Παίξε με τον τροχό και βρες λέξεις!
https://wheelofnames.com/qyu-uew
https://wheelofnames.com/qyu-uew
Προσφέρουμε τροφή και νερό στις μέλισσες στο μπαλκόνι του σπιτιού μας.
Παρακάτω, παρατίθεται ένα βίντεο για το πως μπορούν τα παιδιά να αναλάβουν να ταΐσουν και να ξεδιψάσουμε τις μέλισσες.
Αρχικά, καλούνται να φυτέψουν φρέσκα μυρωδικά, όπως θυμάρι, λεβάντα, δεντρολίβανο, που είναι κάποιες από τις αγαπημένες τροφές των μελισσών. Ακόμη, να δημιουργήσουν ένα μπάνιο με νερό, γεμίζοντας ένα ρηχό δοχείο, πιάτο η μπολ και προσθέτοντας σε αυτό μερικές πέτρες ώστε να έχουν κάπου να προσγειωθούν οι μέλισσες.
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη φύση, παρακολουθούν πως οι μέλισσες λαμβάνουν την τροφή τους και το σημαντικότερο, μαθαίνουν να γίνονται υπεύθυνα αφού αναλαμβάνουν να ποτίζουν τα φυτά, να τα κρατούν ζωντανά και να ελέγχουν το νερό στο δοχείο.
Το βίντεο πάρθηκε από το εξής link:
Ο σκοπός του άρθρου εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.
Το πέταγμα της μέλισσας
Τα παιδιά ακούν το μουσικό κομμάτι “Το πέταγμα της Μέλισσας”, του Ρώσου συνθέτη Rimsky – Korsakov και μεταμορφώνονται σε μέλισσες. Σε συγκεκριμένο σημείο στο πάτωμα θα έχετε τοποθετήσει μια αυτοσχέδια κυψέλη (μπορεί για παράδειγμα να είναι κάποιο χαρτόκουτο ή ένα φύλλο χαρτί) και σε όλο τον χώρο όπου θα πραγματοποιηθεί το παιχνίδι θα έχετε σκορπίσει μέλισσες (μπορεί να είναι διάφορα αντικείμενα όπως μανταλάκια, μπαλόνια κ.ά.). Εναλλακτικά μπορείτε να εκτυπώσετε και να χρησιμοποιήσετε την κυψέλη και τις μέλισσες από την εικόνα που ακολουθεί και η οποία προέρχεται από το pinterest.
Τα παιδιά καθώς ακούν το μουσικό κομμάτι, κινούνται στο ρυθμό της μουσικής και προσπαθούν να βάλουν όλες τις μέλισσες μέσα στην κυψέλη. Κατά διαστήματα μπορείτε να σταματάτε τη μουσική, τα παιδιά να γίνονται «αγάλματα» και να προσπαθούν να μείνουν ακίνητα μέχρι να ακούσουν πάλι το τραγούδι.
Περνά- περνά η μέλισσα
Όλη η οικογένεια παίζει το παραδοσιακό παιχνίδι: «Περνά- περνά η μέλισσα».
Δύο παίκτες φτιάχνουν με τα χέρια τους μια γέφυρα και οι υπόλοιποι περνούν κάτω από αυτήν. Οι παίκτες που σχηματίζουν τη γέφυρα έχουν επιλέξει δύο λέξεις, μία για τον καθένα, οι οποίες προέρχονται από την ίδια κατηγορία. Μπορεί για παράδειγμα να είναι κάποιο φρούτο, χρώμα, λουλούδι κ.ο.κ (πχ ο ένας παίκτης μπορεί να διαλέξει το μήλο και ο άλλος το πορτοκάλι). Στη συνέχεια, οι δύο παίκτες τραγουδούν:
«Περνά- περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα κλωσσόπουλα.
Ζουμ- ζουμ- ζουμ να οι μέλισσες περνούν για να δούμε τι θα πουν».
Ο παίκτης που θα βρίσκεται κάτω από τη γέφυρα τη στιγμή που τελειώνει το τραγούδι πιάνεται από τους δύο συμπαίκτες του που σχηματίζουν τη γέφυρα κι εκείνοι ψιθυριστά στο αυτί του ζητούν να επιλέξει ποια από τις δύο λέξεις προτιμά. Αναλόγως με τη λέξη που θα επιλέξει πηγαίνει πίσω από τον αντίστοιχο παίκτη. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Νικητής είναι αυτός που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα άτομα στην ομάδα του.
Καλή διασκέδαση!
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 212/93.
Μιλώντας για τα έντομα, δε θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μια αναφορά και στη μικρή μας μέλισσα. Συζητάμε με τα παιδάκια μας για το ότι οι μέλισσες ανήκουν στην κατηγορία των εντόμων. Μαθαίνουμε ότι οι μέλισσες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα έχει τα δικά της καθήκοντα: βασίλισσα, εργάτριες, κηφήνες, και αναφέρουν λίγα λόγια για τα καθήκοντα της κάθε ομάδας.
Μαθαίνουμε για την ανατομία της μέλισσας. Το σώμα της μέλισσας αποτελείται από τρία μέρη: το κεφάλι, το θώρακα και την κοιλιά. Έχει 6 πόδια, 2 κεραίες, μία προβοσκίδα για να ρουφά το νέκταρ και ένα κεντρί.
Συζητάμε για την ανάπτυξη της μέλισσας που διέρχεται από τρία στάδια: το αυγό, τη προνύμφη και τη νύμφη. Τα παιδιά παρατηρούν και αναφέρουν.
Συζητάμε για το τι μας προσφέρουν οι μέλισσες: μέλι, βασιλικό πολτό, κερί και πώς παράγεται το μέλι.
Μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με τη μέλισσα: βασίλισσα, εργάτρια, κηφήνας, κυψέλη, κηρήθρα, μέλι, γύρη, νέκταρ, μελισσοκόμος, κεντρί, τσίμπημα.
Μαθαίνουμε εκφράσεις για το μέλι και τη μέλισσα: γλυκός σαν μέλι, μέλι γάλα, μήνας του μέλιτος, είναι εργατική σα μέλισσα, στάζει μέλι το στόμα του, αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.
Αναφέρουμε τα μαθήματα που μας δίνουν οι μέλισσες για τη ζωή: σεβασμός στον αρχηγό και τη δημοκρατία, αυτοθυσία για τους άλλους, οργάνωση, συνεργασία.
Πηγή: paidikovasileio.wordpress.com
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.
Σε αυτό το σημείο ακούγεται το Grand Valse Brillante του Chopin.
Τα κατάφερε λοιπόν η μικρή μας πεταλούδα και απογειώθηκε (πετούν γύρω στο χώρο ελεύθερα).”
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι λέξεις που είναι τονισμένες υποδηλώνουν την κίνηση που θα πρέπει να κάνουν τα παιδιά στην πορεία της ηχοιστορίας.
Μπορείς να παίξεις το παρακάτω παιχνίδι ” Βρες τη σωστή λέξη” κλικάροντας πάνω στην ίδια λέξη με αυτή που αναγράφεραι στην εικόνα του εντόμου. Καλή επιτυχία!!!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Παρακάτω μπορείτε να δώσετε ένα sudoku στα παιδιά να λύσουν με κάποια έντομα. Στη δεξιά πλευρά είναι η λύση του.
Η παρούσα εργασία είναι από το εξής link:
https://images.app.goo.gl/r1eTg7FfDgJsS43C6
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα παιχνίδι μαθηματικών. Αρχικά, θα πρέπει να εκτυπώσετε τις εικόνες των εντόμων που βρίσκονται στη συνέχεια και να τις βάλετε σε ένα σακουλάκι να τις ανακατέψετε. Το παιδί τραβάει μια κάρτα και βλέπει ποιο έντομο είναι. Έπειτα πηγαίνει στο κουτάκι του σωστού εντόμου και το χρωματίζει. Αυτό επαναλαμβάνεται μέχρι να τελειώσουν όλες οι κάρτες. Στο τέλος, μετράει πόσα κουτάκια χρωμάτισε για το κάθε έντομο, γράφει πάνω-πάνω τον αριθμό και παρατηρεί ποιο έντομο εμφανίστηκε περισσότερο και ποιο λιγότερο.
Το παιχνίδι βρίσκεται στην εξής ιστοσελίδα:
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.
Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας
Σ’ ένα χάρτινο πιάτο ή σε έναν κύκλο από χαρτόνι μπορείτε να αναπαραστήσετε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με απλά υλικά που υπάρχουν στο σπίτι.
Οι εικόνες προέρχονται από τον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://nipiagogosapotapente.blogspot.com/2014/03/blog-post_6402.html
Πεταλούδες από φίλτρα γαλλικού καφέ
Υλικά που θα χρειαστούν:
Διαδικασία
Τα παιδιά βάφουν με μαρκαδόρους το φίλτρο του καφέ και στη συνέχεια ρίχνουν λίγες σταγόνες νερό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το χρώμα του μαρκαδόρου να «απλώσει» και τα χρώματα να ανακατευτούν. Στη συνέχεια, αφού στεγνώσει πολύ καλά το φίλτρο θα το κόψετε δεξιά κι αριστερά και θα το ανοίξετε προκειμένου να σχηματιστούν τα φτερά της πεταλούδας. Το χρώμα θα έχει περάσει κι από τις δύο πλευρές και τα παιδιά θα παρατηρήσουν ότι τα φτερά της πεταλούδας είναι συμμετρικά. Έπειτα, θα στερεώσετε το μανταλάκι στο κέντρο του φίλτρου για σώμα και πάνω στο μανταλάκι θα κολλήσετε σύρμα πίπας για κεραίες.
Ενδεικτικά παρουσιάζεται μια εικόνα από το pinterest.
Αυτοσχέδια τρίλιζα
Με διάφορα υλικά που έχετε στο σπίτι (υφάσματα, χαρτόνια κ.ά.) μπορείτε να φτιάξετε μία τρίλιζα και να παίζετε ξανά και ξανά! Προτείνουμε τα πιόνια να είναι πεταλούδες σε δύο διαφορετικά χρώματα.
Καλή διασκέδαση!
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 212/93.
Τα έντομα αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα του ζωικού βασιλείου. Έχουν πολύ περισσότερα είδη από τα υπόλοιπα ζώα. Το τυπικό έντομο έχει σώμα διαιρεμένο σε τρία μέρη: κεφάλι, θώρακα, κοιλιά και διαθέτει τρία ζεύγη ποδιών. Μπορείτε να παρατηρήσετε έντομα και να επισημάνετε τα μέλη του σώματος των εντόμων (κεραίες, κεφάλι, σώμα, φτερά, πόδια, κεντρί κτλ). Ακόμα, να συζητήσετε με κάποιον ενήλικα για την ικανότητα που έχουν τα έντομα να προσαρμόζονται στο περιβάλλον αλλάζοντας το χρώμα τους, για να προστατευτούν από τους εχθρούς τους. Άλλα έντομα περπατούν, αλλά πηδούν, αλλά έρπουν και άλλα έχουν φτερά και πετούν. Πολλά έντομα παράγουν χαρακτηριστικούς ήχους.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποια από τα έντομα!
Θα γνωρίζετε βέβαια πως μερικά από τα έντομα είναι πολύ χρήσιμα! Πχ η μέλισσα που μας δίνει το μέλι και εκείνα που τρώνε άλλα βλαβερά παρασιτικά ζουζούνια που βλάπτουν τις καλλιέργειες. Άλλα λοιπόν είναι ωφέλιμα και άλλα βλαβερά.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Αινίγματα!
Στόχος: Καλλιέργεια του προφορικού λόγου των παιδιών
Τα αινίγματα ανήκουν στον ευρύτερο κύκλο των παιχνιδιών, που μικροί και μεγάλοι απολάμβαναν στις ομαδικές ψυχαγωγίες τους στην παραδοσιακή κοινωνία. (Γκενάκου 2004). Το αίνιγμα είναι μια ανώτερη πνευματική άσκηση, τόσο για εκείνον που το προτείνει, όσο και για κείνον που το λύνει, γιατί προϋποθέτει παρατηρητικότητα, φαντασία και άσκηση του νου και για τους δυο. (Γαλλοπούλου 1982).
Μπορείτε να αναφερθείτε σε αινίγματα που αφορούν στα έντομα –αφού πρώτα παρατηρήσετε τις εικόνες και συζητήσετε τα χαρακτηριστικά τους. Το λέτε στο παιδί και εκείνο προσπαθεί να βρει τη λύση.
Μπορείτε να ζητήσετε να φτιάξει το παιδί το δικό του αίνιγμα, περιγράφοντας ένα έντομο και εσείς να βρίσκετε τη λύση.
Γενικεύοντας τη διαδικασία, υπάρχει η δυνατότητα να αναφερθείτε παίζοντας σε αντικείμενα που βρίσκονται στο σπίτι, σε ζώα και οτιδήποτε άλλο επιθυμείτε!
Πηγή αφισών: http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/05/blog-post_6625.html
Ο σκοπός του άρθρου είναι εκπαιδευτικός και μη κερδοσκοπικός, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν.212/93.