ΟΝΟΜ/ΜΟ | ΤΣΙΑΓΚΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ |
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΠΕΟ1 ΘΕΟΛΌΓΟΣ |
ΤΙΤΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ | «ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΥ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΟΥ» |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ | ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ | ΔΥΟ ΩΡΕΣ |
ΤΑΞΗ Ή ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ | Α-Β-Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. |
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | Να γνωρίσουμε την πολιτιστική παράδοση της πατρίδας μας (βυζαντινή μουσική, βυζαντινή ζωγραφική, παραδοσιακά όργανα ,παραδοσιακό τραγούδι, παραδοσιακοί χοροί.
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ | Θα χρησιμοποιηθούν κείμενα, εικόνες, όργανα παραδοσιακά, θα διδαχθούν παραδοσιακοί χοροί. |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ | Α περίοδος (Οκτώβριος- Νοέμβριος- Δεκέμβριος).
Δημιουργία Βυζαντινής χορωδίας. Θα γνωρίσουμε τη Βυζαντινή μας μουσική μέσα από Βυζαντινή σημειογραφία επιλεγμένων κειμένων. Θα εξηγήσουμε τα μουσικά σύμβολα και θα ερμηνεύσουμε τη λειτουργία τους. Θα μάθουμε να τα γράφουμε και να τα αναγνωρίζουμε μέσα σε απλά κείμενα βυζαντινής μουσικής. Θα γνωρίσουμε τους οκτώ βυζαντινούς ήχους και με πολύ απλά βήματα θα ψάλλουμε βυζαντινούς ύμνους: (Κύριε εκέκραξα Α΄ ήχου, το κοντάκιο των Χριστουγέννων «η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει…» ήχος Γ΄, το απολυτίκιο των τριών Ιεραρχών, «Τη Υπερμάχω στρατηγώ…» ήχος πλάγιος Δ΄, Λειτουργικά Α΄ ήχου «Κύριε ελέησον….». Ενόψει της εορτής των χριστουγέννων θα ψάλλουμε κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδος (Μικρά Ασία, Θράκη, Ποντιακά, Αττικής κ.ά). Δραστηριότητα: Θα πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ιστορικό κέντρο της πόλης μας, στους ιερούς ναούς π.χ ναός Υπαπαντής. Εκεί θα ενημερωθούμε για τα ιστορικά στοιχεία, για το ναοδομικό σχεδιασμό των ναών, για τις φορητές εικόνες και τις τοιχογραφίες τους.
Β περίοδος( Ιανουάριος -Φεβρουάριος) Θα τραγουδήσουμε παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Θα προσπαθήσουμε να αντιστοιχίσουμε στον κάθε Βυζαντινό ήχο ένα παραδοσιακό τραγούδι ώστε να συνειδητοποιήσουμε ότι η Βυζαντινή μας μουσική είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημοτική παράδοση. Θα γνωρίσουμε παραδοσιακά όργανα (π.χ σάζι, ταμπουρά). Δραστηριότητες: Θα καλέσουμε ζωγράφο της πόλης μας στο σχολείο μας που θα μας διδάξει ελεύθερο σχέδιο και βυζαντινή ζωγραφική. Θα συνεργαστούμε με εικαστικό καλλιτέχνη της πόλης μας για να δημιουργήσουμε το δικό μας ψηφιδωτό.
|
Τρίτη περίοδος (Μάρτιος- Απρίλιος- Μάιος):
θα δημιουργήσουμε καλλιτεχνικό εργαστήρι, θα διδαχθούμε τον προπλασμό, τα γραψίματα, τα φωτίσματα, την ανάμειξη των χρωμάτων και θα εικονογραφήσουμε τους δικούς μας πίνακες με θέματα: (Αρχάγγελος Γαβριήλ, Θεοτόκος). Δραστηριότητες: Θα προσπαθήσουμε να διοργανώσουμε εκπαιδευτική εκδρομή με προορισμό ανάλογο των ενδιαφερόντων του ομίλου μας. Τέλος θα κλείσουμε μία πολύ δημιουργική χρονιά με μία μικρή γιορτή στην οποία θα τραγουδήσουμε και θα χορέψουμε παραδοσιακούς χορούς.
|
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Κείμενα βυζαντινής σημειογραφίας, αντίγραφα βυζαντινών εικόνων, μουσικά βίντεο. Επίσης θα χρησιμοποιηθούν τάμπλετ, λάπτοπ, κινητό τηλέφωνο όπου χρειαστεί για τις ανάγκες του ομίλου. |
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ | Θα λάβω υπόψη μου το ιδιαίτερο ενδιαφέρων και την προσφορά που θα επιδείξει ο καθένας από τους μαθητές μου. |
ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ | Θα αξιολογηθούν μέσα από τη συμμετοχή και την προθυμία τους σε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου. |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΗΜΕΡΑ/ΩΡΑ ΕΝΑΡΞ/ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ) | Παρασκευή 1.15μμ- 2.30μμ. |
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΟΜΙΛΟΥ | Αίθουσα συνεδριάσεων του σχολείου. |
ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ | Ο καθηγητής μουσικής Νίκος Παλαιολόγος, Καλλιόπη Καλαϊτζίδου εικαστικός, Καγιάς Τριαντάφυλλος ζωγράφος. |
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΦΟΡΕΙΣ, ΠΡΟΣΩΠΑ) | Πολιτιστικός σύλλογος Λεΐκων, πολιτιστικός σύλλογος Μικρασιατών, πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ | Βυζαντινά μουσεία, λαογραφικά μουσεία ,ενοριακοί ναοί, μονές του τόπου μας. |
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ | Μέσα από συμμετοχή στις δραστηριότητες του ομίλου |
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ | Όπως αναγράφονται στο έγγραφο του ΥΠΕΠΘ. |