Όμιλος: “Σχολική Χορωδία – Ζωντανεύοντας τα τραγούδια”

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2024 – 25
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: Δρογκάρη Αντωνία
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΕ 80
 

ΤΙΤΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ

Σχολική Χορωδία:

Ζωντανεύοντας τα τραγούδια

ΘΕΜΑΤΙΚΗ Πολιτισμός
ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2
ΤΑΞΗ Ή ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Α, Β, Γ
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1-    Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη μουσική τους αντίληψη (αναγνώριση συχνότητας φθόγγων, καλλιέργεια ρυθμού, πολυφωνία).

2-    Να γνωρίσουν ποίηση και μουσική Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Να αποκτήσουν νέα ενδιαφέροντα.

3-   Μέσα από έρευνα να έλθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη χορωδιακής μουσικής.

4-   Να ανακαλύψουν, να αναδείξουν, να  καλλιεργήσουν πιθανά τάλαντα που διαθέτουν, τόσο στη μουσική όσο και στο θέατρο.

5-   Να αναπτύξουν στοιχεία της προσωπικότητάς τους  όπως δημιουργικότητα, εξωστρέφεια, πρωτοβουλία, την αυτενέργεια, κοινωνικότητα, τόλμη να εκτεθούν σε κοινό, συνεργασία, αλληλεγγύη, υπευθυνότητα, αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Να κοινωνικοποιηθούν.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 1-   Μέθοδος διερευνητική – ανακαλυπτική:

Με εργαλείο τις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης οι μαθητές θα επιλέξουν τραγούδια ή/και θεατρικά κομμάτια τα οποία θα μελετήσουν και θα ερμηνεύσουν.

2-   Μέθοδος ομαδοσυνεργατική:

Προκειμένου να βρίσκονται πληροφορίες που θα παρουσιάζονται στο σύνολο του Ομίλου.

3-   Μέθοδος Project:

Προκειμένου να οργανώνονται οι παρουσιάσεις.

4-   Θεατροπαιχνίδια.

5-   Μέθοδος «Αφόρμηση – Επεξεργασία – Εμπέδωση» για την προετοιμασία και τη μελέτη κάθε τραγουδιού ή θεατρικού αποσπάσματος. Η τελευταία θα καταλάβει τον περισσότερο χρόνο των συναντήσεων του Ομίλου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ·      Οκτώβριος:  Πλαισίωση εορτής 28ης. Επίσκεψη- Παρακολούθηση Διεθνούς Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας.

·      Νοέμβριος:  Πλαισίωση εορτής 17ης Νοεμ. Παρουσίαση – ανάλυση θεατρικού έργου: «Αειφορία ή Η κότα με τα χρυσά αυγά». Θεατρικά παιχνίδια. Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας.

·      Δεκέμβριος: Σκωπτικά/ξενόγλ. κάλαντα, “Must be Santa” (θεατροποιημένο χριστουγεννιάτικο τραγούδι).  Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας.

·      Ιανουάριος – Φεβρουάριος: Μελέτη θεατρικού έργου. Θεατρικά παιχνίδια. Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας.

·      Φεβρουάριος – Μάρτιος: Πλαισίωση εορτής 25ης Μαρτίου. Μελέτη θεατρικού έργου. Θεατρικά παιχνίδια.  Προετοιμασία για το φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας.

·      Απρίλιος – Μάϊος: Συμμετοχή στο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. Ετοιμασία – Παρουσίαση αποτελεσμάτων στο σχολείο.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ  Οι μαθητές θα λαμβάνουν τα κείμενα των τραγουδιών και των θεατρικών  παραστάσεων εκτυπωμένα. Συμβουλευτικά θα χρησιμοποιούνται τα σχολικά βιβλία Μουσικής Α, Β και Γ τάξεων.

 

ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Οι μαθητές θα προσέρχονται στον Όμιλο κατά βούληση και όχι με αυστηρά κριτήρια φωνητικής αρτιότητας.  Σκοπός του Ομίλου είναι και η συμπερίληψη.

Σε περίπτωση υπεραριθμίας θα προηγηθούν οι περισυνοί μαθητές – μέλη του ομίλου, καθώς και οι έχοντες εμπειρία ή/και έφεση στα αντικείμενα του ομίλου (ανοικτή συνέντευξη). Για τους υπόλοιπους θα γίνεται κλήρωση.

 

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Η αξιολόγηση των μαθητών θα αποτελέσει μία εσωτερική διαδικασία και θα προκύψει από συζήτηση με τη βοήθεια ερωτηματολογίου.

Δύο βασικές παραμέτρους θα αποτελέσουν η συνέπεια και η προθυμία να συμμετέχουν οι μαθητές στις διαδικασίες.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΗΜΕΡΑ/ΩΡΑ ΕΝΑΡΞ/ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ) Κάθε Τετάρτη, ώρα 13.30 έως 2.45
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΟΜΙΛΟΥ  Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (εκδηλώσεων)
ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Μουσικός όμιλος «ΟΡΦΕΥΣ» Καλαμάτας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΦΟΡΕΙΣ, ΠΡΟΣΩΠΑ) Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

Μουσικός όμιλος «ΟΡΦΕΥΣ» Καλαμάτας

Διεθνές Φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας

3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, 4ο ΓΕΛ Καλαμάτας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Καρδίτσα.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ Ερωτηματολόγια κατ’ ιδίαν, ανοικτή συζήτηση.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ Παρουσιάσεις στις σχολικές εορτές και στη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση