Μια καινοτόμο διδακτική προσέγγιση με πυρήνα την ενσυναίσθηση, τη δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δραματοποίηση παρουσίασε στα παιδιά του Β2 ο φιλόλογός μας, κ. Μιχάλης Χρυσός.
Αξίζει να την παρακολουθήσουμε, καθώς προωθεί την εκπαιδευτική φιλοσοφία του σχολείου μας.
|
Εκπαιδευτικό δράμα & Λογοτεχνία: «Βλέπω-Θεωρώ-Νιώθω τον Άλλον!!»
Η ‘Άννα του Κλήδονα’ (απόσπασμα του ομώνυμου διηγήματος) του Δ. Αξιώτη σκιαγραφεί την τραγική φιγούρα μιας ευαίσθητης κοπέλας στην μεταπολεμική Καβάλα του 1950, καθώς πασχίζει να βρει σύζυγο στηριζόμενη σε μελλοντολογικές, εθιμικές πρακτικές που στις μέρες μας δεν φαίνεται να έχουν πια τόσο απήχηση. Ο ευάλωτος χαρακτήρας της Άννας την καθιστούν το τέλειο θύμα της φάρσας μιας αγορίστικης συντροφιάς, με αποτέλεσμα να χάσει τα λογικά της. Στη φάση της ερμηνείας & αποτίμησης του αποσπάσματος, οι μαθητές/τριες του Β2 αξιοποίησαν την τεχνική θεάτρου της «ανακριτικής καρέκλας (hot seating)» για να εξερευνήσουν και να εμβαθύνουν περισσότερο στις πτυχές της προσωπικότητας της κεντρικής ηρωίδας (Άννας), μιας και το αφηγηματικό έργο προσφερόταν για διαγραφή χαρακτήρων των ηρώων. |
Διαδικασία
|
Ερωτήσεις που έγιναν:
|
Συμπέρασμα
Η τεχνική της «ανακριτικής καρέκλας» βοήθησε στην προαγωγή της ενσυναίσθησης μεταξύ ανακρινόμενης και ανακριτών, ώστε να δοθεί φως στα υπάρχοντα κειμενικά στοιχεία, να ξεκαθαριστούν συναισθήματα και να εμπλουτιστεί το ψυχογράφημα της Άννας. Τέλος, οι μαθητές που ανέκριναν αξιοποίησαν ικανοποιητικά τις γλωσσικές δεξιότητές τους, δεδομένου ότι όσο πιο επιδέξιες/ανοιχτές ερωτήσεις υποβλήθηκαν τόσο πιο αναλυτικές/περιεκτικές απαντήσεις ακούστηκαν. |
Πηγές:
– Γκόβας, Ν. (2001) Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο: ασκήσεις – παιχνίδια – τεχνικές για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων. Αθήνα: Μεταίχμιο – Παπαδόπουλος, Σ. (2010). Παιδαγωγική του Θεάτρου. Αθήνα: Του Ιδίου. |
Πολλά συγχαρητήρια!