Among the stars

CE B5 CF 81 CE BC CE B7 CF 82 1

Το πρόγραμμα eTwinning “Among the stars” υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και νηπιαγωγείων από την Ελλάδα και την Ιταλία και ιδρυτές του έργου τα σχολεία ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας και το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης
Με τη βοήθεια του Πάξι, της μασκότ της ESA KIDS (Ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία) τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Τα μέλη του έργου χωρισμένα σε ζευγάρια αναλάμβαναν ένα πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος και δημιουργούσαν εποπτικό υλικό, παιχνίδια και συνεργατικές δραστηριότητες για όλα τα μέλη του έργου 
Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον Πάξι, τον μικρό εξωγήινο που ταξιδεύει στο πλανητικό μας σύστημα και θα ήθελε πολύ να μας μιλήσει για τις περιπέτειες του και να μας γνωρίσει τους πλανήτες
 

Μετά τη γνωριμία, τα παιδιά θέλησαν κι εκείνα με τη σειρά τους να γνωρίσουν τον πλανήτη μας στον Πάξι. Ζωγράφισαν λοιπόν τι θα ήθελαν να του δείξουν

Έπαιξαν με τα εκπαιδευτικά παιχνίδια της πλατφόρμας ESA KIDS-games. Ιδιαίτερη αδυναμία έδειξαν στη ζωγραφική

Ο Πάξι τους εντυπωσίασε τόσο ώστε “τρύπωσε” στις ελεύθερες ζωγραφιές τους

Τα παιδιά ζήτησαν να τον χρωματίσουν και στις προτεινόμενες ζωγραφιές της ESA KIDS
Ήρθε λοιπόν η ώρα ο Πάξι να μας γνωρίσει τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ο Νοέμβριος ήταν ο μήνας του πρώτου πλανήτη, του πιο κοντινού στον ήλιο, του Ερμή

1. ΕΡΜΗΣ

Οι δράσεις που είχαμε να υλοποιήσουμε για τον Ερμή ήταν:

Γνωρίσαμε τον πλανήτη Ερμή
Μάθαμε ότι πήρε το όνομα του από τον αγγελιοφόρο των 12 θεών του Ολύμπου τον Ερμή

Παίξαμε παιχνίδια
Memory

Puzzle

Λαβύρινθος

Συνεργατική τρίλιζα με το ICS G.Solari di Loreto της Ιταλίας και τα παιδιά της κυρίας Σίλβια 
Τρίλιζα και στην τάξη

Βοηθήσαμε τον Πάξι να ξεκινήσει από τη γη και να φτάσει στον Ερμή αλλάζοντας κάθε φορά τη διαδρομή

Μάθαμε πως η επιφάνεια του Ερμή έχει πάρα πολλούς κρατήρες από την πτώση μετεωριτών και προσπαθήσαμε να την αναπαραστήσουμε. Σε ένα δίσκο με αλεύρι ρίξαμε κόκκους καφέ από ψηλά προσπαθώντας να καταλάβουμε τη δημιουργία των κρατήρων. 
Πήραμε μέρος στο διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα “Ο πλανήτης Ερμής” ψηφίζοντας τη ζωγραφιά που θα μας εκπροσωπούσε

Τέλος, ηχογραφήσαμε τη λέξη Ερμής στα Ελληνικά και Mercurio στα Ιταλικά
2. ΑΦΡΟΔΙΤΗ

Ο Δεκέμβριος ήταν ο μήνας της Αφροδίτης, του δεύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος σε σχέση με την απόσταση του από τον ήλιο. Οι δράσεις που έπρεπε να υλοποιήσουμε ήταν:
Είδαμε τη σχετική παρουσίαση που ετοίμασαν οι συνεργάτες μας. Μάθαμε ότι είναι ο πιο λαμπερός πλανήτης αλλά και ο πιο ζεστός. Το μέγεθος της Αφροδίτης είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της γης και γι’ αυτό πολλές φορές την αποκαλούν “αδερφή” ή “δίδυμη” της γης. Πήρε το όνομα της από την θεά της ομορφιάς, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, τη θεά Αφροδίτη

Προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την επιφάνεια της

Είδαμε έργα τέχνης με θέμα τη θεά Αφροδίτη και φιλοτεχνήσαμε τα δικά μας

Συνεργαστήκαμε σε ομάδες για να φτιάξουμε με οδοντογλυφίδες και πλαστελίνη διαστημόπλοια τριών ορόφων τα οποία να μπορούν να σταθούν όρθια. Δεν ήταν εύκολο. Μετά από πολλές προσπάθειες τα καταφέραμε!
Δώσαμε στα διαστημόπλοια μας ένα όνομα της αρεσκείας μας και ζωγραφίσαμε τα συμπεράσματα μας 
Πύραυλος στο ελεύθερο παιχνίδι με οικοδομικό υλικό της τάξης

Υλοποιήσαμε δραστηριότητες κώδικα για τον Ερμή

και για την Αφροδίτη

Συνεργαστήκαμε με το νηπιαγωγείο ICS G.Solari di Loreto της Ιταλίας και τα παιδιά της κυρίας Καρμέλα στο διαδικτυακό παιχνίδι “Χτίσε έναν εξωγήινο”. 

Και με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου και τα παιδιά της κυρίας Μαρίνας

Φύλλα εργασίας

3. ΓΗ
Τον Ιανουάριο μιλήσαμε για τον δικό μας πλανήτη τη Γη
Οι δράσεις που έπρεπε να υλοποιήσουμε ήταν:

Είδαμε την παρουσίαση που ετοίμασαν οι συνεργάτες. Αν και ζούμε στη Γη διαπιστώσαμε πως δεν γνωρίζουμε και πολλά για τον πλανήτη μας
Presentation-Παρουσίαση

Reproduce the sound of earth
Μάθαμε πως η γη έχει τον δικό της ήχο! 
Προσπαθήσαμε να τον αναπαράγουμε με τα μουσικά όργανα της τάξης. Δεν μας ικανοποίησε το αποτέλεσμα και έτσι χρησιμοποιήσαμε ένα μπαλόνι! Αφού το φουσκώσαμε πιέσαμε το στόμιο του αφήνοντας σιγά σιγά τον αέρα να βγει και τα καταφέραμε!

3d earth
Με υλικά της τάξης μας δημιουργήσαμε μια τρισδιάστατη κατασκευή του πλανήτη μας

Σε χάρτινα πιάτα ρίξαμε τέμπερες και κλείσαμε κάθε πιάτο σε ένα πλαστικό σακουλάκι. Κάθε παιδί με τα δάχτυλα του άπλωνε τα χρώματα έτσι ώστε το δημιούργημα του να μοιάζει με την επιφάνεια της γης

Online games-Διαδικτυακά παιχνίδια

Fairy tale- Παραμύθι
Συνεργαστήκαμε με τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία του έργου και δημιουργήσαμε ένα παραμύθι με θέμα τη Γη μας, με τη μορφή σκυταλοδρομίας

Code activities- Δραστηριότητες κώδικα

Συνδεθήκαμε διαδικτυακά με τα σχολεία συνεργάτες και αφού φορέσαμε τις μάσκες μας χορέψαμε ακούγοντας το τραγούδι της γης!
Worksheets-Φύλλα εργασίας

4. ΑΡΗΣ
Ο Φεβρουάριος ήταν αφιερωμένος στον τέταρτο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, τον Άρη
Οι δράσεις μας για αυτό τον μήνα ήταν

Presentation-Παρουσίαση

Worksheets-Φύλλα εργασίας

Code activity-Δραστηριότητα κώδικα

Collaborative activity-Συνεργατική δραστηριότητα (ανασύνθεση της εικόνας του θεού Άρη)
Games-Παιχνίδια

Art-Make an alien mask/Τέχνη-Φτιάξε μια μάσκα εξωγήινου

Ο Μάρτιος ήταν ο μήνας στον οποίο ασχοληθήκαμε με 2 πλανήτες αυτή τη φορά. Με τον Δία και τον Κρόνο

5. ΔΙΑΣ
Οι δράσεις μας για τον πλανήτη Δία ήταν:
Presentation-Παρουσίαση

Sounds of Jupiter-Οι ήχοι του Δία

Drawing and worksheets-Ζωγραφιές και φύλλα εργασίας

Κατασκευή 

Experiment-Πείραμα
Προσπάθησε να αναπαραστήσεις τις καταιγίδες του Δία
Collaborative activities-Συνεργατικές δράσεις
Παίξαμε με το σχολείο ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας και τα παιδιά της κυρίας Σοφίας
Ευχαριστούμε κι εμείς με τη σειρά μας τα παιδιά της κυρίας Μαρίνας Ρούμπα από το(ΠΑΠΙΓΚΟ- ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ)

Jupiter in Mythology-Ο Δίας στη μυθολογία
Γνωρίσαμε για τον ρόλο του Δία στη μυθολογία. 
Δημιουργήσαμε το δικό μας έργο τέχνης και φτιάξαμε το μουσείο του Δία

Songs-Let’s dance with Jupiter-Τραγούδια-Ας χορέψουμε το τραγούδι του Δία

Online games-Διαδικτυακά παιχνίδια

Code activities-Δραστηριότητες κώδικα

6. ΚΡΟΝΟΣ

Οι δράσεις μας για τον Κρόνο ήταν:

Presentation-Παρουσίαση

Mythology-Μυθολογία
Worksheets-Φύλλα εργασίας

Collaborative game-Συνεργατικό παιχνίδι
Παίξαμε τρίλιζα με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου και τα παιδιά της κυρίας Μαρίνας
Ευχαριστούμε τα παιδιά της κυρίας Μαρίνας από τα Ιωάννινα ,για το συνεργατικό παιχνίδι.

Code activity-Δραστηριότητα κώδικα

Online games-Διαδικτυακά παιχνίδια
Board game-Επιτραπέζιο παιχνίδι

Mission-Αποστολή
“Κατασκευάστε τον πλανήτη Κρόνο με υλικά της τάξης σας”

Song-Το τραγούδι του Κρόνου

Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας του ήλιου και της σελήνης
ΗΛΙΟΣ

Οι δράσεις μας για τον ήλιο ήταν:
-Παρουσίαση του ήλιου
-Μύθοι για τον ήλιο
Ο μύθος του Φαέθοντα
Ο Βοριάς και ο Ήλιος
-Δραστηριότητα Τέχνης
-Πείραμα (Δημιουργία ηλιακού φούρνου, τα χρώματα της ίριδας με cd)
-Φύλλα εργασίας
-Δράση με το beebot
-Δημιουργία μασκότ
-Συνεργατική δράση-Ο χαιρετισμός του ήλιου
Εννοιολογικός χάρτης “Τι ξέρω για τον ήλιο”

Ξεκινήσαμε την ενότητα ανιχνεύοντας τις υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών





Παρουσίαση του ήλιου

Μύθοι για τον ήλιο


Ο μύθος του Φαέθοντα

Ο βοριάς και ο ήλιος


Διηγηθήκαμε στα παιδιά τον μύθο χωρίς όμως να φτάσουμε στην κατάληξη που είχε το στοίχημα μεταξύ του βοριά και του ήλιου. Ζητήσαμε να ψηφίσουν ποιος νομίζουν ότι τελικά βγήκε νικητής και στη συνέχεια ζωγράφισαν και αιτιολόγησαν την απάντηση τους. Ολοκληρώσαμε τον μύθο και τα παιδιά έλεγξαν τις απαντήσεις που είχαν δώσει. Η πλειοψηφία δήλωσε πως ο ήλιος θα κέρδιζε το στοίχημα και θα έκανε τον άνθρωπο να βγάλει το παλτό του.

Καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών μας σε συνεργατικό online βιβλίο στο story jumper

Τέχνη

Με τέμπερες τα παιδιά δημιουργήσαν την επιφάνεια του ήλιου

Πειράματα

Δημιουργία ηλιακού φούρνου
Περιμένουμε μια ηλιόλουστη μέρα για να τον δοκιμάσουμε. Θα καταφέρει να ζεστάνει το φαγητό μας ή μήπως όχι;

Τα χρώματα της ίριδας με cd


Με τη βοήθεια ενός cd και ενός φακού καταφέραμε να προκαλέσουμε την ανάλυση του φωτός (το οποίο αναγνωρίζουμε ως “λευκό”) και να δούμε τα χρώματα της ίριδας που το αποτελούν

Φύλλα εργασίας


Παιχνίδια

Η μασκότ μας για τον ήλιο


Συνεργατικό παιχνίδι
Συνεργατικό παιχνίδι με τα παιδιά της κυρίας  Άμπρα από την Ιταλία. Βάζω τις εικόνες (ημέρα-νύχτα) 
στην σωστή πλευρά.
Beebot και ήλιος

Βοήθησε τον αστροναύτη να φτάσει στον ήλιο αποφεύγοντας τα εμπόδια

Ο χαιρετισμός του ήλιου

Κλείσαμε την ενότητα του ήλιου με online συνάντηση με τα παιδιά του ICS G. Solari di Loreto και την κυρία Agnese. Τα παιδιά αναπαράστησαν τις κινήσεις του ήλιου από τη δύση μέχρι την ανατολή
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ
Συνεργατικό παιχνίδι με το ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας και την κυρία Francesca

Τέλος καταγράψαμε τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις για τον ήλιο σε νέο εννοιολογικό χάρτη

Μάθαμε λοιπόν πως ο ήλιος είναι αστέρας και όχι πλανήτης. Είναι απαραίτητος για τη ζωή στον πλανήτης μας. Ο ήλιος είναι το κέντρο του ηλιακού μας συστήματος ενώ γύρω του περιστρέφονται όλοι οι πλανήτες που γνωρίσαμε.

ΣΕΛΗΝΗ

Οι δράσεις μας για τη Σελήνη ήταν:
  • Παρουσίαση και βίντεο για τις φάσεις της σελήνης και την πρώτη προσελήνωση του Apollo 11
  • Πείραμα
  • Παιχνίδια
  • Συνεργατική δράση
  • Δραστηριότητα κώδικα
  • Τραγούδι
  • Φύλλα εργασίας
Παρουσίαση και βίντεο

Ήλιος-Γη-Φεγγάρι


Πείραμα

Φουσκώσαμε ένα μπαλόνι και το στερεώσαμε σε ένα κομμάτι από καλαμάκι περασμένο σε σπάγγο. Ζητήσαμε από τα παιδιά να προβλέψουν τι θα συμβεί αν χωρίς να το δέσουμε το αφήσουμε ελεύθερο. Τα περισσότερα παιδιά πρόβλεψαν ότι το μπαλόνι θα σκάσει ή ότι θα πέσει κάτω. Πραγματοποιήσαμε το πείραμα και διαπιστώσαμε ότι το μπαλόνι “πετάχτηκε” σαν πύραυλος πάνω στο σκοινί. Τα παιδιά έλεγξαν τις απαντήσεις που είχαν δώσει στο φύλλο εργασίας και διαπίστωσαν αν είχαν προβλέψει σωστά ή όχι. Στη συνέχεια προσπάθησαν να εξηγήσουν σε τι οφείλεται η κίνηση του μπαλονιού

Συμπέρασμα από το πείραμα το μπαλόνι έφυγε σαν πύραυλος γιατί είχε αέρα μέσα.

Παιχνίδια


“Ξεχώρισε τους πλανήτες από τα αστέρια”


Τραγούδι

“Όταν το φεγγάρι έχει πόνο στον λαιμό”

Φύλλα εργασίας

Δραστηριότητα κώδικα με την βοήθεια (beebot) μελισσούλα.

Προγραμματίζω το beebot να εκτελέσει τις εντολές (διαδρομή) για να φτάσει ο αστροναύτης,και ο πάξι ο ήρωας μας , στο φεγγάρι αφού περάσει από τα αστέρια.

Καταγραφή των διαδρομών στο χαρτί.

Και στον υπολογιστή

Χορός

Κλείσαμε την ενότητα της σελήνης χορεύοντας το τραγούδι  “Sun, moon and stars”
Ο Μάιος είναι ο μήνας των τελευταίων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, του Ουρανού και του Ποσειδώνα

Οι δράσεις που πρόκειται να υλοποιήσουμε είναι:
  •  Γνωριμία με τους πλανήτες
  • Δραστηριότητα κώδικα
  • Πείραμα 
  • Δράση μηχανικής
  •  Διαδικτυακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Σχετικά φύλλα εργασίας
Γνωριμία με τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα

Δραστηριότητα κώδικα
“Οδήγησε το beebot σύμφωνα με τον κώδικα που βλέπεις. Σε ποιον πλανήτη θα προσγειωθεί;”
Φύλλο εργασίας
“Οδήγησε τον πύραυλο στον πλανήτη Ουρανό αποφεύγοντας τα εμπόδια”

Πείραμα

Ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας είναι δύο γίγαντες πλανήτες που εκτός από πάγο αποτελούνται από αέρια όπως το ήλιο, το υδρογόνο και το μεθάνιο. Το αέριο που ονομάζεται μεθάνιο είναι αυτό που τους δίνει το μπλε χρώμα τους. Για να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται τα σύννεφα σε αυτούς του γιγάντιους πλανήτες, πραγματοποιήσαμε το παρακάτω πείραμα. Τα παιδιά κατέγραψαν τις υποθέσεις τους πριν την εκτέλεση του και στη συνέχεια κατέγραψαν τις διαπιστώσεις τους
Δραστηριότητα μηχανικής

Σεληνάκατος

Η αποστολή που έπρεπε να φέρουν εις πέρας ήταν να κατασκευάσουν μία σεληνάκατο με τέτοιο τρόπο ώστε όταν την ρίξουν από ψηλά να μην “πεταχτεί” ο αστροναύτης και κινδυνέψει. Τα παιδιά χωρισμένα σε τρεις ομάδες, συνεργάστηκαν ώστε να κατασκευάσουν μία σεληνάκατο η οποία θα κατεβάσει με ασφάλεια τον αστροναύτη στο φεγγάρι. Προτού ξεκινήσουμε, πήραμε δύο χαρτιά ίδιου μεγέθους, τσαλακώσαμε σε μπάλα το ένα και αφήσαμε το άλλο όπως ήταν. Ζητήσαμε από τα παιδιά να προβλέψουν, αν τα ρίξουμε στο πάτωμα ποιο από τα δύο θα πέσει πιο αργά. Διαπιστώσαμε ότι το ίσιο χαρτί έπεσα πιο αργά και πιο μαλακά. Γιατί όμως συνέβη αυτό; Γιατί το χαρτί με τη μεγάλη επιφάνεια δημιούργησε μεγαλύτερη αντίσταση του αέρα. Ώστε για να προσγειωθεί αργά και με ασφάλεια η σεληνάκατος μας χρειάζεται να έχει μεγάλη επιφάνεια. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε ως βάση της κατασκευής μας χάρτινα πιάτα. Επίσης χρησιμοποιήσαμε ένα μικρό πλαστικό ποτήρι, χαρτοταινία, καλαμάκια και πλαστελίνη. Στο ρόλο του αστροναύτη ένα μικρό μπαλάκι από φελιζόλ. Αφού τελείωσαν τις κατασκευές τους, έριξαν τη σεληνάκατο τους από ψηλά. Διαπίστωσαν πως έπεσε μαλακά στο πάτωμα και το μπαλάκι έμεινε στη θέση τους. Ο αστροναύτης προσγειώθηκε με ασφάλεια! 
Αφού ολοκληρώσαμε τη γνωριμία μας με όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος αναρωτηθήκαμε, αν ήμασταν αστροναύτες ποιο πλανήτη θα θέλαμε να επισκεφτούμε;
Διαδικτυακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
Παζλ “Ουρανός και Ποσειδώνας”
“Αντιστοίχισε το όνομα με τον πλανήτη”
“Τοποθέτησε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος στη σωστή σειρά”

Φύλλα εργασίας

Το στέμμα του ηλιακού συστήματος

Η τελευταία συνεργατική δραστηριότητα ήταν η τοποθέτηση των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος στη σωστή σειρά 

Και online τραγούδι και χορός μεταξύ όλων των μαθητών του έργου. Λίγο πριν εξερευνούσαμε τον ουρανό με το τηλεσκόπιο της τάξης μας. Οι μικροί μας μαθητές ήταν σίγουροι πως “εντόπισαν” τον Δία, τον Κρόνο και τον Ουρανό!

Η συνάντηση μας είχε απόλυτη επιτυχία! Καλό καλοκαίρι παιδιά! Περάσαμε υπέροχα μαζί σας!

Ολοκληρώσαμε τις δράσεις του έργου με την αξιολόγηση του από τους μαθητές ατομικά
και απονομή βραβείου για την εξερεύνηση του ηλιακού μας συστήματος!


Nibble your STEAM path

Untitled 2

 

Το eTwinning έργο”Nibble your STEAM path” υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 σε συνεργασία με νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και την Ισπανία. Ιδρύτριες του έργου ήταν η Ευανθία Παναγή από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ανάγειας Κύπρου και η Δήμητρα Αγγελουδάκη από το 7ο Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας Κρήτης. Το έργο βασίστηκε στο παιδικό βιβλίο “Nibbles, the book monster” της Emma Yarlett το οποίο κυκλοφορεί και στα ελληνικά με τίτλο “Αστέρης, ο ζωηρός βιβλιοφάγος” Ο Nibbles ή Αστέρης λοιπόν είναι ένα μικρό κίτρινο τερατάκι το οποίο λατρεύει να τρώει….βιβλία. Έχει δραπετεύσει από το βιβλίο του και μπήκε να μασουλήσει άλλες ιστορίες. Οι μικροί μας μαθητές  ταξιδεύοντας για να βρουν το κίτρινο τερατάκι, ανακαλύπτουν “νόστιμα” βιβλία και μαθαίνουν να τα αγαπούν. Ο Nibbles  έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν πλήθος παιδικών βιβλίων, να αναπτύξουν τη γλώσσα, τη φαντασία και τις γνωστικές τους δεξιότητες σε συνδυασμό με δράσεις STEM και δραστηριότητες κώδικα και ρομποτικής.

Εισαγωγή στο έργο


Ξεκινήσαμε το έργο διαβάζοντας το βιβλίο “Αστέρης-Ο μικρός βιβλιοφάγος” και γνωρίζοντας τον κεντρικό χαρακτήρα, το μικρό κίτρινο τερατάκι

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία! Ζωγράφισαν τον Αστέρη οργανωμένα αλλά και αυθόρμητα!


Μασκότ του έργου
Η γιαγιά ενός μικρού μας μαθητή ανέλαβε να μας φτιάξει το μικρό τερατάκι για να το χρησιμοποιήσουμε ως μασκότ της τάξης μας. Το αποτέλεσμα καταπληκτικό! Τα παιδιά μόλις τον είδαν για πρώτη φορά, αυθόρμητα έφτιαξαν με το οικοδομικό υλικό της τάξης ένα κλουβί και τον έκλεισαν μέσα “για να μην μας φάει τα βιβλία!”

Δεν κινδυνεύουμε πια!
Ευρωπαϊκή εβδομάδα του κώδικα -Eu Code Week 2022

Η πρώτη συνεργατική δράση μεταξύ των συνεργατών του έργου πραγματοποιήθηκε με τη συλλογική συμμετοχή μας στην εβδομάδα του κώδικα με την δραστηριότητα: Nibble your STEAM path

Τα παραμύθια που “καταβρόχθισε” ο Αστέρης
Αφορμή για να ξεκινήσουμε τις δράσεις μας στάθηκε ένα μήνυμα του Αστέρη που έφτασε στην τάξη μας. “Παιδιά επισκέφτηκα το παραμύθι “Η Χρυσομαλλούσα” και τα έκανα μαντάρα! Χρειάζομαι τη βοήθεια σας! Θα πρέπει να ολοκληρώσετε ορισμένες προκλήσεις προκειμένου να επανορθώσω. Τι λέτε; Θα με βοηθήσετε;”

Αχ καημένε Αστέρη! Πως έμπλεξες έτσι; Φυσικά και θα βοηθήσουμε!!!
Κι έφτασε η ώρα για τις προκλήσεις μας
Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΥΣΑ
1η STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) Πρόκληση
“Φτιάξτε για την Χρυσομαλλούσα ένα κρεβάτι το οποίο θα είναι τόσο γερό ώστε να αντέξει το βάρος της και τόσο μεγάλο ώστε να ταιριάζει στο ύψος της”
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες. Για κάθε ομάδα τυπώσαμε την προτεινόμενη χάρτινη Χρυσομαλλούσα και κολλήσαμε κέρματα στο πίσω μέρος του χαρτιού ώστε να γίνει πιο βαριά. 

Τα παιδιά έψαξαν στην τάξη και πρότειναν τα υλικά τα οποία θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή του κρεβατιού
Σε κάθε ομάδα δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο τα μέλη της έπρεπε να καταγράψουν κατόπιν συνεργασίας και ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων, ποια υλικά θα χρησιμοποιούσαν και πως φαντάζονταν το σχεδιασμό του κρεβατιού.

Στη συνέχεια οι ομάδες προχώρησαν στην υλοποίηση της αποστολής τους. Πειραματίστηκαν, έκαναν λάθη, επανασχεδίασαν, δοκίμασαν, μέτρησαν και τελικά τα αποτελέσματα τους δικαίωσαν. Όλες οι κατασκευές ήταν καταπληκτικές! Κράτησαν το βάρος της Χρυσομαλλούσας και ήταν προσαρμοσμένες στο ύψος της. Η πρώτη πρόκληση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και άφησε στους μικρούς μας μαθητές ένα αίσθημα υπερηφάνειας και πίστης στον εαυτό τους!

2η Πρόκληση (Τέχνη)

“Οι τρεις αρκούδες θέλουν να κάνουν μία έκθεση ζωγραφικής με το πορτρέτο της Χρυσομαλλούσας”. Σχεδιάστε ένα πορτρέτο της Χρυσομαλλούσας με ότι υλικά θέλετε και εκθέστε το στην τάξη σας”
Τα παιδιά ζωγράφισαν

Κι επειδή μας εκπροσωπούσε ένα μόνο έργο στο πρόγραμμα για τη δημιουργία ψηφιακής έκθεσης ζωγραφικής, ψήφισαν (τοποθετώντας ένα μικρό τουβλάκι στη ζωγραφιά που τους άρεσε) το πορτρέτο της αρεσκείας τους 

Εδώ μπορείτε να δείτε την συνεργατική ψηφιακή έκθεση
Και αυτή η πρόκληση ολοκληρώθηκε!
3η Πρόκληση (ΒΕΕΒΟΤ)
“Βοήθησε το beebot (ρομπότ) να περάσει από όλες τις εικόνες του παραμυθιού λέγοντας την ιστορία”
Κάθε σχολείο ανέλαβε να ζωγραφίσει μία κάρτα με μία σκηνή της ιστορίας. Στη συνέχεια ενώσαμε όλες τις κάρτες ώστε να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την αποστολή μας
Ζωγραφίζοντας τη δική μας κάρτα

Ακούσαμε το παραμύθι και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία
Και παίξαμε με το beebot
Και η τρίτη πρόκληση ολοκληρώθηκε με επιτυχία!
4η Πρόκληση (Συνεργατική διαδικτυακή τρίλιζα)
“Συνδεθείτε με τα σχολεία συνεργάτες και παίξτε το παιχνίδι”
Πρώτα εξασκηθήκαμε στην τάξη. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και έπαιζαν ταυτόχρονα
Το παιχνίδι άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά. Άρχισαν λοιπόν να ζωγραφίζουν και να παίζουν αυτοσχέδια τρίλιζα ακόμα και στην αυλή

Έτοιμοι πια συνδεθήκαμε  με το 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων και την κυρία Όλγα και διασκεδάσαμε παίζοντας τρίλιζα online

Ολοκληρώσαμε έτσι τις αποστολές που μας ανέθεσε ο Αστέρης
Ωστόσο συνεχίσαμε με δημιουργίες από πλαστελίνη. Τα παιδιά έφτιαξαν με πλαστελίνη αντικείμενα της ιστορίας και έκαναν σύγκριση μεγεθών

Σχετικά φύλλα εργασίας

Και τέλος λίγη τροφή για σκέψη. Ήταν σωστό αυτό που έκανε η Χρυσομαλλούσα; Τι πρέπει να προσέχει από εδώ και πέρα και πως μπορεί να επανορθώσει;

Στο μεταξύ έφτασε δεύτερο μήνυμα του Αστέρη. Αυτή τη φορά έκανε ζημιές στο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας. 

Για να δούμε τι αποστολές έχουμε αυτή τη φορά!
Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ
1η Πρόκληση

 “Φτιάξτε ένα αδιάβροχο πανωφόρι για την Κοκκινοσκουφίτσα”

Βρήκαμε πατρόν, χρησιμοποιήσαμε μια πλαστική σακούλα ως υλικό για το αδιάβροχο, πήραμε ένα ρολό κουζίνας και χαρτονάκι για να φτιάξουμε το σώμα και το πρόσωπο της Κοκκινοσκουφίτσας και ιδού το αποτέλεσμα!
Τα παιδιά έκαναν υπέροχη δουλειά!
2η Πρόκληση

“Ώρα για χορό! Ο λύκος θέλει να εκφραστεί με έναν χορό. Θέλετε να χορέψετε μαζί του;”

Κάθε σχολείο λοιπόν ανέλαβε να κάνει ένα μικρό βίντεο με χορευτικές κινήσεις πάνω σε ένα συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι. Στη συνέχεια ενώσαμε όλα τα βίντεο και δημιουργήσαμε τον “χορό του λύκου”
Φτιάξαμε τις μάσκες μας

Επινοήσαμε τις κινήσεις μας

Και…. έτοιμοι!


3η Πρόκληση

“Μπορείτε να συνεργαστείτε με τα άλλα σχολεία; Θα φτιάξετε μία συνεργατική ζωγραφιά με το Colorillo”

Συνεργαστήκαμε ανά ζεύγη σχολείων για την online ζωγραφική. Το δικό μας σχολείο ζωγράφισε παρέα με το 5ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

4η Πρόκληση


“Δημιουργήστε μια αφίσα ώστε ο Αστέρης να θυμάται την περιπέτεια του. Κάθε σχολείο θα φτιάξει ένα μέρος της αφίσας το οποίο μπορεί να είναι ένα λουλούδι, ένα μανιτάρι, ένα δέντρο ή ένα σύννεφο”

Τα παιδιά διάλεξαν να ζωγραφίσουν ένα δέντρο
Η συνεργατική μας αφίσα

5η Πρόκληση (Technology)

“Βοήθησε το beebot να περάσει από τις 5 αισθήσεις της ιστορίας. Γνωρίζεις τις 5 αισθήσεις;”

Φτιάξαμε μάσκες του λύκου και της Κοκκινοσκουφίτσας και χωρίσαμε τα παιδιά σε ζεύγη. Το ένα ήταν ο λύκος και το άλλο η Κοκκινοσκουφίτσα. Η Κοκκινοσκουφίτσα ρωτούσε για παράδειγμα: Γιαγιά, γιαγιά γιατί έχεις τόσο μεγάλη μύτη; Ο λύκος έπρεπε να πει: “Για να σε βοηθήσω να οδηγήσεις το beebot στην όσφρηση”. Η Κοκκινοσκουφίτσα προγραμμάτιζε το ρομπότ και το οδηγούσε στην ανάλογη καρτέλα. Ο έλεγχος για την ορθότητα των κινήσεων γινόταν από την ολομέλεια της τάξης. Η δραστηριότητα επαναλήφθηκε αρκετές φορές μέχρι να περάσει το beebot από όλες τις καρτέλες των αισθήσεων και να πραγματοποιήσουν τη δραστηριότητα όλα τα παιδιά.

6η Πρόκληση (Math)

“Αν σας αρέσει να παίζετε μαζί μου θα σας αρέσει να συνεργαστείτε και να παίξετε αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι online”

Για άλλη μια φορά χωριστήκαμε σε ζεύγη σχολείων και παίξαμε online το επιτραπέζιο παιχνίδι της Κοκκινοσκουφίτσας. Εμείς παίξαμε με το Νηπιαγωγείο Νέας Ανατολής, Ιεράπετρας Κρήτης

Ολοκληρώσαμε επιτυχώς όλες τις προκλήσεις του Αστέρη και συνεχίσαμε
Χρονική σειρά και αναδιήγηση

Το καλάθι της Κοκκινοσκουφίτσας 
Τι θα έπρεπε να βάλει στον καλάθι της η Κοκκινοσκουφίτσα ώστε να ευχαριστήσει τη γιαγιά χωρίς να βλάψει την υγεία της;

Φύλλα εργασίας

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας έφτασε το τρίτο μήνυμα του Αστέρη
Αυτή τη φορά ανακάτεψε το παραμύθι του Τζακ και της φασολιάς. Ώρα για δράση λοιπόν!
Ο ΤΖΑΚ ΚΑΙ Η ΦΑΣΟΛΙΑ


Γνωρίσαμε το παραμύθι
Βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά και το αναδιηγηθήκαμε
Μετρήσαμε τις φασολιές με τουβλάκια

Και ήρθε η ώρα για τις αποστολές μας

1η Πρόκληση (STEAM)

” Ο Αστέρης έκοψε τη φασολιά! Μπορείτε να κατασκευάσετε κάτι το οποίο θα βοηθήσει τον Τζακ να κατέβει με ασφάλεια από τα σύννεφα και να γυρίσει ασφαλής στο σπίτι του;”

Το έναυσμα

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Διάλεξαν τα υλικά που θεώρησαν ότι μπορούσαν να βοηθήσουν στην κατασκευή. Τους δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο  σχεδίασαν τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν και την κατασκευή όπως την είχαν στο μυαλό τους. Οι λύσεις που πρότειναν ήταν με ανεμόσκαλα, με σκάλα, με τραμπολίνο, με τον διαστημόπλοιο του Πάξι (κεντρικός χαρακτήρας του έργου μας για το ηλιακό σύστημα- Among the stars)
Τα προτεινόμενα υλικά

Ο σχεδιασμός

Η εκτέλεση

Τα αποτελέσματα

Τα συμπεράσματα
Ποια θεωρείται την πιο αποτελεσματική ιδέα;
Τα παιδιά θεώρησαν πως ο πιο κατάλληλος τρόπος για να κατεβάσουμε τον Τζακ είναι να χρησιμοποιήσουμε την ανεμόσκαλα σε συνδυασμό με τη σκάλα από γλωσσοπίεστρα.

2η Πρόκληση (Science)

“Φυτέψτε μια φασολιά και παρακολουθήστε τη να μεγαλώνει”
Τα παιδιά φύτεψαν φασολιές σε βαζάκια και τις έφεραν στο σχολείο

Τις παρακολουθήσαμε να μεγαλώνουν

Κάναμε και το εξής πείραμα: Σε ένα βάζο ρίξαμε φασόλια χωρίς να βάλουμε χώμα και τα ποτίσαμε. Σε ένα άλλο βάζο βάλαμε και χώμα και φασόλια αλλά δεν το ποτίσαμε καθόλου, και σε ένα τρίτο βάζο βάλαμε χώμα, φυτέψαμε σπόρους, το ποτίσαμε αλλά το τοποθετήσαμε σε μέρος  σκιερό καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας. Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί σε κάθε βάζο; Τα παιδιά ζωγράφισαν τις προβλέψεις τους και διαπιστώσαμε στην πορεία ότι ήταν σωστές

Στο μεταξύ καταγράφαμε σε πίνακα παρατήρησης την εξέλιξη των φυτών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα

Μετά από αρκετό εμφανίστηκαν τα πρώτα μας φασόλια!

3η Πρόκληση (Art)

“Δημιουργήστε, χρησιμοποιώντας βώλους, μαγικά αυγά!”
Τοποθετήσαμε μια κόλλες Α4 σε ένα χάρτινο κουτί, ρίξαμε τέμπερες, βώλους και..έτοιμα τα έργα τέχνης!

Στη συνέχεια τα κόψαμε σε σχήμα αυγών και αποστολή εξετελέσθη!

4η Πρόκληση (Technology)

“Βοήθησε το beebot να περάσει από όλα τα στάδια εξέλιξης της φασολιάς μέχρι να φτάσει στο μεγάλο φυτό”

5η Πρόκληση (Συνεργασία)

Διαδικτυακό επιτραπέζιο παιχνίδι “Ο Τζακ και η φασολιά” Ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέλος;

Παίξαμε ανά ζεύγη σχολείων. Το δικό μας έπαιξε με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου

6η Πρόκληση (Συνεργασία)

Στην πρόκληση αυτή έπρεπε να φτιάξουμε με ρολά και τετραγωνισμένο χαρτί μία φασολιά όσο το δυνατόν πιο ψηλή

Μετά από πολλές πρόβες, συναντηθήκαμε διαδικτυακά με τα σχολεία συνεργάτες ώστε να διαγωνιστούμε στο ποιο σχολείο θα καταφέρει να φτιάξει την ψηλότερη φασολιά, φορέσαμε τις μάσκες του Τζακ και παίξαμε με πολύ ενθουσιασμό!

Σε αυτό τον διαγωνισμό όλοι βγήκαν νικητές!


Και συνεχίσαμε την ενότητα με μερικές ακόμη δραστηριότητες

Online παιχνίδια

Και φύλλα εργασίας

Το επόμενο μήνυμα του Αστέρη έφτασε στις αρχές του Μάρτη
Πάλι τα ίδια; Αστέρη πότε θα βάλεις μυαλό επιτέλους;
ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ

1η Πρόκληση (STEAM)

“Χτίστε ένα γερό σπίτι για τα τρία γουρουνάκια. Βεβαιωθείτε ότι το σπίτι είναι αρκετά γερό ώστε ο λύκος να μην μπορεί να το γκρεμίσει με το δυνατό του φύσημα!”
Τα παιδιά στρώθηκαν στη δουλειά κι έφτιαξαν ένα πολύ δυνατό σπίτι

Πως ξέρουμε ότι δεν θα το γκρεμίσει ο λύκος; Το δοκιμάσαμε!!!

                            Ομαδική αφίσα με τις κατασκευές όλων των σχολείων συνεργατών

2η Πρόκληση (Art)

“Δραματοποιήστε το παραμύθι και δημιουργήστε την πιο αναμενόμενη ταινία!”
Πρώτα έπρεπε να φτιάξουμε το σκηνικό μας. Χρησιμοποιήσαμε το κουκλόσπιτο της τάξης μας. Τα παιδιά το διακόσμησαν ανάλογα με πολύ κέφι και φαντασία! Έφτιαξαν την καμινάδα, το τζάκι, το τσουκάλι και γερό τοίχο με οικοδομικό υλικό ώστε να μην μπορεί ο λύκος να τον γκρεμίσει!

3η Πρόκληση (Technology)

“Βοήθησε το beebot να μαζέψει τα γουρουνάκια περνώντας πρώτα από το αχυρένιο σπίτι, έπειτα από το ξύλινο και τέλος από το σπίτι με τα τούβλα”

4η Πρόκληση (Collaboration)

Pigs fitness club

“Βελτιώστε τη φυσική σας κατάσταση μαζί με τα γουρουνάκια. Συνδεθείτε με ένα άλλο σχολείο και εξασκηθείτε παρέα!”
Εξασκηθήκαμε παρέα με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου

 

Τελειώνοντας τις προκλήσεις συνεχίσαμε με επιπλέον δράσεις
Διαβάσαμε το παραμύθι

Το αναδιηγηθήκαμε βάζοντας της εικόνες στη σωστή χρονική σειρά
Τι νομίζεις ότι λέει κάθε χαρακτήρας;

Είδαμε πραγματικές εικόνες με τα υλικά των σπιτιών και τα ζώα του παραμυθιού

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια ελεύθερα
Ντύσε τα γουρουνάκια
και οργανωμένα
“Χτίσε” με γλωσσοπίεστρα τα σπιτάκια που βλέπεις στις εικόνες

Αντιστοίχιση αριθμού ποσότητας

Και σχετικά φύλλα εργασίας

Παγκόσμια ημέρα  παιδικού βιβλίου

Παίξαμε το παιχνίδι “Το κυνήγι του θησαυρού διαβάσματος”
Ο θησαυρός δεν ήταν άλλος από την ευχαρίστηση που λάβαμε διαβάζοντας βιβλία

Μαντέψαμε το παραμύθι ακούγοντας μια μικρή περιγραφή του

Περιγράψαμε μερικούς από τους πιο γνωστούς χαρακτήρες παραμυθιών

Στο μεταξύ η τσάντα του Αστέρη πηγαινοέρχεται στο σχολείο και στο σπίτι προσφέροντας μας υπέροχες STEM δημιουργίες των παιδιών!

Συνέντευξη με τη συγγραφέα του βιβλίου “Nibbles The book monster” (όπως είναι ο αυθεντικός τίτλος του βιβλίου) Emma Yarlett 

Η ιδρύτρια του έργου Ευανθία Παναγή, επικοινώνησε μαζί της και της παρουσίασε τις δράσεις του έργου. “What brilliant work!” ήταν η απάντηση της. Δέχτηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με το βιβλίο. Έτσι δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό έγγραφο για την καταγραφή των αποριών και ερωτήσεων. Οι μικροί μας μαθητές ρώτησαν: 
“Γιατί κάνατε τον Αστέρη να τρώει τα βιβλία; Δεν ξέρει ότι δεν πρέπει να τα καταστρέφουμε;”
Οι απαντήσεις της αναμένονται…
Τελευταία δράση του έργου

Η τελευταία μας δραστηριότητα ήταν να χωριστούμε σε ζεύγη σχολείων, να διαλέξουμε ένα παραμύθι, το ένα σχολείο να αλλάξει το τέλος ενώ το άλλο να το ζωγραφίσει. Συνεργαστήκαμε με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου 
Διαλέξαμε τον μύθο του Αισώπου “Ο ψεύτης βοσκός”. Εμείς αποφασίστηκε να αλλάξουμε το τέλος. 

Τα παιδιά επινόησαν αρκετά σενάρια. Επικράτησε το εξής:
“Ο λύκος δεν έφαγε κανένα πρόβατο, έμεινε νηστικός γιατί τα πρόβατα δάγκωσαν τον λύκο επειδή ήταν πολλά”
Η ζωγραφιά των συνεργατών μας!
Ολοκληρώσαμε το έργο μας απονέμοντας στους μικρούς μαθητές μας πιστοποιητικό για την υπέροχη δουλειά τους!

eTwinning school label

 Το σχολείο μας για τρίτη φορά (2017-2018 ως 20ο Νηπιαγωγείο, 2020-2021 και 2023-2024 ως 7ο Νηπιαγωγείο) είναι ανάμεσα στα 132 ελληνικά σχολεία όλων των βαθμίδων τα οποία βραβεύτηκαν με την ετικέτα eTwinning school label

Congratulations! The “7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης” has been awarded with the eTwinning School Label 2023-2024. This is a great achievement by the eTwinning team in your school! The official announcement will be published on the European School Educational Platform shortly and on other eTwinning and European Commission’s news channels. What’s next:

· You can proudly use the eTwinning School Label on your school’s website

· Shortly, your National Support Organisation will send you a package containing some eTwinning materials and of course the eTwinning School plaque.

You will be invited to participate in the eTwinning Schools group and in the various activities dedicated to eTwinning Schools.

Congratulations again for being an example for all the other schools: we count on your dedication and commitment to promote eTwinning and its values, which are represented by the eTwinning Schools’ mission (you can download the eTwinning Schools’ mission here).

Ο κατάλογος με τα βραβευμένα σχολεία

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ

Τη σχολική χρονιά 2022-2023, το σχολείο μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, έλαβε την πρωτοβουλία να υποστηρίξει το Make a wish (Κάνε-μια- ευχή Ελλάδος) το οποίο πραγματοποιεί ευχές και δίνει χαρά σε παιδιά που πάσχουν από πολύ σοβαρές ασθένειες. Συν τοις άλλοις το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αστέρι της ευχής”, το οποίο είναι εγκεκριμένο από του ΥΠΑΙΘ, αποτελεί καλή πρακτική η οποία καλλιεργεί τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού στα παιδιά. 

Με αυτό τον τρόπο οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμβάλουν στην πραγματοποίηση της ευχής της μικρής Παρασκευής να επισκεφτεί το Παρίσι. Ευχόμαστε ολόψυχα το όνειρο της να πραγματοποιηθεί!

Τέλος, οι μικροί μας μαθητές, αξιοποίησαν δημιουργικά το αστέρι και πήραν μέρος στον διαγωνισμό με συλλογική συμμετοχή στην κατηγορία “Σχεδίασε το αστέρι σου” έχοντας ως αφετηρία τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς

“Μίλα Τώρα” Συμμετοχή στην εκστρατεία κατά του σχολικού εκφοβισμού

 Η πανελλαδική, ετήσια εκστρατεία “Μίλα τώρα” εστιάζει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό ή αλλιώς “bullying”. Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2022-2023 συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στο δίκτυο σχολείων με δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού

Μίλα τώρα

Εγγραφές μαθητών-μαθητριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024

 Οι αιτήσεις εγγραφών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου
 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

 Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:00),

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767).

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/μαθητριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Οι ήδη εγγεγραμμένοι μαθητές (προνήπια 2022-2023) δεν χρειάζονται επανεγγραφή.

Τα δικαιολογητικά των εγγραφών θα γίνονται δεκτά καθημερινά από τις 12:30 έως τις 13:00

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

 Τη σχολική χρονιά 2022-2023 ο Σύλλογος Διδασκόντων πραγματοποίησε ενδοσχολική επιμόρφωση 15 ωρών σε συνεργασία με την ΕΕΠΕΚ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) με θέμα “Το κρυμμένο μυστικό της ιστορίας: Η αξία της Φυσικής Αγωγής στη σχολική ζωή-Αθλητισμός και αξίες” 

Αγιασμός 12/9/2022

 Αγαπητοί γονείς σας ευχόμαστε καλή και ευλογημένη σχολική χρονιά

 Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:30 π.μ. στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας. Μετά τη λήξη του Αγιασμού και μόνο για τα προνήπια, θα ακολουθήσει ενημέρωση των γονέων για τη λειτουργία του σχολείου μας

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Και να που έφτασε η ώρα να τελειώσουμε το πρώτο μας σχολείο! Σε λίγους μήνες, μεγάλοι πια, θα πάμε στο Δημοτικό, στο μεγάλο σχολείο. Τι ξέρουμε για αυτό; Τι θα θέλαμε να μάθουμε;

 

page 1
Πως το φαντάζομαι….
ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Καιρός να το επισκεφτούμε και να μάθουμε πως πραγματικά είναι και τι κάνουν εκεί
page2 1

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Και τώρα που το γνωρίσαμε ας το συγκρίνουμε με το δικό μας σχολείο!
.jpg
2
Στην πρώτη τάξη του δημοτικού έχουν πολλά βιβλία , μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν. Έχουν υπολογιστή μέσα στην τάξη όπως κι εμείς αλλά δεν έχουν καθόλου παιχνίδια.
Τώρα που τελειώνει λοιπόν το πρώτο, το πιο μικρό σχολειό μου τι αναμνήσεις θα φύλαγα στην καρδιά μου;
ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΠΙΑ
Καλό ταξίδι και καλή πρόοδο μικρά μας!!! Και πάντα να σας συντροφεύουν οι όμορφες αναμνήσεις από το πρώτο το πιο μικρό σχολειό σας!!!

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση

 Τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση μεταξύ των εκπαιδευτικών του 7ου και του 13ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης. Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν “Web 2.0 εργαλεία για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων και τη διάχυση τους στην κοινότητα”

Δημιουργία blog στον blogger για τη δημιουργία σχολικού ιστολογίου
Google forms για τη δημιουργία ερωτηματολογίων
Genial.ly για τη δημιουργία συνεργατικών παρουσιάσεων, παιχνιδιών, αφισών
Google slides για τη δημιουργία παρουσιάσεων και συνεργατικών παιχνιδιών σε πραγματικό χρόνο
Padlet-Ψηφιακός πίνακας συνεργατικών ανακοινώσεων, αναρτήσεων εικόνας, ήχου, βίντεο, υπερσυνδέσμων
Poster my wall για τη δημιουργία συνεργατικών αφισών
Coggle για τη δημιουργία εννοιολογικών χαρτών
Kahoot για τη δημιουργία quiz