Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι την Τέταρτη 24 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00 θα γίνει ενημέρωση γονέων από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου για το πρόγραμμα και τη λειτουργία του. Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση προς όλους τους γονείς από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του προηγούμενου σχολικού έτους, σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία των εκλογών για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Αγιασμός για το σχολικό έτος 2025-26
Ο Αγιασμός για την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11-09-2025 στις 9:00 π.μ. στο γήπεδο μπάσκετ του 13ου Δημοτικού Σχολείου.
Οι εκπαιδευτικοί του 7ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου σας εύχονται
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !
Ο Αρκτικός Ωκεανός
Στα πλαίσια του eTwinning προγράμματος “Blue Adventures” ασχοληθήκαμε ενδελεχώς με τον Αρκτικό Ωκεανό.
- Αναζήτηση πληροφοριών
Με τη βοήθεια των γονιών αναζητήσαμε πληροφορίες για τα ζώα που ζουν εκεί, τις ιδιαιτερότητες τους και τον τόπο που ζουν. Στη συνέχεια τα παιδιά παρουσίασαν τις πληροφορίες αυτές στην τάξη.
- Δραστηριότητα προγραμματισμού
Ο Μιλού, ο εσκιμώος μας ζήτησε τη βοήθεια μας! Θέλει να επιστρέψει στο ιγκλού του αφού συναντήσει τους φίλους του, τα ζώα. Κάθε σχολείο έφτιαξε αινίγματα για τα ζώα και δημιούργησε έναν αλγόριθμο το οποίο έστειλε στο επόμενο σχολείο. Τα παιδιά επέλεξαν και δημιουργησαν έναν αλγόριθμο τον οποίο έστειλαν στο άλλο σχολειο. Οι φίλοι μας έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν και να εκτελέσουν τον αλγόριθμο για να βρουν ποια ζωάκια συνάντησε ο Μιλού.
- Δημιουργία παραμυθιού
Συνδεθήκαμε με το 1ο Νηπιαγωγείο Λητής και το 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας και με τη βοήθεια ενός online τροχού επιλέξαμε τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας. Γράψαμε λοιπόν το παραμύθι “Περιπέτειες στον Αρκτικό Ωκεανό” οπού το Ναρβάλ και οι φίλοι του μας διηγούνται μια μέρα στον παγωμένο ωκεανό. Οι εικόνες της ιστορίες δημιουργήθηκαν με τη χρήση ΑΙ εργαλείου. Για να διαβάσετε την ιστορία μας πατήστε πάνω στην εικόνα.
- Ζωγραφική με πάγο
Αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη και ζωγραφίσαμε με χρωματιστά παγάκια. Το αποτέλεσμα: εξαιρετικό!
- Πείραμα
Ο Μιλού μας ζήτησε για άλλη μια φορά τη βοήθειά μας να καταλάβει φαινόμενα του Παγωμένου Ωκεανού. Δικιά μας αποστολή ήταν να του εξηγήσουμε με ποιον τρόπο τα ζώα που ζουν εκεί δεν κρυώνουν. Βρήκαμε λοιπόν την ευκαιρία να πειραματιστούμε!
- Διόραμα
Μια από τις αγαπημένες μας δραστηριότητες ήταν η κατασκευή του διοράματος του Αρκτικού Ωκεανού. Δημιουργήσαμε μια αναπαράσταση, φτιάχνοντας με πλαστελίνη τα ζωάκια που ζουν εκεί και ότι υλικό είχαμε στην τάξη μας για το περιβάλλον που ζουν. Ζητήσαμε από όλα τα σχολεία του προγράμματος να ψηφίσουν το αγαπημένο τους.
Το διόραμα του Νηπιαγωγείου μας κέρδισε την πρώτη θέση στις καρδιές των εταίρων μας!
Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2025-2026 εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία μαθητές γεννημένοι το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό τους στο σύστημα, οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το τέκνο για το οποίο επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/ προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχουν αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους ίδιους από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσουν. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στο 28310-55513 και ώρες 12.00-13.45.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης/δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.
Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Workshop δημιουργίας με τον Hervé Tullet
Στις 8 Οκτωβρίου 2024 συμμετείχαμε με τους μαθητές μας σε μια μοναδική εμπειρία τέχνης.
Την καθοδήγησε ο ίδιος ο Hervé Tullet, γάλλος εικαστικός- καλλιτέχνης και συγγραφέας (ανάμεσα σε άλλα) του μοναδικού και διαφορετικού βιβλίου «Ένα βιβλίο παιχνίδι»! Γνωρίσαμε το συγγραφέα και εικαστικό μέσα από σύγχρονη διαδικτυακή σύνδεση.
Μαζί με εμάς συνδέθηκαν ταυτόχρονα πάνω από 3.000 τάξεις από 50 διαφορετικές χώρες σε ένα κοινό έργο-εικαστική δημιουργία με τον Herve Tullet!
Η γλώσσα δε στάθηκε εμπόδιο μια που οι οδηγίες δίνονταν με παντομίμα και κινούμενα σχέδια!
Το εργαστήρι αυτό τα είχε όλα: κίνηση, έμπνευση, φωτεινά χρώματα, ανατροπή, πειραματισμό και διασκέδαση!
Παγκόσμια ημέρα χταποδιού
Η μασκότ του eTwinning προγράμματος Blue Adventures, o κ. Χταπόδης γιορτάζει.
Η 8η Οκτωβρίου έχει οριστεί παγκόσμια ημέρα χταποδιού και αποτέλεσε για εμάς το έναυσμα για την έναρξη του προγράμματος!
Ο κ. Χταπόδης επικοινώνησε μαζί μας για πρώτη φορά, ζητώντας τη βοήθειά μας για ένα μεγάλο πρόβλημα που παρουσιάστηκε. Έχασε τα παπούτσια του στο βυθό και δεν μπορεί να τα βρει.
Αρχικά, αναζητήσαμε και βρήκαμε πληροφορίες στα βιβλία μας σχετικά με τα χταπόδια και τη ζωή τους στο βυθό και απαντήσαμε σε ένα σχετικό ερωτηματολόγιο.
Φανταστήκαμε και φτιάξαμε το δικό μας κ. Χταπόδη, ο οποίος θα μας κρατάει συντροφιά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς στην τάξη μας και τα ατομικά μας χταποδάκια. Διασκεδάσαμε με τα διαδραστικά παιχνίδια που μας έστειλε.
Στη συνέχεια υλοποιήσαμε τη συνεργατική μας δράση αφιερωμένη στην Εβδομάδα Κώδικα.
Ήρθαμε σε επαφή με την κωδικοποίηση: το ρομπότ beebot, το πλέγμα και τις εντολές του.
Πιο συγκεκριμένα, αφού δημιουργήσαμε το δικό μας online παιχνίδι για τα άλλα σχολεία τοποθετώντας τα παπούτσια του Χταποδιού και τα εμπόδια (καρχαρίες) στο συνεργατικό έγγραφο , επιλέξαμε το παιχνίδι του Νηπιαγωγείου Παστίδας Ρόδου για να το υλοποιήσουμε. Μεταμορφώσαμε το ρομπότ μας σε χταπόδι, τοποθετήσαμε τα στοιχεία στο πλέγμα μας και αφού ορίσαμε τη διαδρομή που θα ακολουθήσει, εκτελέσαμε τον κώδικα. Ο κ. Χταπόδης βρήκε τα παπούτσια του κι εμείς είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον βοηθήσαμε!
Ο υπέροχος εαυτός μου
“Ο υπέροχος εαυτός μου” ήταν ένα από τα θέματα που δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο μας τις προηγούμενες μέρες.
- Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους ετοίμασαν τα προσωπικά τους κουτιά, τα οποία περιείχαν φωτογραφίες της οικογένειάς τους και της βρεφικής τους ηλικίας, καθώς επίσης αγαπημένα τους αντικείμενα. Κάθε μέρα κάποια από τα παιδιά μας παρουσίαζαν τα κουτιά τους δείχνοντάς μας το περιεχόμενο τους και μιλώντας για τον εαυτό τους.
Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους, να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητά τους, να έρθουν σε επαφή με άλλα παιδιά, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές τους και να μάθουν να τις σέβονται.
- Μέσα στο μαγικό φάκελο ανακαλύψαμε ο καθένας μας έναν ξεχωριστό και μοναδικό άνθρωπο που δεν ήταν άλλος από τον ΕΑΥΤΟ μας!!
Ο φάκελος περιείχε έναν καθρέφτη που κοιτώντας μέσα τα παιδιά έβλεπαν ένα πολύ ξεχωριστό πρόσωπο που δεν ήταν άλλο από το δικό τους! Παρατηρούσαν τα χαρακτηριστικά τους και διέκριναν ομοιότητες και διαφορές με τους συμμαθητές τους. Με τη βοήθεια του καθρέφτη δημιουργήσαμε τα πορτρέτα μας! Έπειτα αξιοποιήσαμε τα πορτρέτα μας και κάναμε ομαδοποιήσεις με ένα χαρακτηριστικό κάθε φορά π.χ. το χρώμα των μαλλιών μας ή των ματιών μας. Μετρήσαμε και συγκρίναμε χρησιμοποιώντας τα τουβλάκια μας.
- Δημιουργήσαμε τα πορτρέτα μας με διαφορετικές τεχνικές.
- “Καθρέφτη καθρεφτάκι μου ποιος είναι ο πιο υπέροχος από όλους;” Μα φυσικά εμείς! Δημιουργήσαμε τους δικούς μας πλουμιστούς καθρέφτες και το κάθε παιδί σκέφτηκε γιατί είναι ξεχωριστό. “Είμαι ξεχωριστός γιατί είμαι έξυπνος”, “… γιατί τρέχω γρήγορα”, “…γιατί είμαι όμορφος” ήταν μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών.
- Δημιουργήσαμε την Αλυσίδα της φιλίας μας! Αφού μοιράσαμε μπόλικη αγάπη μεταξύ μας, δίνοντας στον διπλανό μας την καρδούλα την οποία έπρεπε να πιάσουμε μόνο με τα μανταλάκια, τα παιδιά επέλεξαν μέσα από κλήρωση έναν συμμαθητή τους. Κλήθηκαν να σκεφτούν μια όμορφη σκέψη για το παιδί που επέλεξαν, κάτι ξεχωριστό, κάτι που έχουν παρατηρήσει ότι τα καταφέρνει καλά ή ότι άλλο μπορούσαν να σκεφτούν. Οι όμορφες σκέψεις μας ενώθηκαν σε μια αλυσίδα και τοποθετήθηκε στην τάξη μας για να μας θυμίζει ότι όλοι είμαστε μοναδικοί με τον δικό μας ξεχωριστό τρόπο και οι φίλοι μας μας θαυμάζουν γι’ αυτό!
Παρουσίαση προγράμματος eTwinning “Blue Adventures”
Τη φετινή σχολική χρονιά το σχολείο μας θα συμμετέχει στο eTwinning πρόγραμμα “Blue Adventures“.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:
“Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από το να βυθιστείτε στον κόσμο της θάλασσας, να ανακαλύψετε τα μυστικά του ωκεανού και της θάλασσας. Σε μια εκτεταμένη συνεργασία, οι μαθητές θα διερευνήσουν τη σημασία της προστασίας των ωκεανών και της θαλάσσιας ζωής. Το έργο στοχεύει να ενσταλάξει ένα αίσθημα περιβαλλοντικής ευθύνης, να ενισχύσει τον αλφαβητισμό των ωκεανών, να προωθήσει τη συνεργατική μάθηση, να ενσωματώσει τις έννοιες STEAM και ν στοιχεία βασισμένα σε παιχνίδια για μια διαδραστική εμπειρία. Οι μαθητές θα εργαστούν μαζί για να βρουν δημιουργικές λύσεις για να βοηθήσουν τον ωκεανό και τους κατοίκους του, τονίζοντας τη σημασία του στη διαμόρφωση του κλίματος, την υποστήριξη της βιοποικιλότητας και τη διατήρηση της ζωής στη Γη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να εμπνεύσουμε τις μελλοντικές γενιές να αναλάβουν δράση για τη διατήρηση και την προστασία των θαλασσών και των ωκεανών, καλλιεργώντας το αίσθημα ευθύνης για τον ωκεανό. Μέσω του προγράμματος υποστηρίζουμε τον στόχο 30×30, σύμφωνα με τον οποίο το 2022, η παγκόσμια κοινότητα έλαβε μια απόφαση ορόσημο να προστατεύσει τη βιοποικιλότητα του πλανήτη μέσα σε ένα πλαίσιο εφαρμογής του 2030 για τον ωκεανό και τη θάλασσα.”
Μια πρώτη επαφή με την Ιστορία
Με αφορμή την επέτειο των ιστορικών γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου 1940, μάθαμε να αντλούμε πληροφορίες από διάφορες πηγές, οπτικές και ακουστικές, όπως φωτογραφίες, μαρτυρίες, τραγούδια, χάρτες και σημαίες. Συγκεκριμένα, μέσα από γράμματα και ημερολόγια των στρατιωτών διερευνήσαμε τα συναισθήματά τους, συγκεντρώσαμε στοιχεία για τα γεγονότα και ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με τους χάρτες και τις σημαίες. Χρησιμοποιήσαμε το τραγούδι της Σοφίας Βέμπο με τίτλο “Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά” ως πηγή αρχικών πληροφοριών και καταλήξαμε στον τρόπο που γιορτάζουμε αυτές τις ιστορικές επετείους, οργανώνοντας τον δικό μας εορτασμό, με απώτερο σκοπό να καλλιεργήσουμε αντιπολεμικά συναισθήματα και να αναπτύξουμε φιλειρηνική στάση ζωής.













































