Το πρόγραμμα “Synergy” αποτελεί μια επιστημονικά τεκμηριωμένη πρακτική προσέγγιση με σκοπό την κατανόηση και την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον. Πρόκειται για ένα διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν φορείς, οργανισμοί και πανεπιστήμια από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Μάλτα και την Αυστραλία. Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα υλοποιείται εδώ και σειρά ετών από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Η Βεβαίωση Συμμετοχής του Σχολείου στο πρόγραμμα : ΒΕΒΑΙΩΣΗ 7ο ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ

Μια από τις δράσεις του προγράμματος είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών στον εντοπισμό και στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλάισιο της σχολικής τάξης. Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος στο πρόγραμμα, το οποίο κλήθηκαν ως επόπτριες να υλοποιήσουν στις τάξεις μας, η ψυχολόγος, κα Κόλλια Κωνσταντίνα και η Κοινωνική Λειτουργός, κα Τσουμένη Αναστασία, αφού επιμορφώθηκαν και ενημερώθηκαν σχετικά από τους επιστημονικούς υπεύθυνους του Ιδρύματος Λασκαρίδη.

synergy

Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • Να προωθήσει μια συνεργατική προσέγγιση που θα συνδέει σχολεία, εκπαιδευτικό προσωπικό, γονείς και άλλους εμπλεκομένους φορείς
  • Να αναδείξει τις βέλτιστες, επιστημονικά τεκμηριωμένες, αποτελεσματικές και βιώσιμες πρακτικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς στην τάξη
  • Να βελτιώσει την ικανότητα των εκπαιδευτικών να κατανοούν και να διαχειρίζονται τα προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη
  • Να αυξήσει την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και να μειώσει τα επίπεδα άγχους που τους προκαλούν τα προβλήματα συμπεριφοράς
  • Να δημιουργήσει ένα ικανό δίκτυο διάχυσης πληροφοριών, δεξιοτήτων και τεχνικών στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσω συμβουλευτικής καθοδήγησης (mentoring) και δασκάλων-συνδέσμων οι οποίοι θα λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές γνώσης σε άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου
  • Να μειώσει συμπεριφορές εκφοβισμού, αποκλεισμού και περιθωριοποίησης των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς

       Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021, με την επίσκεψη ειδικού επιστήμονα, συνεργάτη του Ιδρύματος, στο σχολείο μας. Αποφασίστηκε τα τμήματα που θα συμμετάσχουν να είναι το Δ1, το Ε1 και το ΣΤ1. Ακολούθως ξεκίνησε παρατήρηση του εκπαιδευτικού έργου εντός της τάξης και των παιδιών κατά την διάρκεια του διαλλείματος. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο συνεργασίας, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη ενημερωνόταν σε δεκαπενθήμερη βάση για το κλίμα της τάξης και τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονταν. Εν συνεχεία τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας έλαβαν εποπτεία και πρότειναν εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Το πρόγραμμα διήρκησε 11 εβδομάδες και ολοκληρώθηκε χθες, για τη φετινή χρονιά. Θεωρούμε ότι, στα πλαίσια του, οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν σε ζητήματα σχετικά με τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και την διαχείρισή τους εντός της διδακτικής διαδικασίας. Σύμφωνα με τις συντονίστριες και υπεύθυνους για τη διεξαγωγή του προγράμματος στο σχολείο μας, υπήρξε μια πολύ καλή συνεργασία, ενώ παρασχέθηκε πλούσιο ψυχοπαιδαγωγικό υλικό.