ΕΠΟΧΕΣ- ΜΗΝΕΣ

Μέσα από το εποπτικό υλικό,βίντεο ,διαδραστικά παιχνίδια,βιβλία   μιλήσαμε για τις 4 Εποχές και τους 12 Μήνες .

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, συνεργάστηκαν,συμβουλεύτηκαν το εποπτικό υλικό  και έφτιαξαν τα σπιτάκια των 4 εποχών, ζωγραφίζοντας τα χαρακτηριστικά της κάθε μιας.

1737870979409173787097939417378709794251737870979378

το αποτέλεσμα

20250126 080000

Τα παιδιά παρουσίασαν σε ομάδες την εποχή που είχαν αναλάβει.

1737874830138 17378748301571737874830101 1737874830119

Ζωγράφισαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τις 4 Εποχές

collage 3

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ

Την Παρασκευή 17-1-2025 μοιράστηκε η Βασιλόπιτα του Νηπιαγωγείου μας για την καινούργια χρονιά.Ευχαριστούμε θερμά την Κυρία Τσίρου από το ζαχαροπλαστείο Τσίρος στο Βύρωνα,όπου πρόσφερε τις Βασιλόπιτες.Δύο Βασιλόπιτες κομμένες και συσκευασμένες ,μια για κάθε τμήμα, με το φλουρί της η κάθε μια.

1737870875951

Τα παιδιά χάρηκαν πολύ όλη τη διαδικασία και με αγωνία έτρωγαν το κομμάτι τους με την ελπίδα να κερδίσουν το φλουρί.

17378708759191737870875936

1738475802504 1

Η τυχερή στο Ν2 τμήμα ήταν η Φοίβη

1737870875903

και από το Ν1 τμήμα η Κλειώ.Οι τυχερές κέρδισαν, εκτός από το φλουρί ,και ένα βιβλίο.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!

Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

Τα  παιδιά τη Δευτέρα 13-1-2025 παρακολούθησαν το πρόγραμμα  “ Η Νεράιδα των πρώτων βοηθειών” η οποία αποτελεί το Μοναδικό, Ολοκληρωμένο και Εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρώτων βοηθειών σε ολόκληρη την Ευρώπη, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για παιδιά ηλικίας, 4 έως 9 ετών και αναγνωρίσθηκε η καταλληλότητα και η παιδαγωγική του αξία από το Υπουργείο Παιδείας.

Με σύμμαχο την υψηλή τεχνολογία και την τελευταία γενιά animations (κινούμενα σχέδια), αλλά και διαδραστικά στοιχεία όπως, θεατρικές πράξεις και μουσικά δρώμενα, το πρόγραμμα εξασφαλίζει εύκολα την προσοχή και την κινητοποίηση των μελλοντικών μας μικρών διασωστών, βοηθώντας τους να αφομοιώσουν αβίαστα, την γνώση μέσω βιωματικών παιχνιδιών.

Φορώντας τα διασωστικά τους  γιλεκάκια, , χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν το έργο… Να σώσουν τον κόσμο!

 

Μέσα από μουσικά διαδραστικά κινούμενα σχέδια, τα παιδιά χόρεψαν και  επανέλαβαν τις κινήσεις των πρωταγωνιστών της Νεράιδας,οι οποίοι σώζουν συνανθρώπους μας.

Τραγούδησαν ομαδικά, τα τραγούδια της μικρής Ειρήνης (η μικρή διασώστρια),μέσα από το  θεατρικό παιχνίδι, μεταμορφώνονται σε μικρούς διασώστες και αναλαμβάνουν δράση για να επιδείξουν τις διασωστικές τους ικανότητες και παίρνουν  τον χρησμό του/ης μικρού/ής διασώστη/ριας από την ίδια!

20250119 072259

1737263776485  1737263840833 1737263840813  1737263776453 1 1737263840790  1737263776421 20250119 072259 1

 

1737263840768 3

 

ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΚΑΙ ΤΑΙΝΙΑ

Τελευταία μέρα (23-12-2024), πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές ,χορέψαμε, διαβάσαμε Χριστουγεννιάτικες ιστορίες,τραγουδήσαμε και φυσικά είδαμε την καθιερωμένη ταινία. Η Τάξη μας έγινε αίθουσα σινεμά….

Στην ουρά στο ταμείο για την αγορά των εισιτηρίων1736662604571

Στο ταμείο

1736662604557

Στις θέσεις μας με το εισιτήριο στο χέρι

1736662604543

Η Σοκολάτα γίνεται

1736662604526

Έτοιμοι ,απόλαυση με σοκολάτα και μπισκότα να βλέπεις  την ταινία OZZY  τρεχάτε ποδαράκια μου.

1736662604492

1736662604510

1736662604475

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μια από τις πιο όμορφες περιόδους, που με  ανυπομονησία και χαρά περιμένουν  μικροί και μεγάλοι είναι τα  Χριστούγεννα. Υλοποιήσαμε δραστηριότητες που μας έφεραν πιο κοντά στη μαγεία των Χριστουγέννων.

Στόχοι της θεματικής:

Να γνωρίσουν τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και τι την Πρωτοχρονιά.

Να γνωρίσουν παραδόσεις και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς της χώρα μας αλλά και άλλων χωρών

Να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια και παιχνίδια

Να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές

Να συμμετέχουν στο στολισμό της τάξης και  στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής.

Η ΚΑΡΤΑ ΜΑΣ

17342401870041734240187044

ΤΟ ΓΟΥΡΙ ΜΑΣ

17342389077721734238907788

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

1734238907756

ΤΟ ΣΤΟΛΊΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ

1734238907741

ΤΑ ΞΥΛΙΝΑ ΑΓΙΟΒΑΣΙΛΑΚΙΑ ΜΑΣ

17342389078041734238907819

ΤΑ ΞΩΤΙΚΑ ΜΑΣ

17342418352781734241835255

ΤΑ ΑΓΓΕΛΛΑΚΙΑ ΜΑς,ΤΑ ΤΑΡΑΝΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΙ

173363501779917336350178081733635017754

ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΔΕΝΤΡΟΥ

1734239387409173423938745817342393874431734239387426

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

 

 

 

ΕΛΙΑ

Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου η ομάδα του Λώτινου Ήλιου παρουσίασε στα νήπια το Ταξίδι της Ελιάς.

Η  διαθεματική – διαδραστική παρουσίαση περιελάμβανε:

  1. Προβολή βίντεο-ντοκιμαντέρ με ζωντανή αφήγηση “ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ” 
    Ένα ντοκιμαντέρ, δημιουργημένο από τον «Λώτινο Ήλιο», για την πορείας της ελιάς μέχρι να γίνει λάδι (τρόποι μαζέματος, συλλογή, διαλογή, διακομιδή, ελαιοτριβείο, σύνθλιψη, λάδι). Η αφήγηση έγινε ζωντανά και είχε διαδραστική σχέση με τα παιδιά.
  2. Διαδραστική αφήγηση του παραμυθιού “ΔΕΝΤΡΟ ΜΟΥ Σ` ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ”  Η Άννα Παπαμάρκου, συγγραφέας του παραμυθιού, χρησιμοποιώντας την τεχνική της διαδραστικής αφήγησης, ταξίδεψε τα παιδιά πάνω σε ένα μαγικό χαλί κλασσικής μουσικής.
  3. Θεατρικό παιχνίδι – Δραματοποίηση “ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ, ΣΤΟΝ ΚΑΡΠΟ”   Σε συνέχεια του παραμυθιού, τα παιδιά  ακολούθησαν το ταξίδι της ελιάς από τον σπόρο μέχρι τον καρπό και τα παράγωγά του. Έπαιξαν, διασκέδασαν  και  ανακάλυψαν βιωματικά τη σχέση ανάμεσα στα δέντρα και τον εαυτό τους.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά όλη την πορεία της ελιάς από τον σπόρο και τον καρπό μέχρι την «μεταμόρφωσή» σε λάδι.
  • Να αντιληφθούν την αξία της προσφοράς των δέντρων στους ανθρώπους και να καλλιεργηθεί μια σχέση φροντίδας, σεβασμού κι ευγνωμοσύνης για τα δέντρα.
  • Μέσα από το παράδειγμα της ελιάς τα παιδιά θα ευαισθητοποιηθούν σε αξίες όπως: η προσφορά, η ανιδιοτέλεια, η γενναιοδωρία, η φροντίδα, η ευγνωμοσύνη.
  • 1733031287027
  • 1733031287054
  • 1733031287067173303149462217330314946071733031494591

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνικη συναισθηση και ευθύνη”.  Mε θέμα ” Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλά μοναδική”. Αφού μιλήσαμε και δραστηριοποιηθήκαμε στο 1ο  εργαστηρίο για την πυρηνική οικογένεια ,συνέχεια του 2ου  εργαστηρίου δεξιοτήτων ήταν η γνωριμία με την εκτεταμένη οικογένεια .
Έτσι αφού επιλύσαμε προβλήματα και αποτυπώσαμε στιγμές ευχάριστες και δύσκολες στη συνέχεια  καλέστηκαν τα παιδιά να συνεργαστούν για την δημιουργία ιστορίας . Χρησιμοποιώντας την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία ,κάθε ομάδα είχε 7 μέλη οικογένειας όπως η εκτεταμένη, η κάθε οικογένεια είχε να μας πει μια δική της ιστορία σχετικά με το πώς πέρασε την ημέρα της.

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Στο Νηπιαγωγείο αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για την Επέτειο του πολυτεχνείου. Γνωρίσαμε τα γεγονότα της 17 Νοεμβρίου του 1973 μέσα από το παρακάτω βίντεο

Δώσαμε έμφαση στις έννοιες της Δημοκρατίας ,της Ειρήνης, της Ελευθερίας του λόγου που τις προσεγγίσαμε  μέσα από τις  ιστορίες “Ντενεκεδούπολη” , “Η κυρά Δημοκρατία”  “Στο δάσος”.

Γίναμε φωτογράφοι και με τις δικές μας φωτογραφικές μηχανές αποθανατίσαμε τα γεγονότα.

1732428975955    1732428975934        1732428975974 1732428975912 1

Ζωγραφίσαμε τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης  και επιλέξαμε τον αγαπημένο μας

1732429636192 1

1732429636170 31732429636152 1

Ψωμί-Παιδεία -Ελευθερία

173243071130317324307112861732430711271

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Στόχοι της θεματικής

Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα  βασικά συναισθήματα. (Χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ζήλια ). Να  αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και τι είναι αυτό  που τα προκαλούν.Να κατανοήσουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά, να τα εκφράζουν, να τα αποδέχονται, να τα διαχειρίζονται μέσα από τεχνικές.

Μέσα από βίντεο,βιβλία,συζήτηση,παιχνίδια ρόλων μουσική αναγνωρίσαμε και εκφράσαμε τα συναισθήματα μας.

Εκφράσαμε τη χαρά μας, τον ενθουσιασμό μας ,την αγάπη,την ηρεμία την περηφάνια κλπ. Σταθήκαμε στα αρνητικά συναισθήματα όπως ο φόβος, ο θυμός, η λύπη η ζήλια και ανακαλύψαμε τρόπους για να τα διαχειριστούμε.

Π.Χ.   ΦΟΒΟΣ

Τον ζωγραφίσαμε σε  Ρολό περιτυλίγματος με bubbles, συζητήσαμε και στο τέλος τον σπάσαμε και τον πετάξαμε στα σκουπίδια.

1731825932625 1

Με αφορμή το βιβλίο το Τερατάκι των Χρωμάτων όπου το τερατάκι των χρωμάτων δεν ξέρει τι του συμβαίνει. Έχει κάνει μια ωραία σαλάτα τα συναισθήματά του και τώρα πρέπει να τα τακτοποιήσει. Χρώματα και συναισθήματα. Μπλέ για τη Λύπη, Κόκκινο για το Θυμό, Γκρί για το φόβο,Κίτρινο για τη Χαρά ,Πράσινο για την Ηρεμία.

1266357

Τα ζωγραφίσαμε ,τα κρεμάσαμε σε σκοινί, γράψαμε σε μανταλάκι το όνομά μας .Κάθε πρωί τα παιδιά ,   βάζουν το μανταλάκι τους στο αντίστοιχο τερατάκι και στην ολομέλεια μιλάνε για το συναίσθημα που νιώθουν.

1731216832318        1731216832328 1  1731216832307 1

1731216832262                             1731216832290

Φτιάξαμε τις ασπίδες των αρνητικών συναισθημάτων  μας. Σε αυτές τα παιδιά ζωγράφισαν τρόπους που τους βοηθάνε να  τα αντιμετωπίζουν .

1731821062678          1731821062689                1731821062660

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου και τα παιδιά γνώρισαν τα γεγονότα μέσα από τις αφηγήσεις, το εποπτικό υλικό,τα βιβλία,τα παραμύθια , τα τραγούδια,τα βίντεο.

Μας δόθηκε η ευκαιρία να προσεγγίσουμε τα θέματα της ειρήνης ,της   ελευθερίας και  της δημοκρατίας
Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου και ομαδικά ζωγραφίσαμε τον στίχο:

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κ’ ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.

ΕΙΡΗΝΗ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

 

Τα δικά μας στρατιωτάκια της Ειρήνης φτιάξαμε

Messenger creation 5585D3BD FCC5 4761 B931 4002F67F8C3B Messenger creation 5A55795E 90CD 4BDB AF72 F90E439D683F  Messenger creation 4696613D E5E4 4CB8 832A E5F1B87E582B

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!!