Στο πλαίσιο της σύγχρονης προσέγγισης για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, υλοποιήσαμε με ενθουσιασμό στον Όμιλο Υπολογιστικής Σκέψης το εγκεκριμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα CAL-ScratchJr (Coding As Another Language).
Μέσα από ένα παιγνιώδες, δημιουργικό και διαθεματικό πλαίσιο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες της υπολογιστικής σκέψης, όπως η αλληλουχία ενεργειών, οι αλγόριθμοι, η αποσφαλμάτωση και η συνεργασία, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες επικοινωνίας, φαντασίας και έκφρασης.
Ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
- Δημιουργία μικρών ιστοριών και σεναρίων με προγραμματισμό χαρακτήρων στο ScratchJr.
- Παιχνίδια ρόλων όπως “Είμαι Προγραμματιστής”, ενισχύοντας την υπομονή, επιμονή και φαντασία.
- Ομαδικά έργα με ανταλλαγή χαρακτήρων, κοινή συγγραφή ιστοριών και εξάσκηση της συνεργασίας και της επικοινωνίας.
- Κύκλοι τεχνολογίας, όπου τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους και ανέλαβαν ρόλο “μικρού δασκάλου”.
- Δραστηριότητες χωρίς χρήση οθονών (unplugged), όπως επιδαπέδια παιχνίδια που βοήθησαν στην κατανόηση της έννοιας της σειράς και των εντολών.
- Διαθεματική σύνδεση με τα βιβλία “Υπατία” και “Ίριδα, η Νεράιδα του Ουράνιου Τόξου”, τα οποία ενέπνευσαν πολλές από τις αφηγήσεις και τα προγραμματισμένα έργα των παιδιών.
Μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων στο ScratchJr, τα παιδιά συνέχισαν την περιπέτειά τους στον κόσμο της υπολογιστικής σκέψης. Ανακάλυψαν το Scratch, όπου δημιούργησαν δικά τους διαδραστικά έργα, πειραματιζόμενα με πιο σύνθετες εντολές και σκηνικά, έπαιξαν πιάνο ακολουθώντας πολύχρωμες παρτιτούρες, ενισχύοντας την ακουστική αντίληψη και τη μουσική έκφραση και συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων με θέμα τη διατροφή, όπου “ψώνισαν” σε ψηφιακά καλάθια επιλέγοντας υγιεινές τροφές και συζητώντας για καλές συνήθειες.