Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Σύνοψη- Συμπεράσματα 1ης συνάντησης του Προγράμματος «Ο Δημόσιος Χώρος ως σημείο συνάντησης του λόγου, της χειρονομίας και της παρουσίας του ατόμου»

Σύνοψη- Συμπεράσματα 1ης συνάντησης του Προγράμματος «Ο Δημόσιος Χώρος ως σημείο συνάντησης του λόγου, της χειρονομίας και της παρουσίας του ατόμου»

Η 1η συνάντηση του Πολιτιστικού Προγράμματος «Ο Δημόσιος χώρος…»  που εκπονείται από τον εκπαιδευτικό εικαστικών Φοίβο Σοφικίτη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το Σάββατο 28-01-2017.
Παρευρέθηκε η πλειονότητα των γονιών και μαθητών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, συμβάλλοντας με φωτογραφικό και άλλο υλικό στα διαδικτυακά μέσα που είναι διαθέσιμα από το Πρόγραμμα.


Στη διάρκεια της παρουσίασης του υλικού και της συζήτησης που ακολούθησε, δόθηκε η ευκαιρία, κυρίως στα παιδιά, να μιλήσουν για τις φωτογραφίες που τα ίδια τράβηξαν και να τις σχολιάσουν. Στη συνέχεια,… όλοι εξέφρασαν τις εντυπώσεις και τον προβληματισμό τους γι α τον Δημόσιο χώρο, σε μια συζήτηση που εστιάστηκε στις παρακάτω θεματικές:
– Η Αναζήτηση του φαντασιακού και του άυλου στο Δημόσιο χώρο, πρωτίστως από τα παιδιά.
– Η αέναη διαμάχη μεταξύ προτεραιοτήτων, δράσεων και χρήσεων στο Δημόσιο χώρο με όλες τις αντιφάσεις και τις συγκρούσεις της.
– Η έκφραση δυσαρέσκειας απέναντι σε πρακτικές που περιορίζουν , βρωμίζουν, εμποδίζουν την πρόσβαση, την κίνηση και εν τέλει την ίδια τη χρήση του χώρου αυτού.
– Ζητήματα αισθητικής του χώρου σε σχέση με την ανθρώπινη χειρονομία, την ανθρώπινη παρουσία και το πώς -και με ποιες προϋποθέσεις υπεισέρχεται η έννοια της τέχνης.
– Η ευχαρίστηση και οι έκπληξη που αισθάνεται κανείς αντικρίζοντας κρυμμένες δυνατότητες και ανακαλύπτοντας λανθάνουσες δυναμικές και όμορφα θαμμένα μυστικά στον Δημόσιο χώρο,
– Η έννοια των ορίων, των απαγορεύσεων, των περιορισμών, των «κόκκινων γραμμών», μεταξύ ιδιωτικού και Δημόσιου χώρου.
– Η σύγχυση που προκαλούν κάποια αντικείμενα ή έννοιες όταν μεταφέρονται έξω από τον «φυσικό» τους χώρο – πλαίσο (δυο καρέκλες στο δρόμο, ένα χαλάκι στο πεζοδρόμιο κά), αλλά και ο πλούτος του αστικού εξοπλισμού (οι σχάρες ομβρίων, τα «καπάκια» της ΕΥΔΑΠ κά)
– Η Απουσία του ανθρώπινου παράγοντα. Από πρωταγωνιστής και κυρίαρχος στα δρώμενα του Δημόσιου χώρου, στην παρουσίαση ο ρόλος του περιορίστηκε σε παρατηρητή και σχολιαστή του πολιτισμού του.
– Το ιδιοκτησιακό καθεστώς κάποιων «χώρων» – μεταξύ αυτών και το νερό ή ο αέρας-, και η ασάφεια που το διέπει.
– Η ευθύνη που έχουν και οι ίδιοι οι χρήστες του Δημόσιου χώρου για καταστροφές και παρεμπόδιση, λειτουργώντας σε διαφορετικό πλαίσιο/συνθήκες.
Τέλος, από τον συντονιστή της συζήτησης ζητήθηκε:
– Η συνδρομή όλων των συμμετεχόντων -εκ περιτροπής;- στη διαχείριση της αλληλογραφίας και της επικοινωνίας τους με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
– Η προσπάθεια να οπτικοποιήσουν οι συμμετέχοντες το επιθυμητό – γι αυτούς- αποτέλεσμα, το τελικό πρότζεκτ του Προγράμματος , έστω αδρά και σχηματικά.
– Στο τέλος της συζήτησης, προτάθηκε στα παιδιά που ήταν παρόντα να φωτογραφίσουν τις καταστροφές που έχουν προκληθεί από τα ίδια, στο σώμα του σχολικού κτιρίου.
Ευχαριστούμε όλες και όλους – και ιδιαίτερα τα παιδιά- για την παρουσία και την πολύτιμη συνεργασία σας, στη διερεύνηση των σύνθετων προβλημάτων αλλά και προκλήσεων που άπτονται της παρουσίας και της χειρονομίας μας, στο Δημόσιο Χώρο.

Περισσότερα για τις δράσεις του προγράμματος εδώ


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση