Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Ο σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμότατα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγαστή συνεργασία, την πολύτιμη βοήθεια και την απίστευτη προσφορά του!!!
Εκπαιδευτικό και οικοδομικό υλικό
Ο σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμότατα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγαστή συνεργασία, την πολύτιμη βοήθεια και την απίστευτη προσφορά του!!!
Εκπαιδευτικό και οικοδομικό υλικό

Φέτος ,για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά, το νηπιαγωγείο μας, συμμετείχε στο Διαπεριφερειακό Δίκτυο με δράσεις οι οποίες βοήθησαν τους μικρούς μας μαθητές να αντιληφθούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στον ψηφιακό κόσμο και να γνωρίσουν τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν προκειμένου να μένουν ασφαλείς. Ολοκληρώσαμε τις δράσεις με ένα συνοπτικό βίντεο όπου τα παιδιά ανακεφαλαιώνουν όλα όσα μάθαμε και με τη δημιουργία εφημερίδας.
4ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Θεματική: Κοινωνική ενσυναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
Αριθμός εργαστηρίων: 6
Χρονική διάρκεια: Απρίλιος- Μάιος
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίζεται σε τρεις άξονες:
Μιλήσαμε για τον τηλεφωνικό σεβασμό και τον αναπαραστήσαμε αλλά και πως μπορεί να νιώθει κάποιος που δεν τον σεβόμαστε όταν μιλάει (χρήση μικροφώνου-παιχνίδι).
Ανάγνωση και συζήτηση πάνω στο βιβλίο : ” Τι τρέχει στο βυθό;”

Το eTwinning έργο “Everything is possible even the impossible” (όλα είναι δυνατά ακόμα και τα αδύνατα) φράση που αποδίδεται στη γνωστή ηρωίδα Μαίρη Πόππινς της ομώνυμης σειράς βιβλίων, υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2021-2022 σε συνεργασία με νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Τουρκία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν αξίες όπως η φιλία, η καλοσύνη, η συνεργασία, η υγεία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προστασία του πλανήτη, μέσα από ιστορίες που οργάνωναν κάθε μήνα οι εκπαιδευτικοί του έργου ανά ζεύγη. Κάθε μήνα η Mary Poppins ζητούσε μία ιστορία από τα παιδιά με θετικό μήνυμα πλαισιωμένη με πλούσιο υλικό (διαδικτυακά παιχνίδια και δραστηριότητες, δράσεις κώδικα και ρομποτικής). Η πλοκή και οι δράσεις κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών από την αρχή μέχρι το τέλος του προγράμματος! Πριν ξεκινήσουμε το έργο γνωρίσαμε το eTwinning και ζωγραφίσαμε το λογότυπο του
Διαβάσαμε την ιστορία μας
Πως αισθανόμαστε σε κάποιος δεν μας φέρεται με καλοσύνη
Τον Δεκέμβριο έφτασε το επόμενο μήνυμα
Παίξαμε τα συνοδευτικά παιχνίδια
Τον Ιανουάριο, η Μαίρη Πόππινς μας έστειλε ένα καινούργιο αίτημα για ιστορία
Εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε τα μέρη της ιστορίας που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον

Το έργο “StemSkills-Escape room” υλοποιήθηκε στη σχολική χρονιά 2021-2022 με τη συμμετοχή 7 σχολείων και συγκεκριμένα του 7ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης (ιδρυτής), του Νηπιαγωγείου “ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας (συνιδρυτής), του 13ου Νηπιαγωγείο Κατερίνης, του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιάρτου, του Κέντρου Προσχολικής Αγωγής «Αθανασία Κυρεζή», του 1ο Νηπιαγωγείου Καστοριάς και του Gönüllü Hizmet Vakfı Aysel Öğücü Anaokulu από την Τουρκία. Το έργο συνδυάστηκε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά την τρέχουσα σχολική χρονιά. «Δέσαμε» λοιπόν τις βασικές θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων (“Ευ Ζην”, “Φροντίζω το Περιβάλλον”, “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”, “Δημιουργώ και Καινοτομώ”) σε μια ιστορία περιπέτειας και φαντασίας συνδυάζοντας τη με το παιχνίδι “Escape room” ή δωμάτιο διαφυγής (στο οποίο μια ομάδα παικτών ανακαλύπτει συνεργατικά στοιχεία, λύνει γρίφους και ολοκληρώνει εργασίες σε ένα ή περισσότερα δωμάτια, προκειμένου να προχωρήσει και να επιτύχει έναν συγκεκριμένο στόχο σε περιορισμένο χρόνο) και την εκπαίδευση “Stem” ακρωνύμιο των Science-Technology-Engineering-Math προκειμένου να κινητοποιήσουμε και να εμπλέξουμε ενεργά τους μικρούς μας μαθητές βοηθώντας τους να αποκομίσουν όλα τα δυνατά οφέλη που προσφέρει το STEM, μα πάνω όλα να μάθουν παίζοντας.
Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: Ο γνωστός Παλαιοντολόγος και Αρχαιολόγος κύριος Στεμ, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά,
επισκέφτηκε ένα μισογκρεμισμένο κάστρο το οποίο του τράβηξε την προσοχή.
Ανήσυχο πνεύμα όπως μας έχει δείξει μέχρι τώρα, θέλησε να μάθει την ιστορία του. Ρώτησε, έψαξε για κάποια ιστορική πηγή μα δεν βρήκε τίποτα. Αποφάσισε λοιπόν να ψάξει για να ανακαλύψει την ιστορία του. Πήγαινε κάθε μέρα και το μελετούσε εξερευνώντας το σπιθαμή προς σπιθαμή. Καθώς λοιπόν παρατηρούσε το κάστρο ανακάλυψε, κρυμμένη μέσα στην πλούσια βλάστηση που αγκάλιαζε τον περίβολο του, μια αθέατη πύλη.
Τραβώντας τον ασημένιο κρίκο της βρέθηκε σε έναν μακρύ διάδρομο που οδηγούσε σε μία αίθουσα.
Στο κέντρο της αίθουσας, πάνω σε μια λευκή μαρμάρινη στήλη, ήταν τοποθετημένο ένα βιβλίο. Πάνω στο σκονισμένο δερμάτινο εξώφυλλο του έγραφε με χρυσά γράμματα: “Το βιβλίο με τα μυστικά”. Το άνοιξε γεμάτος περιέργεια και ενθουσιασμό και ξεκίνησε να διαβάζει…”Εσύ που ανακάλυψες την αόρατη πύλη και κατάφερες να φτάσεις ως εδώ, είσαι ο εκλεκτός που θα αποκαλύψει το μυστικό του κάστρου. Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί, βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”.
Ο κύριος Στεμ ήταν ενθουσιασμένος. Δεν έβλεπε την ώρα να λύσει το μυστήριο. Γύρισε σελίδα στο βιβλίο αλλά η επόμενη όπως και όλες οι άλλες ήταν λευκή. “Περίεργο” μονολόγησε. “Πρέπει να ζητήσω την βοήθεια των μικρών μου φίλων. Εκείνοι πάντα βρίσκουν την λύση”. Βγήκε γρήγορα από το κάστρο και έγραψε μια κάρτα. Μπορείτε να φανταστείτε που την έστειλε; Ναι σωστά μαντέψατε! Την έστειλε στους μικρούς μας μαθητές κι έτσι ξεκίνησε η νέα μας περιπέτεια!
Τον περίμεναν με ανυπομονησία, να στείλει τις πρώτες τους αποστολές. Και πράγματι τις έλαβαν πολύ σύντομα..
Μη βγάζοντας από το μυαλό του το βιβλίο με τα μυστικά ο κύριος Στεμ, αφού έστειλε την κάρτα στα παιδιά, αμέσως γύρισε το κάστρο. Διάβαζε και ξαναδιάβαζε τον γρίφο αλλά δεν μπορούσε να σκεφτεί τη λύση. “Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί. Βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”. Μα ποια πόρτα εννοούσε; Ποια δωμάτια;
Έτσι πήραμε λοιπόν τις πρώτες μας αποστολές οι οποίες ήταν:
Γνωρίζω το σώμα μου
Ολοκληρώνοντας την ενότητα γνωρίζω το σώμα μου συνεχίσαμε με την ενότητα της υγιεινής διατροφής. Οι αποστολές μας ήταν οι εξής:
Το τέλος της θεματικής “Ευ ζην” συνέπεσε με τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία. Έτσι λάβαμε την αφορμή να την συμπεριλάβουμε. Γνωρίσαμε τη γραφή braille των τυφλών και την νοηματική γλώσσα και τις χρησιμοποιήσαμε για να γράψουμε το αρχικό των ονομάτων μας
Ο κύριος Στεμ χαμογέλασε με τα τελευταία λόγια. Δεν είχε κανένα σκοπό να χάσει τους μικρούς του φίλους. Κοίταξε προς το ξύλινο έπιπλο. Το τρίτο συρτάρι άνοιξε κι ένα ακόμα κομμάτι χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε. “Τρίτη μέρα θα βρεθεί της καρδιάς μου το κλειδί” έγραφε.
Η ενότητα με τίτλο “Τα δικαιώματα των παιδιών” είχε τις παρακάτω αποστολές”
Και η τελευταία ενότητα της θεματικής με τίτλο ” Σεβασμός στη διαφορετικότητα” είχε τις εξής αποστολές:
Με την ολοκλήρωση των ενοτήτων της 3η θεματικής λάβαμε νέο μήνυμα από τον κύριο Στεμ:
“Ο παππούς, ο παππούς, αυτός έχει το τελευταίο κλειδί” φώναξαν όλα μαζί για να ακούσει ο κύριος Στεμ
Read this book made on StoryJumper
Ο κύριος Στεμ ενθουσιασμένος μας έστειλε το τελευταίο του μήνυμα και τους επαίνους μας. Είμαστε εξαιρετικοί βοηθοί! Ευχαριστούμε κύριε Στεμ για αυτή την περιπέτεια!
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ
Υποενότητα: Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες, Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Θεματική ενότητα: “Μικροί Μετεωρολόγοι” (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM)
Αριθμός εργαστηρίων: 3
Χρονική διάρκεια υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος
Με την εφαρμογή σχεδίων δραστηριοτήτων STEM/STEAM που βασίζονται σε πραγματικά προβλήματα, οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίλυση τους, χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μοντέλα με απλά υλικά συνδυάζοντας τα δημιουργικά με ρομποτικές διατάξεις. Εργάζονται με βάση μια διευρυμένη προσέγγιση των προβλημάτων, λαμβάνοντας υπόψη και τα θέματα της βιωσιμότητας και των επιπτώσεων των προτεινόμενων λύσεων. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, για το σχεδιασμό της λύσης με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις που τίθενται με μορφή προκλήσεων διερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα διαθέσιμα υλικά. Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους προσδιορίζοντας τα ισχυρά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες του σχεδιασμού, ενώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τις άλλες ομάδες αναπροσαρμόζουν τους σχεδιασμούς τους. Τέλος οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.
Το πρόγραμμα “Μικροί Μετεωρολόγοι”
Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες, προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητα τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινομένων με τις επιδράσεις τους στην κοινωνία και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους
1ο Εργαστήριο: Νέες Τεχνολογίες “Τι καιρό έχουμε σήμερα;”
Τα μαθησιακά προσδοκώμενα αποτελέσματα του 1ου εργαστηρίου είναι να μπορούν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία, να περιγράφουν τις μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα, να συνδέουν τον καιρό με καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, να” παίζουν” με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης και να κάνουν δικές τους συνθέσεις ( Tux Paint), να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα.
ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ
3ο Εργαστήριο – STEM/ STEAM
Στόχος του 3ου εργαστηρίου είναι να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το κατάλληλο λογισμικό για να εκτελούν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. Επίσης, μέσω των μετεωρολογικών εργαλείων που θα κατασκευάσουν, θα διαπιστώσουν πως μετράμε τη βροχή και τον αέρα.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ
Οι αιτήσεις εγγραφών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2021-2022 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767).
Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.