ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Γ3

0

Συγγραφέας: 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | , στις 30-07-2015

7Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

ΜΑΘΗΜΑ: ΚΠΑ

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Θ. ΜΟΥΡΤΖΑΝΟΣ

Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ: ΛΥΣΗ Η’ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ;

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ, ΣΑΛΒΑΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ, ΜΩΡΑΪΤΗ ΣΠ. ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΣΟΥΡΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

 

α. Ταινία

Αδριάνα :

Ο Νιλ Πέρι, ένα πολύ έξυπνο και αγαπητό παιδί βρίσκεται σε αδιέξοδο και αυτοκτονεί όταν ο συντηρητικός, αυστηρός και υπερπροστατευτικός του πατέρας τον εμποδίζει να ακολουθήσει τα όνειρά του.

Ο Νιλ, αν και άριστος μαθητής, καταγόμενος από μια όχι και τόσο ευκατάστατη οικογένεια, αποφασίζει ότι θέλει να ασχοληθεί με το θέατρο και να γίνει ηθοποιός. Αυτή η ιδέα στέκεται εμπόδιο στα σχέδια του πατέρα του για να γίνει γιατρός και να προσφέρει στους γονείς του αλλά και στον εαυτό του μια καλύτερη ζωή.
Έτσι εκείνος εξαντλεί όλη του τη αυστηρότητα προσπαθώντας να αποτρέψει τον γιο του να κάνει αυτό το ‘’λάθος’’ αδιαφορώντας για τη θέληση του. Έτσι  ο Νιλ νιώθοντας ότι του τα έχουν στερήσει όλα και ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο καθώς όπως φαίνεται τη ζωή του την έχει προκαθορίσει ο πατέρας του, παίρνει ένα όπλο και βάζει τέλος σε αυτήν.

β. Κριτική της Πράξης του Νιλ

Σπύρος:

Ο Νιλ Πέρι ,ένας συνετός άνθρωπος και άριστος μαθητής είχε επιλογή στο αν θα ζήσει ή θα πεθάνει, παρ’ όλα αυτά προτιμά την αυτοκαταστροφή του ,λόγω του αυθορμητισμού της ηλικίας του αλλά και της πρόσφατης συναισθηματικής του φορτικότητας. Ο Νιλ τρέφει μια απέχθεια για τον εαυτό του και τη ζωή του ,δεν αντέχει την καταπίεση που αισθάνεται λόγω της γενικής αυτάρκειας του πατέρα του αλλά και της συγκεκριμένης αυτάρκειας του στο θέμα του επαγγελματικού του προσανατολισμού Επίσης, νομίζει πως είναι ένας τρόπος φυγής απ΄ τα προβλήματα του και της όλης ψυχολογικής του καταπίεσης, έτσι αποφασίζει να δώσει ένα τέλος στη μίζερη ζωή του . Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο ρόλος της μητέρας καθώς την στιγμή που ο πατέρας «ανακοινώνει» στον Νιλ ότι τον έστειλε σε σχολή για να σπουδάσει και έπειτα να γίνει γιατρός στον στρατό, η μητέρα του ανίκανη να αντιμετωπίσει τις εντάσεις εναντιώνεται στον γιο της και τον υποχρεώνει να υπακούσει τον πατέρα του. Αυτή της η πράξη ήταν που αποτελείωσε τον Νιλ και τον οδήγησε στην αυτοκτονία.

Αλέξανδρος:

Δεν μπόρεσε να λύσει το πρόβλημά του εκείνες τις στιγμές, διότι πάνω στην απελπισία του και την πίεση που δεχόταν απ’ τον πατέρα του και απ’ το περιβάλλον του  δεν μπορούσε να σκεφτεί καθαρά την απόφασή του γι’ αυτήν του τη πράξη και επέλεξε την λάθος απόφαση η οποία είχε μεγάλη επίπτωση στον εαυτό του και στους συγγενείς και στους φίλους-συμμαθητές του.

 

Ο άνθρωπος  που αυτοκτονεί  πηγαίνει  στην κόλαση;

Χρήστος: Το  ερώτημα αυτό δεν μπορούμε να το απαντήσουμε με απόλυτη σιγουριά. Την επιλογή του αν θα πάει ο άνθρωπος στην  κόλαση ή στον παράδεισο τη κάνει ο Θεός. Επιπλέον η αυτοκτονία είναι βλασφημία κατά  του Θεού και συγκεκριμένα του Αγίου Πνεύματος.

Τελικά η φυγή είναι μια λύση για τα προβλήματα της ζωής;Αν όχι γιατί προτίμησε τον θανατο;

 

Ανδριάνα Σαλβάνου

 

Χρήστος :   ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή και συγκεκριμένα την Παλαιά Διαθήκη, ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο με χώμα και νερό και φύσηξε στο πρόσωπό του πνοή ζωής. Όπως λένε και στην προσευχή Βασιλεύ Ουράνιε το Άγιο Πνεύμα είναι χορηγός της ζωής Η Εκκλησία απαγορεύει την αυτοκτονία γιατί θεωρείται φόνος κατά του εαυτού σου. Η ζωή είναι ένα δώρο του Θεού και οι άνθρωποι πρέπει να σέβονται τα δώρα του Θεού.

Σπύρος :

Η χριστιανική διδασκαλία θεωρεί την αυτοκτονία ως ένα από τα μεγαλύτερα αμαρτήματα, η δε Ορθόδοξη Εκκλησία στηριζόμενη στην ‘Αγία Γραφή και στην Ιερά Παράδοση θεωρεί την αυτοκτονία ως έγκλημα εναντίον της ιερότητας της ανθρώπινης ζωής και ως κλονισμό και απώλεια της πίστεως και της ελπίδας του αυτόχειρα προς τον Θεό. Κατά την Καινή Διαθήκη ο άνθρωπος τη ζωή δεν την έχει από τον εαυτό του, αλλά την έλαβε ως δώρο από τον Θεό και ως δώρο του Θεού οφείλει να την εκτιμά και ανάλογα με τον σκοπό της πρέπει να την μεταχειρίζεται . Οὐδείς γάρ ἡμῶν ἑαντῷ ζῇ καί οὐδείς ἑαυτῷ ἀποθνήσκει. Ἐάν τε γάρ ζῶμεν, τῷ Κυρίω ζῶμεν ἐάν τε ἀποθνήσκωμεν, τῶ Κνρίω ἀποθνήσκωμεν. Ἐάν τε ζῶμεν ἐάν τε ἀποθνήσκωμεν, τοῦ Κυρίου ἐσμέν » ( Ρωμ. ιδ’, 7 – 8).

Δηλαδή «κανείς από μας δεν ζει για τον εαυτό του και κανείς δεν πεθαίνει για τον εαυτό τον, διότι, εάν ζούμε, ζούμε για τον Κύριο, και εάν πεθαίνουμε, πεθαίνουμε για τον Κύριο. Είτε λοιπόν ζούμε είτε πεθαίνουμε ανήκουμε στον Κύριο, στον όποιο ανήκει η ζωή μας» και μόνος Εκείνος έχει απόλυτη κυριότητα επάνω σε αυτή, αφού Αυτός μας εξαγόρασε εκ της κατάρας του Νόμου και μάλιστα με το μεγάλο τίμημα της ίδιας της ζωής Του.

Γιατί δεν κηδεύονται οι αυτόχειρες;

Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια, η Ορθόδοξη εκκλησία διδάσκει ότι ο αυτόχειρας δεν κηδεύεται, εκτός αν είναι παράφρων, οπότε δεν έχει ορθή επίγνωση των πράξεών του. Όταν τα Κοιμητήρια ανήκαν στην Εκκλησία και όχι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση όπως σήμερα, οι αυτόχειρες δεν κηδεύονταν στο Κοιμητήριο, αλλά με σιωπή εκτός το περιβόλου του.

Αυτή η αντιμετώπιση της Εκκλησίας, – που είναι άκρως φιλάνθρωπη όπως θα εξηγήσουμε πιο κάτω- δεν αποτελεί μόνο προφορική παράδοση πού φτάνει μέχρι τούς Αγίους Αποστόλους και τον Χριστό, αλλά προκύπτει κι από τον 14ο γραπτό Ιερό Κανόνα του Αγίου Τιμόθεου Αλεξανδρείας πού έχει Οικουμενικό κύρος αφού επικυρώνεται με τον 2ο Κανόνα της ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου! Να τι λέγει ο  Ι Κανόνας:

 

<<Ἐρώτησις ΙΔ’>>

-Ἐὰν τὶς μὴ ἔχων ἑαυτὸν χειρίσηται, ἢ κριμνήση ἑαυτόν, εἰ γίνεται προσφορὰ περὶ αὐτοῦ ἢ οὔ;

Ἀπόκρισις

-Υπέρ αὐτοῦ διακρῖναι ὁ Κληρικὸς ὀφείλει, εἰ τὸ ἀληθὲς ἔκφρων ὤν, πεποίηκε τοῦτο. Πολλάκις γὰρ οἱ διαφέροντες τῷ πεπονθότι, θέλοντες τυχεῖν τῆς προσφορᾶς καὶ τῆς ὑπὲρ αὐτοῦ εὐχῆς, καταψεύδονται καὶ λέγουσιν, ὅτι οὐκ εἶχεν ἑαυτόν. Ἐνίοτε δὲ ὑπὸ ἐπηρείας ἀνθρώπων ἢ ἄλλως πως ἀπὸ ὀλιγωρίας πεποίηκε τοῦτο, καὶ οὐ χρὴ προσφορὰν ἐπάνω αὐτοῦ γενέσθαι· αὐτοφονευτής γὰρ ἑαυτοῦ ἐστι. Δεῖ οὖν πάντως τὸν Κληρικὸν μετὰ ἀκριβείας ἐρευνῆσαι, ἵνα μὴ ὑπὸ κρίμα πέση»Και η ερμηνεία τοῦ Ι Κανόνα: «ερώτηση 14. ν κάποιος που δεν έχει τα λογικά του αυτοκτονήσει ή πέσει σε γκρεμό, γίνεται λειτουργία γι’ αυτόν η όχι;

Απάντηση: Ο κληρικός πρέπει να ξεχωρίσει σχετικά μ’ αυτόν αν το έχει κάνει αυτό, επειδή ήταν πραγματικά εκτός ἑαυτοῦ. Γιατί πολλές φορές οἱ συγγενείς του σκοτωμένου θέλοντας να επιτύχουν τη λειτουργία καὶ την προσευχή γι’ αυτόν, λένε ψέματα ὅτι δεν είχε τα λογικά του. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό τὸ έχει κάνει επειδή επηρεάστηκε ἀπὸ ανθρώπους ἢ σε άλλες περιπτώσεις επειδή επηρεάστηκε ἀπὸ ανθρώπους ἢ σε άλλες περιπτώσεις επειδή λιγοψύχησε καὶ επομένως δεν πρέπει να γίνεται λειτουργία γι’ αυτόν· γιατί είναι φονιάς τοῦ ἑαυτοῦ του. Πρέπει λοιπόν ὁ κληρικός να εξετάσει με ακρίβεια για να μην αμαρτήσει»

Εν ολίγοις: Αν κάποιος δεν έχει τα λογικά του κι αυτοκτονήσει, ὁ κληρικός επιβάλλεται να ερευνήσει αν πράγματι είναι έτσι, γιατί πολλές φορές οἱ συγγενείς τοῦ αποθανόντος προκειμένου να επιτύχουν την κήδευση του, λένε ψέμματα!ν όμως είχε τα λογικά του, δεν αποτελεί δικαιολογία για να αυτοκτονήσει, ὅτι επηρεάστηκε από άλλους ή λιγοψύχησε από τις δυσκολίες τῆς ζωής. Ι αυτήν την περίπτωση έχει διαπράξει φόνο καί μάλιστα τοῦ ίδιου τοῦ ἑαυτοῦ του!

Ο κληρικός πρέπει να ξεχωρίσει τις δύο αυτές περιπτώσεις, ειδάλλως κινδυνεύει να αμαρτήσει!

Επομένως, σύμφωνα με τούς Ιερούς Κανόνες, η αυτοκτονία αποτελεί θανάσιμο αμάρτημα Αποτελεί κατ άφορη βλασφημία κατά τοῦ Αγίου Πνεύματος καί ὁ Χριστός είχε εξαγγείλει ξεκάθαρα, ὅτι η βλασφημία κατά τοῦ Αγίου Πνεύματος δε συγχωρείται ούτε στον παρόντα αιώνα, ούτε στον μέλλοντα!

 

Πήγες Βιβλιοθήκη Πορφυρογέννητος-

Http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theolo HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm” HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”gia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm” HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm” HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm” HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”main=EK_texts HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”& HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm” HYPERLINK “http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_kosmos/contents_texts.asp&main=EK_texts&file=3.htm”file=3.htm                                                                                                                                  Ιερά Σύνοδος  Η θέσις της Εκκλησίας επί του θέματος της ΕυθανασίαςΕισήγησις του Σεβ. Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.κ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/eisigiseis/nikolaou_efthanasia.htm

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση