Ιαν 21 2018

Δράσεις – Δραστηριότητες, Επισκέψεις και Προσκλήσεις ειδικών στο πλαίσιο των Project

Συντάκτης:

Φωνή και Επιτυχία: Μεταμορφώστε τη Φωνή και Δημόσια Ομιλία σας

Με ποιους συνεργάστηκε: Collaborating with multinationals and organizations (±30), in delivering 1-to-1 Sessions, corporate Group Workshops and Open Seminars, and trained more than 3,000 individuals.

Εταιρείες που συνεργάστηκε: Google, OTE, Coca-Cola 3E, Eurobank, Alpha Bank, Booking.com, LeasePlan, TITAN Cement, Bristol-Myers Squibb, Generation Y, B. & M. Theocharakis Foundation, GEP, Antipollution, Resoul, Knauf, European Reliance, Kafkas, Centaur Analytics, CEO Clubs Greece, ReedSmith, Focus Bari, FREZYDERM, Parapolitika Radio, Tatoi Club, The Ekali Club, Tsichritzis Visual Arts Foundation, NGV Athens Plaza, Elatos Resort, 12 Months Luxury Resort, etc.

……………………

Εδώ και 3 χρόνια λειτουργεί στο σχολείο μας Ρητορικός Όμιλος, στο πλαίσιο του οποίου ομάδα μαθητών μας εκπαιδεύεται στη Ρητορική – δηλαδή στην άρθρωση δομημένου και πειστικού προφορικού λόγου. Την επιστημονική και οργανωτική ευθύνη του Ομίλου αυτού, έχει ο κ. Γ. Μπίκος και τη φετινή χρονιά, εκπαιδευτής του Ομίλου είναι ο νομικός και διπλωματούχος στις επιστήμες της αγωγής και του Ρητορικού Λόγου, εκπ/κός, κ. Χρ. Χαντζαρίδης.

Το Σάββατο 25/1/2020, λοιπόν, δύο μαθήτριες του Ομίλου μας, η Μελίνα Νάκα και η Μαριάννα Σίκαλη, αμφότερες της Β΄ τάξης, μετείχαν σε Πανελλαδικό τουρνουά αγωνισμάτων ρητορικής για Λύκεια, ο οποίος διεξήχθη στον χώρο της Σχολής Αυγουλέα-Λιναρδάτου, στο Περιστέρι. Στη διοργάνωση μετείχαν περίπου 20 σχολεία. Διακρίθηκαν ΚΑΙ οι δύο για την επίδοση και τη βαθμολογία που απέσπασαν από τους κριτές. Η δε Μαριάννα, αναδείχθηκε ως η καλύτερη ομιλήτρια όλων, στο αγώνισμα του «προτρεπτικού λόγου», και, μάλιστα, με βαθμολογική διαφορά από τη 2η!!! Επιπλέον, αναδείχθηκε πρώτη στη βαθμολογία, ΚΑΙ στον προκριματικό γύρο, αλλά ΚΑΙ στο τελικό. Σημειωτέον, τέλος, ότι επελέγη, ως πρωτεύουσα, να μετάσχει στο Πανελλήνιο Κοινοβούλιο Νέων, στο πλαίσιο του οποίου θα «εργαστεί» ως «βουλευτής» και θα επεξεργαστεί τρέχοντα θέματα της διεθνούς πολιτικής σκηνής.  Πρόκειται για μία πολύ πετυχημένη διοργάνωση που τελεί υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Ελληνικής Δημοκρατίας και τυγχάνει της τιμητικής υποστήριξης του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και έχει χορηγό επικοινωνίας την ΕΡΤ.

Πολλά συγχαρητήρια και στα δυο παιδιά μας! Και περιμένουμε την επόμενη συμμετοχή τους σε αντίστοιχη διοργάνωση, η οποία ΔΕΝ θα αργήσει!

……………………

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019 ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Το τμήμα μας (όπως και ορισμένα άλλα τμήματα) είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει έναν αγώνα επίδειξης μπάσκετ με αμαξίδια. Πήγαμε στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ της οδού Ιφιγενείας,  που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας, όπου μας καλωσόρισαν εκπρόσωποι του Δήμου Καλλιθέας και παράγοντες της αθλητικής αποστολής. Πριν το ξεκίνημα του αγώνα, μας μίλησαν για τους αθλητές, από τους οποίους οι περισσότεροι – παράλληλα με τα διάφορα αθλητικά σωματεία στα οποία ανήκουν – συμμετέχουν στην Ελληνική Παραολυμπιακή Ομάδα Μπάσκετ με Αμαξίδια. Αναγνωρίζοντας τα τροχαία ατυχήματα ως βασική αιτία αναπηρίας, μας επέστησαν την προσοχή στην οδήγηση, να φοράμε κράνος, ζώνη ασφαλείας και να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ.

Μετά από λίγα λεπτά, άρχισε ο αγώνας. Έμεινα έκπληκτος για το πώς χειρίζονταν τόσο εύκολα τη μπάλα παρότι ήταν καθισμένοι στα αμαξίδια. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι πολύ δύσκολο να παίξεις όπως αυτοί οι αθλητές. Ο αγώνας ήταν καταπληκτικός και όλοι μας θαυμάζαμε τις ικανότητες της ομάδας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους διοργανωτές και τους αθλητές που μας έδωσαν αυτή την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τον αγώνα και να διδαχθούμε μάθημα ζωής, αξιοπρέπειας και μαχητικότητας.

Παύλος Λουμπαρδιάς, Β2

……………………

Συμμετοχή στη δράση του Petit Plan σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Την Τετάρτη 13/11/2019 το σχολείο μας συμμετείχε σε μια δράση του Petit Plan, το οποίο έχει ως σκοπό την κινηματογραφική επιμόρφωση και την κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών Λυκείου μέσω του κινηματογράφου. Η δράση έγινε σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στα πλαίσια της καμπάνιας τους “I’m Positive 2019”. Συγκεκριμένα, ένα τμήμα της Α΄ τάξης είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει έναν κύκλο ταινιών μικρού μήκους με θεματολογία τον σχολικό εκφοβισμό, τη διαφορετικότητα, την ενημέρωση γύρω από τον HIV και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αλλά και να συμμετέχει στη συζήτηση που ακολούθησε με εκπροσώπους φορέων υγείας. Τα μηνύματα που προβλήθηκαν τόσο μέσα από τις ταινίες όσο και μέσα από τη σχετική συζήτηση, ήταν πολλά και πολύ χρήσιμα για τους νεαρούς μαθητές μας. Υπεύθυνη καθηγήτρια η κοινωνιολόγος Μαρία Λέκκα, σε συνεργασία με τη φιλόλογο Άννα Παρίση.

……………………

Στις 21 Μαρτίου του 2019 τα τμήματα Θεατρολογίας της Α’  Λυκείου επισκέφτηκαν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για να παρακολουθήσουν ανοιχτή πρόβα του έργου «Με δύναμη από την Κηφισιά» των Δ. Κεχαΐδη και Ελ. Χαβιαρά, σε σκηνοθεσία  Ν. Διαμαντή. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος με θέμα η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη διαδικασία της θεατρικής πράξης στο σύνολό της. Είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τις τεχνικές ανάγκες μιας παράστασης και να κατανοήσουν τον τρόπο που ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί εργάζονται πάνω στο κείμενο. Αντιλήφθηκαν τις επίπονες και δημιουργικές διεργασίες που απαιτούνται για το ανέβασμα ενός θεατρικού έργου. Αποκωδικοποίησαν τον πολυπαραγοντικό χαρακτήρα της προσέγγισης του ρόλου κάθε ήρωα ενός θεατρικού κειμένου και τις απαιτήσεις που αυτή έχει από τον ηθοποιό. Η βαθιά κατανόηση του κειμένου, η πιστή απόδοση της σκηνοθετικής αισθητικής και η ενσάρκωση του ήρωα ακολουθώντας προσωπικές νόρμες είναι μερικά από τα κύρια μελήματά του. Τέλος, συνομίλησαν με το σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς και τους έθεσαν ερωτήματα τόσο σε σχέση με το θέατρο όσο και με τη συγκεκριμένη παράσταση.

Ήταν μια εμπειρία που μέσω της βιωματικής οδού τους αποκάλυψε τα βασικά βήματα δημιουργίας μιας παράστασης και τους άνοιξε την πόρτα σε μια διαδικασία μέχρι τώρα απαγορευτικά κλειστής στους θεατές.

……………………

Σήμερα 20/2/2019 και ώρα 12.00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καλλιθέας οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του σχολείου μας και οι καθηγητές τους, παρακολούθησαν την ομιλία/διάλεξη του Δρα Νικήτα Σίμου, Οικονομολόγου, στελέχους ελληνικών και ξένων πολυεθνικών εταιριών και συγγραφέα του ιστορικού βιβλίου:  «Η πορεία προς το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος του 1821 – 1832. Ισορροπία των Δυνάμεων και Ελληνισμός».

Θέμα της ομιλίας: η τότε δυναμική του συσχετισμού των ξένων δυνάμεων και των σχέσεων τους με το ελληνικό ζήτημα και με το απότοκο στη συνέχεια νεοσύστατο ελληνικό κράτος.

Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερη προσοχή κι ενδιαφέρον και στη συνέχεια υπέβαλαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις στον ομιλητή.

……………………
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ  ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την Τετάρτη 6/2/19 οι μαθητές του προσανατολισμού οικονομίας-πληροφορικής της Γ΄ τάξης επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Πειραιά συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, όπου είχαν την ευκαιρία, όχι μόνο να ξεναγηθούν στους χώρους τους αλλά και να ενημερωθούν για τα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που προσφέρει το κάθε τμήμα του. Εκπαιδευτικοί και μαθητές δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την εκπαιδευτική τους αυτή επίσκεψη.

……………………

Την Τρίτη 13/3/2018 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο επαγγελματίας φωτιστής του θεάτρου, Αλέξανδρος Πολιτάκης. Μίλησε πρώτα στους μαθητές των δύο προτζεκτ της Α’ και της Β’ Λυκείου, με διδάσκουσα την κ. Κοψιά. Στους μαθητές της Α’ τάξης ,που στο πρότζεκτ τους ασχλούνται με το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης, εξηγήθηκε η λειτουργία και η καλλιτεχνική διάσταση των φωτισμών στο θέατρο, που κάθε άλλο παρά απλή ηλεκτρολογική εργασία είναι! Επίσης ο κ. Πολιτάκης παρακολούθησε μια σκηνή του έργου που δουλεύουν οι μαθητές και έδωσε πρακτικές συμβουλές για το πως μπορούν να επιτευχθούν  φωτιστικά εφέ με προσιτά μέσα. Στους μαθητές της Β’ τάξης, που στο πρότζεκτ τους εξετάζουν τη συνεισφορά των επιμέρους τεχνών στο Θέατρο, εστίασε  περισσότερο στο να κατανοήσουν τις αρμοδιότητες, τα καλλιτεχνικά προσόντα και την επαγγελματική πραγματικότητα ενός φωτιστή στη σύγχρονη ελληνική  θεατρική πραγματικότητα. Μάλιστα δυο μαθητές που έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν αυτή την πτυχή του θεάτρου, πήραν συνέντευξη από τον κ. Πολιτάκη και κατέγραψαν τις απαντήσεις του για να τις χρησιμοποιήσουν στην εργασία τους.
Ήταν μια πολύ θετική και χρήσιμη εμπειρία και το πιο ενδιαφέρον ήταν η βιωματική της διάσταση, αφού ο προσκεκλημένος μας έφερε μαζί του τεχνικό εξοπλισμό και εξήγησε έμπρακτα τη λειτουργία των φώτων. Τον ευχαριστούμε θερμά!

……………………

Λογοτεχνία και κινηματογράφος: αγαπημένα βιβλία που έγιναν ταινίες