Φεβ 28 2009

να στήσετε βήμα βήμα γρήγορα και εύκολα τη δική σας δουλειά στο Διαδίκτυο

Συντάκτης:

Το εγχειρίδιο του e-επιχειρείν

Τετάρτη, 25.02.09

Το εγχειρίδιο του e-επιχειρείν

Ο «noir» προφήτης του cyberpunk Αμερικανο-καναδός συγγραφέας Γουίλιαμ Γκίμπσον είχε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ότι το Διαδίκτυο είναι χάσιμο χρόνου και αυτό ακριβώς είναι που το κάνει να αξίζει. Το μέλλον και η ιστορία όμως ήρθαν να τον διαψεύσουν. Οταν το Google ? των τριανταπεντάχρονων σήμερα Sergey Brin και Larry Page? απασχολεί περισσότερους από 24.000 εργαζομένους και το Facebook του εικοσιτετράχρονου Mark Zuckerberg περί τους 700, τότε μόνο για χάσιμο χρόνου δεν μπορούμε να μιλήσουμε. Η ουσία μάλιστα είναι ότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι νέοι της γενιάς των 700 ευρώ στρέφουν το βλέμμα τους στον παγκόσμιο ιστό, για να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Φυσικά, το να διαθέτει κανείς ένα δυνατό υπολογιστή, μια γρήγορη σύνδεση και μια έξυπνη ιδέα μπορεί να είναι μια καλή αρχή, δεν αρκεί όμως. Προκειμένου να φτάσουμε στην υλοποίηση της ιδέας και την επαγγελματική αποκατάσταση, ειδικά στα καθ? ημάς, θα χρειαστεί να σπαταλήσουμε μπόλικες εργατοώρες, προκειμένου να ανταποκριθούμε στην αθάνατη εγχώρια γραφειοκρατία.Τα πρώτα και πιο σημαντικά βήματα για τη δημιουργία μιας διαδικτυακής επιχείρησης είναι, όπως εξηγεί στον ΕΤ η κυρία Ελενα Σπυροπούλου, δικηγόρος εξειδικευμένη σε θέματα Διαδικτύου, «η κατοχύρωση της επωνυμίας στο Επιμελητήριο ?Εμπορικό ή Βιομηχανικό?, η κατοχύρωση του σήματος στο υπουργείο Ανάπτυξης και, τέλος, η κατοχύρωση του domain name -του αποκλειστικού διαδικτυακού ονόματος του χρήστη δηλαδή)». Κατόπιν, ένας δικηγόρος θα πρέπει να φτιάξει το επιτήδευμα της εταιρίας ή της ατομικής επιχείρησης, το καταστατικό δηλαδή. Στη συνέχεια, εάν ο φέρελπις επιχειρηματίας του Internet δεν είναι ήδη ασφαλισμένος κάπου, θα πρέπει να περάσει από τον ΟΑΕΕ (Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών). Εφόσον ασφαλιστεί εκεί, θα πάρει μια βεβαίωση -διά του λόγου το αληθές- και θα περάσει από την εφορία για να «ανοίξει» βιβλία και να αποκτήσει τιμολόγιο πελατών.

Γραφειοκρατία

Σύμφωνα με την κυρία Σπυροπούλου, καλό θα ήταν αρχικά η εταιρία να είναι είτε ατομική είτε ομόρρυθμη, διότι, όπως λέει, είναι πιο εύκολες στη δημιουργία τους και η γραφειοκρατία καθώς και οι απαιτήσεις περιορίζονται σε όσα προαναφέρθηκαν. Για τις ΕΠΕ και Α.Ε. αντιθέτως ?τις οποίες θα πρέπει να προτιμήσει ο διαδικτυακός επιχειρηματίας, εφόσον η επιχείρησή του έχει κάποιο κέρδος? οι απαιτήσεις είναι περισσότερες, συμπεριλαμβάνουν μάλιστα την επικουρία συμβολαιογράφου, καθώς και δημοσίευση στο ΦΕΚ. Πάντως, αυτό που πάντα συμβουλεύει τους online επιχειρηματίες η κυρία Σπυροπούλου είναι «να γράφουν οπωσδήποτε προσεκτικά τους όρους χρήσης σύμφωνα με το νόμο, γιατί ουσιαστικά αποτελούν και τη συμφωνία με τον πελάτη». Για τη φορολόγηση του e-επιχειρηματία ισχύει ακριβώς ό,τι και για έναν οποιονδήποτε ιδιώτη που «στήνει» την επιχείρησή του.

Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό κομμάτι του όλου εγχειρήματος -εάν εξαιρέσουμε τις αμοιβές των δικηγόρων-, το βασικό κόστος που θα επιβαρύνει τον ενδιαφερόμενο είναι το ποσό για την κατοχύρωση του domain name, το οποίο μπορεί να κοστίζει από ?22 έως και ?80 αναλόγως πού θα απευθυνθεί κανείς. Υπάρχουν περί τις 60 εταιρίες στην Ελλάδα που διαθέτουν άδεια από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) προκειμένου να νοικιάζουν domain names. Η ενοικίαση κρατά δύο χρόνια (και η αρχική έγκριση από την ΕΕΤΤ από πέντε ημέρες έως και ένα μήνα) και για την ανανέωσή της ο κάτοχος έχει στη διάθεσή του δέκα ημέρες.

Ο online επιχειρηματίας θα πρέπει να νοικιάσει χώρο και σε κάποιον server ?η υπηρεσία ονομάζεται web hosting? ο οποίος ουσιαστικά φιλοξενεί τον όγκο δεδομένων της ιστοσελίδας. Η ενοικίαση διαρκεί από τρεις μήνες έως ένα χρόνο και οι τιμές κυμαίνονται από ?50 έως ?250 ανάλογα με το χώρο και την ασφάλεια που επιθυμεί ο χρήστης. Επειδή όμως η επιχείρηση πρέπει να έχει και κέρδος οι δύο βασικές πηγές εσόδων είναι οι διαφημίσεις και η αγορά. Οπως αναφέρει στον ΕΤ ένας από τους δημιουργούς του γνωστότερου διαδικτυακού καταστήματος e-shop.gr, Αποστόλης Αποστολάκης, «σε ό,τι αφορά στις διαφημίσεις λειτουργούν ακριβώς όπως και στην περίπτωση των μη διαδικτυακών καταστημάτων, δηλαδή πρέπει να κοπεί στον πελάτη ένα κοινό τιμολόγιο».

Top 5 στις πιο επικερδείς ιδέες

– Κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών- Οίκος δημοπρασίας- Βιβλιοπωλεία- Τουριστικά πακέτα (κρατήσεις εισιτηρίων, ξενοδοχείων κ.λπ.)- Εφημερίδες ? περιοδικά

Είχα κέρδη από την αρχή

Ηταν ίσως ένα ρίσκο, ήδη όμως από το 2007 είχα και κέρδη. Αλλωστε πιστεύω ότι πλέον ο Ελληνας ενημερώνεται από το Διαδίκτυο και μπορεί ο παγκόσμιος ιστός να μην έχει αντικαταστήσει ?τουλάχιστον ακόμη? την τηλεόραση, έχει όμως αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τα διάφορα έντυπα και μάλιστα τα έντυπα ειδικού ενδιαφέροντος. Βλέπω, από τα «χτυπήματα» στο techblog, ότι ο κόσμος είναι διψασμένος για ενημέρωση γύρω από την τεχνολογία, τα γκάτζετ, τις «παγίδες» και τις ευκαιρίες. Και μάλιστα άτομα όλων των ηλικιών, όχι μόνο πιτσιρικάδες.

Κώστας Βλαχάκης, δημιουργος του τεχνολογικου blog www.techblog.gr

Ξεκίνησε ως χόμπι κι έγινε επάγγελμα

Ξεκίνησα το ?97 γιατί έψαχνα συγκεκριμένες πληροφορίες, κυρίως για θέματα τεχνολογικού ενδιαφέροντος. Δεν έβρισκα σχεδόν ποτέ τίποτε στα ελληνικά sites. Το insomnia ξεκίνησε ως απλό site το 1997, ενώ το 2000 εξελίχθηκε και σε forum. Σήμερα έχει μια κοινότητα της τάξεως των 85.000 μελών, στην οποία δημοσιεύονται καθημερινά χιλιάδες μηνύματα και πληροφορίες από χρήστες. Το Internet δίνει επαγγελματικές ευκαιρίες. Το ξεκίνησα ως χόμπι και εξελίχθηκε σε επάγγελμα. Aλλωστε τώρα πια έχει κέρδη από τις διαφημίσεις και μου επιτρέπει να ζω από αυτό.

Κώστας Σκιαδάς, administrator www.insomnia.gr

Το κόστος είναι μειωμένο

Στο gameover έχουμε δουλέψει σκληρά τα τέσσερα χρόνια που είμαστε online και πλέον μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει κέρδος. Εμείς έχουμε ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας, μεγαλύτερο από έντυπα του χώρου των βιντεοπαιχνιδιών, ενώ από την άλλη πλευρά το κόστος μας είναι σαφώς μειωμένο από τη στιγμή που δεν τυπωνόμαστε. Οταν πήρα την απόφαση να εργαστώ σε μια ιστοσελίδα ουσιαστικά σκεφτόμουν ότι ήταν αρκετά μεγάλο ρίσκο. Είχα όμως την πίστη γιατί θεωρούσα ότι ήταν η ώρα της ενημέρωσης μέσω Διαδικτύου.

Γιώργος Καλιφας, διευθυντης του διαδικτυακου περιοδικου www.gameover.gr

Δεν το θεώρησα ρίσκο

Οταν πήρα την απόφαση να εργαστώ σε μια ιστοσελίδα δεν το θεώρησα καθόλου ρίσκο γιατί η τεχνολογία στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί αρκετά και το Διαδίκτυο, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι το μέλλον και στην επαγγελματική αποκατάσταση. Αλλωστε είχα ήδη μια ανάλογη εμπειρία, αφού έμαθα τη δουλειά μέσα από το site του αδερφού μου. Η δουλειά του administrator σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης συνοδεύεται από γερές δόσεις ευθύνης και αυτός που την εξασκεί πρέπει να τηρεί τις ισορροπίες. Λειτουργεί ως κυματοθραύστης ανάμεσα στους χρήστες και τη διοίκηση.

Στέλλα Κρουσκα, administrator της ιστοσελιδας κοινωνικης δικτυωσης www.zoo.gr

 

Ελεύθερος Τύπος