ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ : “Διαδραστική Μουσειακή εμπειρία στον κόσμο της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης”
ΟΜΑΔΑ ΚΙΒΩΤΟΣ : “Αποκριάτικοι Πολυχρωμομάγοι”
ΟΜΑΔΑ MAGIC DREAM: “Πρόγραμμα Magic drive – Κυκλοφοριακή Αγωγή”
ΟΜΑΔΑ ΤΡΕΛΟΠΑΤΟΥΣΕΣ: “Πασχαλινά παιχνίδια και κατασκευή λαμπάδας”
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ “Το Μελωδοχωριό Μαέστρο” από τη Ρώσση Ελένη στα πλαίσια δράσεων για τη φιλαναγνωσία.
Εργαστήρι τέχνης για παιδιά από την ΟΜΑΔΑ ATELIERS : ” Ένας κύκλος μέσα σε έναν κύκλο” με έμπνευση τα έργα του Kandinsky.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας κάναμε πολλές δράσεις στο σχολείο μας με τα παιδιά. Πιο συγκεκριμένα, είδαμε βιντεάκια σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των θυμάτων, τα κίνητρα των θυτών και για τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Ακόμη, φτιάξαμε τα μπαλόνια της φιλίας και τα κολλήσαμε στην πόλη που έχει διώξει μακριά τη βία. Φωνάξαμε και ζωγραφίσαμε το σύνθημα:” ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ..ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”. Διαβάσαμε το παραμύθι”Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” και συζητήσαμε τι όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και ενώσαμε τα χέρια μας σε αλυσίδα φιλίας!! Στο τέλος, ο καθένας έφτιαξε ένα βραχιόλι φιλίας και το χάρισε στον φίλο του και όλοι μαζί τραγουδήσαμε “Αν όλα τα παιδιά της γης “.
Αποκριάς δρώμενα!!!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια Κυκλοφορώ”
Με αφορμή βίντεο για την Κυκλοφοριακή Αγωγή –ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ– φτιάχνουμε το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ μας, ανταλλάσουμε απόψεις, μοιραζόμαστε γνώσεις και εμπειρίες, παρατηρούμε, προβληματιζόμαστε και ΜΑΖΙ διερευνούμε τι σημαίνει ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ!! Έτοιμοι για δράση υποδεχόμαστε την Ομάδα magic drive, μεταμορφώνουμε την αυλή του σχολείου μας σε Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και μαθαίνουμε πώς να είμαστε σωστοί οδηγοί και προσεκτικοί πεζοί όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους!!
Ο διάσημος κος. Κ.Ο.Κ. μας αποκαλύπτει τον ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ!! Τα Σχήματα κρύβουν Σήματα αλλά και χρώματα… τα κόκκινα και τα στρογγυλά, τα κόκκινα τρίγωνα με το κίτρινο μέσα, τα στρογγυλά μπλε αλλά και τα τετράγωνα μπλε. Ομαδοποιούμε, ταξινομούμε και προσπαθούμε να μάθουμε τα μυστικά που κρύβει το καθένα. Διαβάζουμε το μήνυμα, κάνουμε γυμναστική με τα σχήματα και μαθαίνουμε τα είδη των Σημάτων που βλέπουμε στους δρόμους. Φτιάχνουμε δικά μας σήματα για να βοηθήσουμε τον κο. Κ.Ο.Κ στο δύσκολο έργο του.
Παρακολουθούμε τέλος την Ιστορία ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΟ. Κ.Ο.Κ κι έτσι γνωρίζουμε επιτέλους αυτόν τον διάσημο κύριο και απαντάμε στην ερώτηση γιατί έφτιαξε τα ΣΗΜΑΤΑ;
Με την βοήθειά του και τα σήματα που έχουμε κατασκευάσει φτιάχνουμε ένα ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ και τον ζωντανεύουμε με αυτοκινητάκια, πεζούς και ό,τι άλλο μπορούμε να φέρουμε από τα παιχνίδια του σπιτιού μας για να μοιάζει με τον αληθινό! Παίζουμε σε ομάδες με το καινούργιο μας παιχνίδι!
Η Ζέβρα μας θυμίζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε ως πεζοί κι εμείς τους καταγράφουμε για να μην τους ξεχάσουμε !
https://youtu.be/bC4v2HjvR4s?si=KNImtmbjZtMH-2vq
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική…..”
Προετοιμάζοντας την έναρξη του πρώτου μας εργαστηρίου που αφορά την Οικογένεια , είπαμε να γνωρίσουμε πρώτα καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους .
Σχολιάσαμε πόσο δύσκολο είναι να είμαστε ΙΔΙΟΙ σε όλα με κάποιον άλλον αλλά και πόσο όμορφο είναι να είμαστε όλοι μαζί και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ , μα εξίσου ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ !
Διαβάσαμε τα παραμύθια “ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ” και το “ΕΙΜΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ”, τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά και συγκρίναμε το ύψος , το βάρος και την ηλικία μας .
Φτιάξαμε το τύπωμα της παλάμης μας με τέμπερα και κάναμε συγκρίσεις , περιγράψαμε τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά αλλά κι αυτά που δεν είναι ορατά , τα εσωτερικά μας χαρίσματα και ο καθένας μας βρήκε , τι ξεχωριστό έχει …που τον κάνει μοναδικό !
Με την τεχνική στένσιλ κάθε παιδί δημιούργησε το αρχικό γράμμα του ονόματός του.
Καθήσαμε ο ένας απέναντι στον άλλον και ζωγραφίσαμε το μοναδικό μας πρόσωπο με έναν τρόπο διαφορετικό και πρωτότυπο !!!
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι «ΑΧ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ ; »
Τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε τους στίχους του τραγουδιού « Εγώ είμαι εγώ» , καταλήγοντας στο “Πόσο μας αρέσει ο εαυτός μας !”
και πως όλοι μας είμαστε διαφορετικοί κι έχουμε τις δικές μας ” μοναδικές ” οικογένειες !
Έτσι ξεκίνησε μια όμορφη διαδρομή να γνωρίσουμε ο ένας την οικογένεια του άλλου.
Ζωγραφίσαμε τις οικογένειές μας και αφού τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια , παρατηρήσαμε ότι κάποιες οικογένειες αποτελούνται από 3, 4 ,5 ή και περισσότερα μέλη , αφού οι γονείς έχουν πολλά παιδιά ή μαζί τους ζουν ο παππούς και η γιαγιά.
Δημιουργήσαμε ομάδες με βάση τον αριθμό της δικής μας Οικογένειας και καθημερινά εμπλέκαμε τις ρουτίνες της τάξης με δράσεις που οργανώναμε με την ομάδα μας…
Απαντήσαμε στο ερώτημα “Τι είναι η οικογένεια ;” και έτσι δημιουργήσαμε το πρώτο μας ιστόγραμμα .
Με αφορμή το τραγούδι “Γιατί είμαστε Οικογένεια”, συζητήσαμε για πράγματα-εμπόδια που μπορούν να χωρίσουν μια οικογένεια και πώς μπορούμε να τα ξεπεράσουμε. Έπειτα σκεφτήκαμε πράγματα που μπορούν να ενώσουν την οικογένειά μας και τα ζωγραφίσαμε.
Μιλήσαμε για την οικογένεια των πιγκουίνων που είναι μια πυρηνική οικογένεια και ζωγραφίσαμε , πώς νομίζουμε ότι αισθάνεται ο μικρός πιγκουίνος μέσα στην οικογένειά του;
Ζωγραφίσαμε Πιγκουινίνους και Πιγκουινίνες και ανεβήκαμε μαζί τους στα Παγόβουνα για να μας μάθουν την Πιγκουινίστικη Γυμναστική τους!!
Κάνε κι εσύ Πιγκουινίστικη Γυμναστική!! Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΙΓΚΟΥΙΝΩΝ
Εμπλέξαμε τα μαθηματικά , ταϊζοντας τους πιγκουίνους τόσα ψαράκια όσα γράφει ο αριθμός στην κοιλιά τους.
Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί το διαδραστικό παραμύθι της Ι.Μανάφη “Η μονα-δική μου οικογένεια” http://play.byethost8.com/elfi/
παρέα με τον Έλφι τον Ουρανοκατέβατο που έψαχνε το αστροποδήλατό του. Στη συνέχεια δώσαμε κι εμείς στον Έλφι ένα χάρισμα από τη δική μας οικογένεια …
“Πες μας λύκε !”
Συζητώντας για την οικογένεια του λύκου, έτσι όπως τη γνωρίσαμε μέσα από το βίντεο ” Ο μαγικός κόσμος των ζώων” οδηγηθήκαμε στον ορισμό της Εκτεταμένης Οικογένειας.
Τα παιδιά ζωγράφισαν την εκτεταμένη οικογένεια του λύκου με τη μαμά, τον μπαμπά ,τα παιδιά ,τον παππού και τη γιαγιά . Στη συνέχεια ζωγράφισαν το πορτρέτο των δικών τους παππού και γιαγιάς και είπαν γιατί τους αγαπούν τόσο πολύ !
Διαβάσαμε τις αστείες ιστορίες “Μια φορά μια γιαγιά κατάπιε μια μύγα παχιά…” καθώς και ” Η οικογένεια ψηλοκοντού” , ζωγραφίσαμε και γελάσαμε πάρα πολύ !
Παίξαμε παιχνίδια ρόλων και βρήκαμε λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις κάνοντας “οικογενειακό συμβούλιο”…
Μέσα από τον Λύκο και την Εκτεταμένη του Οικογένεια μάθαμε πως για να τα καταφέρει μια τέτοια Οικογένεια και να ξεπερνά τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά θα πρέπει να ξέρει τι θα πει ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!! Παίξαμε λοιπόν και εμείς παιχνίδια συνεργασίας και φτιάξαμε την ΑΦΙΣΑ για την Οικογένεια του Λύκου!
Ακολουθήσαμε τον Λύκο που ψάχνει την Αγέλη του μια νύχτα με πανσέληνο και τον ζωντανέψαμε με χρώματα και τύπωμα!! Σκεφτήκαμε μια ιστορία για τον Λύκο που έχασε την Οικογένειά του και την αφηγηθήκαμε στην Παρεούλα μας…
Τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι του Λύκου που άλλαξε τις διατροφικές του συνήθειες για να βρει φίλους και συζητήσαμε τι μπορούμε όλοι να κάνουμε όλοι για να είμαστε καλοί ΦΙΛΟΙ… μπορείς και εσύ να το ακούσεις πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο!!
Συνεχίσαμε με την μονογονεϊκή οικογένεια . Το καγκουρό ήταν ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας , είδαμε βίντεο , συζητήσαμε για τη δομή της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της . Παίξαμε παιχνίδια ρόλων όπου μαμάδες ή μπαμπάδες φροντίζουν μόνοι τα παιδιά τους . Βρήκαμε λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις και τις καταγράψαμε . Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με τη μαμά μας ή τον μπαμπά μας και είπαμε τι μας αρέσει να κάνουμε όταν είμαστε οι δυο μας !
Με χαρτοκοπτική, κολάζ και νερομπογιά βοηθώ την μαμά Κανγκουρό να δείξει ΣΤΟΡΓΗ στο μικρό της πηγαίνοντάς το στο Δάσος της Αυστραλίας για να παίξουν μαζί…
Γινόμαστε ζευγάρια, Κανγκουρώ- μαμάδες/μπαμπάδες. Βρίσκουμε τρόπους να δείξουμε ΣΤΟΡΓΗ στο παιδί μας και καταλαβαίνουμε την δυσκολία του ενός γονιού να μεγαλώσει μόνος του το μωρό του!!
Τέλος χαλαρώνουμε με το τραγούδι του Κανγκουρό και μαθαίνουμε ότι ένας τρόπος να δείξουμε ΣΤΟΡΓΗ είναι να αφηγούμαστε παραμύθια στους Αγαπημένους μας…
Κανγκουρό Διονύση, το παραμύθι έχει αρχίσει
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι δυο μαμάδες του Μελένιου” , ένα τρυφερό βιβλίο για να κατανοήσουν τα παιδιά τι σημαίνει υιοθεσία. Ο μικρός Μελένιος, είναι ένα πορτοκαλί καγκουρό. Η μαμά του , που τον αγαπά πολύ, αλλά δεν έχει χώρο στην αγκαλίτσα -τσέπη της και δεν μπορεί να τον φροντίσει τον δίνει για υιοθεσία σε μια άλλη μανούλα που η καρδιά της έχει αμέτρητη αγάπη και στην δική της αγκαλίτσα -τσέπη υπάρχει αρκετός χώρος για να τον φροντίσει.Έτσι γίνεται το παιδάκι της καρδιάς της !!!
Την ίδια μέρα πήραμε και την αναμνηστική κάρτα που μας έστειλε ο κούκος, όπου φωτογραφίζεται με την οικογένειά του .Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές πώς συνδέεται η οικογένεια του Κούκου με την υιοθεσία παρακολουθήσαμε ένα βίντεο όπου ο θηλυκός κούκος αφήνει το αβγό του σε μία ξένη φωλιά με αποτέλεσμα ο νεοσσός που θα γεννηθεί να μεγαλώσει σε άλλη οικογένεια . Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή και τα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας και οδηγούμαστε στον ορισμό της θετής οικογένειας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την οικογένεια του κούκου, που είναι μια οικογένεια χελιδονιών !
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο την ιστορία του Κόκο που ήταν ορφανός κι έψαχνε μία μανούλα και στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε με γαντόκουκλες .
https://www.youtube.com/watch?v=YQo3OrF8ZSU
Συζητήσαμε για την ανάγκη των παιδιών να μεγαλώνουν με ασφάλεια , στοργή και αγάπη σε μια οικογένεια και τα παιδιά ζωγράφισαν μερικά από τα δικαιώματα τους , σπίτι , οικογένεια , φίλους κ.α
ο ΚΟΥΚΟΣ και η ΘΕΤΗ του ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ μας δίνουν την ευκαιρία να μιλήσουμε για την ΑΠΟΔΟΧΗ και το πόσο σπουδαίο είναι να μην διώχνουμε και να μην φοβόμαστε κανέναν που είναι διαφορετικός. Δεν αφήνουμε κανένα παιδάκι να μεγαλώσει χωρίς Οικογένεια…
Με ζωγραφική και κολάζ βοηθάμε τον μικρό Κούκο να βρει μια Οικογένεια για να τον υιοθετήσει..
Η τελευταία κάρτα που μας έφερε ο ταχυδρόμος ήταν από τα χελωνάκια , που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους . Αυτό όμως τα κάνει πιο δυνατά κι αποφασισμένα να παλέψουν για να φτάσουν στη θάλασσα να τους συναντήσουν . Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τη ζωή της θαλάσσιας χελώνας , αναζητήσαμε στον χάρτη τις περιοχές της Ελλάδας που τη συναντάμε και η συζήτηση μας οδήγησε στα ορφανά παιδιά και τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα.
παρακολουθήσαμε επίσης το εξαιρετικό βίντεο HOPE όπου ανακαλύψαμε πόση ΔΥΝΑΜΗ χρειάζονται τα χελωνάκια για να αποφύγουν όλους τους κινδύνους που συναντούν χωρίς να τα προστατεύουν οι γονείς τους… Όπως και όλα τα ΟΡΦΑΝΑ παιδάκια…. πατήστε στο σύνδεσμο-λέξη για να το δείτε !!
Στο τέλος του προγράμματος κι αφού ξαναθυμηθήκαμε τους τύπους οικογενειών που γνωρίσαμε και ποια χαρίσματα έδωσε η καθεμία στον Έλφι που έπεσε από τον ουρανό κι αποφάσισε να χτίσει εδώ στη γη το σπιτάκι του , κρατώντας τα πολύτιμα δώρα των φίλων του (διαδραστικό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια”)
Τουβλάκια ΑΓΑΠΗΣ από τους πιγκουίνους
Τουβλάκια ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ από τους λύκους
Τουβλάκια ΣΤΟΡΓΗΣ από τα καγκουρό
Τουβλάκια ΑΠΟΔΟΧΗΣ από τον κούκο
Τουβλάκια ΔΥΝΑΜΗΣ από τα χελωνάκια
Φτιάξαμε ΟΜΑΔΕΣ, γράψαμε τα ονόματά μας σε κατάλογο και αποφασίσαμε ποιο τύπο οικογένειας θέλουμε να βοηθήσουμε για να χτίσουμε το σπιτάκι της!! Γράψαμε στα τουβλάκια της ομάδας μας τον πολύτιμο θησαυρό που θα την βοηθήσει να ζήσει ευτυχισμένη και να λύνει τα προβλήματα που συναντάει καθημερινά και ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ γίναμε καταπληκτικοί αρχιτέκτονες και χτίσαμε το διαφορετικό δικό μας σπίτι για την κάθε μια!!!
Ο καθένας μας τέλος επέλεξε τα τουβλάκια που θα χρησιμοποιούσε για να φτιάξει το δικό του “μονα-δικό σπιτάκι” για τη “μονα-δική του” οικογένεια. Σ ‘ αυτό μας βοήθησε το διαδικτυακό εργαλείο WordArt
αλλά και η εξοικείωση με τις λειτουργίες του Ποντικιού ” Επιλέγω-Σύρω-Αφήνω” για να επιλέξουμε από έτοιμα τουβλάκια εκείνα που θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν την δική μας Οικογένεια!!
Και κάπως έτσι , τραγουδώντας όλοι μαζί το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά “Γιατί είμαστε Οικογένεια” ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων !
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Καλωσορίσαμε το νέο έτος και τον Χειμώνα μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων. Αρχικά, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και με μπογιές, χρώματα και πλαστελίνη έφτιαξαν το 2024. Έτσι, υποδεχθήκαμε με δημιουργικό τρόπο την καινούρια χρονιά!
Στη συνέχεια, μιλήσαμε και μάθαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους και εκείνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Παίξαμε αντίστοιχο γλωσσικό παιχνίδι, τα ζωγραφίσαμε χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές, κάναμε ομαδικά και ατομικά κολάζ και νιώσαμε περήφανοι με το αποτέλεσμα.
Ακόμη, φτιάξαμε χειροτεχνίες με χιονανθρώπους. Τα παιδιά χώρισαν το όνομά τους σε συλλαβές, καθώς και σε φωνήματα και έγραψαν ένα ένα τα γράμματα του ονόματός τους.
Μιλήσαμε για τα μέσα θέρμανσης και για τα χειμωνιάτικα ρούχα και επιπλέον μάθαμε , το γράμμα “Γ, γ” (όπως τα γάντια που φοράμε τον Χειμώνα). Βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από “γ”, τις κόψαμε, τις κολλήσαμε αλλά και τις ψαρέψαμε εξασκώντας παράλληλα τη λεπτή μας κινητικότητα και συντονισμό μας.
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο το παραμύθι “Ένα πουλάκι το χειμώνα” και φτιάξαμε τη δική μας ” Τιτιβίκα “.
Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι “Ένας βάτραχος τον χειμώνα” και αφού το επεξεργαστήκαμε , τα παιδιά έμαθαν να σχεδιάζουν βήμα βήμα και να συνθέτουν τον δικό τους βάτραχο .
Μάθαμε να μετράμε τον χρόνο που περνάει σε εποχές , μήνες , βδομάδες , μέρες , ώρες και λεπτά και κατασκευάσαμε τα δικά μας πολύτιμα ρολόγια !
Ολοκληρώνοντας την ενότητα του “Χειμώνα”, θα θέλαμε να σας ευχηθούμε από καρδιάς να έχετε μία χαρούμενη, φωτεινή και δημιουργική χρονιά!
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Ξεκίνησε η πιο όμορφη περίοδος του χρόνου, που δεν είναι άλλη από..τα Χριστούγεννα! Στο σχολείο μας τα γιορτάσαμε μέσα από ποικίλες δράστηριότητες και όλοι μαζί – παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί- νιώσαμε τη μαγεία των Χριστουγέννων και γίναμε πάλι παιδιά.
Αρχικά, μιλήσαμε για τη γιορτή των Χριστουγέννων, τι γιορτάζουμε, τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων καθώς και το πώς νιώθουμε τις γιορτινές αυτές μέρες. Τα παιδιά εκφράστηκαν και μοιράστηκαν τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά τους.
Στη συνέχεια, μία άλλη δράση που έδωσε μεγάλη χαρά στα παιδιά ήταν το “Εργαστήριο Ζαχαροπλαστικής”! Οι γονείς επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μαζί με τα παιδιά έφτιαξαν γλυκάκια με πολλή αγάπη και μεράκι.
Αφού πρώτα μελετήσαμε τη συνταγή, μετρήσαμε και γράψαμε τα υλικά , γίναμε ζαχαροπλάστες και το αποτέλεσμα ήταν να μυρίσει το σχολείο μας με … “σοκολατένιους ρούντολφ” και “μπισκοτάκια της αγάπης”.
Η εμπλοκή, όμως, των γονέων δε σταμάτησε εδώ…Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με το οποίο ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό και αφορά την “οικογένεια”, οι γονείς μαζί με τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, τα οποία ήταν οικογενειακές τους φωτογραφίες σε καδράκι διακοσμημένες με φαντασία, αγάπη και μπόλικη χριστουγεννιάτικη διάθεση!
Μια άλλη δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε το δικό μας Αϊ Βασίλη.
Στη συνέχεια, πήραμε χρώματα, σχήματα, σφουγγάρια, επιστρατεύσαμε τη φαντασία και δημιουργικότητά μας, γράψαμε ευχές και έτοιμη η χριστουγεννιάτικη κάρτα μας.
Ακόμη, με αφορμή τα Χριστούγεννα μάθαμε το γράμμα “Χχ”. Βρήκαμε και ζωγραφίσαμε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα “χ”, φτιάξαμε το “χ” με το σώμα μας, με την πλαστελίνη, ακουμπώντας την πλάτη του μπροστινού μας. Δουλέψαμε σε ομάδες και με πολυαισθητηριακές δραστηριότητες.
Πλησιάζοντας προς την τελευταία εβδομάδα, περιμένουμε με χαρά το bazaar και τη γιορτούλα μας. Όλα είναι έτοιμα και ανυπομονούμε να δούμε τα μικρά μας καλικαντζαράκια να σκορπίζουν γέλια και χαμόγελα με τις σκανταλιές και τον αυθορμητισμό τους.
“Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ”
3-12-2023: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Είναι η μέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Είναι η μέρα που τονίζει την αναγκαιότητα της καλλιέργειας σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, στο σχολείο μας προσεγγίσαμε την έννοια της διαφορετικότητας και της ισότητας με ποικίλες δράσεις και βιωματικά παιχνίδια.
Για αρχή, διβάσαμε το παραμύθι “Φίλοι..φως φανάρι” , όπου δύο παιδιά γίνονται φίλοι και επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα από ζωγραφιές καθώς το ένα από τα δύο παιδιά είναι κωφό. Με πολύ όμορφο τρόπο, το παραμύθι πέρασε στα παιδιά το μήνυμα πως η απουσία λόγου δεν αποτελεί τροχοπέδη στη φιλία και τις ανθρώπινες σχέσεις.
Στη συνέχεια, παίξαμε πολλά βιωματικά παιχνίδια.
Τέλος, όλοι μαζί φτάξαμε ένα σχολείο που θα διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις…ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ…. Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!
Γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου και τον αγώνα των φοιτητών για τη Δημοκρατία μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Παρακολουθήσαμε τα γεγονότα μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό, συζητήσαμε και προσεγγίσαμε τις έννοιες Δημοκρατία, Δικτατορία. Τραγουδήσαμε, κάναμε χειροτεχνίες, γράψαμε το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” , φτιάξαμε ομαδικά την κυρά Δημοκρατία και τιμήσαμε τους φοιτητές με ένα λουλούδι.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!! μαθαίνουμε κάθε μέρα στα παιχνίδια μας!!
Έτσι όλοι μαζί, καταφέραμε να καλοπιάσουμε την ΕΙΡΗΝΗ με το αγαπημένο της τραγούδι….
“η Ειρήνη χάραζε και χαρά στην πλάση
σε μεγάλους και παιδιά
σ’ ουρανούς και δάση….”
να έρθει στην όμορφη Ελλάδα μας και να γιορτάσουμε μαζί το μεγάλο ΟΧΙ στον πιο φοβερό εχθρό της…. τον ΠΟΛΕΜΟ.
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 !
Ο Άκης ο Σκαντζοχοιράκης μας καλωσόρισε στο 7ο Νηπιαγωγείο Αχαρνών και μοιράστηκε μαζί μας τα μικρά μυστικά που έκρυβε κάτω από τα αγκαθάκια του .
Μυστικά για να γίνουμε ομάδα Σούπερ δυνατή , αγόρια και κορίτσια όλοι μαζί !!!
- Να είμαστε ευγενικοί …
- Να βοηθάμε ο ένας τον άλλον…
- Να συνεργαζόμαστε …
- Να περιμένουμε τη σειρά μας υπομονετικά …
- Να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια …
- Να τακτοποιούμε τα πράγματά μας …
- Να περπατάμε ήρεμα και να μιλάμε χαμηλόφωνα …
- Να ακούμε προσεκτικά αυτόν που μιλάει …
- Να προσέχουμε τον εαυτό μας και τους άλλους… και άλλα πολλά , πολλά μυστικά !
Έτσι τις επόμενες μέρες όλα αυτά τα μυστικά έγιναν οι κανόνες της τάξης μας , τους οποίους καταγράψαμε για να μην τους ξεχάσουμε !
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Κάθε γονέας γνωρίζει ότι είναι στην φύση των παιδιών να δοκιμάζουν τα όρια. Φαίνεται σαν να είναι κάτι που όλα τα παιδιά γεννιούνται ξέροντας πώς να το κάνουν. Το παράδοξο αυτής της «προκλητικής» συμπεριφοράς, είναι ότι η διαρκής αμφισβήτηση των ορίων αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της ανάπτυξης και της ανεξαρτησίας των παιδιών.
Τα παιδιά πρέπει να δοκιμάζουν τα όρια πιέζοντάς τα από μικρά και μερικές φορές να σας προκαλέσουν και να διαφωνήσουν μαζί σας έτσι ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν την ατομικότητά τους όλο και περισσότερο καθώς μεγαλώνουν. Η αποστολή σας είναι να διδάξετε στα παιδιά πώς να δοκιμάσουν τα όριά τους με σεβασμό, χωρίς να είναι θυμωμένα ή προκλητικά, και να ξέρουν ότι τελικά εσείς ο γονέας είστε υπεύθυνος.
Ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να δείξετε στα παιδιά σας την αγάπη σας είναι να έχουν σαφείς, καθορισμένους περιορισμούς. Τα παιδιά θέλουν κατευθυντήριες γραμμές για τη ζωή τους που να εφαρμόζονται με αξιοπιστία. Είστε αυτός που δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτά. Ο καθορισμός ορίων είναι ένα σημαντικό κομμάτι των γονέων. Δε σημαίνει ότι έτσι δεν θα δοκιμάσουν τα όριά σας, θα το κάνουν. Τα παιδιά αισθάνονται ανασφαλή όταν δεν έχουν σαφή όρια.
Πώς όμως μπορώ να βάλω όρια στα παιδιά πρακτικά; Αρχικά χρειάζεται να λάβω υπόψιν μου κάποιες πολύ σημαντικές παραμέτρους όπως:
- Η κάθεηλικία του παιδιού ανταποκρίνεται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης οπότε τα όρια πρέπει να αντιστοιχούν στην εκάστοτε αναπτυξιακή βαθμίδα του παιδιού. Είναι καίριο τα όρια να συμβαδίζουν με την εκάστοτε ηλικία και αναπτυξιακή φάση ζωής του παιδιού.
- Χρειάζεται να σκεφτόμαστε και τηνοπτική του παιδιού κάθε φορά που θέτουμε ένα όριο. Βάζουμε τον εαυτό μας στη θέση του και αναλογιζόμαστε πως θα αντιδρούσαμε εμείς ως παιδιά. Τα όρια έχουν στόχο να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός κλίματος αρμονίας και να λειτουργήσουν υπέρ όλων, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του παιδιού.
- Ησυνέπεια είναι το κλειδί της επιτυχίας! Αν προσπαθούμε να οριοθετήσουμε μία συγκεκριμένη συμπεριφορά του παιδιού χρειάζεται να είμαστε συνεπείς στις αντιδράσεις μας κάθε φορά που συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο. Αν τη μία γελάμε, την άλλη είμαστε αυστηροί, την επόμενη είμαστε αδιάφοροι το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μπερδεύουμε το παιδί.
- Όταν λέμε«όχι» σημαίνει «όχι». Αν κάθε φορά που λέμε «όχι» σε κάτι το παιδί αντιδράει ακόμα πιο έντονα για να κερδίσει το «ίσως» ή το «ναι» και εμείς υποκύπτουμε τότε το μήνυμα που δίνουμε στο παιδί είναι ότι το «όχι» μας είναι διαπραγματεύσιμο οπότε αν συνεχίσουν να αντιδρούν θα μας αλλάξουν στάση. Με το να διαπραγματεύεσαι με το παιδί του μαθαίνεις να γίνεται χειριστικό και να ψάχνει να βρει τρόπους να κάνει αυτό που θέλει.
- Αλλάζουμε τιςαρνητικές φράσεις σε θετικές. Για παράδειγμα αντί να πούμε Αν δε φας το φαγητό σου δε θα πάμε βόλτα λέμε Ας φάμε πρώτα και μετά θα πάμε βόλτα. Στόχος μας είναι να παροτρύνουμε τα παιδιά όχι να τα κάνουμε να αισθανθούν απειλή η οποία το πιθανότερο είναι να φέρει άσχημα αποτελέσματα.
- Προσέχουμε τηγλώσσα του σώματός μας! Εκτός από τα λεκτικά μηνύματα που μεταφέρουμε στο παιδί στέλνουμε και πάρα πολλά μη λεκτικά μηνύματα τόσο με τη στάση του σώματός μας όσο και με τον τόνο της φωνής μας, τις εκφράσεις του προσώπου μας. Όταν μιλάμε στα παιδιά το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να έρθουμε στο δικό τους ύψος ώστε να έχουμε άμεση βλεμματική επαφή και να χρησιμοποιούμε έναν σταθερό τόνο στη φωνή μας. Όταν το παιδί φωνάζει και αρχίζουμε να φωνάζουμε και εμείς θα τα κάνουμε χειρότερα. Ο στόχος μας είναι να χαμηλώσουμε την ένταση άρα χρησιμοποιούμε έναν ήρεμο και σταθερό τόνο φωνής.Ακριβώς όπως χρειάζονται έναν συγκεκριμένο χρόνο για ύπνο, υγιεινή διατροφή και άλλες ρουτίνες για να τους κρατήσουν υγιείς, χρειάζονται και όρια για να τους δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας. Όταν οι γονείς δεν παρέχουν σαφή όρια ή επιτρέπουν στα παιδιά τους να ελέγχουν αυτόν που αποφασίζει στο σπίτι, η ισορροπία δύναμης μετατοπίζεται προς το παιδί, κάτι που είναι επιβλαβές για τους γονείς και τα παιδιά.
10 ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
- Να είστε αξιόπιστοι
Τα παιδιά σας πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να υπολογίζουν σε εσάς. Όταν αποτύχετε να υποστηρίζετε τα λόγια σας με πράξεις, τα λόγια σας δεν θα σημαίνουν τίποτα. Η οριοθέτηση δεν θα έχει κανένα νόημα.
- Less is more
Καλύτερα λίγοι κανόνες, οι οποίοι όμως να τηρούνται, παρά περισσότεροι και να μην εφαρμόζονται σωστά.
- Να είστε ακριβείς
Η κακή επικοινωνία δεν είναι ο τρόπος δημιουργίας ενός θετικού κλίματος. Απαιτείται αποτελεσματική επικοινωνία. Ζητήστε τους να επαναλάβουν σε σας αυτό που τους είπατε, για να βεβαιωθείτε ότι είναι κατανοητό. Είναι σημαντικό να είστε σίγουροι ότι όλοι βρίσκεστε στην ίδια σελίδα.
- Συμμετοχή των παιδιών στον καθορισμό των ορίων
Να έχετε μια καθιερωμένη οικογενειακή συνάντηση. Η οικογενειακή επικοινωνία εμπλέκει όλους όσους συμμετέχουν στον καθορισμό των ορίων. Όταν τα παιδιά λαμβάνουν μέρος στη θέσπιση των κανόνων, επενδύουν περισσότερο σε αυτούς και έχουν πιο πολλές πιθανότητες να τους ακολουθήσουν.
- Συντάξτε μια «σύμβαση»
Μόλις δημιουργηθούν οι “Οικογενειακές Δέκα Εντολές”, ετοιμάστε ένα έγγραφο που θα το υπογράψουν όλα τα μέλη της οικογένειας.
- «Κολλήστε» τους κανόνες
Κολλήστε αντίγραφα της «σύμβασης» στην κουζίνα και σε κάθε υπνοδωμάτιο. Θυμίστε στα παιδιά ότι αυτά δεν είναι περιορισμοί, αλλά κανόνες που βοηθούν όλους να ζήσουν καλύτερα.
- Αναγνωρίστε την σωστή συμπεριφορά
Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά, να βλέπουν ότι αναγνωρίζετε και επικροτείτε τις σωστές συμπεριφορές και δεν μένετε μόνο στα λάθη τους ή στις περιπτώσεις μη τήρησης των κανόνων.
- Αποφύγετε την ταμπελοποίηση των παιδιών ως “καλών” και “κακών“
Τα παιδιά – και οι ενήλικες – συμπεριφέρονται με τρόπους που είναι αποδεκτοί και με τρόπους που δεν είναι αποδεκτοί. Η επισήμανση ενός παιδιού ως “κακού” δεν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του και μπορεί και να δημιουργήσει μια αρνητική εικόνα του εαυτού του.
- ΠΟΤΕ μην υπονομεύετε τον άλλο γονέα
Οι γονείς οφείλουν να συμφωνούν μεταξύ τους όταν είναι μπροστά στο παιδί και να μην μιλάνε ο ένας πίσω από την πλάτη του άλλου. Ακόμα και αν αποφασίσει κάτι ο ένας γονιός κι ο άλλος δεν συμφωνεί, είναι καλύτερο αυτό να συζητηθεί μεταξύ τους κι όχι μπροστά στο παιδί. Το παιδί θα πρέπει να βλέπει μια κοινή γραμμή και από τους δύο.
- Χρησιμοποιήστε “φυσικές συνέπειες” όταν είναι δυνατόν
Μην περιμένετε τα παιδιά να τα κάνουν όλα αυτά αμέσως και σωστά. Μπορεί να χρειαστεί να δώσετε στο παιδί σας κάποιες μικρές υπενθυμίσεις προτού κατανοήσει πλήρως, ότι μια κακή ή μη ασφαλής συμπεριφορά θα οδηγήσει σε μια συνέπεια που δεν θέλει. Η πρακτική βοηθάει και τα όρια, όπως και οτιδήποτε άλλο, μπορεί να χρειαστούν λίγες προσπάθειες πριν το παιδί σας μάθει τι πρέπει να κάνει και δεν θα έπρεπε να κάνει.
ΠΡΟΣΟΧΗ:ΟΤΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΙ, ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΣΥΝΕΠΕΙΣ, ΤΟΤΕ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ
Πηγή: https://www.psychologynow.gr