Παρακολουθήσαμε “Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα”
17η Νοεμβρίου
“Μια ιστορία θα σας πω για το ποιος είμαι εγώ” Θεματικός άξονας Ζω καλύτερα- Ευ Ζην
Με τη βοήθεια ενός καθρέφτη παρατηρήσαμε και περιγράψαμε τον εαυτό μας!
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας !
Παρουσιάσαμε φωτογραφίες από την οικογένεια μας, τα αγαπημένα μας αντικείμενα ,πως τα χρησιμοποιούμε , ποιος μας τα δώρισε ,είπαμε το αγαπημένο μας χρώμα το όνομα μας και την ηλικία μας!
Α τμήμα!
Β τμήμα
O Αγχόσαυρος από το προσωπικό της Ε.Δ.Υ.!
Εργαστήρια δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας!
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους μάθησης. Έχουν ως στόχο την καλλιέργεια τεσσάρων στοχευόμενων κύκλων δεξιοτήτων, οι οποίοι είναι: α. οι δεξιότητες του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα – 4Cs), β. οι δεξιότητες ζωής, γ. οι δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης και δ. οι δεξιότητες του νου και συνδέονται άμεσα με το ΠΣ Δράσεις Ενεργού Πολίτη.
- Τίτλος : “Μια ιστορία θα σας πω για το ποιος είμαι εγώ” Θεματικός άξονας Ζω καλύτερα- Ευ Ζην
- Τίτλος: “Σποράκι το σποράκι…γεμίζει πιατάκι” Θεματικός άξονας Φροντίζω το περιβάλλον
- Τίτλος : ” Αλλιώς εσύ, αλλιώς εγώ…εεε και τι μ’ αυτό;” Θεματικός άξονας Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
- Τίτλος : “Από που πάμε για τον Άρη παρακαλώ” Θεματικός άξονας Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Δράσεις ενεργού πολίτη στο νηπιαγωγείο!
Ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015. Οι ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.
Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας, προωθώντας την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Αυτοί οι πολίτες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των 17 ΣΒΑ του ΟΗΕ, καθώς και σε σημαντικές όψεις της ικανότητας του πολίτη, όπως ορίζονται στη Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2018/C 189/01), δημιουργώντας ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους σε δράσεις και προγράμματα, εκπαιδεύονται να κατανοούν την πολυπλοκότητα των σύγχρονων προκλήσεων, να δρουν με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη και να καλλιεργούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απαιτούνται για να συμβάλουν σε ένα βιώσιμο, δίκαιο και αλληλέγγυο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα Πρόγραμμα Σπουδών οργανώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων: Νηπιαγωγείο έως Γ’ τάξη του Δημοτικού, Δ’ έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται μέσω προγραμμάτων δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, εργαστηρίων δεξιοτήτων, επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σχολικών δραστηριοτήτων και δράσεων που σχετίζονται με ημέρες αφιερωμένες σε θέματα αειφορίας και ενεργού πολιτείας, όπως η Ημέρα Αθλητισμού, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος, και η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Παρά την κατανομή των μαθησιακών αποτελεσμάτων σε τέσσερα (4) ηλικιακά επίπεδα, αυτά μπορούν να εφαρμοστούν σε δράσεις οποιασδήποτε ηλικιακής ομάδας.
Για το σχολικό έτος 2025-2026 στο νηπιαγωγείο μας επιλέχθηκαν οι εξής τρεις δράσεις ενεργού πολίτη:
- “Αστέρι της ευχής” που αντιστοιχεί στον στόχο Ν3 “Καλή υγεία και ευημερία”
- “Απ’ το σποράκι στο πιατάκι” που αντιστοιχεί στον στόχο Νο11 “Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες”
- “Για το χαμόγελο όλων των παιδιών” που αντιστοιχεί στον στόχο Νο3 “Καλή υγεία και ευημερία”
28η Οκτωβρίου
Είμαστε πάντα σε ετοιμότητα!
Τι γεύση έχει το φθινόπωρο;
Ζητήσαμε από τους γονείς να μας φέρουν για το κάθε παιδί δύο φθινοπωρινά φρούτα!
Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για τους καρπούς του φθινοπώρου τους παρουσιάσαμε όλα τα φρούτα συγκεντρωμένα σε ένα καλάθι και τους αφήσαμε να τα παρατηρήσουν και να τα επεξεργαστούν!
Τα μετρήσαμε και τα ταξινομήσαμε…
και βέβαια τα δοκιμάσαμε!



































































































































