Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 Ο σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμότατα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων  για την αγαστή συνεργασία, την πολύτιμη βοήθεια και την απίστευτη προσφορά του!!!

Εκπαιδευτικό και οικοδομικό υλικό

Σακίδιο έκτακτης ανάγκης

 

Χριστουγεννιάτικο δέντρο
Κάδοι Ανακύκλωσης
 
Φωλιές για τα πουλιά της αυλής μας και δημιουργία κήπου
Έγχρωμος εκτυπωτής
Ψυγείο
Ντουλάπι

Φουρνάκι
Επιδιόρθωση συναγερμού
Καθαριστής αέρα

Ασφάλεια στο διαδίκτυο-Συμμετοχή στο Διαπεριφερειακό δίκτυο 2021-2022

CE 91 CE A3 CE A6 CE 91 CE 9B CE 95 CE 99 CE 91 20 CE A3 CE A4 CE 9F 20 CE 94 CE 99 CE 91 CE 94 CE 99 CE 9A CE A4 CE A5 CE 9F 20 CE 95 CE A6 CE 97 CE 9C CE 95 CE A1 CE 99 CE 94 CE 91

 Φέτος ,για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά, το νηπιαγωγείο μας, συμμετείχε στο Διαπεριφερειακό Δίκτυο με δράσεις οι οποίες βοήθησαν τους μικρούς μας μαθητές να αντιληφθούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον ψηφιακό κόσμο και να γνωρίσουν τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν προκειμένου να μένουν ασφαλείς. Ολοκληρώσαμε τις δράσεις με ένα συνοπτικό βίντεο όπου τα παιδιά ανακεφαλαιώνουν όλα όσα μάθαμε και με τη δημιουργία εφημερίδας.

4ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

 4ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Θεματική: Κοινωνική ενσυναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα

Αριθμός εργαστηρίων: 6

Χρονική διάρκεια:  Απρίλιος- Μάιος

 Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίζεται σε τρεις άξονες:

  • Αυτοσεβασμός: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους ως άτομα μοναδικά, πολύτιμα, ικανά να αξίζουν και είναι σημαντικά στη ζωή.
  • Σεβασμός προς τους άλλους: Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται την ύπαρξη του άλλου ως άτομο εξίσου πολύτιμο και ότι οι άνθρωποι είναι μεταξύ τους ίδιοι και διαφορετικοί
  • Σεβασμός προς το περιβάλλον: Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ο πλανήτης γη με όλα τα έμβια και άβια όντα του αξίζει σεβασμό.

                                           1ο εργαστήριο: Αυτοσεβασμός

 
 
Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική εικόνα για τος εαυτό τους. Τα παιδιά επιδιώκεται να:
  • να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια
  • να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως άτομο αξιαγάπητο και αξιοσέβαστο
  • να αναγνωρίζουν λάθη που κάνουν και να προσπαθούν να αυτοβελτιώνονται 
 
        Ανάγνωση, σε διαφορετικές ημέρες, βιβλίων σχετικών με το θέμα, συζητήσεις και εργασίες.
 
Το βάζο με τις επιτυχίες μου
 
Τι μπορώ να κάνω καλά και τι όχι και τόσο
Τι μου αρέσει στον εαυτό μου

Τι μου αρέσει και τι δεν μου αρέσει

Τι μπορώ να κάνω και τι δεν μπορώ να κάνω ακόμα
Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου
 
 Αυτοεκτίμηση-Τι πιστεύω για μένα
 

Πώς νομίζω ότι με βλέπουν οι άλλοι

                   2ο εργαστήριο: Σεβασμός προς τους άλλους
Στόχος: Να κατανοούν τα παιδιά γνωστικά χαρακτηριστικά συμπεριφορών σεβασμού.
Επιδιώκεται να:
  • να συζητούν για μορφές σεβασμού κατανοώντας τη σημασία τους,
  • να αντιλαμβάνονται το νόημα ιστοριών που αναφέρονται σε καταστάσεις επίδειξης  ή μη σεβασμού,
  • να αναγνωρίζουν θετικές μορφές συμπεριφοράς που δηλώνουν σεβασμό προς τους άλλους,
  • να αναγνωρίζουν μορφές ασέβειας και να τις αποφεύγουν.
Αφήγηση της ιστορίας ” Έι, μικρό μυρμήγκι” – Συζήτηση και προβληματισμός
Εργασία βασισμένη στην προηγούμενη δραστηριότητα
 
Πώς μοιάζει ο σεβασμός;
 
Πώς δείχνουμε σεβασμό στο σχολικό μας περιβάλλον και πώς στην οικογένειά μας;
 
Μορφές σεβασμού και ασέβειας
 
Πως αισθάνεσαι όταν σου φέρονται με σεβασμό και όταν σου φέρονται με ασέβεια
 
Πως ο τρόπος που φερόμαστε επηρεάζει τους άλλους
 
Σενάρια και η υπόσχεση μας να φερόμαστε με σεβασμό σε όλους
 


Κατασκευάσαμε το δέντρο του σεβασμού με λέξεις που κάνουν παρέα τον σεβασμό (φύλλα πάνω στα δέντρα) και λέξεις που δεν του κάνουν παρέα (φύλλα κάτω από το δέντρο),

Μιλήσαμε για τον τηλεφωνικό σεβασμό και τον αναπαραστήσαμε αλλά και πως μπορεί να νιώθει κάποιος που δεν τον σεβόμαστε όταν μιλάει (χρήση μικροφώνου-παιχνίδι).


3ο εργαστήριο: Σεβασμός προς τους άλλους και αναγνώριση της διαφορετικότητας μας – Ίδιοι και διαφορετικοί
Στόχος: Να επιδεικνύουν τα παιδιά ανεκτικότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα
των άλλων
Τα παιδιά επιδιώκεται να:
  • αναγνωρίζουν ότι όλοι είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί,
  • σέβονται την διαφορετικότητα των άλλων εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους μέσα από αυτή,
  • επιλύουν ομαλά τις διαφορές τους.
 
Γνωρίσαμε την Αργυρώ 
 
Τι μπορεί να κάνει η Αργυρώ
 
 Πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο οι τυφλοί
 
Ζωγραφίσαμε με το στόμα
Όλοι είμαστε διαφορετικοί
 
Για να δούμε που διαφέρουμε. Τι χρώμα μαλλιά έχεις; Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα; Το αγαπημένο σου φρούτο; Πόσα αδέρφια έχεις; Ποιο είναι το αγαπημένο σου χόμπι; Ο αγαπημένος σου καιρός;
Ζωγραφίζω το εαυτό μου και τον καλύτερο μου φίλο
 
Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και τον καλύτερο τους φίλο και μετά να συγκρίνουν τις δύο ζωγραφιές. Τι κοινό έχουν; Τι διαφορετικό; Τους εμποδίζουν οι διαφορές τους να είναι φίλοι; Σίγουρα όχι!
Η βαλίτσα με τα υπάρχοντα
 
Ο μικρός Hondo περιμένει μόνος του υπομονετικά στο ίδιο παγκάκι κάθε μέρα να του ζητήσουν οι συμμαθητές του να παίξει μαζί τους. Όταν ο δάσκαλος του δίνει μια άδεια βαλίτσα και του ζητά να βάλει μέσα κάποιο αγαπημένο οικογενειακό αντικείμενο και κάποιο αντικείμενο που δείχνει ότι είναι καλός σε κάτι, την επιστρέφει την επόμενη μέρα άδεια. Η βαλίτσα περνά κάθε μέρα στα χέρια διαφορετικού μαθητή. Κάθε μαθητής έχει κάτι να παρουσιάσει στην τάξη. Όταν η βαλίτσα  επιστρέφει ξανά στον Hondo εκείνος την φέρνει πάλι άδεια στο σχολείο. Γιατί; Είναι τόσο δύσκολο να διαλέξεις τι θα βάλεις μέσα; Τον ρωτά ο δάσκαλος του. “Χρειάστηκε να φύγω πολύ ξαφνικά από τη χώρα μου και δεν πρόλαβα να πάρω τίποτα μαζί μου” απάντησε ο Hondo. “Μπορείς να ζωγραφίσεις τότε αυτά που θα έβαζες μέσα” του απάντησε ο δάσκαλος και ο Hondo ενθουσιάζεται! Οι συμμαθητές του εντυπωσιάζονται από την παρουσίαση του και στο διάλειμμα του ζητάνε να παίξει μαζί τους. Ο Hondo έχει πολλούς φίλους πια!
Πως θα αισθανόσουν αν..; Ερωτήσεις ενσυναίσθησης
 
 
 


 

Αν έπρεπε να βάλεις κάτι αγαπημένο στη βαλίτσα τι θα ήταν αυτό;

 
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, ζωγράφισαν κάτι αγαπημένο ή κάτι στο οποίο πιστεύουν ότι είναι καλοί (πχ στη ζωγραφική, στο μπάσκετ κ.α.) και το έβαλαν μέσα στη βαλίτσα τους. Συζήτησαν τις επιλογές τους και στη συνέχεια όρισαν ποιο μέλος της ομάδας θα παρουσιάσει τη “βαλίτσα με τα υπάρχοντα” τους στην ολομέλεια της τάξης
4ο εργαστήριο: Σεβασμός προς τους άλλους: Συνεργασία- Αλληλοβοήθεια
 
Στόχος: Να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας .
 
Τα παιδιά επιδιώκεται να:
  • να μάθουν τι σημαίνει εγωισμός
  • να μάθουν να μοιράζονται
  • να μάθουν να συνεργάζονται
Ανάγνωση του βιβλίου ” Ο εγωιστής γίγαντας” και συζήτηση 
 
Εμείς τι θα μοιραζόμασταν με τους φίλους μας
Παρατηρώ και  ζωγραφίζω το πορτρέτο του φίλου μου
 
 Παιχνίδια συνεργασίας
 
Περιπτώσεις για προβληματισμό και συζήτηση
 
 Συνεργατική αφίσα
 
5ο  εργαστήριο: Σεβασμός προς τους άλλους και διάλογος
 
Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά σχέσεις σεβασμού κατά τον μεταξύ τους διάλογο.
Τα παιδιά επιδιώκεται να:
  • να ακούν τους άλλους προσεκτικά όταν μιλούν
  • λαμβάνουν τον λόγο σε ένα διάλογο όταν τους δίνεται κάνοντας ένα διακριτικό σήμα ότι επιθυμούν να μιλήσουν
  • περιμένουν τη σειρά τους όταν οι άλλοι μιλούν χωρίς να διακόπτουν
  • μιλούν χωρίς να προσβάλλουν τον άλλον
 
 
 
Εποπτικό υλικό με θέματα για συζήτηση
 



Ομιλητής και ακροατής- Συζήτηση με διάφορα παραδείγματα
 
Καλός και κακός ακροατής
 
Πόσο καλοί ακροατές είμαστε;
Μιλώ χωρίς να προσβάλλω τον άλλον
 
 Οι κανόνες του διαλόγου
 
6ο εργαστήριο: Σεβασμός προς το περιβάλλον
 

Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον οι οποίες εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη.

 

Τα παιδιά επιδιώκεται να:
  • να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις ανθρώπινες ενέργειες που ευνοούν και εκείνες που υπονομεύουν το έμβιο και το άβιο περιβάλλον μας
  • να αναπτύξουν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα του
 
 
Εποπτικό υλικό
 


Ανάγνωση και συζήτηση πάνω στο βιβλίο : ” Τι τρέχει στο βυθό;”

Ποιες ανθρώπινες πράξεις δείχνουν σεβασμό στο περιβάλλον;
 

Εγώ τι κάνω για το περιβάλλον;

Πως είναι η γη μας όταν την φροντίζουμε και πως όταν δεν φροντίζουμε το περιβάλλον
 
 


Παιχνίδια στην παρεούλα
Αντιστοίχιση αριθμού ποσότητας
 
 
Τρίλιζα
 
Οι κατασκευές για το σεβασμό μας στο περιβάλλον
 

Στο μικρό περιβάλλον της αυλής μας

 
Τα δέντρα μας
 
Την προηγούμενη σχολική χρονιά επισκέφτηκε το σχολείο μας η δασική υπηρεσία και μας έδωσε πληροφορίες για τα δέντρα της αυλής μας. Ας γνωρίσουμε τα ονόματα τους
Συζητήσαμε και διαπιστώσαμε πόσο σημαντικά είναι για μας και ζωγραφίσαμε τις ευχαριστίες μας
Και κάτι αναπάντεχο!
2 μικρά “καρακαξάκια” έπεσαν από τη φωλιά τους στην αυλή μας. Τα ανεβάσαμε στο παράθυρο και ελπίζουμε η μαμά καρακάξα να τα δει και να τα ταΐσει. Θα το μάθουμε σύντομα…
 Αξιολόγηση
 

“Everything is possible even the impossible” eTwinning 2021-2022

CE 95 CE B9 CE BA CF 8C CE BD CE B11

 

Το eTwinning έργο “Everything is possible even the impossible” (όλα είναι δυνατά ακόμα και τα αδύνατα) φράση που αποδίδεται στη γνωστή ηρωίδα Μαίρη Πόππινς της ομώνυμης σειράς βιβλίων, υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2021-2022 σε συνεργασία με νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Τουρκία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν αξίες όπως η φιλία, η καλοσύνη, η συνεργασία, η υγεία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προστασία του πλανήτη, μέσα από ιστορίες που οργάνωναν κάθε μήνα οι εκπαιδευτικοί του έργου ανά ζεύγη.  Κάθε μήνα η Mary Poppins ζητούσε μία ιστορία από τα παιδιά  με θετικό μήνυμα πλαισιωμένη με πλούσιο υλικό (διαδικτυακά παιχνίδια και δραστηριότητες, δράσεις κώδικα και ρομποτικής). Η πλοκή και οι δράσεις κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών από την αρχή μέχρι το τέλος του προγράμματος! Πριν ξεκινήσουμε το έργο γνωρίσαμε το eTwinning και ζωγραφίσαμε το λογότυπο του

Δημιουργήσαμε δράσεις γνωριμίας και εξοικείωσης με τη λογική του κώδικα
Στη συνέχεια τα παιδιά αξιολόγησαν τις δράσεις ως προς τις δυσκολίες που συνάντησαν
Πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας γνωριμία με τους συνεργάτες του έργου συμμετέχοντας στην Εβδομάδα του Κώδικα 2021, παίζοντας ανά ζεύγη online συνεργατικά παιχνίδια κώδικα. Το ζευγάρι μας ήταν το 13ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης
Στη συνέχεια λάβαμε το πρώτο μήνυμα από τον κεντρικό χαρακτήρα του έργου, την Μαίρη Πόππινς! Μας είπε πως είναι γκουβερνάντα, νταντά δηλαδή του Μάικλ και της Τζέιν. Έλειπε πολύ καιρό και όταν γύρισε διαπίστωσε πως τα παιδιά είχαν αλλάξει πολύ και δεν την άκουγαν καθόλου. Ζήτησε λοιπόν τη βοήθεια μας. Θα ήθελε να τις στείλουμε ωφέλιμες ιστορίες ώστε να βοηθήσει τους μικρούς προστατευόμενους της να γίνουν πάλι καλά παιδιά!

Μα τι σημαίνει η λέξη “νταντά”; Εσύ έχεις; Αν μπορούσες να στείλεις ένα γράμμα στην Μαίρη Πόππινς τι θα της έγραφες;
Τον Οκτώβριο η Μαίρη Πόππινς μας ζήτησε την πρώτη ιστορία με θέμα το φαινόμενο του σεισμού και τα μέτρα προστασίας. Μαζί με το νηπιαγωγείο ICS G. Solari di Loreto από την Ιταλία δημιουργήσαμε την πρώτη ιστορία και οργανώσαμε τις δράσεις για όλους τους συνεργάτες του έργου

Διαβάσαμε την ιστορία μας

Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια με θέμα τα μέτρα προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Ζωγραφίσαμε τα σημεία της ιστορίας που μας άρεσαν περισσότερο
Μάθαμε τη λέξη “δράκος” στα Αγγλικά
Βοηθήσαμε το beebot να μαζέψει όλα τα αντικείμενα που χρειάζεται να έχει μια τσάντα έκτακτης ανάγκης

Μαζί με τα σχολεία συνεργάτες “χτίσαμε” τα συναισθήματα που μας προκαλεί το φαινόμενο του σεισμού.

Κάθε σχολείο τοποθετούσε την εικόνα με το συναίσθημα που επέλεξαν κατά πλειοψηφία να δημιουργήσουν στα πρόσωπα οι μαθητές του. Το συναίσθημα που επικράτησε, όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν ο φόβος με 11 απαντήσεις ακολουθώντας το συναίσθημα της λύπης με μία απάντηση
Τον Νοέμβριο έφτασε το δεύτερο μήνυμα της Μαίρη Πόππινς
Η ιστορία που επέλεξαν οι συνεργάτες μας είχε τον τίτλο “Το δέντρο της καλοσύνης”. Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε την ιστορία
Μιλήσαμε για την καλοσύνη, πως μας κάνει να νοιώθουμε και γιατί είναι σημαντική για τις μεταξύ μας σχέσεις

Πως αισθανόμαστε σε κάποιος δεν μας φέρεται με καλοσύνη

μάθαμε ευγενικές λέξεις στα Αγγλικά και φτιάξαμε εικονόλεξα με τις λέξεις στα Ελληνικά
Κατασκευάσαμε την δική μας εκδοχή του δέντρου της Καλοσύνης
Συνδεθήκαμε με τους συνεργάτες μας από την Ιταλία διαδικτυακά και είπαμε τις ευγενικές λέξεις στη γλώσσα μας και ακούσαμε κι εκείνους να τις λένε στη δική τους

Τις ηχογραφήσαμε και τις ανεβάσαμε στην πλατφόρμα του έργου

Τον Δεκέμβριο έφτασε το επόμενο μήνυμα

Οι συνεργάτες μας έστειλαν την νέα ιστορία με τίτλο “It’s ok to be different” και θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας. Διαβάσαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε τα μέρη που μας άρεσαν

Παίξαμε τα συνοδευτικά παιχνίδια

Βοηθήσαμε το beebot να φτάσει στο σχολείο αποφεύγοντας τα εμπόδια και χρησιμοποιώντας τη ράμπα

Τέλος, με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου η οποία είναι αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία, δημιουργήσαμε το μήνυμα μας σε αφίσα και την μοιραστήκαμε σε συνεργατικό βιβλίο με τα σχολεία συνεργάτες μας

Στο μεταξύ πλησίαζαν Χριστούγεννα και μοιραστήκαμε με τα σχολεία συνεργάτες τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας σε συνεργατικό padlet

Τον Ιανουάριο, η Μαίρη Πόππινς μας έστειλε ένα καινούργιο αίτημα για ιστορία

Οι συνεργάτες μας, μας έστειλαν την ιστορία με τίτλο “Πόλυ, η μικρή αρκούδα-Τι είναι το σχολείο”

Σειροθετήσαμε τα μέρη της ιστορίας

Ζωγραφίσαμε την άποψη μας στο ερώτημα “Γιατί το σχολείο είναι σημαντικό”

Δημιουργήσαμε αφίσα με τις απαντήσεις των παιδιών

Παίξαμε παιχνίδια βασισμένα στην ιστορία
και παιχνίδια κώδικα και ρομποτικής

Βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την πολική αρκούδα, την μικρή και μεγάλη άρκτο και το βόρειο σέλας και παίξαμε στην παρεούλα παιχνίδια με αριθμούς και σχήματα

Τέλος πειραματιστήκαμε με τη συμμετρία

Στο ερώτημα “Τι σου αρέσει περισσότερο στο σχολείο”, τα παιδιά απάντησαν τα παιχνίδια, το μάθημα και η ζωγραφική και κατέθεσαν τις απόψεις τους μαζί με αυτές των συμμαθητών τους από τα άλλα σχολεία σε συνεργατικό διαδικτυακό εργαλείο

Τον Φεβρουάριο, η Μαίρη Πόππινς, μας ζήτησε ιστορία με θέμα την φιλία
Παρακολουθήσαμε τη νέα ιστορία των συνεργατών μας με τίτλο “Be a friend”

Εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε τα μέρη της ιστορίας που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον

Με τη βοήθεια του beebot αναδιηγηθήκαμε την ιστορία

Μιλήσαμε για την φιλία

Ζωγραφίσαμε τον καλύτερο μας φίλο

Αξιολογήσαμε τον εαυτό μας. Πόσο καλοί φίλοι πιστεύουμε ότι είμαστε;

Φτιάξαμε τον πίνακα της φιλίας όπου μπορούσε να πάει όποιος ήθελε να βρει καινούργιους φίλους και τη συμφωνία των φίλων όπου υπογράψαμε πως θα φερόμαστε φιλικά και με σεβασμό σε όλους και μάθαμε τις λέξεις της φιλίας!

Παίξαμε το επιτραπέζιο της φιλίας όπου ο νικητής χάριζε το κλειδί της φιλίας στον ηττημένο. Όλοι ήθελαν να χάσουν σε αυτό το παιχνίδι για να πάρουν το κλειδί της φιλίας!

Κατασκευάσαμε τα βραχιολάκια της φιλίας

Και αφίσα με το μήνυμα μας για την φιλία

Τέλος, στείλαμε μήνυμα φιλίας στους νέους μας φίλους, τους συμμαθητές μας από την Ελλάδα και τις χώρες του εξωτερικού

Τον Μάρτιο χρειαζόμασταν μια ιστορία για τη ζωτική σημασία του νερού στον πλανήτη μας

Οι συνεργάτες μας, μας έστειλαν την ιστορία με τίτλο “Οι 4 φίλοι της βελανιδιάς”

Αφού διαβάσαμε την ιστορία ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας

Σειροθετήσαμε τα στάδια της

Σειροθετήσαμε τα στάδια της και με το beebot

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε για τη σημασία του νερού στη ζωή μας

Μιλήσαμε για την παγκόσμια ημέρα νερού και πραγματοποιήσαμε σχετικές δράσεις

Τέλος, δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με το μήνυμα μας για την εξοικονόμηση νερού σε συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία του προγράμματος
Το τελευταίο μήνυμα της Μαίρη Πόππινς έφτασε τον Μάιο

Ποιος θα μπορούσε να της αρνηθεί;


Οι μικροί μας μαθητές έφεραν εις πέρας και την τελευταία τους αποστολή εκπληρώνοντας έτσι την επιθυμία τόσο της Μαίρη Πόππινς όσο και του Μάικλ και της Τζέιν
Εκείνη για να ευχαριστήσει τους μικρούς μας μαθητές, τους έστειλε βραβείο!
Ευχαριστούμε Μαίρη Πόππινς! Περάσαμε υπέροχα!

StemSkills eTwinning 2021-2022

1

 Το έργο “StemSkills-Escape room” υλοποιήθηκε στη σχολική χρονιά 2021-2022 με τη συμμετοχή 7 σχολείων και συγκεκριμένα του 7ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης (ιδρυτής), του Νηπιαγωγείου “ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας (συνιδρυτής), του 13ου Νηπιαγωγείο Κατερίνης, του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιάρτου, του Κέντρου Προσχολικής Αγωγής «Αθανασία Κυρεζή», του 1ο Νηπιαγωγείου Καστοριάς και του Gönüllü Hizmet Vakfı Aysel Öğücü Anaokulu από την Τουρκία.  Το έργο συνδυάστηκε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά την τρέχουσα σχολική χρονιά.  «Δέσαμε» λοιπόν τις βασικές θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων (“Ευ Ζην”, “Φροντίζω το Περιβάλλον”, “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”, “Δημιουργώ και Καινοτομώ”) σε μια ιστορία περιπέτειας και φαντασίας συνδυάζοντας τη με το παιχνίδι “Escape room” ή δωμάτιο διαφυγής (στο οποίο μια ομάδα παικτών ανακαλύπτει συνεργατικά στοιχεία, λύνει γρίφους και ολοκληρώνει εργασίες σε ένα ή περισσότερα δωμάτια, προκειμένου να προχωρήσει και να επιτύχει έναν συγκεκριμένο στόχο σε περιορισμένο χρόνο)  και την εκπαίδευση “Stem” ακρωνύμιο των Science-Technology-Engineering-Math προκειμένου να κινητοποιήσουμε και να εμπλέξουμε ενεργά τους μικρούς μας μαθητές βοηθώντας τους να αποκομίσουν όλα τα δυνατά οφέλη που προσφέρει το STEM, μα πάνω όλα να μάθουν παίζοντας.  

Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: Ο γνωστός Παλαιοντολόγος και Αρχαιολόγος κύριος Στεμ, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά,


 επισκέφτηκε ένα μισογκρεμισμένο κάστρο το οποίο του τράβηξε την προσοχή.


 Ανήσυχο πνεύμα όπως μας έχει δείξει μέχρι τώρα, θέλησε να μάθει την ιστορία του. Ρώτησε, έψαξε για κάποια ιστορική πηγή μα δεν βρήκε τίποτα. Αποφάσισε λοιπόν να ψάξει για να ανακαλύψει την ιστορία του.  Πήγαινε κάθε μέρα και το μελετούσε εξερευνώντας το σπιθαμή προς σπιθαμή. Καθώς λοιπόν παρατηρούσε το κάστρο ανακάλυψε, κρυμμένη μέσα στην πλούσια βλάστηση που αγκάλιαζε τον περίβολο του, μια αθέατη πύλη. 


Τραβώντας τον ασημένιο κρίκο της βρέθηκε σε έναν μακρύ διάδρομο που οδηγούσε σε μία αίθουσα. 

Στο κέντρο της αίθουσας, πάνω σε μια λευκή μαρμάρινη στήλη, ήταν τοποθετημένο ένα βιβλίο. Πάνω στο σκονισμένο δερμάτινο εξώφυλλο του έγραφε με χρυσά γράμματα: “Το βιβλίο με τα μυστικά”. Το άνοιξε γεμάτος περιέργεια και ενθουσιασμό και  ξεκίνησε να διαβάζει…”Εσύ που ανακάλυψες την αόρατη πύλη και κατάφερες να φτάσεις ως εδώ, είσαι ο εκλεκτός που θα αποκαλύψει το μυστικό του κάστρου. Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί, βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”. 


Ο κύριος Στεμ ήταν ενθουσιασμένος. Δεν έβλεπε την ώρα να λύσει το μυστήριο. Γύρισε σελίδα στο βιβλίο αλλά η επόμενη όπως και όλες οι άλλες ήταν λευκή. “Περίεργο” μονολόγησε. “Πρέπει να ζητήσω την βοήθεια των μικρών μου φίλων. Εκείνοι πάντα βρίσκουν την λύση”. Βγήκε γρήγορα από το κάστρο και έγραψε μια κάρτα. Μπορείτε να φανταστείτε που την έστειλε; Ναι σωστά μαντέψατε! Την έστειλε στους μικρούς μας μαθητές κι έτσι ξεκίνησε η νέα μας περιπέτεια!


Όπως ήταν αναμενόμενο, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο κάλεσμα του κυρίου Στεμ

Τον περίμεναν με ανυπομονησία, να στείλει τις πρώτες τους αποστολές. Και πράγματι τις έλαβαν πολύ σύντομα..

1ο Escape room-Ευ ζην

Μη βγάζοντας από το μυαλό του το βιβλίο με τα μυστικά ο κύριος Στεμ, αφού έστειλε την κάρτα στα παιδιά, αμέσως γύρισε το κάστρο. Διάβαζε και ξαναδιάβαζε τον γρίφο αλλά δεν μπορούσε να σκεφτεί τη λύση. “Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί. Βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”. Μα ποια πόρτα εννοούσε; Ποια δωμάτια;

Κοίταξε γύρω του με προσοχή. Δεν υπήρχε καμία πόρτα. Και τότε ξαφνικά ακούστηκε ένας θόρυβος σαν σύρσιμο. Γύρισε και είδε ένα ανοιχτό συρτάρι. Ένα κομμάτι χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε μέσα σε λάμψη. Το μήνυμα έλεγε: “Στα μαλλιά της το κρατεί και πρώτο πρέπει να βρεθεί”
Και πριν προλάβει καλά καλά να καταλάβει τι είχε συμβεί, μια μυστική πόρτα εμφανίστηκε μπροστά στα έκπληκτα μάτια του. Την άνοιξε και μπήκε μέσα
Ο κύριος Στεμ βρέθηκε σε μια μεγάλη αίθουσα με 4 πόρτες. Δοκίμασε να τις ανοίξει αλλά ήταν όλες κλειδωμένες. Τότε θυμήθηκε το με βιβλίο με τα μυστικά..”Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί..”. “Ναι!!!Αυτό είναι!!!” φώναξε ενθουσιασμένος. Το μήνυμα στο συρτάρι του έλεγε που να βρει ένα από τα κλειδιά “Στα μαλλιά της το κρατεί και πρώτο πρέπει να βρεθεί” Παιδιά μπορείτε να βοηθήσετε τον κύριο Στεμ να βρει το πρώτο κλειδί; Που νομίζετε ότι πρέπει να ψάξει;

Μπράβο το βρήκατε! Το πρώτο κλειδί είναι στο στέμμα της πριγκίπισσας!
Μπορείτε να βρείτε ποια πόρτα ανοίγει; Για κοιτάξτε λίγο πιο προσεκτικά…

Μπράβο παιδιά! Με τη βοήθεια σας κατάφερα να ανοίξω την πρώτη πόρτα! Για να δούμε τι θα βρω στο καινούργιο δωμάτιο!
 Στο δωμάτιο, όπως έλεγε κι ο γρίφος, βρήκε ένα κουτί, ένα σεντούκι. Ανοίγοντας το βρήκε ένα παλιό πάπυρο που έλεγε… Είστε έτοιμοι για τις πρώτες σας αποστολές; Πάμε!

Έτσι πήραμε λοιπόν τις πρώτες μας αποστολές οι οποίες ήταν:

Γνωρίζω το σώμα μου

Και σπεύσαμε να τις φέρουμε εις πέρας!

Τα μέρη του σώματος

Οι αριθμοί στο σώμα μου

Οι 5 αισθήσεις

Οι 5 αισθήσεις συνεργατικό παιχνίδι

Το συνεργατικό βιβλίο των 5 αισθήσεων

Υγιεινή των δοντιών
Οδοντοστοιχία

Αφίσα

Και η συνεργατική μας παρουσίαση με όλα τα σχολεία του έργου

Τα δάχτυλα των χεριών μας

Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια!
Τα όργανα του σώματος
Συνεργατικό με τα όργανα του σώματος

“Χτίζω” το δικό μου σώμα

Το επάγγελμα του γιατρού και της νοσοκόμας-Η γωνιά της τάξης που έγινε ιατρείο


Ολοκληρώνοντας την ενότητα γνωρίζω το σώμα μου συνεχίσαμε με την ενότητα της υγιεινής διατροφής. Οι αποστολές μας ήταν οι εξής:

Το πρωινό μου στο σχολείο
Το αγαπημένο μου φαγητό
Τα γεύματα της ημέρας

Beebot και υγιεινή διατροφή. Βοήθησε το ρομποτάκι να περάσει μόνο από τις υγιεινές τροφές

Κι επειδή νους υγιής εν σώματι υγιεί, η επόμενη ενότητα μας αφορούσε την άθληση. Οι αποστολές μας ήταν:
Χριστουγεννιάτικη ζούμπα



Ασκήσεις γιόγκα

Η επόμενη ενότητα αφορούσε την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι αποστολές μας ήταν:

Εγώ και το διαδίκτυο

Τι είναι οι προσωπικές πληροφορίες

Παίζω και μαθαίνω τι είναι ασφαλές και τι επικίνδυνο στο διαδίκτυο

Οι περιπέτειες του Πισί. 
Ο Πισί είναι ένας μικρός μας φίλος που αγνοεί τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και κάνει διαρκώς σφάλματα. Εμείς διαβάσαμε για τα παθήματα του και του δώσουμε τις κατάλληλες συμβουλές

Πλέον γνωρίζουμε τους κανόνες ασφαλείας

Η αφίσα μας

Το τέλος της θεματικής “Ευ ζην” συνέπεσε με τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία. Έτσι λάβαμε την αφορμή να την συμπεριλάβουμε.  Γνωρίσαμε τη γραφή braille των τυφλών και την νοηματική γλώσσα και τις χρησιμοποιήσαμε για να γράψουμε το αρχικό των ονομάτων μας

Φτιάξαμε το δικό μας αναπηρικό καροτσάκι για την κούκλα της τάξης μας που δεν έχει πόδι

Και το παζλ με το μήνυμα μας

Και το συνεργατικό παζλ με όλα τα σχολεία του έργου

Ειδοποιήσαμε τον κύριο Στεμ για την ολοκλήρωση των αποστολών του πρώτου δωματίου. Κι εκείνος…

2ο Escape Room-Φροντίζω το περιβάλλον


Ο κύριος Στεμ, γεμάτος χαρά για την επιτυχία των παιδιών, επέστρεψε στο βιβλίο με τα μυστικά. Όπως ακριβώς το περίμενε, μια καινούργια σελίδα είχε εμφανιστεί. Τι έλεγε; “Πράγματι εσύ είσαι ο εκλεκτός. Ανακάλυψες το πρώτο κομμάτι του χάρτη. Όμως έχεις ακόμα πολύ δρόμο. Κοίταξε γύρω σου προσεκτικά και θα βρεις κι άλλα μυστικά!”
Κοίταξε προς το ξύλινο έπιπλο. Το δεύτερο συρτάρι άνοιξε κι ένα ακόμα χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε όπως πριν λίγους μήνες. Το μήνυμα έλεγε: ” Τη δεύτερη τη μπότα να βάλω δεν μπορώ. Κάτι με εμποδίζει βοήθα να το βρω”
Για μια ακόμη φορά, ο κύριος Στεμ βρέθηκε στην αίθουσα με τις τέσσερις πόρτες. Οι τρεις ήταν ακόμα κλειδωμένες. Έπρεπε να βρει το κλειδί για την δεύτερη. Ήταν η σειρά των παιδιών να βοηθήσουν. Που έπρεπε να ψάξει ο κύριος Στεμ;
Οι μικροί μας μαθητές τα κατάφεραν και πάλι. Το δεύτερο κλειδί ήταν κρυμμένο στην…
….μπότα του ιππότη!
 Ναι αλλά ποια πόρτα άνοιγε;
 Πολύ σωστά!!!
Οι νέες μας ενότητες αποκαλύφθηκαν!

Οι πρώτες μας αποστολές για αυτή την θεματική ήταν:΄
Φυσικές Καταστροφές

Πριν και μετά το σεισμό
 
Πριν και μετά την έκρηξη του ηφαιστείου


Παιχνίδια

112

Beebot και σεισμός

Beebot και πυρκαγιά


Αιτίες μόλυνσης του Περιβάλλοντος

Οι αποστολές μας για αυτή την ενότητα ήταν:
Αιτίες μόλυνσης

Παιχνίδια στην τάξη

Συνεργατικό παιχνίδι με το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς

Συνεργατικό με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου


Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το περιβάλλον
Οι αποστολές μας ήταν:
Οι δράσεις μας

Καλές και κακές επιλογές

Το παραμύθι “Τι τρέχει στον βυθό” για την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της μόλυνσης της θάλασσας και το μήνυμα τους
Μαθαίνουμε τι σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειες και τι πρέπει να κάνουμε για να την πετύχουμε

Το οικολογικό μας αποτύπωμα

Και η συνεργατική μας αφίσα με το Νηπιαγωγείο από την Τουρκία
Συνεργατική αφίσα  με το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Αθανασία Κυρεζή”


Κλείσαμε την ενότητα δίνοντας την υπόσχεση μας στο περιβάλλον ότι πάντοτε θα το φροντίζουμε και θα το προστατεύουμε!

“Ξεκινώ από την αυλή του σχολείου μου”

 Οι αποστολές μας για αυτή την ενότητα ήταν:

Οι δράσεις μας

Ωραίες οι υποσχέσεις αλλά εμείς είπαμε να ξεκινήσουμε να τις εφαρμόζουμε στην πράξη. Ζητήσαμε την βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων που πάντοτε είναι στο πλευρό μας κι έγιναν μικρά θαύματα στο σχολείο μας. Έτσι:
Το σχολείο μας εξοπλίστηκε με κάδους ανακύκλωσης για πλαστικό, αλουμίνιο και χαρτί δωρεά της κυρίας Γούλα και του κυρίου Κλαζίδη τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!
Οι τάξεις μας γέμισαν πολύχρωμα λουλούδια! Εν όψη της άνοιξης αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν μικρό κήπο στην αυλή μας και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με χαρά

Ο κήπος μας ήταν κάπως έτσι…
Και με την παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και του κυρίου Δημήτρη έγινε έτσι!

Και τέλος οι ξύλινες φωλιές των πουλιών (δωρεά του Συλλόγου) βρήκαν τη θέση τους στα δέντρα της αυλής μας

Συνεργατικό παιχνίδι με την Zuhal

Συνεργατικό παιχνίδι με το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Αθανασία Κυρεζή”

Memory game

Συνεργατικό puzzle με όλα τα νηπιαγωγεία-συνεργάτες

Μετά από τόση δουλειά ο έπαινος αξίζει στα παιδιά και με το παραπάνω!!!

Και η τελευταία μας ενότητα για τη θεματική “Φροντίζω το Περιβάλλον” ήταν η γνωριμία με την πολιτισμική μας κληρονομιά. Επιλέξαμε να μελετήσουμε το κάστρο της περιοχής μας. Στη δική μας περίπτωση το κάστρο του Πλαταμώνα

Οι αποστολές μας ήταν:
Οι δράσεις μας

Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έψαξαν στο διαδίκτυο και μας έφεραν πλούσιο εποπτικό υλικό το οποίο με περηφάνια παρουσίασαν στους συμμαθητές τους!

Περιηγηθήκαμε εικονικά με το google earth στο υπέροχο κάστρο του Πλαταμώνα και το ζωγραφίσαμε

Μελετήσαμε το εποπτικό υλικό “Φημισμένα κάστρα”

“Χτίσαμε” τα δικά μας κάστρα με την εκπαιδευτική εφαρμογή toy theater η οποία ενθουσίασε τα παιδιά!

Αλλά και με μικρά
και μεγάλα τουβλάκια της τάξης μας
Ζωγραφίσαμε πριγκίπισσες και ιππότες, γίναμε βασιλιάδες και ιππότες και χτίσαμε το κάστρο της αυλής μας

Τέλος, είδαμε τα κάστρα των σχολείων συνεργατών μας και ανεβάσαμε τη δική μας παρουσίαση στο συνεργατικό βιβλίο “The castle of my city”

Ολοκληρώσαμε έτσι και τη δεύτερη θεματική “Φροντίζω το περιβάλλον”. Ο κύριος Στεμ μόλις το πληροφορήθηκε μας έστειλε μήνυμα για να μας δείξει ποια ήταν η δεύτερη ανταμοιβή

3ο Escape room- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Ο κύριος Στεμ, σίγουρος πια για την επιτυχία της αποστολής, έτρεξε να δει τι καινούργιο είχε γραφτεί στο βιβλίο με τα μυστικά. Τι έλεγε; ” Κι άλλο κομμάτι του μυστικού αποκαλύφθηκε. Βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο. Τώρα ξέρεις τη σειρά για να βρεις τα μυστικά. Έχεις όμως για βοηθούς, φίλους πολύτιμους μικρούς κι αν ποτέ τους χάσεις, τη δόξα να ξεχάσεις…”


Ο κύριος Στεμ χαμογέλασε με τα τελευταία λόγια. Δεν είχε κανένα σκοπό να χάσει τους μικρούς του φίλους. Κοίταξε προς το ξύλινο έπιπλο. Το τρίτο συρτάρι άνοιξε κι ένα ακόμα κομμάτι χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε. “Τρίτη μέρα θα βρεθεί της καρδιάς μου το κλειδί” έγραφε.

Επέστρεψε στη μεγάλη αίθουσα με τις πόρτες. Έπρεπε οι μικροί μας μαθητές να τον βοηθήσουν ακόμα μία φορά για να βρει το τρίτο κλειδί. Που έπρεπε να ψάξει;

Για τα παιδιά ήταν πανεύκολο. Μας πως δεν το είδε; Ήταν μπροστά στα μάτια του! Στην καρδιά του δράκου!

Και ποια πόρτα άνοιγε; Πανεύκολο και αυτό!
Οι νέες μας ενότητες αποκαλύφθηκαν!
Οι πρώτες μας αποστολές για αυτή τη θεματική ήταν για την ενότητα “Σχολικός Εκφοβισμός”
Οι δράσεις μας

Η συμμετοχή μας στη δράση “Μίλα τώρα” την οποία διοργανώνει το Χαμόγελο του παιδιού
Αφίσα “Όχι στη βία-Ναι στη φιλία”
Τι θα έκανες για να σταματήσει ο σχολικός εκφοβισμός

Παιχνίδι κώδικα “Stop Bullying”

Η συμμετοχή μας στο συνεργατικό βιβλίο

Η επόμενη ενότητα με τίτλο “Τα συναισθήματα μου-Τα συναισθήματα των άλλων” είχε τις ακόλουθες αποστολές:

Οι δράσεις μας

Πως αισθάνεσαι τώρα;

Τι μου προκαλεί θυμό


Συνεργατικό παιχνίδι με τη Zuhal- Θετικά και αρνητικά συναισθήματα

Συνεργατικό παιχνίδι με το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Αθανασία Κυρεζή”



“Ζωγραφίζω” συναισθήματα με πλαστελίνη και τα περιγράφω

Τι συναισθήματα βλέπεις στα πρόσωπα; Μπορείς να σκεφτείς τι νοιώθουν και γιατί;


Σχήματα και πρόσωπα
Μάντεψε πως αισθάνομαι

Οδήγησε το beebot στη χαρά, στη λύπη, στο θυμό, στην έκπληξη

Η ενότητα με τίτλο “Τα δικαιώματα των παιδιών” είχε τις παρακάτω αποστολές”

Οι δράσεις μας

Και η τελευταία ενότητα της θεματικής με τίτλο ” Σεβασμός στη διαφορετικότητα” είχε τις εξής αποστολές:

Οι δράσεις μας
Όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά παρ’ όλα αυτά όλοι είμαστε ίσοι!

Άτομα με αναπηρίες-Βοήθησε τον τυφλό να φτάσει στο σπίτι του αποφεύγοντας τα εμπόδια


Παιχνίδια

Με την ολοκλήρωση των ενοτήτων της 3η θεματικής λάβαμε νέο μήνυμα από τον κύριο Στεμ:

4ο Escape room-Δημιουργώ και καινοτομώ

Εκείνος επέστρεψε στο βιβλίο με τα μυστικά. Η καινούργια σελίδα έγραφε: “Άλλο ένα κομμάτι του μυστικού είναι στα χέρια σου. Οπλίσου με υπομονή και το μυστικό σύντομα θα αποκαλυφθεί!”
Ο καινούργιος γρίφος αποκαλύφθηκε για ακόμα μία φορά “Όλη μέρα χτίζει, τέσσερα κλειδιά αγγίζει”
Δεν πρόλαβε να μπει στην αίθουσα με τις τέσσερις πόρτες και τα παιδιά βρήκαν αμέσως που ήταν κρυμμένο το κλειδί..

“Ο παππούς, ο παππούς, αυτός έχει το τελευταίο κλειδί” φώναξαν όλα μαζί για να ακούσει ο κύριος Στεμ

Και είχαν δίκιο φυσικά. Είχαμε πλέον στα χέρια μας το κλειδί για την τελευταία πόρτα!

Χαμογελώντας ο κύριος Στεμ μπήκε στο δωμάτιο και βρήκε το μήνυμα μας
Η πρώτη μας ενότητα με τίτλο “Γνωρίζω τα επαγγέλματα” είχε τις εξής αποστολές:

Οι δράσεις μας
Μάντεψε τι επάγγελμα κάνω
Τι ταιριάζει με κάθε επάγγελμα

Συνεργατική δραστηριότητα ανά ομάδα στην τάξη

Παιχνίδια

Το επάγγελμα των γονιών μου

Το επάγγελμα του Πυροσβέστη

Το πυροσβεστικό μας όχημα με συνεργασία των παιδιών. Τα μισά “έχτιζαν” το όχημα με τουβλάκια και τα άλλα μισά έπλαθαν την πλαστελίνη για να φτιάξουν την πυροσβεστική αντλία
Κατασκευή ασθενοφόρου


Συνεργατικό διαδικτυακό παιχνίδι για τα επαγγέλματα(επαγγέλματα που σχετίζονται με την υγεία και επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή) με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου


Συνεργατικό με το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Αθανασία Κυρεζή”


Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω (πρώτη δράση)

                                                                   

Η δεύτερη θεματική μας με τίτλο “Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω” ξεκίνησε με μία μικρή παρουσίαση για τα επαγγέλματα του κύριου Στεμ. Οι αποστολές μας για αυτή την ενότητα ήταν:

Μας άρεσαν πάρα πολύ τα επαγγέλματα του κυρίου Στεμ. Για να κατανοήσουμε περισσότερα για την παλαιοντολογία  περιηγηθήκαμε εικονικά στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας Smitshonian και ξετρελαθήκαμε με το τμήμα της Παλαιοντολογίας και τα απολιθώματα τεράστιων δεινόσαυρων. Στο ερώτημα “Αν έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα στην Παλαιοντολογία και την Αρχαιολογία τι θα προτιμούσες;” οι περισσότεροι μαθητές μας διάλεξαν την Παλαιοντολογία. Άλλωστε είναι γνωστό ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας λατρεύουν τους δεινόσαυρους!

Έπειτα από την παρουσίαση των επαγγελμάτων του κύριου Στεμ ξαναδώσαμε στα παιδιά διαφοροποιημένο φύλλο εργασίας με το ίδιο ερώτημα. Πολλά από αυτά άλλαξαν την αρχική τους επιλογή και δήλωσαν ότι θέλουν να γίνουν Παλαιοντολόγοι. Άλλα πάλι έμειναν σταθερά στην αρχική τους επιλογή

Παιχνίδι με το beebot “Βοήθησε τον κύριο Στεμ να μαζέψει όλα τα εργαλεία που χρειάζεται για να τα χρησιμοποιήσει στην ανασκαφή”

Επιτραπέζιο με τα εργαλεία του Παλαιοντολόγου

Το μουσείο των δεινοσαύρων
Τα παιδιά είναι απίστευτα ευρηματικά και επιδέξια με τα τουβλάκια!

Αφού ολοκληρώσαμε όλες τι αποστολές ήρθε η σειρά του κυρίου Στεμ να μας δείξει την ανταμοιβή και να μας πει τι πρέπει να κάνουμε
Στο βιβλίο με τα μυστικά μήπως;

Πράγματι. Ο κύριος Στεμ επέστρεψε στο βιβλίο με τα μυστικά το οποίο έγραφε “Ήρθε η ώρα λοιπόν να αποκαλυφθεί το μυστικό μου. Διάβασε προσεκτικά τον χάρτη και θα βρεις το μέρος που είναι κρυμμένο. Σ’ ευχαριστώ ω ξένε! Τώρα όλοι θα μάθουν την ιστορία μου”

Ένωσε τα κομμάτια του χάρτη για να βρει το σημείο που έπρεπε να ψάξει
“Μα που βρίσκεται αυτό το δωμάτιο” Μονολόγησε. Και τότε κατάλαβε…
Τα παιδιά βλέποντας τις εικόνες κατάλαβαν και αυτά!
Μπράβο παιδιά! Ακριβώς στην αίθουσα αυτή είναι κρυμμένη ι ιστορία. Μα που ακριβώς;
Ο κύριος Στεμ τράβηξε το χαλάκι και βρήκε μια καταπακτή. Χωρίς να περιμένει ούτε λεπτό τράβηξε το ασημένιο κρίκο και τότε…
ένας πάπυρος αναδύθηκε από τα σκοτεινά βάθη του κάστρου…
Ο πάπυρος μας έδινε την τελευταία μας αποστολή. Να συνεργαστούμε και συνθέσουμε την ιστορία του κάστρου. Και τα καταφέραμε!!!!
Book titled 'StemSkills'

Read this book made on StoryJumper
Ο κύριος Στεμ ενθουσιασμένος μας έστειλε το τελευταίο του μήνυμα και τους επαίνους μας. Είμαστε εξαιρετικοί βοηθοί! Ευχαριστούμε κύριε Στεμ για αυτή την περιπέτεια!

3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ “Μικροί Μετεωρολόγοι”

 3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ

Υποενότητα: Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες, Γνωρίζω τα επαγγέλματα

Θεματική ενότητα: “Μικροί Μετεωρολόγοι” (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM)

Αριθμός εργαστηρίων: 3

Χρονική διάρκεια υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος

Με την εφαρμογή σχεδίων δραστηριοτήτων STEM/STEAM που βασίζονται σε πραγματικά προβλήματα, οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίλυση τους, χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μοντέλα με απλά υλικά συνδυάζοντας τα δημιουργικά με ρομποτικές διατάξεις. Εργάζονται με βάση μια διευρυμένη προσέγγιση των προβλημάτων, λαμβάνοντας υπόψη και τα θέματα της βιωσιμότητας και των επιπτώσεων των προτεινόμενων λύσεων. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, για το σχεδιασμό της λύσης με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις που τίθενται με μορφή προκλήσεων διερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα διαθέσιμα υλικά. Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους προσδιορίζοντας τα ισχυρά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες του σχεδιασμού, ενώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τις άλλες ομάδες αναπροσαρμόζουν τους σχεδιασμούς τους. Τέλος οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.

Το πρόγραμμα “Μικροί Μετεωρολόγοι”

Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες, προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητα τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινομένων με τις επιδράσεις τους στην κοινωνία και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους

1ο Εργαστήριο: Νέες Τεχνολογίες “Τι καιρό έχουμε σήμερα;”

Τα μαθησιακά προσδοκώμενα αποτελέσματα του 1ου εργαστηρίου είναι να μπορούν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία, να περιγράφουν τις μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα, να συνδέουν τον καιρό με καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, να” παίζουν” με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης και να κάνουν δικές τους συνθέσεις ( Tux Paint), να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα.

ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
 

ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΡΟΥΧΑ
ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
 
ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΜΟΤΙΒΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ TUX PAINT
 
 

2ο Εργαστήριο – Ρομποτική

 
Τα μαθησιακά προσδοκώμενα αποτελέσματα του 2ου εργαστηρίου είναι να μπορούν τα παιδιά να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και τις εργασίες των άλλων, να διερευνούν τον χώρο και να βελτιώνουν τις χωρικές δεξιότητες με προγραμματιζόμενα παιχνίδια. Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ομάδες τις καρτέλες με τα καιρικά φαινόμενα και στη συνέχεια “οδήγησαν” τον beebot.
ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ BEEBOT
 
 
Ο καιρός και πως αυτός επηρεάζει τις διατροφικές μας συνήθειες (τι τρώμε και τι πίνουμε το χειμώνα και τι το καλοκαίρι), τα ρούχα που φοράμε, το πως χτίζουμε τα σπίτια μας, ο καιρός στους πίνακες ζωγραφικής και τι καιρό κάνει σήμερα

3ο Εργαστήριο – STEM/ STEAM

Στόχος του 3ου εργαστηρίου είναι να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το κατάλληλο λογισμικό για να εκτελούν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. Επίσης, μέσω των μετεωρολογικών εργαλείων που θα κατασκευάσουν, θα διαπιστώσουν πως μετράμε τη βροχή και τον αέρα.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ

ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Περιμέναμε να δούμε λίγη βροχή τόση όση χρειάζεται για να μαζέψουμε λίγο νερό στα βροχόμετρα μας. Δυστυχώς είχαμε ψιχάλες αλλά όχι κανονική βροχή. Ένα απριλιάτικο απόγευμα έβρεξε λιγάκι και καταφέραμε να μαζέψουμε περίπου 1 εκατοστό νερό κι αυτό λασπωμένο. Βλέπετε ήρθε σκόνη από την Αφρική μας είπαν οι μετεωρολόγοι και το διαπιστώσαμε στα βροχόμετρα μας
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙΡΟΥ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το Σχολικό Έτος 2022-2023

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΝΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι αιτήσεις εγγραφών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2021-2022 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

 Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767).

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Οι ήδη εγγεγραμμένοι μαθητές (προνήπια 2021-2022) δεν χρειάζονται επανεγγραφή.
 
Τα δικαιολογητικά των εγγραφών θα γίνονται δεκτά καθημερινά από τις 12:10 έως τις 13:00 με την αυστηρή τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας