Παίξε με τον τροχό και βρες λέξεις!

https://wheelofnames.com/qyu-uew

Εάν πατήσεις με το ποντίκι σου πάνω στον παραπάνω σύνδεσμο, θα παίξεις με τον τροχό των γραμμάτων! Πάτησε πάλι με το ποντίκι σου πάνω στον τροχό και όταν σταματήσει, θα χρειαστεί να βρεις μια λέξη από κάποιο τυχαίο γράμμα της αλφαβήτας.
Όταν τελειώσεις το παιχνίδι με τον τροχό, θυμίσου μια λέξη που βρήκες και γράψε τις φωνούλες αυτής της λέξης σε ένα χαρτί!
Για παράδειγμα:
μια λέξη από Α: άλογο,
φωνούλες που ακούγονται: α-λ-ο-γ-ο.
Έτοιμος; Πάμε!!!!!

Φροντίδα για τις μέλισσες (φυσικές επιστήμες)

Προσφέρουμε τροφή και νερό στις μέλισσες στο μπαλκόνι του σπιτιού μας.
Παρακάτω, παρατίθεται ένα βίντεο  για το πως μπορούν τα παιδιά να αναλάβουν να ταΐσουν και να ξεδιψάσουμε τις μέλισσες.
Αρχικά, καλούνται να φυτέψουν φρέσκα μυρωδικά, όπως θυμάρι, λεβάντα, δεντρολίβανο, που είναι κάποιες από τις αγαπημένες τροφές των μελισσών. Ακόμη, να δημιουργήσουν ένα μπάνιο με νερό, γεμίζοντας ένα ρηχό δοχείο, πιάτο η μπολ και προσθέτοντας σε αυτό μερικές πέτρες ώστε να έχουν κάπου να προσγειωθούν οι μέλισσες.
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη φύση, παρακολουθούν πως οι μέλισσες λαμβάνουν την τροφή τους και το σημαντικότερο, μαθαίνουν να γίνονται υπεύθυνα αφού αναλαμβάνουν να ποτίζουν τα φυτά, να τα κρατούν ζωντανά και να ελέγχουν το νερό στο δοχείο.

 

Το βίντεο πάρθηκε από το εξής link:

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FapivitaGR%2Fvideos%2F2556802134538449%2F&show_text=0&width=476

 

Ο σκοπός του άρθρου εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

 

Ώρα για παιχνίδι…

Το πέταγμα της μέλισσας

Τα παιδιά ακούν το μουσικό κομμάτι “Το πέταγμα της Μέλισσας”, του Ρώσου συνθέτη Rimsky – Korsakov και μεταμορφώνονται σε μέλισσες. Σε συγκεκριμένο σημείο στο πάτωμα θα έχετε τοποθετήσει μια αυτοσχέδια κυψέλη (μπορεί για παράδειγμα να είναι κάποιο χαρτόκουτο ή ένα φύλλο χαρτί) και σε όλο τον χώρο όπου θα πραγματοποιηθεί το παιχνίδι θα έχετε σκορπίσει μέλισσες (μπορεί να είναι διάφορα αντικείμενα όπως μανταλάκια, μπαλόνια κ.ά.). Εναλλακτικά μπορείτε να εκτυπώσετε και να χρησιμοποιήσετε την κυψέλη και τις μέλισσες από την εικόνα που ακολουθεί και η οποία προέρχεται από το pinterest.

Τα παιδιά καθώς ακούν το μουσικό κομμάτι, κινούνται στο ρυθμό της μουσικής και προσπαθούν να βάλουν όλες τις μέλισσες μέσα στην κυψέλη. Κατά διαστήματα μπορείτε να σταματάτε τη μουσική, τα παιδιά να γίνονται «αγάλματα» και να προσπαθούν να μείνουν ακίνητα μέχρι να ακούσουν πάλι το τραγούδι.

 

Περνά- περνά η μέλισσα

Όλη η οικογένεια παίζει το παραδοσιακό παιχνίδι: «Περνά- περνά η μέλισσα».

Δύο παίκτες φτιάχνουν με τα χέρια τους μια γέφυρα και οι υπόλοιποι περνούν κάτω από αυτήν. Οι παίκτες που σχηματίζουν τη γέφυρα έχουν επιλέξει δύο λέξεις, μία για τον καθένα, οι οποίες προέρχονται από την ίδια κατηγορία. Μπορεί για παράδειγμα να είναι κάποιο φρούτο, χρώμα, λουλούδι κ.ο.κ (πχ ο ένας παίκτης μπορεί να διαλέξει το μήλο και ο άλλος το πορτοκάλι).  Στη συνέχεια, οι δύο παίκτες τραγουδούν:

 

«Περνά- περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα κλωσσόπουλα.

          Ζουμ- ζουμ- ζουμ να οι μέλισσες περνούν για να δούμε τι θα πουν».

 

Ο παίκτης που θα βρίσκεται κάτω από τη γέφυρα τη στιγμή που τελειώνει το τραγούδι πιάνεται από τους δύο συμπαίκτες του που σχηματίζουν τη γέφυρα κι εκείνοι ψιθυριστά στο αυτί του ζητούν να επιλέξει ποια από τις δύο λέξεις προτιμά. Αναλόγως με τη λέξη που θα επιλέξει πηγαίνει πίσω από τον αντίστοιχο παίκτη. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Νικητής είναι αυτός που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα άτομα στην ομάδα του.

 

Καλή διασκέδαση!

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 212/93.

 

Μαθαίνουμε για τη μέλισσα…καλλιεργούμε τον προφορικό λόγο!

Μιλώντας για τα έντομα, δε θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μια αναφορά και στη μικρή μας μέλισσα. Συζητάμε με τα παιδάκια μας για το ότι οι μέλισσες ανήκουν στην κατηγορία των εντόμων. Μαθαίνουμε ότι οι μέλισσες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα έχει τα δικά της καθήκοντα: βασίλισσα, εργάτριες, κηφήνες, και αναφέρουν λίγα λόγια για τα καθήκοντα της κάθε ομάδας.

Μαθαίνουμε για την ανατομία της μέλισσας. Το σώμα της μέλισσας αποτελείται από τρία μέρη: το κεφάλι, το θώρακα και την κοιλιά. Έχει 6 πόδια, 2 κεραίες, μία προβοσκίδα για να ρουφά το νέκταρ και ένα κεντρί.

Συζητάμε για την ανάπτυξη της μέλισσας που διέρχεται από τρία στάδια: το αυγό, τη προνύμφη και τη νύμφη. Τα παιδιά παρατηρούν και αναφέρουν.

Συζητάμε για το τι μας προσφέρουν οι μέλισσες: μέλι, βασιλικό πολτό, κερί και πώς παράγεται το μέλι.

Μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με τη μέλισσα: βασίλισσα, εργάτρια, κηφήνας, κυψέλη, κηρήθρα, μέλι, γύρη, νέκταρ, μελισσοκόμος, κεντρί, τσίμπημα.

Μαθαίνουμε εκφράσεις για το μέλι και τη μέλισσα: γλυκός σαν μέλι, μέλι γάλα, μήνας του μέλιτος, είναι εργατική σα μέλισσα, στάζει μέλι το στόμα του, αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.

Αναφέρουμε τα μαθήματα που μας δίνουν οι μέλισσες για τη ζωή: σεβασμός στον αρχηγό και τη δημοκρατία, αυτοθυσία για τους άλλους, οργάνωση, συνεργασία.

Πηγή: paidikovasileio.wordpress.com

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Πέτα Πεταλούδα Πέτα! (Ήχο-ιστορία)

Διαβάζουμε την ιστορία στα παιδάκια μας και συζητάμε για το περιεχόμενό της. Μιλάμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας ώστε να είναι εξοικειωμένα με τα στάδια της ζωής της, για να μπορέσουν έτσι αργότερα με άνεση να τα δραματοποιήσουν.
“Κάποτε ήταν μια όμορφη κάμπια, που της άρεσε πολύ να σέρνεται. Της άρεσε να σκαρφαλώνει σε δέντρα, να περιπλανιέται στους δρόμους, να μπαίνει σε πολυκατοικίες και στα σπίτια των ανθρώπων (σύρσιμο παντού στο χώρο σιωπηλά).
    Μια μέρα όμως η κάμπια μας αισθάνθηκε μια τρομερή νύστα και αποφάσισε να ξαποστάσει για λίγο και να πάρει έναν υπνάκο (κάνουν πως κοιμούνται). Άρχισε να ροχαλίζει τόσο δυνατά, που κόντεψε να γκρεμίσει τους τοίχους του σπιτιού της!
    Λίγο αργότερα ξύπνησε , άνοιξε τα μάτια της και διαπίστωσε, ότι για ένα περίεργο λόγο, που δεν μπορούσε να εξηγήσει, δεν μπορούσε να κουνηθεί (χέρια κολλημένα στο σώμα). Γύρισε το σώμα της από δω, γύρισε το σώμα της από εκεί αλλά δεν μπορούσε να ελευθερωθεί. Ήταν περικυκλωμένη από ένα κουκούλι, το οποίο την εμπόδιζε να κινηθεί ελεύθερα. Μετά από πολύ προσπάθεια κατάφερε τελικά να ελευθερώσει το αριστερό της χέρι. Μετά από λίγο ελευθέρωσε και το δεξί της χέρι, μετά το αριστερό της πόδι, έπειτα το δεξί της πόδι και στο τέλος κατάφερε να σταθεί όρθια.
    Με μεγάλη της έκπληξη συνειδητοποίησε ότι είχε μεταμορφωθεί σε μια πανέμορφη πεταλούδα. Άρχισε δειλά δειλά να ανοιγοκλείνει τα πολύχρωμα φτερά της (ανοιγόκλεισμα πολύ αργά των χεριών).

 

Σε αυτό το σημείο ακούγεται το Grand Valse Brillante του Chopin.

  • Στο Α μέρος τα παιδιά πετούν
  • Στο Β μέρος περπατούν αργά
  • Στο Α μέρος αρχίζουν πάλι να πετούν
  • Στο τέλος του κομματιού ξαναγυρίζουν στην αρχική τους θέση (γίνονται δηλαδή ξανά κάμπιες).

Τα κατάφερε λοιπόν η μικρή μας πεταλούδα και απογειώθηκε (πετούν γύρω στο χώρο ελεύθερα).”

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι λέξεις που είναι τονισμένες υποδηλώνουν την κίνηση που θα πρέπει να κάνουν τα παιδιά στην πορεία της ηχοιστορίας.

Πηγή: paizomemousiki.blogspot.com
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Μαθηματικά μέσα από παιχνίδια

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Παρακάτω μπορείτε να δώσετε ένα sudoku στα παιδιά να λύσουν με κάποια έντομα. Στη δεξιά πλευρά είναι η λύση του.

 

 

Η παρούσα εργασία είναι από το εξής link:

https://images.app.goo.gl/r1eTg7FfDgJsS43C6

 

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα παιχνίδι μαθηματικών. Αρχικά, θα πρέπει να εκτυπώσετε τις εικόνες των εντόμων που βρίσκονται στη συνέχεια και να τις βάλετε σε ένα σακουλάκι να τις ανακατέψετε. Το παιδί τραβάει μια κάρτα και βλέπει ποιο έντομο είναι. Έπειτα πηγαίνει στο κουτάκι του σωστού εντόμου και το χρωματίζει. Αυτό επαναλαμβάνεται μέχρι να τελειώσουν όλες οι κάρτες. Στο τέλος, μετράει πόσα κουτάκια χρωμάτισε για το κάθε έντομο, γράφει πάνω-πάνω τον αριθμό και παρατηρεί ποιο έντομο εμφανίστηκε περισσότερο και ποιο λιγότερο.

 

Το παιχνίδι βρίσκεται στην εξής ιστοσελίδα:

http://www.kindykids.gr

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

 

Ιδέες για κατασκευές…

Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

Σ’ ένα χάρτινο πιάτο ή σε έναν κύκλο από χαρτόνι μπορείτε να αναπαραστήσετε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με απλά υλικά που υπάρχουν στο σπίτι.

Οι εικόνες προέρχονται από τον ακόλουθο σύνδεσμο:

http://nipiagogosapotapente.blogspot.com/2014/03/blog-post_6402.html

 

Πεταλούδες από φίλτρα γαλλικού καφέ

Υλικά που θα χρειαστούν:

  • 1 φίλτρο γαλλικού καφέ
  • Μαρκαδόροι
  • Μανταλάκι
  • Σύρμα πίπας

Διαδικασία

Τα παιδιά βάφουν με μαρκαδόρους το φίλτρο του καφέ και στη συνέχεια ρίχνουν λίγες σταγόνες νερό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το χρώμα του μαρκαδόρου να «απλώσει» και τα χρώματα να ανακατευτούν. Στη συνέχεια, αφού στεγνώσει πολύ καλά το φίλτρο θα το κόψετε δεξιά κι αριστερά και θα το ανοίξετε προκειμένου να σχηματιστούν τα φτερά της πεταλούδας. Το χρώμα θα έχει περάσει κι από τις δύο πλευρές και τα παιδιά θα παρατηρήσουν ότι τα φτερά της πεταλούδας είναι συμμετρικά.  Έπειτα, θα στερεώσετε το μανταλάκι στο κέντρο του φίλτρου για σώμα και πάνω στο μανταλάκι θα κολλήσετε σύρμα πίπας για κεραίες.

Ενδεικτικά παρουσιάζεται μια εικόνα από το pinterest.

Αυτοσχέδια τρίλιζα

Με διάφορα υλικά που έχετε στο σπίτι (υφάσματα, χαρτόνια κ.ά.) μπορείτε να φτιάξετε μία τρίλιζα και να παίζετε ξανά και ξανά! Προτείνουμε τα πιόνια να είναι πεταλούδες σε δύο διαφορετικά χρώματα.

Καλή διασκέδαση!

 

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 212/93.

 

 

Μαθαίνουμε και παίζουμε με τα έντομα!!!!

 

Τα έντομα αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα του ζωικού βασιλείου. Έχουν πολύ περισσότερα είδη από τα υπόλοιπα ζώα. Το τυπικό έντομο έχει σώμα διαιρεμένο σε τρία μέρη: κεφάλι, θώρακα, κοιλιά και διαθέτει τρία ζεύγη ποδιών. Μπορείτε να παρατηρήσετε έντομα και να επισημάνετε τα μέλη του σώματος των εντόμων (κεραίες, κεφάλι, σώμα, φτερά, πόδια, κεντρί κτλ). Ακόμα, να συζητήσετε με κάποιον ενήλικα για την ικανότητα που έχουν τα έντομα να προσαρμόζονται στο περιβάλλον αλλάζοντας το χρώμα τους, για να προστατευτούν από τους εχθρούς τους. Άλλα έντομα περπατούν, αλλά πηδούν, αλλά έρπουν και άλλα έχουν φτερά και πετούν. Πολλά έντομα παράγουν χαρακτηριστικούς ήχους.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποια από τα έντομα!

Θα γνωρίζετε βέβαια πως μερικά από τα έντομα είναι πολύ χρήσιμα! Πχ η μέλισσα που μας δίνει το μέλι και εκείνα που τρώνε άλλα βλαβερά παρασιτικά ζουζούνια που βλάπτουν τις καλλιέργειες. Άλλα λοιπόν είναι ωφέλιμα και άλλα βλαβερά.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Αινίγματα!

Στόχος: Καλλιέργεια του προφορικού λόγου των παιδιών

Τα αινίγματα ανήκουν στον ευρύτερο κύκλο των παιχνιδιών, που μικροί και μεγάλοι απολάμβαναν στις ομαδικές ψυχαγωγίες τους στην παραδοσιακή κοινωνία. (Γκενάκου 2004). Το αίνιγμα είναι μια ανώτερη πνευματική άσκηση, τόσο για εκείνον που το προτείνει, όσο και για κείνον που το λύνει, γιατί προϋποθέτει παρατηρητικότητα, φαντασία και άσκηση του νου και για τους δυο. (Γαλλοπούλου 1982).

Μπορείτε να αναφερθείτε σε αινίγματα που αφορούν στα έντομα –αφού πρώτα παρατηρήσετε τις εικόνες και συζητήσετε τα χαρακτηριστικά τους. Το λέτε στο παιδί και εκείνο προσπαθεί να βρει τη λύση.

Μπορείτε να ζητήσετε να φτιάξει το παιδί το δικό του αίνιγμα, περιγράφοντας ένα έντομο και εσείς να βρίσκετε τη λύση.

  1. Γεννημένη σε κουκούλι, μαθημένη από μικρούλι, να κουνάει με χαρά τα δικά της τα φτερά. Τι είναι; Η πεταλούδα
  2. Μικρή-μικρή νοικοκυρά μεγάλη πίτα φτιάχνει. Τι είναι; Η μέλισσα
  3. Είμαι έντομο μικρό σε τσιμπώ και σε ενοχλώ. Τι είναι; Το κουνούπι
  4. Είναι έντομο μικρό, μα διαθέτει και στρατό, νοσοκόμες, γεωργούς, κτηνοτρόφους και φρουρούς. Τι είναι; Το μυρμήγκι

Γενικεύοντας τη διαδικασία, υπάρχει η δυνατότητα να αναφερθείτε παίζοντας σε αντικείμενα που βρίσκονται στο σπίτι, σε ζώα και οτιδήποτε άλλο επιθυμείτε!

Πηγή αφισών: http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/05/blog-post_6625.html

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.

Μητέρα, Μανούλα, Μάνα, Μαμά…

Μια όμορφη ιδέα για ένα βιβλίο, που θα εικονογραφήσουν τα μικρά μας και θα το χαρίσουν στην μαμά τους…

 

 

Δημιουργούμε με Αγάπη για τη Μαμά μας!!

 

Πηγή: natalinaeton5.blogspot.com

Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.