Η μητέρα μέσα από πίνακες ζωγραφικής…

Η εικόνα της μητέρας αποτυπώνεται σε πίνακες πολλών διάσημων ζωγράφων από όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά παρουσιάζονται οι ακόλουθοι πίνακες:

 

Child with Toys (Gabrielle and Jean) Auguste Renoir, 1896[1]

 

Μητρική στοργή, Γεώργιος Ιακωβίδης, 1889[2]

 

Μητέρα και παιδί, Pablo Picasso, 1901[3]

 

Η ψυχομάνα, Νικόλαος Γύζης, 1882-1883[4]

 

Παροτρύνετε τα παιδιά να περιγράψουν τι βλέπουν στις εικόνες και να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σχετικά με τα πρόσωπα που απεικονίζονται. Είναι επίσης, πιθανό να συνδέσουν τους πίνακες με δικά τους βιώματα και να τους δημιουργηθούν διάφορες αναμνήσεις. Μια ωραία ιδέα θα ήταν λοιπόν, να ξεφυλλίσετε άλμπουμ φωτογραφιών που έχετε στο σπίτι δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να παρατηρήσουν αντίστοιχες φωτογραφίες με τη δική τους μητέρα σε διάφορες ηλικιακές φάσεις.

Στη συνέχεια, ενθαρρύνετε τα παιδιά να γίνουν «ζωγράφοι» και να φτιάξουν σ’ ένα φύλλο χαρτί το δικό τους πίνακα στον οποίο θα απεικονίζεται ο εαυτός τους και η μητέρα τους.

Oι πίνακες ζωγραφικής προέρχονται από τους ακόλουθους συνδέσμους:

[1]https://www.elniplex.com/%CE%B7-%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%CE%BD/

[2]https://blogs.sch.gr/107nipath/2017/05/15/%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82/

[3] https://paspartou.gr/mitera-kai-paidi-pablo-picasso

[4]https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%A8%CF%85%CF%87%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B1_(%CE%93%CF%8D%CE%B6%CE%B7%CF%82)

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Φύλλα εργασίας (μαθηματικά) για την γιορτή της μητέρας

 

 

 

Σειροθέτηση: κόψε και κόλλησε ή απλά αρίθμησε τις μπάμπουσκες από το 1 ως το 6, αρχίζοντας απο την μικρότερη

 

Το πρώτο φύλλο εργασίας αναγράφει στο τέλος την πηγή από την οποία πάρθηκε ενώ το δεύτερο φύλλο εργασίας προέρχεται από το pinterest.

Το χαμένο κοριτσάκι (ένα παραμύθι για τη γιορτή της Μητέρας)

 

Μια φορά κι ένα καιρό και σε μια μακρινή χώρα, τη Γεωργία και, σε ένα μικρό της χωριό που το λένε Κάτλη ζούσε η μικρή πεντάχρονη Ιρίνα.

-«Αύριο καλή μου Ιρίνα», της είπε η μανούλα της, ένα βράδυ και την ώρα που η Ιρίνα αγκαλιά με την αγαπημένη της κούκλα ετοιμαζόταν να πάει για ύπνο, «αύριο θα σηκωθούμε πρωί-πρωί, θα σε βοηθήσω να φορέσεις το καινούργιο όμορφο φουστανάκι σου και θα πάμε στην εκκλησία».

-«Μα δεν είναι Κυριακή αύριο μανούλα», της απάντησε η Ιρίνα.

-«Κυριακή δεν είναι, αλλά αύριο γιορτάζει ο Άγιος Γεώργιος. Έχουμε πανηγύρι στο χωριό και, καλοί άνθρωποι θα έρθουν από όλα τα γύρω χωριά για το πανηγύρι στο εκκλησάκι μας του Άγιου Γεώργη.

-«Ά! Τι ωραία που θα είναι μανούλα».

 

Το άλλο πρωί νωρίς-νωρίς ξύπνησε η μικρή Ιρίνα για να βάλει το καινούργιο της φουστανάκι και να πάει με τη μαμά της στην εκκλησία. Στο χωριό από ώρα και πριν καλά- καλά βγει ο ήλιος είχανε αρχίσει να φτάνουν άνθρωποι από όλα τα γύρω χωριά για να προσκυνήσουν.

-«Πρόσεχε μικρή Ιρίνα», της είπε η μαμά της καθώς βγαίνανε από την αυλή του μικρού τους σπιτιού που ήτανε στην άκρη του χωριού, «πρόσεχε, θα κρατάς καλά το χέρι μου να μην σε χάσω. Κοίτα, πόσοι ξένοι πάνε για την εκκλησούλα μας, κράτα με καλά».

Καμαρώνοντας για το όμορφο φουστανάκι της η Ιρίνα κρατούσε το χέρι της μαμάς της σφιχτά-σφιχτά και χάζευε τους ξένους ανθρώπους από τα γύρω χωριά του βουνού που ερχόταν για το πανηγύρι. Τελικά  μαμά και κόρη φτάνουν στο μικρό άσπρο εκκλησάκι με την θαυματουργή εικόνα του Άγιου Γεώργη.

-«Μανούλα, πόσοι άνθρωποι! Άχ! Δεν θα τα καταφέρουμε να μπούμε να ανάψουμε κεράκι. Να με σηκώσεις κιόλας να φιλήσω τη εικόνα, έτσι;».

Πολύς ο κόσμος στο προαύλιο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου στο χωριό Κάτλη που σήμερα έχει πανηγύρι και η Ιρίνα με την μητέρα της στάθηκαν να περιμένουν να μπουν κι αυτές στην εκκλησία. Μα όπως λένε στα μέρη της Ιρίνα, οι άνθρωποι ήταν τόσο πολλοί, σαν μύγες σε γλυκό. Κι έτσι κάποια στιγμή, ένας καλός άνθρωπος χωρίς να το θέλει ο καημένος, έσπρωξε τη μικρή Ιρίνα που το χεράκι της ξεκόλλησε από το χέρι της μαμάς της…

Τώρα; Οι άνθρωποι γύρω της όλοι τους ψηλοί και βιαστικοί για να μπουν στην εκκλησία την έσπρωχναν, κι η Ιρίνα μικρούλα και κοντούλα τους κοίταζε από χαμηλά σηκώνοντας το κεφαλάκι της.

-«Πω, πω ψηλοί που είναι, αχ! Θα με πατήσουν, θα χτυπήσω… μανούλα»,  αρχίζει να φωνάζει τη μαμά της η μικρή Ιρίνα και να κλαίει κρυμμένη πίσω από τα κορμιά των μεγάλων ξένων ανθρώπων που ήταν γύρω της. Μα αυτοί που θέλανε να μπουν στην εκκλησία, όλο σπρώχνανε την Ιρίνα και την παρέσυραν μαζί τους, κι η Ιρίνα έκλαιγε , έκλαιγε και φώναζε τη μαμά της.

-«Μανούλα που είσαι; Φοβάμαι… Μανούλα… πιάσε το χεράκι μου… πάρε με αγκαλιά… να φιλήσω την εικόνα δεν είπαμε;… Φοβάμαι… Μανούλα… Μανούλα…».

Κλαίει, κλαίει η μικρή Ιρίνα τόσο πολύ, νερό πια έτρεχε το δάκρυ απ’ τα ματάκια της. Κι όπως λένε στην πατρίδα της τη Γεωργία, έκλαιγε με <βρασμένο δάκρυ>, δηλαδή αυτό που λέμε εμείς  με< καυτά δάκρυα>.

Κάποια στιγμή, επιτέλους, οι προσκυνητές που ήτανε γύρω της προσέξανε ότι το μικρό κοριτσάκι ήτανε μόνο του και φοβισμένο φώναζε  τη μαμά του.

Σταματήσανε να βαδίζουν για την εκκλησία και αφού κάνανε ένα κύκλο γύρω από την Ιρίνα, μια γριά χωριάτισσα τη ρώτησε:

-«Κοριτσάκι, μη μας φοβάσαι. Είμαστε καλοί άνθρωποι, μα είσαι κοντούλα κι εμείς ψηλοί και στριμωγμένοι σαν τις μύγες τόση ώρα δεν σε προσέξαμε κλαίς κρυμμένη ανάμεσα μας. Κοριτσάκι ποια είναι η μαμά σου;».

Περικυκλωμένη από τους ξένους χωρικούς η μικρή Ιρίνα τώρα που δε φοβόταν πια , σταμάτησε να κλαίει και σηκώνοντας ψηλά το κεφαλάκι της για να βλέπει καλά αυτούς τους καλούς ανθρώπους, τους είπε μα απορία:

-«Μα γιατί με ρωτάτε; δεν μπορεί να μην ξέρετε τη μανούλα μου. Τι να κάνω; Τι να σας πω;», κι έτοιμη να βάλει πάλι τα κλάματα, συνέχισε:

-«η μαμά μου είναι η καλύτερη μαμά του κόσμου. Πως δεν την ξέρετε;».

Εκείνη τη στιγμή και σπρώχνοντας τους συγκεντρωμένους χωρικούς φάνηκε γεμάτη αγωνία η μαμά της Ιρίνα και την πήρε τρυφερά στην αγκαλιά της.

-«Να η μανούλα μου, φώναξε στους χωρικούς η Ιρίνα ευτυχισμένη στην αγκαλιά της μητέρας της. Μη με ρωτάτε πια. Τώρα ξέρετε πως η μανούλα μου είναι η πιο όμορφη και καλή μαμά του κόσμου».

Λαϊκό παραμύθι της Γεωργίας.

 

Πηγή: Σχολικό Αναγνωστικό Γεωργίας: Deda ena

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ για τη γιορτή της Μητέρας

Σας προτείνουμε απλές κατασκευές. για κάρτα και λουλούδια, που μπορούν να φτιάξουν τα παιδιά και να  τα προσφέρουν στη μαμά.



Λήψη αρχείου

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Γιορτή της μητέρας

ΓΡΑΦΗ

Και τώρα ευκαιρία να μάθουμε πώς γράφεται αυτή η τόσο σημαντική λέξη της ζωής μας μέσα από τα παρακάτω φύλλα εργασίας:



Τα δυο πρώτα φύλλα εργασίας αναγράφουν στο τέλος την πηγή από την οποία πάρθηκαν ενώ το τελευταίο φύλλο εργασίας προέρχεται από το εξής link:

https://images.app.goo.gl/sGAP7WkWQ1Uq577g7

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

 

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ



Λήψη αρχείου

Μπορείτε μετά να αντιστρέψετε τις ερωτήσεις: τι μπορεί να κάνει το παιδί για τη μαμά (έτσι καλλιεργείται και η ενσυναίσθηση του παιδιού, μπαίνει στη θέση του άλλου).

 

Η εικόνα που χρησιμοποιήθηκε είναι από dreamskindergarden.blogspot.com

Καλό μήνα!

Ζωγραφική τραγουδιού_Πρωτομαγιά

Μουσική: https://youtu.be/4fyBzCFLJFI, https://youtu.be/fx_IyLm2KwM, https://youtu.be/u_we3MBR4MY

Παιχνίδι: https://effiekyr.wordpress.com/tag/%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/?fbclid=IwAR2PS3aV4eHRqqkLpcgrI3edLw94g1QTZaL9IO9uwHSNmeGEVKKlrGYytLw

Βοτανικός Κήπος: https://youtu.be/YzCnlMa1-pk

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Ο μύθος της Περσεφόνης

Μιας και η άνοιξη είναι η εποχή της άνθισης, της αναγέννησης της φύσης, σκεφτήκαμε πως είναι ευκαιρία να γνωρίσουμε αυτήν την αλλαγή της φύσης μέσα από το μύθο της Περσεφόνης.

Αρχικά λοιπόν μπορείτε να βάλετε στα παιδιά να ακούσουν την αφήγηση του μύθου από το μοναδικό Διονύση Σαββόπουλο.

Αφού έχουν κατανοήσει το μύθο, σας παραθέτουμε κάποιους πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με αυτόν, που τα παιδιά καλούνται να τους τοποθετήσουν με τη σωστή χρονολογική σειρά π.χ. πρώτα θα βάλουν αυτόν που αναπαριστά την εικόνα που συνέβη  πρώτη.

 

Στην εμπέδωση του μύθου ίσως σας βοηθήσουν τα ακόλουθα φύλλα εργασίας που θα μπορούν τα παιδιά να συμπληρώσουν παρακάτω:

 

 

 

 

 

 

Τέλος μπορείτε να τους βάλετε να ακούσουν το τραγούδι με τίτλο: ” Ο εφιάλτης της Περσεφόνης” του Μάνου Χατζηδάκι και του Γκάτσου με τη φωνή της Μαρίας Φαραντούρη, που θα το βρείτε παρακάτω:

Ο μύθος  και το τραγούδι προέρχονται από το youtube, τα φύλλα εργασίας από το pythagoreionip.blogspot.gr, ενώ οι πίνακες ζωγραφικής από το https://images.app.goo.gl/fY92NecxcGmHkNoB6 και το https://images.app.goo.gl/38SybB5wMRPfLbm27.

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Χειροτεχνίες…….

Ζωγραφική λουλουδιών με τέμπερες και πιρούνια από το pinterest 

         

 

 

 

 

 

 

 

Μαγιάτικο κολιέ – στεφάνι με καλαμάκια και χάρτινα λουλουδάκια  από το kinderella.gr



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

 

Πάζλ και Άνοιξη

Κόβω και συναρμολογώ τις εικόνες!

Πάτησε πάνω στις παραπάνω λέξεις να δεις τις εικόνες πάζλ!

Μπορείτε να παροτρύνετε τα παιδιά να κόψουν τις εικόνες πάνω στις γραμμές. Στη συνέχεια αφού ανακατέψουν τα κομμάτια, να τα τοποθετήσουν στη σωστή σειρά για να δημιουργηθούν οι εικόνες. Σε περίπτωση που δεν έχετε εκτυπωτή, μπορείτε να πραγματοποιήσετε την ίδια διαδικασία με μια ζωγραφιά των παιδιών!

Οι εικόνες είναι από το pinterest και από το jigsaw και ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.