“Αχ, αγαπώ το περιβάλλον!
Να το σώσω προσπαθώ!
Λέω ναι στην ανακύκλωση
και κάθε μέρα βοηθώ!”
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ | <<Κύκλος είναι και…γυρίζει>> |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων |
Θεματικός Κύκλος
<<Φροντίζω το περιβάλλον>> |
Παιδαγωγική Ομάδα (έως 3 εκπαιδευτικοί όπως κατά την κατάθεση του προγράμματος. Διαφοροποιήστε μόνο στην περίπτωση που κάποιος/α εκπαιδευτικός δεν συμμετείχε τελικά στο πρόγραμμα) | Ατσά Κατίνα ΠΕ 70
Χονδρόπουλος Παύλος ΠΕ70 |
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΟΥΝ | 1ος κύκλος:
· Κριτική σκέψη · Επικοινωνία · Συνεργασία · Δημιουργικότητα 2ος κύκλος: · Κοινωνικές δεξιότητες · Πρωτοβουλία · Οργανωτική ικανότητα · Παραγωγικότητα 3ος κύκλος; · Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων. · Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. 4ος κύκλος: · Στρατηγική σκέψη · Επίλυση προβλημάτων · Κατασκευές.
|
Σύντομη Περιγραφή- ανασκόπηση: περιγραφή του προγράμματος με έμφαση στις δραστηριότητες- δράσεις που πραγματοποιήθηκαν . | ΣΤΟΧΟΙ:
· Να γνωρίσουν οι μαθητές την σπουδαιότητα της ανακύκλωσης για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. · Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τα προϊόντα που ανακυκλώνονται. · Να μάθουν να κατηγοριοποιούν τις άδειες συσκευασίες, ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένες. · Να μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τους μπλε κάδους. · Να καταγράψουν τα είδη των απορριμμάτων που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. · Να γνωρίσουν τους σύγχρονους τρόπους ανακύκλωσης. · Να προβληματιστούν για τις αιτίες και τους κινδύνους που απορρέουν από την κακή διαχείριση των απορριμμάτων και των αποβλήτων. · Να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική και οικονομική αξία της ανακύκλωσης, κατανοώντας ότι η καθαριότητα του σχολείου, της γειτονιάς και της πόλης τους είναι υπόθεση πρώτα ατομική και μετά κοινωνική.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ · Γλώσσα · Εικαστικά · Μελέτη Περιβάλλοντος · Μαθηματικά · Νέες Τεχνολογίες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: (Σύνδεση με Γλώσσα) · Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των μαθητών για την ανακύκλωση. · Βιβλίο Γλώσσας Δ’τάξης α’τεύχος ,ενότητα «Εμένα με νοιάζει»,Χρησιμοποίησέ το ξανά…και ξανά…και ξανά. Ερωτήματα (διερεύνηση)-Ανάγνωση από το βιβλίο της Γλώσσας και απαντούμε στις ερωτήσεις: *Τι εννοούμε όταν λέμε ότι ένα πράγμα είναι « μιας χρήσης»; *Ποιοι νομίζετε ότι είναι οι θησαυροί της γης που πετιούνται στα σκουπίδια; *Aν δεν τους πετούσαμε στα σκουπίδια τι θα μπορούσαμε να τους κάνουμε; ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ( Σύνδεση με το διαδίκτυο) · Ενημερωτικά βίντεο για την ανακύκλωση γενικά – Συζήτηση – σχόλια-παρατηρήσεις. · Εργασία : Γράψε κάποια υλικά που ανακυκλώνονται και βάλε τα σε στήλες ανάλογα με το υλικό που είναι φτιαγμένα. ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ 3: (Σύνδεση με Εικαστικά και Μαθηματικά). · Ζωγραφική ( Παγκόσμιο σύμβολο της ανακύκλωσης). Δημιουργία αφίσας για την ανακύκλωση. Χαρτοκοπτική και κατηγοριοποίηση αντικειμένων ( χαρτί ,πλαστικό ,γυαλί αλουμίνιο). · Συλλογή συσκευασιών και ταξινόμησή τους. Μεταφορά τους στους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου και τοποθέτησή τους μέσα ανάλογα με το υλικό τους.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Σύνδεση με το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. · ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «Σκουπιδοιστορία, η διαμαρτυρία των σκουπιδιών.»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Δημιουργία πλακάτ με σύνθημα: « Τα σκουπίδια αυτής της γης …έχουνε δικαίωμα στον κύκλο της ζωής» .Γράφουμε διάφορα συνθήματα: «Ανακυκλώνω και τον πλανήτη σώνω», «Μειώνω ,ανακυκλώνω ,ξαναχρησιμοποιώ» κ.τ.λ. . ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: . · Περιβάλλον και Ανακύκλωση (ποίημα) · Σκέφτομαι και γράφω πως θα μπορούσα να βοηθήσω κι εγώ το περιβάλλον. Ακροστοιχίδα. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: Φύλλα Εργασίας · Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα : «Είμαστε φίλοι της ανακύκλωσης» Παιδικές Βιβλιοθήκες.
|
Διάχυση προγράμματος: προσδοκώμενα αποτελέσματα, προέκταση, δράσεις ευαισθητοποίησης, παρουσίαση- διάχυση, κλπ. | Δημιουργία αφίσας/κολλάζ/ από παιδιά της τάξης, επισκέψεις τμημάτων μεμονωμένα στην τάξη μας, παρουσίαση του υλικού που συγκεντρώθηκε, συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και αξιολόγηση. |