Αγαπητοί γονείς,
Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος (σχολικό έτος 2021-22) πρώτη φορά στο πρόγραμμα “Εργαστήρια δεξιοτήτων”.
Εφαρμογή του Προγράμματος:
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκπονήσαμε το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας με βάση το όραμα του νηπιαγωγείου, σταθμίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του σχολείου μας. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο, να είναι χαρούμενα, να μάθουν να εργάζονται, να συνεργάζονται, να παίρνουν πρωτοβουλίες. Να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς γνωστικά, συναισθηματικά, ψυχοκοινωνικά.
Στα ΄Εργαστήρια Δεξιοτήτων’ υπάρχουν τέσσερεις θεματικοί κύκλοι
1ος θεματικός κύκλος “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
«Κυκλοφορούμε-παραμένουμε ασφαλείς» (ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ)
Στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά κυκλοφοριακή συνείδηση, να γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τις αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων, να αναπτύξουν θετική στάση στα θέματα οδικής ασφάλειας για πεζούς και οδηγούς. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να συνεργαστούν αρμονικά μεταξύ τους.
Διάρκεια προγράμματος : Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος “Φροντίζω το Περιβάλλον”
«Το παράπονο του δάσους»(ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ)
Στόχος του προγράμματος είναι να αντιληφθούν τα παιδιά τη σπουδαιότητα του οικοσυστήματος και την αξία του πράσινου, να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση, να διαμορφώσουν στάσεις και να αναλάβουν δράση για την προστασία του δάσους.
Διάρκεια προγράμματος: Δεκέμβριος-Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος ¨Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη¨
«Εγώ, έχω, εσύ έχεις, έχουμε όμως όλοι; » (ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ)
Στόχος του προγράμματος είναι να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια του ενεργού παγκοσμίου πολίτη μέσα από τη γνωστή «βαλίτσα του 2Π». Μέσα από τα ταξίδια του κ.2Π, τα παιδιά θα ανακαλύψουν και θα προβληματιστούν για τις συνθήκες διαβίωσης σε όλο τον κόσμο.
Διάρκεια προγράμματος: Φεβρουάριος- Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”
«Μια σταγόνα ταξιδεύει »(STE(Α)M – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ)
Στόχος του προγράμματος είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τα μαθηματικά, την τεχνολογία, τις φυσικές επιστήμες, μέσα από την Υδροδυναμική και τον κύκλο του νερού. Μέσα από πειράματα (υπόθεση-παρατήρηση-συμπέρασμα), τα παιδιά θα γνωρίσουν βασικές ιδιότητες του νερού (διαλυτότητα-τήξη-πήξη-εξάτμιση).
Διάρκεια προγράμματος: Απρίλιος-Μάϊος
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Για την επίτευξη των στόχων της εφαρμογής οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν εξ αποστάσεως εκπαίδευση που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Αξιολόγηση μαθητών/τριών:
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, δεν αξιολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση. Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά Θεματικό Κύκλο, και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση του προγράμματος και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Σκοπός της αξιολόγησης του Κύκλου Δεξιοτήτων είναι η εκτίμηση από τη νηπιαγωγό του βαθμού προόδου κάθε μαθητή και μαθήτριας μεμονωμένα στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων.
Τα φύλλα αξιολόγησης των μαθητών θα μπαίνουν στους φακέλους τους.
Η πανδημία αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην εμπλοκή και συμμετοχή σας, την οποία και θα επιθυμούσαμε.
Θα προσπαθήσουμε ωστόσο, να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους πάντα ακολουθώντας τις οδηγίες και τηρώντας τα μέτρα προστασίας. Για την πορεία των εργαστηρίων, θα ενημερώνεστε με σχετικές αναρτήσεις στο blog του σχολείου.
Καλή μας αρχή.