Έρευνα ανίχνευσης και μελέτης των μαθησιακών δυσκολιών στα Μαθηματικά

To σχολείο μας- ανοιχτό στην έρευνα και στην καινοτομία-συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αθηνών σε ερευνητικό πρόγραμμα για την ανίχνευση των δυσκολιών στα Μαθηματικά.

Η έρευνα, που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σκοπό έχει …την ανίχνευση και μελέτη των δυσκολιών στα Μαθηματικά παιδιών που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά – Δυσαριθμησία με τη χρήση ειδικά σχεδιασμένου λογισμικού Διάγνωσης Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΔιΔυΜα), ερωτηματολογίων και συμπεριφορικών δοκιμασιών.

 

Την προηγούμενη εβδομάδα και σε προαιρετική βάση, είκοσι πέντε μαθητές από τα δύο τμήματα της Ε΄τάξης (οι οποίοι μαζί με άλλους 120 συμμαθητές τους από σχολεία της Αττικής αποτελούν την ομάδα ελέγχου της έρευνας) ολοκλήρωσαν τη συμμετοχή τους  στο ερευνητικό πρόγραμμα, που περιελάμβανε την εξής διαδικασία:

α) Απάντησαν σε ψηφιακό τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΔιΔυΜα) μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, διάρκειας 35 λεπτών και
β) Συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας τα οποία περιελάμβαναν την εκτέλεση βασικών μαθηματικών υπολογισμών, διάρκειας 15 λεπτών.

Πέρα από το γεγονός ότι  τα λογισμικά εργαλεία ανίχνευσης δυσκολιών που θα δημιουργηθούν θα δοθούν δωρεάν στο σχολείο μας, θεωρούμε ότι το σημαντικότερο όφελος από τη συμμετοχή των μαθητών μας στο πρόγραμμα αυτό είναι η συμβολή στην προαγωγή της επιστήμης, καθώς η έρευνα  διενεργείται  για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος επεξεργασίας των αριθμών και των μαθηματικών εννοιών από τους μαθητές με απώτερο σκοπό την εφαρμογή αποτελεσματικότερων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.

Ενημερωτικά να προσθέσουμε ότι κατα τη διαδικασία συλλογής των δεδομένων, τηρείται αυστηρά η ανωνυμία των συμμετεχόντων και το απόρρητο των ερωτηματολογίων με τη χρήση κωδικών αντί για ονομάτων.

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση