Αποκριάτικες κατασκευές… Ν1
Μπορώ να σε αγκαλιάσω; Ν1
Μιλώντας για τα ευχάριστα και δυσάρεστα αγγίγματα και για το πότε το σώμα μας λέει «ΝΑΙ» σε ένα άγγιγμα και πότε «ΟΧΙ», μιλήσαμε για τις αγκαλιές και καταλήξαμε ότι ακόμη και αν κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο θέλει να μας αγκαλιάσει κι εμείς δεν θέλουμε εκείνη τη στιγμή πρέπει να εκφράσουμε με ευγενικό τρόπο την άρνησή μας…
Διαβάζοντας το βιβλίο της Φρόσως Φωτεινάκη «Να σε πάρω μια αγκαλιά;» και αφού συζητήσαμε πάνω σε αυτό, φτιάξαμε 2 χέρια που θέλουν να αγκαλιάσουν και μια πινακίδα που στη μία μεριά λέει ΝΑΙ, μπορείς να με αγκαλιάσεις και στην άλλη STOP, δεν θέλω να αγκαλιαστώ…
Ένα παιδί έπαιρνε τα «χέρια» και ρωτούσε τον φίλο/η του αν μπορούσε να τον/την αγκαλιάσει και το άλλο παιδί απαντούσε θετικά ή αρνητικά, δείχνοντας ταυτόχρονα την πινακίδα.
Με τον τρόπο αυτό μάθαμε να σεβόμαστε τις επιθυμίες των φίλων μας!
Πώς διαχειρίζομαι το θυμό μου… Ν1
Μιλώντας για τον θυμό και αφού μάθαμε διάφορες τεχνικές διαχείρισης θυμού (βαθιές αναπνοές, μετράω από το 1 εώς το 10 και αντίστροφα, σκέφτομαι κάτι που με βοηθάει να ηρεμήσω, φυσάω το θυμό μου σε ένα μπαλόνι και τον αφήνω να φύγει, ακούω μια ήρεμη μουσική, πηγαίνω μια βόλτα, διαβάζω ένα παραμύθι κ.α.), φτιάξαμε τη γωνιά του θυμού.
Στη γωνιά αυτή υπάρχει το «θυμόμετρο».
Στο θυμόμετρο υπάρχει μια διαβάθμιση από το 1 έως το 10. Κάθε παιδί που θυμώνει ανεβάζει το δείκτη, ανάλογα με το πόσο θυμωμένο είναι, μετρώντας αργά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τις τεχνικές που μάθαμε στην τάξη για να φύγει ο θυμός και αρχίζει σταδιακά να κατεβάζει το δείκτη για να πάει στο 1 και χαρούμενο πια να επιστρέψει στην ομάδα!
Οι 3 λέξεις που χρησιμοποιούμε για να ηρεμήσουμε:
ΣΤΑΣΟΥ ( μην κάνεις βιαστικά πράγματα πάνω στο θυμό σου)
ΣΚΕΨΟΥ (ποιος θα είναι ένας καλός τρόπος για να ηρεμήσεις και να σου φύγει ο θυμός)
ΠΡΑΞΕ (κάνε αυτό που σκέφτηκες ότι θα σε ηρεμήσει)
Συναισθήματα… Εμπλουτισμός λεξιλογίου… Ν1
Ολοκληρώνοντας την ενότητα των συναισθημάτων, μάθαμε και άλλες λέξεις για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας ή λέξεις που συνδέονται με ένα συγκεκριμένο συναίσθημα.
Αρχικά, κάθε παιδί διάλεγε μία από τις εικόνες των συναισθημάτων για να εκφράσει ποιο συναίσθημα ένιωθε εκείνη τη στιγμή και για ποιο λόγο.
Στη συνέχεια, διαβάζαμε μία λέξη , εξηγούσαμε τη σημασία της και τα παιδιά έπρεπε να τη βάλουν κάτω από το συναίσθημα που ταιριάζει..













































































