Η ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ

0

Συγγραφέας: 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | Κατηγορία ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | , στις 12-07-2018

Θανατική ποινή είναι η ποινή που επιβάλλεται σε έναν εγκληματία από τις αρχές ενός κράτους, και έχει να κάνει με την αφαίρεση της ζωής αυτού. Είναι η αυστηρότερη ποινή που μπορεί να επιβληθεί και συχνά ονομάζεται «η εσχάτη των ποινών».
Στην Ελλάδα, η θανατική ποινή καταργήθηκε τον Δεκέμβριο του 1993 από την κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου κάτι που επιβεβαιώθηκε και στη συνταγματική αναθεώρηση του 2001.
Όλα τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν πλέον καταργήσει την θανατική ποινή, αλλά συνεχίζει να εφαρμόζεται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, και πολλά κράτη του μουσουλμανικού κόσμου.
Η θανατική ποινή είναι η πιο ακραία μορφή τιμωρίας για εγκλήματα. Η εφαρμογή της χάνετε στα βάθη των αιώνων στις θρησκείες, στην ελληνική μυθολογία έως και στις μέρες μας. Η εφαρμογή της είναι αμφιλεγόμενο ζήτημα και διχάζει την κοινή γνώμη. Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα υπέρ της θανατικής ποινής.
Π.χ.
• Ο φόβος της αποθαρρύνει το έγκλημα
• « οφθαλμών αντί οφθαλμού» ισούται με την ισάξια ανταπόδοση του εγκλήματος
• Δικαίωση της οικογένειας του θύματος κτλπ.

Υπάρχουν όμως και πολλά επιχειρήματα κατά της θανατικής ποινής
Π.χ.
• Η θανατική ποινή καταπατά το δικαίωμα της ζωής
• Η θανατική ποινή δεν έχει καμία αποτρεπτική επίδραση και αποτελεί όπλο πολιτικής καταπίεσης
• Η θανατική ποινή είναι βίαιος και απάνθρωπος θάνατος
• Η θανατική ποινή είναι φόνος εκ προ μελέτης, εξευτελίζει το κράτος και κάνει την κοινωνία πιο βίαιη
• Η θανατική ποινή δεν παρέχει κοινωνική σταθερότητα ούτε φέρνει ειρήνη στα θύματα
• Η θανατική ποινή αμφισβητεί την ικανότητα των ανθρώπων να βελτιώσουν τον εαυτό τους
Όμως η θανατική ποινή δεν είναι η πρέπουσα απάντηση στο φυσικό και θεϊκό νόμο. Επίσης με την θανατική ποινή διατηρείται η εκδίκηση και όχι η διόρθωση του εγκληματία και η μετάνοια.
DEAD MAN WALKING
Σκηνοθεσία: Tim Robbins το 1996
Στο ρόλο της Helen η Susan Sarandon
Στο ρόλο του Μάθιου Πονσελε ο Sean Penn
Στην ταινία Dead Man Walking η δικαστική απόφαση περί ενοχής είναι σχετικά σωστή, όμως η κοινωνία σχεδόν στο σύνολό της και οι οικογένειες των θυμάτων δεν συγχωρούν τον θύτη και επικροτούν την θανατική ποινή. Μια καλόγρια όμως πλησιάζει τον κατάδικο πνευματικά, τον κάνει να δει την αλήθεια, να μετανοήσει πραγματικά αλλά αποτυγχάνει να τον σώσει από την θανατική ποινή. Σε αυτή την περίπτωση χάνετε μια ζωή μετανιωμένη πραγματικά που ίσως θα είχε να δώσει θετικά στοιχειά στην οικογένεια του και στην κοινωνία και να είναι ένα παράδειγμα μετάνοιας για τους συνανθρώπους.

ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ
Στην ταινία « Πράσινο Μίλι» έχουμε την περίπτωση ενός χαρισματικού ουράνιου ανθρώπου, ενός επίγειου αγγέλου να είναι θύμα δικαστικής πλάνης για τον φόνο ενός μικρού παιδιού και ενώ προσφέρει αγάπη και έχει το χάρισμα να γιατρεύει, να δίνει ζωή στους συνάνθρωπους του τον εκτελούν. Έτσι σε αυτή την περίπτωση η θανατική ποινή είναι τελείως λάθος και αφαιρει άδικα μια ζωή που σκόρπιζε ζωή και χαρά και θεραπεία.
Το Πράσινο Μίλι (The green Mile) είναι μια αμερικανική δραματική ταινία φαντασίας παραγωγής 1999 σε σκηνοθεσία και σενάριο Φρανκ Νταραμπαντ. Αποτελεί μεταφορά του ομότιτλου μυθιστορήματος (1996) του Στιβεν Κινγκ. Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Τομ Χανκς ως Πωλ Έτζκομπ και ο Μάικλ Κλαρκ Ντάνκαν ως Τζων Κόφφυ, ενώ δευτερεύοντες ρόλους έχουν οι Ντέιβιντ Μορς, Μπόνι Χαντ και Τζέιμς Κρόμγουελ. Συμμετέχει επίσης ο Νταμπς Γκρηρ στην τελευταία ταινία, ως ο ηλικιωμένος Πωλ Έτζκομπ. Η ταινία διηγείται τη ζωή του Πωλ Έτζκομπ ως δεσμοφύλακα της πτέρυγας των θανατοποινιτών κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Οικονομικής Ύφεσης του 1929 στις Ηνωμένες Πολιτείες και των υπερφυσικών γεγονότων στα οποία υπήρξε μάρτυρας.

ΖΑΔΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΤΑ

Η γνώμη μου για την θανατική ποινή είναι αρνητική αν παραδεχτούμε ότι η θανάτωση είναι το ύψιστο αμάρτημα για οποίον το κάνει είτε αυτός είναι μεμονωμένο άτομο είτε είναι η πολιτεία. Η ανθρώπινη ζωή είναι δώρο θεού και είναι αγαθό απαραβίαστο από οποιονδήποτε. Από την άλλη η πολιτεία πρέπει να φροντίζει με τους νόμους της για την αυτοπροστασία της και την προστασία των πολιτών της. Η θανατική ποινή απαγορεύει την ευκαιρία της μετάνοιας, την κατάκτηση της αλήθειας και διαιωνίζει τον φαύλο κύκλο της εκδίκησης πράγμα το οποίο είναι απαγορευμένο από την αληθινή ηθική και την θρησκεία μας

ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ ΡΕΝΑΤΑ

Η επιβολή ή όχι της θανατικής ποινής σε άτομα που διέπραξαν εγκλήματα απασχολεί έντονα την ανθρωπότητα. Σε πολλές χώρες διατηρείται και θεωρείται ως μέσο σωφρονισμού, ενώ σε άλλες έχει καταργηθεί. Στη χώρα μας σήμερα έχει καταργηθεί
Προσωπικά είμαι ενάντια σε αυτήν την πράξη για όλα τα αρνητικά επιχειρήματα
που διαβάσαμε παραπάνω. Είναι κάτι το απάνθρωπο και φρικτό. Σχετικά με την ταινία
« dead man walking » θεωρώ ότι αποτελεί μια ευρηματική έμμεση διαμαρτυρία κατά της θανατικής ποινής. Έχει ενδιαφέρουσα πλοκή καθώς δημιουργούνται ερωτήματα τα οποία σταδιακά απαντώνται. Ακόμα οι σκηνές του άδικου εγκλήματος δηλαδή του βιασμού και του διπλού φόνου στο τέλος παρουσιάζονται ισάξια με την θανατική ποινή που επιβάλει η πολιτεία. Η ταινία δημιουργεί έντονα συναισθήματα ενώ ο θεατής στο τέλος έχει το αίσθημα της δικαίωσης χωρίς αυτό να είναι απόλυτα σωστό η απόλυτα λανθασμένο. Στην ταινία « το πράσινο μίλι » οι χαρακτήρες είναι αρκετά ακραίοι και αντιπροσώπευαν το καλό και το κακό. Στο μεγαλύτερο δίλημμα μπαίνουν οι δεσμοφύλακες όπου διαπιστώνουν ότι το επόμενο θύμα της ηλεκτρικής καρέκλας είναι ένα άτομο που έχει καταδικαστεί στον θάνατο για την δολοφονία δυο μικρών κοριτσιών αλλά είναι ένα πραγματικά καλό άτομο που έχει το χάρισμα να θεραπεύει με τα χεριά του.

Τα σχόλια είναι κλειστά.