματικό, Δράμα, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ευρωπαϊκές Σπουδές, Ξένες Γλώσσες, Γεωγραφία, Γεωλογία, Ιστορία, Ιστορία του Πολιτισμού, Πληροφορική / ΤΠΕ, Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μουσική, Φιλοσοφία / Λογική, Μαθήματα Δημοτικού Σχολείου

 

Μετάφραση από το πρωτότυπο κείμενο : Παλασίδου Αναστασία