
Τον Νοέμβριο εξερευνήσαμε τον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσα από τη διασκεδαστική μελισσούλα Beebot! 🐝 Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες τα παιδιά εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες προγραμματισμού, ενισχύοντας την υπολογιστική τους σκέψη, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων!
Οι δραστηριότητες μας αναλυτικά:
α) Η Beebot ως εργαλείο εισαγωγής στον προγραμματισμό και την κωδικοποίηση
Τα παιδιά ξεκίνησαν μαθαίνοντας τις βασικές εντολές της Beebot (μπροστά, πίσω, αριστερά, δεξιά, εκκίνηση, διαγραφή), ανακαλύπτοντας πώς να σχεδιάζουν διαδρομές με ακολουθίες εντολών. Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων για το eTwinning έργο μας, τα παιδιά επέλεξαν έναν φίλο του αγαπημένου τους χαρακτήρα, του Λύκου Ζαχαρία και προγραμμάτισαν τη μελισσούλα για να τον επισκεφθεί και κατά την Εβδομάδα Κώδικα προγραμμάτισαν τη Beebot ώστε να φτάσει στο αρχικό του ονόματος τους.
Γνώσεις και δεξιότητες που κατακτήσαμε:
- Κατανόηση της έννοιας της ακολουθίας εντολών
- Πρώτη επαφή με την κωδικοποίηση
- Ανάπτυξη προσανατολισμού στον χώρο μέσω της ρομποτικής
β) Η Beebot ως εργαλείο ανάπτυξης λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων
Χρησιμοποιώντας τον προσομοιωτή της Beebot, τα παιδιά έπρεπε να σχεδιάσουν έναν αλγόριθμο κίνησης, αποφεύγοντας να περάσουν από συγκεκριμένα εμπόδια, που στην περίπτωση μας ήταν σχήματα και χρώματα. Το παιχνίδι απαιτούσε προσεκτικό σχεδιασμό και στρατηγική σκέψη, καθώς κάθε λάθος οδηγούσε στην ανάγκη διόρθωσης του προγραμματισμού.
Γνώσεις και δεξιότητες που κατακτήσαμε:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αλγοριθμικής σκέψης
- Δοκιμή – σφάλμα και επαναπρογραμματισμός για τη σωστή λύση
- Κατανόηση της έννοιας των εμποδίων και της βέλτιστης διαδρομής
γ) Η Beebot ως εργαλείο για ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης μέσω παιχνιδιού
Φορέσαμε τα πειρατικά μας καπέλα και οργανώσαμε ένα κυνήγι θησαυρού με τη Beebot! Τα παιδιά έπρεπε να καθοδηγήσουν τη μελισσούλα προς τον θησαυρό, ακολουθώντας καρτέλες με εντολές. Αφού έβρισκαν τον θησαυρό, έπρεπε να τον ζωγραφίσουν στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.Το παιχνίδι απαιτούσε ακρίβεια, καθώς κάθε λάθος σήμαινε ότι η Beebot θα έχανε τον δρόμο της.
Γνώσεις και δεξιότητες που κατακτήσαμε:
- Αναγνώριση προτύπων κίνησης και δημιουργία δομημένων ακολουθιών
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και στρατηγικής σκέψης
- Ομαδική συνεργασία για την εύρεση της σωστής λύσης
δ) Η Beebot ως εργαλείο δημιουργικότητας και αυτενέργειας στη μάθηση
Στο τελευταίο μας στάδιο, τα παιδιά ανέλαβαν τον ρόλο των δημιουργών! Χρησιμοποίησαν τις καρτέλες του προσομοιωτή Beebot για να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια, όπως διαδρομές στο χαλάκι των μαθηματικών, περιήγηση στη γειτονιά ή τη φάρμα και διαδρομές για ζωγραφική και δημιουργική έκφραση.
Γνώσεις και δεξιότητες που κατακτήσαμε:
- Ενίσχυση της αυτονομίας και της φαντασίας των παιδιών
- Σύνδεση της κωδικοποίησης με την καθημερινή ζωή
- Ανάπτυξη πρωτοβουλίας και αυτορρυθμιζόμενης μάθησης