“Ανακύκλωση” Τμήματα Δ1 και Δ2

2a

“Αχ, αγαπώ το περιβάλλον!

Να το σώσω προσπαθώ!

Λέω ναι στην ανακύκλωση

και κάθε μέρα βοηθώ!”

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ <<Κύκλος είναι και…γυρίζει>>
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος

<<Φροντίζω το περιβάλλον>>

Παιδαγωγική Ομάδα (έως 3 εκπαιδευτικοί όπως κατά την κατάθεση του προγράμματος. Διαφοροποιήστε μόνο στην περίπτωση που κάποιος/α εκπαιδευτικός δεν συμμετείχε τελικά στο πρόγραμμα) Ατσά Κατίνα ΠΕ 70

Χονδρόπουλος Παύλος ΠΕ70

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΟΥΝ 1ος κύκλος:

·         Κριτική σκέψη

·         Επικοινωνία

·         Συνεργασία

·         Δημιουργικότητα

2ος κύκλος:

·         Κοινωνικές δεξιότητες

·         Πρωτοβουλία

·         Οργανωτική ικανότητα

·         Παραγωγικότητα

3ος κύκλος;

·         Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων.

·         Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

4ος κύκλος:

·         Στρατηγική σκέψη

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Κατασκευές.

 

 

Σύντομη Περιγραφή- ανασκόπηση: περιγραφή του προγράμματος με έμφαση στις δραστηριότητες- δράσεις που πραγματοποιήθηκαν . ΣΤΟΧΟΙ:

·         Να γνωρίσουν οι μαθητές την σπουδαιότητα της ανακύκλωσης για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

·         Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τα προϊόντα που ανακυκλώνονται.

·         Να μάθουν να κατηγοριοποιούν τις άδειες συσκευασίες, ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένες.

·         Να μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τους μπλε κάδους.

·         Να καταγράψουν τα είδη των απορριμμάτων που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.

·         Να γνωρίσουν τους σύγχρονους τρόπους ανακύκλωσης.

·         Να προβληματιστούν για τις αιτίες και τους κινδύνους που απορρέουν από την κακή διαχείριση των απορριμμάτων και των αποβλήτων.

·         Να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική και οικονομική αξία της ανακύκλωσης, κατανοώντας ότι η καθαριότητα του σχολείου, της γειτονιάς και της πόλης τους είναι υπόθεση πρώτα ατομική και μετά κοινωνική.

 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

·         Γλώσσα

·         Εικαστικά

·         Μελέτη Περιβάλλοντος

·         Μαθηματικά

·         Νέες Τεχνολογίες

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: (Σύνδεση με Γλώσσα)

·         Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των μαθητών για την ανακύκλωση.

·         Βιβλίο Γλώσσας Δ’τάξης α’τεύχος ,ενότητα «Εμένα με νοιάζει»,Χρησιμοποίησέ το ξανά…και ξανά…και ξανά. Ερωτήματα (διερεύνηση)-Ανάγνωση από το βιβλίο της Γλώσσας και απαντούμε στις ερωτήσεις: *Τι εννοούμε όταν λέμε ότι ένα πράγμα είναι « μιας χρήσης»; *Ποιοι νομίζετε ότι είναι οι θησαυροί της γης που πετιούνται στα σκουπίδια; *Aν δεν τους πετούσαμε στα σκουπίδια τι θα μπορούσαμε να τους κάνουμε;

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ( Σύνδεση με το διαδίκτυο)

·         Ενημερωτικά βίντεο για την ανακύκλωση γενικά – Συζήτηση – σχόλια-παρατηρήσεις.

·         Εργασία : Γράψε κάποια υλικά που ανακυκλώνονται και βάλε τα σε στήλες ανάλογα με το υλικό που είναι φτιαγμένα.

ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ 3: (Σύνδεση με Εικαστικά και Μαθηματικά).

·         Ζωγραφική ( Παγκόσμιο σύμβολο της ανακύκλωσης). Δημιουργία αφίσας για την ανακύκλωση. Χαρτοκοπτική και κατηγοριοποίηση αντικειμένων ( χαρτί ,πλαστικό ,γυαλί αλουμίνιο).

·         Συλλογή συσκευασιών και ταξινόμησή τους. Μεταφορά τους στους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου και τοποθέτησή τους μέσα ανάλογα με το υλικό τους.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Σύνδεση με το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

·         ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «Σκουπιδοιστορία, η διαμαρτυρία των σκουπιδιών.»

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Δημιουργία πλακάτ με σύνθημα: « Τα σκουπίδια αυτής της γης …έχουνε δικαίωμα στον κύκλο της ζωής» .Γράφουμε διάφορα συνθήματα:

«Ανακυκλώνω και τον πλανήτη σώνω», «Μειώνω ,ανακυκλώνω ,ξαναχρησιμοποιώ» κ.τ.λ.

.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: .

·         Περιβάλλον και Ανακύκλωση (ποίημα)

·         Σκέφτομαι και γράφω πως θα μπορούσα να βοηθήσω κι εγώ το περιβάλλον. Ακροστοιχίδα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: Φύλλα Εργασίας

·         Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα : «Είμαστε φίλοι της ανακύκλωσης» Παιδικές Βιβλιοθήκες.

 

 

Διάχυση προγράμματος: προσδοκώμενα αποτελέσματα, προέκταση, δράσεις ευαισθητοποίησης, παρουσίαση- διάχυση, κλπ. Δημιουργία αφίσας/κολλάζ/   από παιδιά της τάξης, επισκέψεις τμημάτων μεμονωμένα στην τάξη μας, παρουσίαση του υλικού που συγκεντρώθηκε, συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και αξιολόγηση.