ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: | 2024 – 25 |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: | Δρογκάρη Αντωνία |
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΠΕ 80 |
ΤΙΤΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ |
Σχολική Χορωδία:
Ζωντανεύοντας τα τραγούδια |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ | Πολιτισμός |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ | 2 |
ΤΑΞΗ Ή ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ | Α, Β, Γ |
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | 1- Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη μουσική τους αντίληψη (αναγνώριση συχνότητας φθόγγων, καλλιέργεια ρυθμού, πολυφωνία).
2- Να γνωρίσουν ποίηση και μουσική Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Να αποκτήσουν νέα ενδιαφέροντα. 3- Μέσα από έρευνα να έλθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη χορωδιακής μουσικής. 4- Να ανακαλύψουν, να αναδείξουν, να καλλιεργήσουν πιθανά τάλαντα που διαθέτουν, τόσο στη μουσική όσο και στο θέατρο. 5- Να αναπτύξουν στοιχεία της προσωπικότητάς τους όπως δημιουργικότητα, εξωστρέφεια, πρωτοβουλία, την αυτενέργεια, κοινωνικότητα, τόλμη να εκτεθούν σε κοινό, συνεργασία, αλληλεγγύη, υπευθυνότητα, αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Να κοινωνικοποιηθούν. |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ | 1- Μέθοδος διερευνητική – ανακαλυπτική:
Με εργαλείο τις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης οι μαθητές θα επιλέξουν τραγούδια ή/και θεατρικά κομμάτια τα οποία θα μελετήσουν και θα ερμηνεύσουν. 2- Μέθοδος ομαδοσυνεργατική: Προκειμένου να βρίσκονται πληροφορίες που θα παρουσιάζονται στο σύνολο του Ομίλου. 3- Μέθοδος Project: Προκειμένου να οργανώνονται οι παρουσιάσεις. 4- Θεατροπαιχνίδια. 5- Μέθοδος «Αφόρμηση – Επεξεργασία – Εμπέδωση» για την προετοιμασία και τη μελέτη κάθε τραγουδιού ή θεατρικού αποσπάσματος. Η τελευταία θα καταλάβει τον περισσότερο χρόνο των συναντήσεων του Ομίλου. |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ | · Οκτώβριος: Πλαισίωση εορτής 28ης. Επίσκεψη- Παρακολούθηση Διεθνούς Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας.
· Νοέμβριος: Πλαισίωση εορτής 17ης Νοεμ. Παρουσίαση – ανάλυση θεατρικού έργου: «Αειφορία ή Η κότα με τα χρυσά αυγά». Θεατρικά παιχνίδια. Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. · Δεκέμβριος: Σκωπτικά/ξενόγλ. κάλαντα, “Must be Santa” (θεατροποιημένο χριστουγεννιάτικο τραγούδι). Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. · Ιανουάριος – Φεβρουάριος: Μελέτη θεατρικού έργου. Θεατρικά παιχνίδια. Προετοιμασία γιατο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. · Φεβρουάριος – Μάρτιος: Πλαισίωση εορτής 25ης Μαρτίου. Μελέτη θεατρικού έργου. Θεατρικά παιχνίδια. Προετοιμασία για το φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. · Απρίλιος – Μάϊος: Συμμετοχή στο φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας. Ετοιμασία – Παρουσίαση αποτελεσμάτων στο σχολείο.
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Οι μαθητές θα λαμβάνουν τα κείμενα των τραγουδιών και των θεατρικών παραστάσεων εκτυπωμένα. Συμβουλευτικά θα χρησιμοποιούνται τα σχολικά βιβλία Μουσικής Α, Β και Γ τάξεων.
|
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ | Οι μαθητές θα προσέρχονται στον Όμιλο κατά βούληση και όχι με αυστηρά κριτήρια φωνητικής αρτιότητας. Σκοπός του Ομίλου είναι και η συμπερίληψη.
Σε περίπτωση υπεραριθμίας θα προηγηθούν οι περισυνοί μαθητές – μέλη του ομίλου, καθώς και οι έχοντες εμπειρία ή/και έφεση στα αντικείμενα του ομίλου (ανοικτή συνέντευξη). Για τους υπόλοιπους θα γίνεται κλήρωση.
|
ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ | Η αξιολόγηση των μαθητών θα αποτελέσει μία εσωτερική διαδικασία και θα προκύψει από συζήτηση με τη βοήθεια ερωτηματολογίου.
Δύο βασικές παραμέτρους θα αποτελέσουν η συνέπεια και η προθυμία να συμμετέχουν οι μαθητές στις διαδικασίες. |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΗΜΕΡΑ/ΩΡΑ ΕΝΑΡΞ/ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ) | Κάθε Τετάρτη, ώρα 13.30 έως 2.45 |
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΟΜΙΛΟΥ | Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (εκδηλώσεων) |
ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ | Μουσικός όμιλος «ΟΡΦΕΥΣ» Καλαμάτας |
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΦΟΡΕΙΣ, ΠΡΟΣΩΠΑ) | Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας
Μουσικός όμιλος «ΟΡΦΕΥΣ» Καλαμάτας Διεθνές Φεστιβάλ χορωδιών Θεσσαλίας 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, 4ο ΓΕΛ Καλαμάτας |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ | Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Καρδίτσα. |
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ | Ερωτηματολόγια κατ’ ιδίαν, ανοικτή συζήτηση. |
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ | Παρουσιάσεις στις σχολικές εορτές και στη λήξη της σχολικής χρονιάς. |