ΣΙΑΠΛΑΟΥΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – Γ4

0

Συγγραφέας: 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | , στις 30-07-2015

Άσκηση στην Κ.Π.Α πάνω στην ταινία  ” Ο κύκλος των χαμένων ποιητών ”

Μάριος Σοφιανός
Γιώργος Σιαπλαούρας
Αντώνης  Πανδής
Νεφέλη Μαρία Περδίκη-Χαραλάμπους

Ταινία

Στην ταινία « Ο κύκλος των χαμένων ποιητών », η οποία διαδραματίζεται σε ένα κολέγιο της Αγγλίας , το οποίο έχει πολύ αυστηρούς κανονισμούς  και αυστηρά ήθη και έθιμα. Στο κολέγιο αυτό έρχεται να διδάξει λογοτεχνία ένας πρώην φοιτητής του κολεγίου. Ο οποίος είναι ριζοσπαστικός προς τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος . Ο καθηγητής αυτός,  κ. Κήτινγκ , παρά τον ριζοσπαστικό τρόπο διδασκαλίας του τηρεί τους θεσμούς του κολεγίου κατά γράμμα .Ο καθηγητής μέσα από το μάθημα της λογοτεχνίας προσπαθεί να παροτρύνει τους μαθητές να «αδράξουν την ημέρα » (carpe diem) και να εκφραστούν συναισθηματικά και καλλιτεχνικά. Οι σπουδαστές θεωρούσαν τη λογοτεχνία ένα δύσκολο και ανιαρό μάθημα που δεν έχει τίποτα να τους προσφέρει,αλλά με την είσοδο του κ. Κήτινγκ και των επαναστατικών τρόπων διδασκαλίας του ενθουσιάστηκαν και τους προκάλεσε το ενδιαφέρον για το μάθημα.

Με την παρότρυνση του καθηγητή οι φοιτητές, στην αρχή με δισταγμό , εκφράζουν μεταξύ τους τις γνώμες ,τους προβληματισμούς και τις ιδέες τους δίνοντας αφορμές για συζήτηση και σκέψη. Ακόμα, αποφασίζουν να επαναδιοργανώσουν την λέσχη των χαμένων ποιητών ,η οποία ήταν απαγορευμένη από τον διευθυντή του κολεγίου. Στην επαναστατική αυτή λέσχη οι μαθητές διάβαζαν ποιήματα και στην παρηγοριά της παρέας απελευθέρωναν πνεύμα και εκτονώνονταν  ελεύθερα .Επίσης με την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων βρίσκουν πρότυπα και παραδείγματα ζωής .Με την έμπνευση και την πνευματική εξάσκηση  ανοίγουν νέους ορίζοντες σκέψης και φαντασίας .

 


Απόψεις

 

Οι απόψεις της ομάδας διαφέρουν από μαθητή σε μαθητή . Ένα μέλος της ομάδας μας  πιστεύει ότι η λογοτεχνία αλλάζει τον τρόπο σκέψη και τον τρόπο ζωής του ατόμου . Ακόμα ενισχύει τα όνειρα και τις ελπίδες των νέων , κυρίως , ανθρώπων. Η λογοτεχνία έχει ως τελικό σκοπό  την αλήθεια και τον επιτυγχάνει με την έκφραση συναισθημάτων ( υδή και λύπη) . Δύο άλλα μέλη της ομάδας συμφωνούν ότι η καλή λογοτεχνία μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε ότι ο κινηματογράφος (Hollywood) έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης μας και έχει αλλοιώσει την αλήθεια . Πιστεύουν ακόμα ότι η λογοτεχνία είναι ένα μέσο έκφρασης της ψυχής και βοηθάει στην διαμόρφωση προσωπικότητας. Το τέταρτο μέλος πιστεύει ότι η λογοτεχνία βοηθάει τον άνθρωπο να ξεφύγει από την μονοτονία της καθημερινότητας .Φέρνει επίσης ισορροπία ύλης πνεύματος.

Πηγές

 

Με τον όρο Λογοτεχνία εννοούμε τα γραπτά και προφορικά προϊόντα του έντεχνου λόγου. Η λογοτεχνία είναι έννοια στενότερη από τη γραμματεία, που περιλαμβάνει το σύνολο των – γραπτών κατά κανόνα- κειμένων μιας συγκεκριμένης κοινότητας. Αυτό, λοιπόν, που διαφοροποιεί τα λογοτεχνικά κείμενα από τα μη λογοτεχνικά είναι η «λογοτεχνικότητα». Η έννοια της λογοτεχνικότητας βέβαια δεν μπορεί να οριστεί εύκολα, γι’ αυτό και ο χώρος της Λογοτεχνίας δεν μπορεί να καθοριστεί με αυστηρά όρια

Η Λογοτεχνία, σημαίνον αισθητικό και μορφωτικό αγαθό, εντάσσεται στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής παιδείας ως φορέας οικουμενικών αξιών, ενώ συγχρόνως καταδεικνύει την ιδιαίτερη γλωσσική και πολιτισμική φυσιογνωμία ενός λαού. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος, η ενασχόληση με τα λογοτεχνικά κείμενα παρέχει τη δυνατότητα ενεργητικής συμμετοχής των μα- θητών και μαθητριών στη διαδικασία της γνώσης, ως κοινότητας αναγνωστών και ερμηνευτών, διευρύνει τον ορίζοντα των εμπειριών και το βάθος της ευαισθησίας τους, οξύνει το γλωσσικό αι- σθητήριο και το αισθητικό τους κριτήριο, αναπτύσσει τη φαντασία και την κριτική-ερμηνευτική τους ικανότητα. Τους καθιστά, συνεπώς, ικανούς και ικανές να αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα στις πολυειδείς όψεις και εκδοχές της, και να παίρνουν κριτική θέση απέναντι σε ζητήματα της ατομικής και της κοινωνικής ζωής. Εξάλλου, ο ανατρεπτικός χαρακτήρας της Λογοτεχνίας την καθιστά ένα γνωστικό αντικείμενο ενδεδειγμένο για παιδιά και εφήβους, στο πλαίσιο ενός σχολείου που σέβεται τη νεότητα και ενισχύει την περιέργεια και την αμφισβήτηση

Συμπεράσματα

 

Η λογοτεχνία ως μάθημα είναι παρεξηγημένο , διότι είναι σαν να προσπαθείς να βάλεις όρια στα όνειρα . Παρά όλα αυτά είναι σημαντική, γιατί μέσα από τα διηγήματα της κρύβει όλη την ιστορία του κόσμου . Επίσης , μπορεί να είναι μία πολύ εύκολη έξοδος από την ρουτίνα μας που μπορούμε να αδράξουμε μόνο με ένα άνοιγμα ενός βιβλίου.

 

 

 

Link εξωτερικών πηγών : http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1 ( Πρώτη παράγραφος )

http://www.moec.gov.cy/analytika_programmata/nea-analytika-programmata/logotechnia.pdf  ( Εισαγωγή )

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση